Auri Skrevet 2. oktober 2011 #81 Skrevet 2. oktober 2011 Som sagt, jeg er emosjonelt ustabil selv (om enn på den friske sida), så jeg vet hvordan det er. Har fått min andel dritt slengt i mot meg selv og vet hvor jævlig vondt det er, og hvor godt det gjør når noen viser forståelse og empati... Forresten, jeg trodde ikke du drakk deg full. Men alle krykker en har, selv hvor små de er, er vanskelige å kvitte seg med i ettertid. En av mine krykker var at jeg slo meg selv; dasket til meg selv med flat hånd i ansiktet én gang, for å skjerpe meg selv. Ikke noen stor selvskading med andre ord. Men den vanen ble så godt innarbeidet, at det var fryktelig vanskelig å slutte med. Derfor jeg ba deg om å være forsiktig, for selv om det alltid holder seg til étt lite glass, og aldri mer, så er det fortsatt noe som kan bli vanskelig å bli kvitt når du blir friskere. 2
Viljaa Skrevet 2. oktober 2011 #82 Skrevet 2. oktober 2011 Uten at jeg legger meg opp i spesifikt dine drikkevaner her nå, så vil jeg bare si at det generelt sett ikke er spesielt lurt å blande alkohol + ønsket om å bli beroliget. Det er en skummel vane å ha. Kanskje like skummelt som det å drikke seg full. Ville heller ikke ha mikset alkohol med smertestillende og andre medikamenter. 3
Gjest Moulu Skrevet 2. oktober 2011 #83 Skrevet 2. oktober 2011 Som sagt, jeg er emosjonelt ustabil selv (om enn på den friske sida), så jeg vet hvordan det er. Har fått min andel dritt slengt i mot meg selv og vet hvor jævlig vondt det er, og hvor godt det gjør når noen viser forståelse og empati... Forresten, jeg trodde ikke du drakk deg full. Men alle krykker en har, selv hvor små de er, er vanskelige å kvitte seg med i ettertid. En av mine krykker var at jeg slo meg selv; dasket til meg selv med flat hånd i ansiktet én gang, for å skjerpe meg selv. Ikke noen stor selvskading med andre ord. Men den vanen ble så godt innarbeidet, at det var fryktelig vanskelig å slutte med. Derfor jeg ba deg om å være forsiktig, for selv om det alltid holder seg til étt lite glass, og aldri mer, så er det fortsatt noe som kan bli vanskelig å bli kvitt når du blir friskere. ahaa..slik ja. ingen fare, jeg er så godt som avholds. (seriøst) det med daskingen kjenner jeg til..off..det er mye rart en gjør når man går istykker. det er akkurat som om man prøver å drepe smerten på innsiden ved å gå løs på utsiden. jeg har ikke så mange "syke" ting jeg gjør. men jeg har lett for å bli til en slags statue. umulig for meg å snakke, reagere etc. vet ikke hvorfor, for når disse tringene skjer så herjer det som verst i meg. rart. eneste faste gjenganger er at jeg vasker. fordi sykdommern får meg til å føle meg skitten, så jeg vasker og skrubber meg selv, huset etc. vaske-mani. men ellers harmløs..men det er dager som idag da jeg blir redd. for sinnet tar helt over. og jeg klarer ikke snakke med kjresten. det bare bobler som en gal inni meg og jeg blir redd for hva jeg kan gjøre, og når det attpåtil et et barn i huset så kan jeg jo ikke skrike i pute e.l. da MÅ man jo være rolig og behersket. ikke for det, h*n sover, så det er ingen fare. men aldri i verden at jeg vil at ungen skal våkne av sinne etc. så det blir bare enda vanskeligere. og enda verre blir det av kommentarene til de anonyme her inne. veldig mye verre.
Gjest Moulu Skrevet 2. oktober 2011 #84 Skrevet 2. oktober 2011 Uten at jeg legger meg opp i spesifikt dine drikkevaner her nå, så vil jeg bare si at det generelt sett ikke er spesielt lurt å blande alkohol + ønsket om å bli beroliget. Det er en skummel vane å ha. Kanskje like skummelt som det å drikke seg full. Ville heller ikke ha mikset alkohol med smertestillende og andre medikamenter. jeg er så og si avholds. drikker kanskje 1 gang i halvåret. prøver å ta meg et glass vin i ny og ne, men det byr meg imot..
Gjest Moulu Skrevet 2. oktober 2011 #86 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Beklager å måtte si det, men dette er veldig likt Facebookopplegget med å si a, men ikke b.. (orker ikke snakke om det på face osv) Ta deg en lang dusj, å gå å legg deg. Prøv å roe nervene litt. Og ingen kan gi deg konkrete tips når du bare skriker om at du snart klikker, men ikke orker å snakke om det nå.. saken er den at jeg ba aldri om råd til å løse div problemer, jeg ba om råd til hvordan jeg kan roe meg. du trenger ikke vite problemet. jeg ber ingen her inne være problemløsere, jeg spurte kun etter råd til hvordan roe seg ned. Endret 2. oktober 2011 av Moulu
Gjest snoopy_93 Skrevet 2. oktober 2011 #88 Skrevet 2. oktober 2011 Så, alle foreldre som drikker litt på juleaften eller tar seg en fest er da dårlige foreldre og skader barna sine? Tror ikke det nei. Voksne foreldre kan ikke låse seg inne og kutte alt som heter alkohol bare fordi de fikk barn, de har lov til å kose seg med litt. Om man sliter og man er på nippet til å klikke er det greit å gjøre noe for å roe seg, ellers går det ut over barnet. DA merker barnet at det er noe og det er da barnet kan bli traumatisert. Hun prøver ihvertfall å bli rolig sånn at barnet ikke skal ta skade. Jeg har dessverre ikke noen råd å komme med. :/
Gjest Moulu Skrevet 2. oktober 2011 #89 Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Så, alle foreldre som drikker litt på juleaften eller tar seg en fest er da dårlige foreldre og skader barna sine? Tror ikke det nei. Voksne foreldre kan ikke låse seg inne og kutte alt som heter alkohol bare fordi de fikk barn, de har lov til å kose seg med litt. Om man sliter og man er på nippet til å klikke er det greit å gjøre noe for å roe seg, ellers går det ut over barnet. DA merker barnet at det er noe og det er da barnet kan bli traumatisert. Hun prøver ihvertfall å bli rolig sånn at barnet ikke skal ta skade. Jeg har dessverre ikke noen råd å komme med. :/ takk for innlegget allikevel:) setter veldig stor pris på det. ps. søstra mi tar seg et halvt glass hvitvin hver kveld etter at ungene har lagt seg hun..for kosens skyld. det barnet som er her er ikke mitt, men det betyr ikke at jeg vil skade det mentalt fordet. Endret 2. oktober 2011 av Moulu
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2011 #91 Skrevet 3. oktober 2011 Legg deg ned, pust, og fokuser. Mot deg kommer fanden sjøl. Ta tak i armen hans, vri rundt. Se hvordan han vrir seg i smerte. Kjør kneet godt opp i ballene på han, hør hvordan luften går ut av han, kjenn hvordan kjøttet gir etter. Fortsett til du har slitt deg selv ut, og sovner. (Har mye de samme problemene med sinne som du virker å ha, og jeg kunne ha skrevet nøyaktig det samme som du gjør på private blogger ol. Men folk rundt meg? Merker ingenting med mindre det er folk jeg er trygg på, og vet kan takle det. Men hva som foregår i mitt eget hode, for å "brenne av" raseriet er en helt annen sak)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #92 Skrevet 3. oktober 2011 Ta deg en tur på psykriatisk legevakt. Virker som du trenger hjelp et par dager 2
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #93 Skrevet 3. oktober 2011 Legg deg ned, pust, og fokuser. Mot deg kommer fanden sjøl. Ta tak i armen hans, vri rundt. Se hvordan han vrir seg i smerte. Kjør kneet godt opp i ballene på han, hør hvordan luften går ut av han, kjenn hvordan kjøttet gir etter. Fortsett til du har slitt deg selv ut, og sovner. (Har mye de samme problemene med sinne som du virker å ha, og jeg kunne ha skrevet nøyaktig det samme som du gjør på private blogger ol. Men folk rundt meg? Merker ingenting med mindre det er folk jeg er trygg på, og vet kan takle det. Men hva som foregår i mitt eget hode, for å "brenne av" raseriet er en helt annen sak) wow, det var et godt råd faktisk! da får man på en måte "bilde" på smerten, og kan takle det deretter, fremfor at det blir så diffust. jeg har det greit nå, men dette skal jeg huske på neste gang det kommer en "rie". smart! tusen takk!!
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #95 Skrevet 3. oktober 2011 Godt å høre at du har det bedre nå ja, det er mye bedre. men føler meg kjemperar. utenfor meg selv, skjør etc. men tusen takk :klemmer:
Gjest Nanne70 Skrevet 3. oktober 2011 #96 Skrevet 3. oktober 2011 Har du mulighet til å prøve yoga? Jeg slet veldig med PMS før, der jeg fikk voldsomme raserianfall, men ved hjelp av yoga lærte jeg meg avslappingsteknikker som jeg opplevde fungerte veldig bra. Ønsker deg lykke til, og håper at du finner ut av situasjonen og får skikkelig hjelp med sykdommen din. Klem!
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #97 Skrevet 3. oktober 2011 Har du mulighet til å prøve yoga? Jeg slet veldig med PMS før, der jeg fikk voldsomme raserianfall, men ved hjelp av yoga lærte jeg meg avslappingsteknikker som jeg opplevde fungerte veldig bra. Ønsker deg lykke til, og håper at du finner ut av situasjonen og får skikkelig hjelp med sykdommen din. Klem! nei det har jeg ikke...men ingen dum ide. ja..jeg venter på hjelp. står på verdens lengste venteliste virker det som. har vært inne i psykiatrien i hundre år, men jeg droppet ut for et år siden pga sosial angst. jeg klarte rett og slett ikke å møte opp. jeg kom meg ikke utafor døra så..og da ble jeg sparket ut av systemet, så nå er på'n igjen fra scratch.
Gjest navnelapp Skrevet 3. oktober 2011 #98 Skrevet 3. oktober 2011 Du må nok ikkje byrje på scratch igjen når du har vore i systemet og har droppa ut pga. angst. Ring til den som sist hadde deg under vingane sine, og be om å få kome i gang igjen. Yoga er også eit godt tips, for å finne gode teknikkar.
Gjest Moulu Skrevet 3. oktober 2011 #99 Skrevet 3. oktober 2011 Du må nok ikkje byrje på scratch igjen når du har vore i systemet og har droppa ut pga. angst. Ring til den som sist hadde deg under vingane sine, og be om å få kome i gang igjen. Yoga er også eit godt tips, for å finne gode teknikkar. det er allerede gjort..både fra min og legen min sin side. de sa i korte trekk at jeg blir behandlet på lik linje med andre som står i kø, som ikke g\har vært inne før..har ventet i 8mnd eller så nå.
Gjest navnelapp Skrevet 3. oktober 2011 #100 Skrevet 3. oktober 2011 Fy søren, det er utruleg dårleg. Eg forstår godt at du er frustrert over det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå