Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finner ikke husleiekontrakten (tror den ble borte i flyttinga), så jeg la med et brev fra banken jeg hadde depositumskonto. Der sto det hvor mye som var på kontoen, og begges navn.

Så la jeg med screenshot av bankoverføringene til huseieren.

Det var tydeligvis ikke bra nok, fordi det ikke beviser at jeg bodde der. Bare at jeg overførte penger..

Og på toppen av det hele ble boforholdet avsluttet med en skikkelig krangel, så har virkelig ikke lyst til å ringe han. Så hvis jeg ikke hoster opp noe bevis, så blir jeg regnet som hjemmeboer til oktober.

Okei, jeg forstår. Uff, ikke en god situasjon! :( Ta kontakt med Lånekassen og fortell situasjonen. Jeg har også lastet opp bankutskrifter hvor jeg har overført husleie til utleier. Det har gått greit hos meg, ikke fått negativ tilbakemelding på det. Så hvis det er godkjent hos meg, så burde det være godkjent hos deg også!

Ikke glem at Lånekassen her er ute etter å ta de som jukser. Du er ikke en av de, så ikke gi deg. Det er synd du mistet kontrakten, men det er ikke så mye å gjøre med.

Lykke til! :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei, jeg forstår. Uff, ikke en god situasjon! :( Ta kontakt med Lånekassen og fortell situasjonen. Jeg har også lastet opp bankutskrifter hvor jeg har overført husleie til utleier. Det har gått greit hos meg, ikke fått negativ tilbakemelding på det. Så hvis det er godkjent hos meg, så burde det være godkjent hos deg også!

Ikke glem at Lånekassen her er ute etter å ta de som jukser. Du er ikke en av de, så ikke gi deg. Det er synd du mistet kontrakten, men det er ikke så mye å gjøre med.

Lykke til! :blomst:

Ååh, takk for masse gode ord :hug:

Jeg ringte lånekassa før jeg sendte inn dokumentasjonen, og han jeg snakka med da mente det var bra nok.

Men ikke han som ringte i dag, tydeligvis..

MEN, jeg fant leiekontrakten inne i prospektet til leilgheten vår, :danse:

Nå har jeg bare et spørsmål igjen. Det står at leiekontrakten må ha med slutt-dato, men det har jeg selvfølgelig ikke skrevet på. Så da sender jeg også med oppsigelsen, så får det jaggu være nok

• Liker 2
Skrevet

Ååh, takk for masse gode ord :hug:

Jeg ringte lånekassa før jeg sendte inn dokumentasjonen, og han jeg snakka med da mente det var bra nok.

Men ikke han som ringte i dag, tydeligvis..

MEN, jeg fant leiekontrakten inne i prospektet til leilgheten vår, :danse:

Nå har jeg bare et spørsmål igjen. Det står at leiekontrakten må ha med slutt-dato, men det har jeg selvfølgelig ikke skrevet på. Så da sender jeg også med oppsigelsen, så får det jaggu være nok

Det må jo være godt nok, ja!

Hvordan fikk du tilbakemelding, forresten? Jeg har sett på mine sider og der står det bare at de har sett på det, men ikke fått noe svar... Da er vel mitt godkjent? Eller?

Skrevet (endret)

Det må jo være godt nok, ja!

Hvordan fikk du tilbakemelding, forresten? Jeg har sett på mine sider og der står det bare at de har sett på det, men ikke fått noe svar... Da er vel mitt godkjent? Eller?

De ringte meg istad. Står ingenting på nettsiden. Så nå satser jeg på at det går i orden, og de ser at jeg har sendt inn ny dokumentasjon osv.

Håper det betyr at det er godkjent for deg!

Edit: Nå har jeg fått melding i innboksen i lånekassa også, med ny frist for innsending av dokumentasjon.

Endret av Pottah
Skrevet

Hurraaa! Ferdig med en eksamen jeg har grudd meg til lenge! Tror det gikk greit, håper på en grei karakter. Veldig lettet over å være ferdig! :D

Skrevet

Enda litt mer sutring fra meg:

Begynner å bli syk. Vurderer å droppe de to timene jeg har noe å gjøre på skolen, og dra rett til jobb.

