waco Skrevet 3. oktober 2011 #121 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det som er utrolig utspekulert og en jævelskap som nesten grenser til sinnsykdom, er den fellende følelsen man får dersom man er blid, glad, optimist og positiv, - inntil noen klarer og endre humøret ditt fra og være lykkelig til og faktisk ønske og hoppe ut av verandaen. Med ord klarer mennesker og ta livet av andre. Farlige greier at sosiopater kan besitte sånn makt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #122 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg trodde først du tullet, det tok flere innlegg fra deg før jeg skjønte at du mente alvor. Jeg har kun svart deg i stad om at ikke alle Ab var i mot deg. De fleste kan lite om psyksik sykdom, så et sånt forum er nok ikke riktige stedet å poste sånne innlegg. Men jeg forstår at du var desperat i går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #123 Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg trodde først du tullet, det tok flere innlegg fra deg før jeg skjønte at du mente alvor. Jeg har kun svart deg i stad om at ikke alle Ab var i mot deg. De fleste kan lite om psyksik sykdom, så et sånt forum er nok ikke riktige stedet å poste sånne innlegg. Men jeg forstår at du var desperat i går. tullet? mtp hva eksakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 3. oktober 2011 #124 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det er nok den manglende forståselsfullheten som kjører huet til moulu. Jeg skjønner ikke hvorfor man drikker vodka på en søndag kveld, men jeg skjønner at det er noe siden man drikker vodka søndag kveld. Og når jeg etterhvert skjønner at det er noe for å roe nervene og forvirringer og håpløshet, - ja forstår jeg til og med at det kanskje er noe alvorlig. Folk kan bli gærne av manglende forståelse. Ihvertfall hvis det er borgerkrig på hjemmefronten. Ingen mennesker mestrer det over tid uten og klikke helt eller bli helt sinnsforvirret. Og når man er usikker og forvirret fordi man får tvetydige signaler for omgivelsene sine, - er det da riktig og øke denne usikkerheten? Forvirre enda mer? Gjør en person enda litt mer usikker på seg selv, - sånn at personen ikke vet lengere hva som er riktig og galt? skal vi bli mobbet for og si ifra at ting er vanskelig? Bli hånet fordi man mener at livet er tøft og man har mestringsproblemer fordi ingen vil samarbeide med en? Makan. noengang er så lurer jeg litt på hvordan det drømmesamfunnet til den jevne ab-brukeren hadde sett ut? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #125 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Moulu. Jeg har samme diagnose som deg. Jeg vet så inderlig godt hvordan du har det nå, og jeg får helt vondt inni meg av å lese det du skriver. Her er et tips. Når du er i en rolig tilstand må du finne på strategier du kan benytte deg av, altså vite på forhånd hva du må gjøre når du kommer i en sånn tilstand. Vet du om en altoppslukende aktivitet du kan bruke for å distrahere deg til stormen i hodet ditt går over? Har du et sted du kan få være i fred? Jeg vet i hvert fall at jeg ikke kan være i nærheten av noen andre når jeg bryter sammen/får raserianfall. Da går det for det første utover den som er i nærheten, og det tar mye lenger tid før jeg klarer å roe meg ned igjen. Håper du føler deg bedre snart! Mange klemmer Endret 3. oktober 2011 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #126 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det er nok den manglende forståselsfullheten som kjører huet til moulu. Jeg skjønner ikke hvorfor man drikker vodka på en søndag kveld, men jeg skjønner at det er noe siden man drikker vodka søndag kveld. Og når jeg etterhvert skjønner at det er noe for å roe nervene og forvirringer og håpløshet, - ja forstår jeg til og med at det kanskje er noe alvorlig. Folk kan bli gærne av manglende forståelse. Ihvertfall hvis det er borgerkrig på hjemmefronten. Ingen mennesker mestrer det over tid uten og klikke