Gå til innhold

DET KLIKKER FOR MEG

Gjest Moulu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når man har investert følelsene sine i en person over lang tid så er det rett og slett forferdelig og bare mått gå. Skal man gå fra alle drømmene sine? Alt en har trodd på? Gå fra det man satset og spilte alle sine penger på? Innse et nederlag? Hvorfor skal det alltid være samme person som får svarteper i livets kjærlighetslek gang på gang?

Det finnes jo ikke rettferdighet i dette her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har investert følelsene sine i en person over lang tid så er det rett og slett forferdelig og bare mått gå. Skal man gå fra alle drømmene sine? Alt en har trodd på? Gå fra det man satset og spilte alle sine penger på? Innse et nederlag? Hvorfor skal det alltid være samme person som får svarteper i livets kjærlighetslek gang på gang?

Det finnes jo ikke rettferdighet i dette her da.

jeg vet det..men hvor mye orker man? hvor lenge skal man ha tro? hvor mye skal man tåle?

hadde jeg vært en av de som ikke syntes at løgner var en big deal så ville saken ha stilt seg annerledes. men jeg er ikke en av dem.. det tar fullstendig (FULLSTENDIG) knekken på meg, og han vet det!

det er det eneste som tar knekken på meg, og han vet det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et spørsmål:

saken er den at han lyver om mindre og mindre ting. mer uviktige liksom.

spm er som følger: noen som har en ide om hvorfor?

hvorfor ikke større ting, som faktisk har/kan ha noe å si for meg eller forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moulu, dette kjente jeg min venninne igjen i. Kjæresten hennes lyver om bagateller. Hva han har spist til middag, hvem han har vært med (Sier at han var med "Per" når han har vært med "Ole"), om ting han har kjøpt... ting som ikke har noe å si. Er det så små ting din mann lyver om, også?

Jeg fatter ikke hvorfor noen lyver om slike ting. De må jo være lystløgnere? Men hva er vitsen :sukk: De har jo ikke noe å vinne på å lyve slik, tvert imot. Og ingenting å tape på å si sannheten.

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Mi erfaring med slike folk at dei ofte har hatt ein omsorgsperson, vanlegvis mor, men det kan også vere far, som har vore veldig kontrollerande. Løgnene har vore vedkommande sin måte å kome unna kontrollen på, skape seg sitt eige private (handlings-)rom, så og seie. Omsorgspersonen har ikkje takla at "løgnaren" har sagt sanninga, og tilta over det han eller ho meiner er feil oppførsel, feil valg eller dårleg vurderingsevne. Når "løgnaren" lyg, slepp han/ho unna den eksplosive, smertefulle reaksjonen som det ærlege svaret ga, og dermed blir det å lyge ein vane som sparer dei for belastningar og straff.

Denne personen kan også vere ein tidlegare partner, og det kan vere deg. Det avgjerande er at eit ærleg svar vert møtt med aggresjon eller streng straff. Då vert løgna ein (om enn kortvarig, for løgna vert ofte avslørt) utveg bort frå det vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe lurt å komme med, annet enn en god klem og en voldsom irritasjon (for å si det mildt) mot disse ab-ene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe lurt å komme med, annet enn en god klem og en voldsom irritasjon (for å si det mildt) mot disse ab-ene...

en klem og irritasjon mot teite ab'er tas alltis imot med stor takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moulu, dette kjente jeg min venninne igjen i. Kjæresten hennes lyver om bagateller. Hva han har spist til middag, hvem han har vært med (Sier at han var med "Per" når han har vært med "Ole"), om ting han har kjøpt... ting som ikke har noe å si. Er det så små ting din mann lyver om, også?

Jeg fatter ikke hvorfor noen lyver om slike ting. De må jo være lystløgnere? Men hva er vitsen :sukk: De har jo ikke noe å vinne på å lyve slik, tvert imot. Og ingenting å tape på å si sannheten.

Klem til deg :)

det i den duren ja..

off. :sno: litt sånn som denne føler jeg meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et spørsmål:

saken er den at han lyver om mindre og mindre ting. mer uviktige liksom.

spm er som følger: noen som har en ide om hvorfor?

hvorfor ikke større ting, som faktisk har/kan ha noe å si for meg eller forholdet?

Det kan jo være at de små løgnene er nødvendige for at han skal klare og utføre det store bedraget? Sånn at du ikke tror på det virkelige bedraget når du sitter i saksa og det er altfor sent og komme seg opp av gjørmehullet? Tenk så slitsomt og forsøke å klatre opp sandvegger da.

En flink illusjonist villeder slik at man ikke selv skjønner at man er utsatt for et bedrag. Og da kanskje ved å legge fokuset på de små tingene og de små detaljene og bruke all energi på fokusere på noe meningsløst så kanskje arbeidet egentlig hensikt forblir i det skjulte?

Jeg vet ikke jeg. Selv var jeg utsatt for et bedrag som varte i seks måneder og jeg er ganske så skeptisk av meg når det kommer til uregelmessigheter og ujevnheter i tingenes tilstand. Personlighetsendinger og atferd beviste selv da jeg ikke ville tro mine egne øyne. Jeg levde i en drøm og trodde jeg var lykkelig, - plutselig så jeg det hele for meg, waco du har drømt, - våkn opp!

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at de små løgnene er nødvendige for at han skal klare og utføre det store bedraget? Sånn at du ikke tror på det virkelige bedraget når du sitter i saksa og det er altfor sent og komme seg opp av gjørmehullet? Tenk så slitsomt og forsøke å klatre opp sandvegger da.

En flink illusjonist villeder slik at man ikke selv skjønner at man er utsatt for et bedrag. Og da kanskje ved å legge fokuset på de små tingene og de små detaljene og bruke all energi på fokusere på noe meningsløst så kanskje arbeidet egentlig hensikt forblir i det skjulte?

Jeg vet ikke jeg. Selv var jeg utsatt for et bedrag som varte i seks måneder og jeg er ganske så skeptisk av meg når det kommer til uregelmessigheter og ujevnheter i tingenes tilstand. Personlighetsendinger og atferd beviste selv da jeg ikke ville tro mine egne øyne. Jeg levde i en drøm og trodde jeg var lykkelig, - plutselig så jeg det hele for meg, waco du sover, - våkn opp!

hva slags bedrag ble du utsatt for?

han har et løgn-mønster, men ikke slik du beskriver.. men sitte i saksa? på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg var utsatt for var et overgrep av den aller værste sorten. Basert på løgner, manipulering og villedning. Jeg har skrevet om det tidligere, men bare tanken gir meg elveblest, men jeg kan se om jeg finner innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg var utsatt for var et overgrep av den aller værste sorten. Basert på løgner, manipulering og villedning. Jeg har skrevet om det tidligere, men bare tanken gir meg elveblest, men jeg kan se om jeg finner innlegget.

du fikk meg til å le med elveblest-utsagnet ditt..unnskyld. :sjenert:

men takk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle jo få deg til å le. I det minste smile litt. Etter en stund så kommer du nok til å le av hele opplevelsen du også, og sånn som jeg levde ut sinnet etter at jeg avslørte bedrageriet.

For meg så var det ikke selve handlingen hun utførte som var det værste. Det værste var bedrageriet, og hvordan jeg avslørte bedrageriet og hvor lang tid det hele tok. Akkurat som at jeg skulle ha vært psykotisk i seks måneder. Jeg levde på en løgn og forsto det ikke selv en gang. Det var veldig forvirrende og våkne og oppdage hva slags bedrag jeg hadde vært utsatt for. Gulvet sjanglet og jeg følte meg svimmel. Blir helt rar bare av å prate om det igjen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off.. slikt er så vondt. så innmari vondt. jeg er heldigvis ikke sint lenger, det er så godt.

jeg har resignert merker jeg. gitt han opp. gitt opp troen på bedring.

vi hadde en prat i går, vi får se. skal dette fortsette å være et forhold så må det mer en løfter til. ord, løfter etc er ubrukelige i denne situasjonen. dte er handling som må til. eneste jeg er glad for er at det ikke handler om utroskap.

vi får nå se..har som sagt ikke noe mer tro. den er brukt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mennsker med min diagnose skal ikke ha barn i hus??

skjerp deg!

Nei de bør ikke det hvis de er så ustabile som du framtår som i denne tråden. Det er ikke diagnosen som avgjør hvorvidt du bør ha unge i hus, men hvordan du oppfører deg. Og unger merker mer enn vi tror når det gjelder psykiske ustabile voksne. Og dette sier jeg ikke for å være slem mot deg. Jeg skjønner at du har det vanskelig. Men jeg tror hjelpen for deg er annet steds å hente enn på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...