Er ikke syk nok til å være borte fra jobb, men tror kroppen har godt av å slappe av mest mulig før jeg drar på jobb. Men samtidig vil jeg ikke miste det jeg skal på skolen heller.

Dilemma..

Skrevet

Forelskelsen har stabilisert seg nogenlunde og jeg er klar for å lese litt pensum igjen :fnise:

Problemet nå: jeg har så mye å ta igjen, hvor skal jeg begynne? :bond:

Skrevet

Er så lei av å vente på de jeg er i kollokvie med hele tida.. De fleste møter ikke opp da.. Vi pleier å møtes hver tirsdag, og jeg pleier på mandager og bare minne folk på det i face-gruppa vår.

I går var det ei anna som minte på det på gruppa.. Så bra tenkte jeg, da kommer hvert fall hun. Men nå sitter jeg på skolen og har ikke sett en sjel..

Hu ene kunne ikke, sa fra om det. Og det er greit. Og folk skal nå få gjøre hva de vil, det er ikke tvang å være med (med mindre vi jobber med noe obligatorisk gruppearbeid,) men når vi har en avtale...

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

• Liker 2
Skrevet

Er så lei av å vente på de jeg er i kollokvie med hele tida.. De fleste møter ikke opp da.. Vi pleier å møtes hver tirsdag, og jeg pleier på mandager og bare minne folk på det i face-gruppa vår.

I går var det ei anna som minte på det på gruppa.. Så bra tenkte jeg, da kommer hvert fall hun. Men nå sitter jeg på skolen og har ikke sett en sjel..

Hu ene kunne ikke, sa fra om det. Og det er greit. Og folk skal nå få gjøre hva de vil, det er ikke tvang å være med (med mindre vi jobber med noe obligatorisk gruppearbeid,) men når vi har en avtale...

Det der irriterer jeg meg over også!!! Syns det er så frekt å legge avtaler når man ikke skal gjennomføre de! Det er greit når man sier i fra på forhånd, men når man LAR VÆRE å si fra.... DA blir jeg sint... :(

Skrevet

Hater gruppeoppgaver. Vi er altfor mange og halvparten er uengasjerte og tar ikke intiativ. jeg har veldig lyst å være bitchen og kaste de ut men så er det ikke bare min avgjørelse. Arg.

Gjest Linaria
Skrevet

Åååh, så mange tanker de siste timene!

Jeg skulle sjekke hva jeg skulle gjøre for å fornye leiekontrakten i studentboligen for å bli her litt til, og søke på ny bachelor, da jeg tenkte å bytte innen fakultetet.

Så så jeg at da jeg søkte om bolig, søkte jeg kun fram til begynnelsen av juni! Da jeg søkte var jeg 90% sikker på at jeg ikke kom til å få boligen, eller ta imot hvis jeg fikk den, og hadde store planer for høsten 2015, så ja... Det ble sånn, og jeg VET at jeg har god tid til å søke ny bolig nå, men så kom jeg på noe.

Utveksling. Hvis jeg ikke bytter bachelor er det en fantastisk avtale i et land jeg drømmer om å bo i. Fristen for å søke er 15. feb, og jeg tenker... Hvorfor ikke bare hoppe i det? Prøver å treffe studieveileder i løpet av de neste dagene, så søker jeg. Jeg trenger virkelig en ny start!
Håper ikke jeg tenkte på det for sent, men herregud. Jeg sender inn en søknad, og ser hva som skjer.

Skrevet

Føler jeg har så fryktelig mye å gjøre.. Vi går så fort gjennom alt vi skal lære!

Jeg pleier å renskrive notater og jobbe med stoffet etter forelesninger, men noen ganger må jeg vente med det i en uke fks, for jeg har så mye annet jeg skulle ha lest.

I dag dro jeg en liten tur til byen med en venninne og jeg var stressa hele tida, for jeg måtte hjem å lese, vaske opp og ta klesvasken. I tillegg driver jeg å skriver jobbsøknader om dagen. Har ikke tiiiiid!

Skrevet

Jeg har da klart å slette undervisningsmeldingen i det ene faget samtidig som jeg trakk meg fra konteeksamen (valgte å ta hele faget på nytt), så nå er jeg skikkelig nervøs for at jeg skal miste plassen min på seminaret. Forelesningene er det bare å møte opp på, men mister jeg plassen på seminaret er jeg redd for at det går skeis med den gode karakteren jeg trenger... Æsj. Det ordner seg nok på et vis uansett, men jeg klarer ikke å la være å stresse med slike ting likevel. Nå får jeg sikkert ikke sove fordi det kommer til å surre rundt i hodet i hele kveld :(

Skrevet

Bacheloroppgave skriving *sutre får ikke til, står fast, ser helt umulig ut, stirrer på bøker, finner ikke gode forskningsartikler, skrivesperre, alt for liten tid igjen*.

Blir gal!

Skrevet

Bacheloroppgave skriving *sutre får ikke til, står fast, ser helt umulig ut, stirrer på bøker, finner ikke gode forskningsartikler, skrivesperre, alt for liten tid igjen*.

Blir gal!

Går selv gjennom denne "torturen", men med masteroppgaven. Fristende å gi opp til tider egentlig.

:klem: Det går nok bra skal du se.

Skrevet

Må dra til Akademika og kjøpe en pensumbok (islendingssaga jeg skal ha lest ferdig til mandag ettermiddag), men jeg gidder ikke..... Det er så langt dit og jeg må dra dit i ENS ærend, og jeg gidder ikke gidder ikke gidder ikke. Kanskje jeg skal ta det i morgen før jobb?

*sette seg ned og se på TopGear istedenfor*

Skrevet

Går selv gjennom denne "torturen", men med masteroppgaven. Fristende å gi opp til tider egentlig.

:klem: Det går nok bra skal du se.

Grøss det høres ennå verre ut, huff. Ja håper jeg klarer å produsere et brukbart materiale… akkurat nå virker det sånn helt fjernt.

Skrevet

Må dra til Akademika og kjøpe en pensumbok (islendingssaga jeg skal ha lest ferdig til mandag ettermiddag), men jeg gidder ikke..... Det er så langt dit og jeg må dra dit i ENS ærend, og jeg gidder ikke gidder ikke gidder ikke. Kanskje jeg skal ta det i morgen før jobb?

*sette seg ned og se på TopGear istedenfor*

Har du sjekket om det ligger på nationalbiblioteket sin side, eller hva det nå heter? Der fant jeg skikkelig mange gamle tekster da jeg tok nordisk :)

Skrevet

Har du sjekket om det ligger på nationalbiblioteket sin side, eller hva det nå heter? Der fant jeg skikkelig mange gamle tekster da jeg tok nordisk :)

Det kan nok hende at den gjør det, men er så håpløst å lese på skjerm i lengden. Men skal ta en titt - takk for tips! :blomst: Jeg kan jo snikstarte lesing på skjerm og så lese resten fra i morgen! :)

Skrevet

Det kan nok hende at den gjør det, men er så håpløst å lese på skjerm i lengden. Men skal ta en titt - takk for tips! :blomst: Jeg kan jo snikstarte lesing på skjerm og så lese resten fra i morgen! :)

Ja, liker ikke det jeg heller, men jeg har heldigvis et nettbrett som jeg kan sette lesemodus på, så da blir det ikke så ille. Ellers kan man alltids skrive ut om man har det tilgjengelig :) Ingen problem.. Nesten rart de ikke har tipset dere om denne siden. Blant annet ligger jo feks. en del sagaer og litt anna litteratur der. Jeg leste iallfall hele Bondestudentar fra den siden, også noe Amalie Skram. Disse bøkene kan jo gjerne også lånest på biblioteket, men finnes også antageligvis der. Greitt å spare litt penger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...