helt eller bli helt sinnsforvirret. Og når man er usikker og forvirret fordi man får tvetydige signaler for omgivelsene sine, - er det da riktig og øke denne usikkerheten? Forvirre enda mer? Gjør en person enda litt mer usikker på seg selv, - sånn at personen ikke vet lengere hva som er riktig og galt? skal vi bli mobbet for og si ifra at ting er vanskelig? Bli hånet fordi man mener at livet er tøft og man har mestringsproblemer fordi ingen vil samarbeide med en? Makan. noengang er så lurer jeg litt på hvordan det drømmesamfunnet til den jevne ab-brukeren hadde sett ut? takk for at du sier ting jeg tenker, men ikke klarer å sette ord på. fin du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #127 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Moulu. Jeg har samme diagnose som deg. Jeg vet så inderlig godt hvordan du har det nå, og jeg får helt vondt inni meg av å lese det du skriver. Her er et tips. Når du er i en rolig tilstand må du finne på strategier du kan benytte deg av, altså vite på forhånd hva du må gjøre når du kommer i en sånn tilstand. Vet du om en altoppslukende aktivitet du kan bruke for å distrahere deg til stormen i hodet ditt går over? Har du et sted du kan få være i fred? Jeg vet i hvert fall at jeg ikke kan være i nærheten av noen andre når jeg bryter sammen/får raserianfall. Da går det for det første utover den som er i nærheten, og det tar mye lenger tid før jeg klarer å roe meg ned igjen. Håper du føler deg bedre snart! Mange klemmer jeg leter, men har ikke funnet noe som fungerer når det raser som verst. virkelig ikke. kun en drink av noe slag og et par valium. har prøvd så og si alt. Endret 3. oktober 2011 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 3. oktober 2011 #128 Del Skrevet 3. oktober 2011 Herregud, hva er det med folk som sier så mye stygt bare de kan gjemme seg bak AB-funksjonen? Og av alt det går an å henge seg opp i, så velger folk det at TS tok EN drink mens hun satt stille og pappaen passa ungen? Og så prøver de å få TS til å føle seg enda verre enn hun alt gjør? Håper det går bedre med deg i dag, Moulu 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #129 Del Skrevet 3. oktober 2011 Herregud, hva er det med folk som sier så mye stygt bare de kan gjemme seg bak AB-funksjonen? Og av alt det går an å henge seg opp i, så velger folk det at TS tok EN drink mens hun satt stille og pappaen passa ungen? Og så prøver de å få TS til å føle seg enda verre enn hun alt gjør? Håper det går bedre med deg i dag, Moulu tusen takk. ja, det går bedre. men jeg er fremdeles skjør og utenfor..skal ikke mye til her, så jeg må være veldig forsiktig med hva jeg gjør. husarbeid er ikke tingen for å si det sånn. bare kose-ting som kanskje kan gjøre at jeg jevner meg ut. takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #130 Del Skrevet 3. oktober 2011 takk til dere som er så snille, nå tar jeg pc'pause jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest odisi73 Skrevet 3. oktober 2011 #131 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hadde jeg kunnet skulle jeg gitt deg en kjempestor klem og holdt godt rundt deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #132 Del Skrevet 3. oktober 2011 En ting til: Har du prøvd å lage deg en "damage control rescue kit"? Det går ut på at man har f,eks en boks med ting som man henter frem når man har det forferdelig og trenger kos og trøst. Kan inneholde f.eks pledd, en cd med sanger (sinte eller triste eller glade, alt ettersom), en bok eller film som man kan se flere ganger, en pakke med f.eks tyrkisk pepper eller andre sterke drops (veldig sterke smaker eller andre intense sanseinntrykk hjelper faktisk av og til), bamse, dagbok som kun skal brukes til å skrive/tegne stygge fæle ting i, eller hva som helst annet som kan lindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 3. oktober 2011 #133 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Jeg er glad du ikke sletter deg Forresten, valium er nok ikke rart i at ikke virker så mye, siden det er angstdempende først og fremst. Endret 3. oktober 2011 av Pixie Plaid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 3. oktober 2011 #134 Del Skrevet 3. oktober 2011 Tråden ryddet for avsporinger og tips om medisinering Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 4. oktober 2011 #135 Del Skrevet 4. oktober 2011 En ting til: Har du prøvd å lage deg en "damage control rescue kit"? Det går ut på at man har f,eks en boks med ting som man henter frem når man har det forferdelig og trenger kos og trøst. Kan inneholde f.eks pledd, en cd med sanger (sinte eller triste eller glade, alt ettersom), en bok eller film som man kan se flere ganger, en pakke med f.eks tyrkisk pepper eller andre sterke drops (veldig sterke smaker eller andre intense sanseinntrykk hjelper faktisk av og til), bamse, dagbok som kun skal brukes til å skrive/tegne stygge fæle ting i, eller hva som helst annet som kan lindre. tanken er god, men nyttesløs..den ville ha havnet ut vinduet med BRENNNN I HÆÆÆLLLVETTEEE som slengkommentar.. det er vanskelig å finne løsning på dette her altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 4. oktober 2011 #136 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hadde jeg kunnet skulle jeg gitt deg en kjempestor klem og holdt godt rundt deg :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madeleinee Skrevet 4. oktober 2011 #137 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Jeg blir rett og slett provosert over muligheten til å kommentere som anonym når denne funksjonen i de fleste tilfeller blir brukt for å skjule seg selv så en kan skrive ekle, ødeleggende og frekke kommentarer til andre. Hvis jeg hadde hatt noe frekt å si til andre hadde jeg hatt såpass ryggrad til å stå frem med min egen bruker (ja, for ingen vet hvem dere er fra nicket deres uansett, så ser ikke problemet). Det er skammelig at folk kan synke så lavt til at de kan tillate seg å være så frekke mot et annet individ. Du er ikke noe bedre enn andre, så ikke tro du er det heller. Noen har vanskeligere for å takle problemer enn andre og det må bare bli respektert. For personen som har det vanskelig kan det også være vanskelig å sette ord på ting og virkelig få frem det som trengs for at andre skal forstå (snakker om TS), og jeg VEDDER på at alle en gang har vært så irritert/sinna/forbanna at de ikke har hatt kontroll. Alle vet hvor vanskelig det er å holde seg i skinnet. Jeg misunner den personen som klarer å styre seg, for det er det virkelig ikke mange som klarer. Jeg synes synd på TS som har måttet få dritt slengt mot seg i en sånn tilstand. Ikke lett å unngå å reagere på måten TS gjorde. Og jeg vet innerst inne at enhver som har kommentert i denne tråden vet det. Så til alle personer som ikke tør å fremstå som seg selv når de kommenterer stygge kommentarer på en tråd: prøv å sett dere inn i andres situasjon før dere kommenterer, klarer dere ikke det og er på nippet til å kommentere en stygg kommentar som anonym, da lar dere vær å kommentere. Det er ikke vits å kommentere stygt som anonym, dere blir ikke hørt uansett. Og hvis dere da fortsatt mener at dere for alt i verden må kommentere noe for å få frem hva dere mener, da får dere skrive som deres bruker og heller være bedre til å konstruere en setning som faktisk kan bli tatt seriøst og som kan gi dere svar enn å kommentere noe sånt som; "skjerp deg!" eller "snap out of it" som ikke har noe å si. Jeg vet at de som kommenterer slikt bare er ute etter en diskusjon. Anonyme elsker diskusjoner. Så kjære TS, håper du får en fin dag og at ingenting kommer i veien for deg i dag. Kan virkelig ikke være lett å ha det som du har det, men du skal være stolt av deg selv. Du står frem med din bruker og forteller hvordan du har det, får mange stygge kommentarer og sletter deg ikke likevel fordi du er såpass sterk til at de stygge kommentarene likevel ikke preller fullt og helt på deg. Ja, for hvis de hadde gjort det hadde du jo slettet deg regner