Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Oppdaget nå at alle er på klassefest, ingen har invitert meg :sukk:Prøver å si til meg selv at det går bra, men jeg er faktisk skikkelig lei meg for at ingen tenkte på meg... 

Anonymkode: 5cd74...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget nå at alle er på klassefest, ingen har invitert meg :sukk:Prøver å si til meg selv at det går bra, men jeg er faktisk skikkelig lei meg for at ingen tenkte på meg... 

Anonymkode: 5cd74...d2d

😭det er jo bare grusomt!! Er dette en ny klasse/skole, eller hva?

Anonymkode: be9c8...2de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget nå at alle er på klassefest, ingen har invitert meg :sukk:Prøver å si til meg selv at det går bra, men jeg er faktisk skikkelig lei meg for at ingen tenkte på meg... 

Anonymkode: 5cd74...d2d

Så utrolig dust. Håper de alle får korona. 

Anonymkode: 0339a...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

😭det er jo bare grusomt!! Er dette en ny klasse/skole, eller hva?

Anonymkode: be9c8...2de

Dessverre ikke ny nei, vi har begynt på andreåret og klassen har hatt "reunion". :( 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig dust. Håper de alle får korona. 

Anonymkode: 0339a...749

Det er en av de tingene jeg sier til meg selv for å føle meg litt bedre, de har definitivt brutt smittevernrådene... 

Anonymkode: 5cd74...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at det bare er en beskjed som har falt gjennom. Har opplevd å bli mye glemt selv, og det er veldig sårt. Jeg var f.eks. den eneste som ikke ble invitert til tiårsjubileet til klassen min på ungdomsskolen, og jeg ble jevnlig ikke-invitert til vors på studiet. Vi hadde imidlertid en svært stor klasse, så man kunne uansett ikke invitere alle, og da falt jeg mellom to stoler hver gang. Det var ganske kjipt. 

Anonymkode: 0339a...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det med studiene folkens?

For meg går det greit. Hadde arbeidskrav nr 2 i dag. Vanvittig mye pensum, men jeg sto akkurat, og det var det som telte i denne omgang (kun bestått/ikke bestått). 

De første ukene av studiene var tøffe, spesielt fordi jeg tar flere forskjellige studier samtidig, men nå går det egentlig greit. Synes de første ukene var faktisk verst, for enkelte av emnene la opp veldig mye på starten og mindre utover. Fordelen er at jeg allerede er halvveis i alt pensum i de fleste emner, og det er digg! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ikke så bra. Er så lite motivert. Har tatt på meg alt for mye ved siden av studier (fordi jeg må opprettholde kontakter og ha relevant erfaring). Koronasituasjonen hjelper heller ikke på motivasjonen.

Anonymkode: b38af...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke så bra. Er så lite motivert. Har tatt på meg alt for mye ved siden av studier (fordi jeg må opprettholde kontakter og ha relevant erfaring). Koronasituasjonen hjelper heller ikke på motivasjonen.

Anonymkode: b38af...cf0

Åh, så kjipt. :( 

Det viser hvor forskjellig koronaen slår ut også. For min del har koronaen gjort det mye enklere å studere, men det er fordi jeg jobber fulltid, og når jeg nå slipper reisetid til og fra jobb, kan jeg bruke mye mer tid på studiene. Som regel bruker jeg tiden mellom 16-18 til å studere, for klokken 18 har samboer laget maten ferdig. 

Samtidig forstår jeg det er kjipt når man liksom velger et studie som går via campus, det må føles ekstra kjipt. 

Får håpe du finner motivasjonen snart! Jeg føler med deg, for jeg hadde det slik selv sist jeg var fulltidsstudent, som nå er 6-7 år siden. Den gangen syntes jeg studiene var en mare, virkelig kjipt. Det hjalp meg veldig å ha en del års pause og heller jobbe. Men skjønner at man bare vil bli ferdig med studiene også (det var jo sånn jeg tenkte). :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SPOCA skrev:

Åh, så kjipt. :( 

Det viser hvor forskjellig koronaen slår ut også. For min del har koronaen gjort det mye enklere å studere, men det er fordi jeg jobber fulltid, og når jeg nå slipper reisetid til og fra jobb, kan jeg bruke mye mer tid på studiene. Som regel bruker jeg tiden mellom 16-18 til å studere, for klokken 18 har samboer laget maten ferdig. 

Samtidig forstår jeg det er kjipt når man liksom velger et studie som går via campus, det må føles ekstra kjipt. 

Får håpe du finner motivasjonen snart! Jeg føler med deg, for jeg hadde det slik selv sist jeg var fulltidsstudent, som nå er 6-7 år siden. Den gangen syntes jeg studiene var en mare, virkelig kjipt. Det hjalp meg veldig å ha en del års pause og heller jobbe. Men skjønner at man bare vil bli ferdig med studiene også (det var jo sånn jeg tenkte). :) 

Tok du pause etter vgs? Jeg gikk direkte fra vgs til universitetet nå i august og merker at jeg er ekstremt sliten ennå timeplanen er mye bedre nå med to dagers fri. Når fredagen kommer er jeg limt til sofaen hele helgen, så vet ikke om det var det lureste å begynne på en master rett etter 13 års skolegang..

Anonymkode: 8f03b...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok du pause etter vgs? Jeg gikk direkte fra vgs til universitetet nå i august og merker at jeg er ekstremt sliten ennå timeplanen er mye bedre nå med to dagers fri. Når fredagen kommer er jeg limt til sofaen hele helgen, så vet ikke om det var det lureste å begynne på en master rett etter 13 års skolegang..

Anonymkode: 8f03b...da0

Nei. Jeg begynte som deg rett på studiene. Først 4 år lærerutdanning, deretter 5 år med bachelor og master. 9 år med skolegang etter 12 års (jeg begynte året jeg fylte 7) skolegang for min del. Så hadde jeg altså pause fra 2014 til i 2019 før jeg begynte med nye studier.

Det er virkelig himmelvid forskjell for min del. Jeg studerer f.eks mye bedre nå enn da jeg kun var heltidsstudent og jobbet deltid ved siden av. Nå tar jeg 75 stp i semesteret ved siden av fulltidsjobb uten problemer. 

Jeg skulle derimot ønske at jeg ventet litt før jeg begynte rett på studiene. Jeg var drittlei.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 2. året på bachelor. Er godt voksen med mann og barn og studerer for andre gang. Første året syns jeg var veldig tøft. Mange år siden jeg hadde studert sist, mann, barn, jobb. Så kom korona og måtte lese hjemme med fult hus. Men det gikk greit, klarte alle eksamener og det var god følelse. Nå er hverdagen igjen preget av korona. En del digitale forelesninger og motivasjonen er sånn halvveis. Men jeg henger med og er nesten ajour og fikk akkurat godkjent 2. arbeidskrav for dette semesteret. 
 

Kommende uken har vi forelesningsfri, og planen er å være helt ajour med pensum i løpet av neste uke og begynne på arbeidskrav 3 og 4. mulig jeg legger lista høyt, men jeg får gjøre så godt jeg kan 😊

Anonymkode: ae0f6...f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må bare få ut frustrasjon her. Har null lyst og motivasjon i dag og hadde det ikke vært for gruppearbeid etterpå hadde jeg reist hjem for lengst. Trodde at dette faget skulle bli spennende og drive med mer praktisk arbeid men har ikke gjort stort annet enn undersøke hvordan ting gjøres og forundre oss over hvordan vi skal lære ting når det bare er lagt inn 3(!) gørrkjedelige Zoom-forelesninger for hele faget. Noe sier meg den endelige rapporten vil være noe mangelfull ifht deres forventninger.

Dette ble ganske generelt fordi ikke vil gå i detaljer om hva vi driver med, men de som har lyst å høre mer og gi støtte, er velkomen til å ta kontakt på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart overlevd tre år på studiet uten å ha noen venner i klassen :)

Anonymkode: 1511b...e37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får angst av alle arbeidskravene og lite trening i å skrive, gi meg nøkkelen snart...... :)

Anonymkode: 92846...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke student, men seriøst? Sutretråd for studenter? 🙄

Jeg er vgs elev og gleder meg til studentlivet! For real! 😀

Anonymkode: 1a845...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke student, men seriøst? Sutretråd for studenter? 🙄

Jeg er vgs elev og gleder meg til studentlivet! For real! 😀

Anonymkode: 1a845...baa

Kom tilbake når du er student, du... 

Anonymkode: 46597...9f3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.10.2020 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Jeg har snart overlevd tre år på studiet uten å ha noen venner i klassen :)

Anonymkode: 1511b...e37

Men du har vel venner utenfor håper jeg?

Anonymkode: 8f03b...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2020 at 2:52 PM, AnonymBruker said:

Men du har vel venner utenfor håper jeg?

Anonymkode: 8f03b...da0

Jo! Noen få. Men det som er dumt er at når vi har gruppearbeid så vet jeg aldri hvor jeg skal gjøre av meg..

Anonymkode: 1511b...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Er ikke student, men seriøst? Sutretråd for studenter? 🙄

Jeg er vgs elev og gleder meg til studentlivet! For real! 😀

Anonymkode: 1a845...baa

Ta deg et friår/jobb før du søker høyere utdanning. Jeg gikk rett fra VGs påbygg til universitetet. Har under 1 år igjen og jeg er utslitt.

Anbefaler deg virkelig å jobbe eller ta friår med ferie osv, puste litt ut.🙂

Anonymkode: ecc94...939

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler alle rundt meg har skikkelig relevant arbeidserfaring eller internships, og så kommer jeg med bare gode resultater på eksamen.. Jeg føler at jeg ikke akkurat er toppvalget når skolene skal velge hvem som kommer inn på masterprogram.. Skoler i utlandet legger større vekt på hvilke arbeidserfaring man har.. føler meg mislykket.

Anonymkode: 1511b...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...