Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har siste eksamen på torsdag nå. Er bare sliten, lei, redd for at jeg strøk på den forrige jeg hadde. Føler mye av semesteret gikk drit på grunn av angst grunnet korona. Føler jeg samtidig er jævlig "flink" på å trykke meg ned og få meg til å føle meg shit i sånne perioder, og føler meg drit over at jeg ikke gjør noe med livet. 😫

Anonymkode: da35a...9b3

Samme her! Helt samme!

Jeg krysser fingerene for at de fleste sensorer tar et slags hensyn til at alt har vært kaotisk i vår... Jeg er også så livredd for å stryke 😞 Angsten slipper nok ikke taket før resultatene kommer heller. Og hvis jeg stryker... Tør ikke tenke på det...

Anonymkode: 38f5b...26b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2/3!! 🙏

Dette har vært en vanskelig periode for veldig mange. Jeg vet dette egentlig er en sutretråd, men jeg ønsker bare gi en liten klem og en klapp på skuldra til alle oss studenter som har stått i det de siste månedene. Vi som tar eksamen og kjemper oss gjennom det, på tross av at det har vært svært kaotisk, mange endringer, angst og fortvilelse, redsel, osv. Vi studenter som kanskje har deltidsjobber på siden som krever mye av oss, eller som er permitterte og kommet i økonomisk usikkerhet. Vi studenter som har fått lest for lite, som plutselig har måttet ta ekstremt med initiativ til egetarbeid etter at uniene stengte. Vi studenter som rett og slett har klart å holde det gående til tross.... 

Uansett hvordan det går på eksamen nå, stryk eller bestått, god karakter eller dårlig - jeg unner dere min største sympati! Selv føler jeg at jeg har levd i en boble de siste 2-3 månedene, og jeg tenker at om jeg i det hele tatt kommer meg igjennom denne tiden og eksamenene skal jeg si meg svært fornøyd med det.

Anonymkode: bc714...0b7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

... jeg strøk ikke på bacheloren... jeg er ferdig??😭😭😭😭😭

Anonymkode: ffdeb...d95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

... jeg strøk ikke på bacheloren... jeg er ferdig??😭😭😭😭😭

Grattis? 😁😁👌

AnonymBruker
Skrevet

Leverte bachelor i går. Er helt fri. Men er så jævlig stressa. Det er to slurvefeil jeg har godt, som jeg er livredd for at kommer til å trekke meg ned en hel karakter. Har ikke lagt merke til disse feilene når jeg har lest over.

Den første var at jeg hadde skrevet feil årstall i en kilde. Hadde skrevet 2014 istedenfor 2011. Samme kilden er brukt flere ganger, så håper sensor bare ser at jeg trykka på feil tall - eller at han ikke legger merke til det. Forfatter og sidetall er riktig. Ellers er også andre kildene helt riktige.

Det andre var at i oppgavens oppbygging kapittelet under avslutning, så hadde jeg skrevet, «Jeg vil også komme med forslag til tiltak som **** kan gjøre». Denne setningen burde ha vært fjernet. Den skal ikke stå der i det hele tatt. 

😫😫

Anonymkode: d4e26...8f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leverte bachelor i går. Er helt fri. Men er så jævlig stressa. Det er to slurvefeil jeg har gjort, som jeg er livredd for at kommer til å trekke meg ned en hel karakter. Har ikke lagt merke til disse feilene når jeg har lest over.

Den første var at jeg hadde skrevet feil årstall i en kilde. Hadde skrevet 2014 istedenfor 2011. Samme kilden er brukt flere ganger, så håper sensor bare ser at jeg trykka på feil tall - eller at han ikke legger merke til det. Forfatter og sidetall er riktig. Ellers er også andre kildene helt riktige.

Det andre var at i oppgavens oppbygging kapittelet under avslutning, så hadde jeg skrevet, «Jeg vil også komme med forslag til tiltak som **** kan gjøre». Denne setningen burde ha vært fjernet. Den skal ikke stå der i det hele tatt. 

😫😫

AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2020 den 10.47, AnonymBruker skrev:

JEG ER SIKKER PÅ AT JEG STRYKER PÅ BACHELOR OPPGAVEN,LEVERTE INN MED MANGEL PÅ 200 ORD,  DET ER INGEN HÅP, VURDERTE SERIØST Å TA LIVET MITT NOEN DAGER SIDEN ....FY FLATE

Aam.. ser nå at jeg kanskje overdrev 🤧😂 men fikk en B !!! Jeg er offisielt ferdig, lykke til alle sammen 💕💕

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aam.. ser nå at jeg kanskje overdrev 🤧😂 men fikk en B !!! Jeg er offisielt ferdig, lykke til alle sammen 💕💕

Du manglet 200 ord og fikk en B? Hmm..

Anonymkode: 5c062...019

AnonymBruker
Skrevet

Så denne sutretråden og benytter muligheten til å klage på at jeg mangler EN eksamen for å bli ferdig med bachelorgraden min. Har allerede strøket på den tre ganger. Det er så jævlig at denne ene eksamenen skal utsette alle framtidsplanene mine. Alle andre emner har jeg bestått lett, men dette går bare ikke... Skulle vært ferdig med bachelorgraden min for to år siden. 

Anonymkode: 17e22...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt u t s l i t t ! Av ulike årsaker så klarte jeg ikke å ta noen av eksamene jeg skulle ha tatt sist semester og istedenfor å utsette å bli ferdig med bachelor (jeg VIL inn på master til høsten) så tar jeg 8 fag (60 studiepoeng) dette semesteret. Jeg har 4 eksamener igjen hvor 1 av dem er en innleveringsoppgave. Hjernen er helt toast 😩

Anonymkode: 03896...1be

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så denne sutretråden og benytter muligheten til å klage på at jeg mangler EN eksamen for å bli ferdig med bachelorgraden min. Har allerede strøket på den tre ganger. Det er så jævlig at denne ene eksamenen skal utsette alle framtidsplanene mine. Alle andre emner har jeg bestått lett, men dette går bare ikke... Skulle vært ferdig med bachelorgraden min for to år siden. 

Hva slags emne er det?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags emne er det?

Finansregnskap... Jeg studerte reiseliv, så regnskap kan jeg ikke i det hele tatt! :( 

Skrevet (endret)

Jeg har siste eksamen neste uke. Hatt 2, bare 1 igjen nå. Jeg gruer meg, lurer på hvordan det går. I et emne jeg i utgangspunktet ikke er supergod i, men det er allikevel spennende å utfordre seg selv.

Forøvrig fikk jeg svar på første eksamen på fredag, og fikk en C. Og den er jeg superstolt av. Jeg tok eksamen 5 dager etter at jeg kom tilbake fra 6 ukers koronasykemelding, og jobber i tillegg fulltid. Så det å klare å ta den eksamen er jeg superstolt av. Det var tøft, for å si det mildt. Spesielt fordi jeg tross alt ikke kunne jobbe med/til eksamen på seks uker og de andre studentene da hadde et stort forsprang på meg. Det var flere som strøk, så jeg er stolt altså! :hoppe: 

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du manglet 200 ord og fikk en B? Hmm..

Anonymkode: 5c062...019

Fikk en midlertidig karakter på skriftlig som ikke var noe bra 😅 men karakteren gikk opp når jeg skulle forsvare på muntlig, som ble en B🥰

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en midlertidig karakter på skriftlig som ikke var noe bra 😅 men karakteren gikk opp når jeg skulle forsvare på muntlig, som ble en B🥰

Godt jobba!

AnonymBruker
Skrevet

Klarer jeg å skrive 8000 ord på tre uker???????? Hjelp????? Tips?????? 

Anonymkode: 361c0...9dd

Skrevet (endret)

Sensurfristen går ut i dag. Sjekker resultatsiden og er den oppdatert? Nope! Hvorfor er sensuren på dette universitetet alltid forsinket, uten unntak??!!! Aaaargh!!

Til AB over: 8000 / 21 = ca 380 ord pr dag. Hvis "arbeidstid" er 0800-2000, og du klarer å skrive 4-500 ord ila den tiden, blir du ferdig med kanskje 1 eller 2 dager til overs. Det gjelder å sette seg delmål gjennom dagen.

Endret av Devilheart
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2020 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Bacheloroppgaven skal leveres om tre uker. Her sitter jeg og er skikkelig fortvilet. Tror ikke jeg har sjans til å fullføre. Selvom det er bare noen små endringer i resultatdelen som må gjøres. Jeg sliter med å presentere resultatene mine. Som gjør at hele oppgaven er ødelagt. Har en annen oppgave som også skal leveres neste uke. 

Jeg har sittet både dag og natt med bacheloren de siste dagene uten å forstå noe som helst. Jeg forstår ikke forskning. Innser at jeg ikke mestrer. Hva skal det bli av meg når jeg ikke en gang klarer å skrive en bacheloroppgave?

5 uker etter. Jeg fikk B på bacheloroppgaven!! 😁 Venter på siste resultat som egentlig skulle komme på lørdag, før jeg kan ta meg ordentlig sommerferie.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sensurfrist i dag, enda ikke kommet 🙄🙄

Anonymkode: 5e8d4...cd7

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Fikk bestått. :hoppendeglad: Var kun bestått/ikke bestått pga Korona. Var litt redd for å stryke siden personen som lagde eksamensoppgaven lagde en veldig rotete oppgave slik det ikke alltid var helt lett å vite hva hun faktisk spurte om. Så selv om jeg følte jeg hadde kontroll på faget så var jeg redd for å ha misforstått oppgaven. 

Anonymkode: 49003...b7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...