jeg med. Så du er sterkere enn du tror Endret 4. oktober 2011 av madeleinee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moulu Skrevet 4. oktober 2011 #138 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg blir rett og slett provosert over muligheten til å kommentere som anonym når denne funksjonen i de fleste tilfeller blir brukt for å skjule seg selv så en kan skrive ekle, ødeleggende og frekke kommentarer til andre. Hvis jeg hadde hatt noe frekt å si til andre hadde jeg hatt såpass ryggrad til å stå frem med min egen bruker (ja, for ingen vet hvem dere er fra nicket deres uansett, så ser ikke problemet). Det er skammelig at folk kan synke så lavt til at de kan tillate seg å være så frekke mot et annet individ. Du er ikke noe bedre enn andre, så ikke tro du er det heller. Noen har vanskeligere for å takle problemer enn andre og det må bare bli respektert. For personen som har det vanskelig kan det også være vanskelig å sette ord på ting og virkelig få frem det som trengs for at andre skal forstå (snakker om TS), og jeg VEDDER på at alle en gang har vært så irritert/sinna/forbanna at de ikke har hatt kontroll. Alle vet hvor vanskelig det er å holde seg i skinnet. Jeg misunner den personen som klarer å styre seg, for det er det virkelig ikke mange som klarer. Jeg synes synd på TS som har måttet få dritt slengt mot seg i en sånn tilstand. Ikke lett å unngå å reagere på måten TS gjorde. Og jeg vet innerst inne at enhver som har kommentert i denne tråden vet det. Så til alle personer som ikke tør å fremstå som seg selv når de kommenterer stygge kommentarer på en tråd: prøv å sett dere inn i andres situasjon før dere kommenterer, klarer dere ikke det og er på nippet til å kommentere en stygg kommentar som anonym, da lar dere vær å kommentere. Det er ikke vits å kommentere stygt som anonym, dere blir ikke hørt uansett. Og hvis dere da fortsatt mener at dere for alt i verden må kommentere noe for å få frem hva dere mener, da får dere skrive som deres bruker og heller være bedre til å konstruere en setning som faktisk kan bli tatt seriøst og som kan gi dere svar enn å kommentere noe sånt som; "skjerp deg!" eller "snap out of it" som ikke har noe å si. Jeg vet at de som kommenterer slikt bare er ute etter en diskusjon. Anonyme elsker diskusjoner. Så kjære TS, håper du får en fin dag og at ingenting kommer i veien for deg i dag. Kan virkelig ikke være lett å ha det som du har det, men du skal være stolt av deg selv. Du står frem med din bruker og forteller hvordan du har det, får mange stygge kommentarer og sletter deg ikke likevel fordi du er såpass sterk til at de stygge kommentarene likevel ikke preller fullt og helt på deg. Ja, for hvis de hadde gjort det hadde du jo slettet deg regner jeg med. Så du er sterkere enn du tror tusen hjertelig takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 4. oktober 2011 #139 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg misunner den personen som klarer å styre seg, for det er det virkelig ikke mange som klarer. Nei, ikke misunn dem som alltid styrer seg, for det er ikke sunt det heller. I know! Sinne er sunt, og naturlig, det er en av de elementære følelsene i oss, og vi trenger den, og å gi utløp for den. Dessverre er vi nordmenn såpass kalde og reserverte, at sinne er blitt en ikke-følelse... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madeleinee Skrevet 4. oktober 2011 #140 Del Skrevet 4. oktober 2011 Nei, ikke misunn dem som alltid styrer seg, for det er ikke sunt det heller. I know! Sinne er sunt, og naturlig, det er en av de elementære følelsene i oss, og vi trenger den, og å gi utløp for den. Dessverre er vi nordmenn såpass kalde og reserverte, at sinne er blitt en ikke-følelse... Neida, jeg tror ikke at det er en person som alltid klarer å styre seg, men jeg misunner den som klarer å beherske seg til en viss grad for det er ikke lett. Det er veldig sunt å være sint, hehe. Ja, sant som du sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå