Gå til innhold

ALLE GUTTER HATER MEG!

Fremhevede innlegg

Skrevet

De sier mer at jeg er søt og pen, og penere enn de fleste, og at jeg må få bedre selvtillit. Så sier noen at jeg er penere enn jeg tror jeg er.

Men kvinner har nok en annen forståelse av "skjønnhet" enn det de fleste menn har.De er jo like vant til å stå på utstilling og få tilbakemeldinger, slik som vi andre. Jeg får f.eks. flest komplimenter fra venninnene mine nettopp fordi de vet at jeg trenger å høre sånt. Fra menn får jeg høre at jeg er stygg, ikke bra nok, skummel, spiss..ja, jeg har snart fortreng det de har sagt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror også dette ligger mest i ditt eget hode. Jeg forestiller meg deg som strekker ut hånden, hilser og sier et forsiktig "hei". Så er det over. Litt mer "Hei, Camilla, hyggelig!" og interessert skader ikke.

Dessuten så dømmer du andre folk hele tiden. Du sier at andre er stygge med deg, at folk behandler deg dårlig. "Jeg hadde ikke oppført meg sånn mot andre" sier du. Hvorfor tror du at alt handler om utseendet ditt? Som regel er utseendet mitt det siste jeg skylder på.

Det virker som om du er sykelig opptatt av ditt eget utseende, og at dette ødelegger for deg. Akkurast som om enhver situasjon har å gjøre med hvordan du ser ut. Da har jeg en nyhet til deg: De fleste mennesker driter en lang marsj i hvordan folk ser ut. På tide at du gjør det også.

Ikke flere bortforklaringer, det virker ikke som om du reflekterer mye over svarene du får her, det er bare "Nei, det har jeg prøvd... det virker som ingen liker meg..hoff hoff hoff".

Slutt med det! Det blir ikke bedre på den måten

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg TS, men ut fra mine egne erfaringer som "stygg" dame kan jeg virkelig ikke se at det er andre ting enn utseende som gjør at jeg taper sosialt. Folk overser meg, kaller meg stygge ting, jeg settes på sidelinjen og inviteres ikke når sosiale happenings skjer. Jeg pleier f.eks. å tilbringe nyttårsaftener alene hjemme og har gjort det siden jeg var tenåring. Tror du jeg hadde gjort det hvis jeg var en pen jente, kanskje? Det tror ikke jeg... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Og jeg oppfatter egentlig ikke dette som en selvmedlidenhets-tråd. "stygge" damer er en glemt gruppe i samfunnet, og vi trenger å kunne utveksle erfaringer vi også

Skrevet

Og jeg oppfatter egentlig ikke dette som en selvmedlidenhets-tråd. "stygge" damer er en glemt gruppe i samfunnet, og vi trenger å kunne utveksle erfaringer vi også

Dette gjelder menn også. Det snakkes ofte om at skjønnhet kommer innenfra og at man bør slappe av mtp hvordan man ser ut. Men fakta er at de stygge diskrimineres, både på jobb og i sosiale sammenhenger. Man blir ikke behandlet med den samme respekten som andre mennesker blir og man må alltid "kjempe" for å bli likt...

Skrevet

Dette gjelder menn også. Det snakkes ofte om at skjønnhet kommer innenfra og at man bør slappe av mtp hvordan man ser ut. Men fakta er at de stygge diskrimineres, både på jobb og i sosiale sammenhenger. Man blir ikke behandlet med den samme respekten som andre mennesker blir og man må alltid "kjempe" for å bli likt...

Enig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror nok gutta kan være ganske stygge, og allikevel helt ok. Det som ikke tolereres for gutter er lav selvtillit og kraftløshet. Jenter med lite kraft og selvtillit aksepteres i større grad, men har lett for å bli jaktet ned av menn som ser svakheten i dette byttedyret.

Kraft og selvtillit hjelper for begge kjønn. Hvis du tror du er noe , så er du noe. Hvis du ikke tror på det selv, så sliter du. Jeg tror trikset er å lure seg selv til å tro at man er noe.

En annen sak er at de aller fleste er noe. Man har en eller annen kvalitet som faktisk er kvalitet. I så fall kan det være lurt å fokusere litt på sin kvalitet, og glede seg over den.

Ts har fin rumpe :)

Endret av I Grosny
Skrevet

Hvordan fikk du hjelp med ADD?

Jeg har egentlig ikke fått noe hjelp med ADD, og flere rundt meg merker seg nå at jeg sliter med ADD-en. Venninnene mine har sagt at jeg burde søke hjelp pga dette, og jeg merker jo selv at jeg blir litt gal i hodet av alle tankene og forestillingene mine. Og jeg er sliten og lei av å bli såret av ting hver dag, som vanlige folk ikke ville blitt såret av.

Vet egentlig ikke hvordan ADD virker på jenter, heller ... :sjenert:

Jeg har ikke fått noe hjelp mot ADD bortsett fra en rask utredning og medisiner dessverre. Å komme til behandling hos det offentlige tar så lang tid da det er lange ventelister på alt mulig og man får veldig lite hjelp. Jeg har gått litt til en privatpsykolog, for å få snakke litt ut. Det hjelper å bare få snakket med en profesjonell som ikke skal bagatellisere og motsi hver bidige ting man sier. Men stort sett føler jeg at jeg er alene om problemene mine og det er mye å takle alene noen ganger. Jeg vil gjerne komme i kontakt med flere med ADD, så hvis du vil kan du sende meg PM.

Skrevet

Nå er ikke jeg TS, men ut fra mine egne erfaringer som "stygg" dame kan jeg virkelig ikke se at det er andre ting enn utseende som gjør at jeg taper sosialt. Folk overser meg, kaller meg stygge ting, jeg settes på sidelinjen og inviteres ikke når sosiale happenings skjer. Jeg pleier f.eks. å tilbringe nyttårsaftener alene hjemme og har gjort det siden jeg var tenåring. Tror du jeg hadde gjort det hvis jeg var en pen jente, kanskje? Det tror ikke jeg... :sjenert:

Jeg er en pen jente, men sitter likevel en del nyttårsaftener alene. Jeg er sjenert og har ikke så lett for å skaffe meg venner. Noen venninner har jeg dog. Er ikke så ofte menn tar initiativ overfor meg heller. Selv om jeg ikke har det fælt, sånn som TS, er det likevel ikke rosenrødt, som en del tror, bare fordi man er pen.

Skrevet

Pene må kjempe de og, er ikke ofte vi blir tatt seriøst og må bevise at vi duger.

Mange menn vil kun en ting og folk tror de kan behandle deg som de vil.

Skrevet

Men hvis dere bare sitter hjemme (som meg), ingen vil ha dere, ingen vil omgås dere og dere er "verdiløse" hos andre...kanskje dere ikke er så pene som dere tror? :sjenert:

Skrevet

Det er jo merkelig at det er så mange stygge mennesker her inne på KG? Jeg kjenner mange, og treffer stadig nye folk gjennom jobben min, og jeg kan telle på en finger hvor mange jeg vet om som jeg synes er stygge. Når jeg tenker over de menneskene jeg IKKE liker, så handler det aldri om utseende. Jeg vet om folk som er usjarmerende, slemme, utspekulerte, brautende, selvgode, jada! Men stygge? Nei, det er faktisk ikke et tema. Jeg har EI dame jeg i mitt liv har kalt stygg bak ryggen hennes - men det handler om et utstelt og usympatisk ytre kombinert med en frekk og forferdelig personlighet. Men hun har sine gode sider, hun også.

Jeg fatter ikke hvordan dere stadig havner i situasjoner hvor folk er SÅ frekke med dere at de kaller dere ting og fryser dere ut. Jeg finner det veldig rart at dere til stadighet omgås mennesker som er SÅ slemme. Det er nok mye i det enkelte sier her - leser dere folk feil? Er selvtilliten på et så lavt nivå at dere føler ting som kanskje ikke eksisterer?

Eksempel: Jeg har to venninner. De er begge ganske overvektige, og den ene har et penere ansikt enn den andre. Den peneste føler seg stygg og mindreverdig, og sliter med å bli kjent med folk. Ser ofte sur og usikker ut. Hun mener de fleste "andre folk" er slemme. Den andre er supersosial, trivelig og utadvendt. Hun tør å være seg selv, på godt og vondt. Og dét liker folk! Hun har enormt mange venner, og har ingen problemer med å finne seg kjæreste. Hun er nå samboer med en flott og snill mann.

Så det har faktisk ingenting med utseende å gjøre - det finnes noen for alle! Det handler bare om å være blid, trivelig og åpen for å snakke med folk. De som tror at bare pene folk får seg kjæreste skyter seg selv i foten, og skyver ansvaret over på "de pene". Det er ingen andres feil enn din egen hvis du ikke klarer å bli kjent med folk.

I starten kan det kanskje hjelpe å LATE som om du synes du har en verdi. Så vil det forhåpentligvis bli en del av deg til slutt. Du er ikke dårligere eller styggere enn noen andre, men du TROR du er det. Og selv om andre mennesker kanskje ikke skjønner hvorfor de ikke kommer inn på deg, så merker de din usikkerhet. Og det er jo tross alt enklest å omgås folk som er nettopp det, enkle å omgås. Så lat som om du er en sånn. Øv deg hjemme foran speilet, chat med folk på nettet, prøv å småprate med de i kassa på Rema. Det er ikke så vanskelig, og alle setter pris på et hyggelig ord og et smilende ansikt :)

• Liker 1
Skrevet

Eksempel: Jeg har to venninner. De er begge ganske overvektige, og den ene har et penere ansikt enn den andre. Den peneste føler seg stygg og mindreverdig, og sliter med å bli kjent med folk. Ser ofte sur og usikker ut. Hun mener de fleste "andre folk" er slemme. Den andre er supersosial, trivelig og utadvendt. Hun tør å være seg selv, på godt og vondt. Og dét liker folk! Hun har enormt mange venner, og har ingen problemer med å finne seg kjæreste. Hun er nå samboer med en flott og snill mann.

Så det har faktisk ingenting med utseende å gjøre - det finnes noen for alle! Det handler bare om å være blid, trivelig og åpen for å snakke med folk.

Det handler vel også om å være villig til å ta den man får, ikke sant?

Skrevet

Men hvis dere bare sitter hjemme (som meg), ingen vil ha dere, ingen vil omgås dere og dere er "verdiløse" hos andre...kanskje dere ikke er så pene som dere tror? :sjenert:

Er det TS som har skrevet dette?

Så vidt jeg vet, var vi to "pene" jenter som skrev her, men ingen sa at vi sitter hjemme hele tiden eller ingen vil omgås oss. Budskapet var at det ikke trenger å være problemfritt å være pen. Og du antyder at vi ikke kan være så pene som vi tror... :fnise: Hvis det er TS som har skrevet dette, tror jeg ikke akkurat det er utseendet ditt som er problemet...

Skrevet

Nei, det var ikke TS som skrev dette.

Skrevet

Det handler vel også om å være villig til å ta den man får, ikke sant?

Jo, det handler om det også. De fleste er vel høvelig bevisst på sitt eget "nivå" og jeg har nå et inntrykk av at de fleste vil ha noen som er på cirka samme nivå som en selv? Jeg vil hvertfall ikke ha en mann som er mye hottere enn meg, JEG vil være den hotteste i et forhold :fnise:

Skrevet

Jo, det handler om det også. De fleste er vel høvelig bevisst på sitt eget "nivå" og jeg har nå et inntrykk av at de fleste vil ha noen som er på cirka samme nivå som en selv? Jeg vil hvertfall ikke ha en mann som er mye hottere enn meg, JEG vil være den hotteste i et forhold :fnise:

Ja, og det er faktisk veldig smart :smoke: hehe

Kvinner bør alltid finne en fyr som er styggere enn seg selv. Ellers blir det fort problemer.

Skrevet

Ja, og det er faktisk veldig smart :smoke: hehe

Kvinner bør alltid finne en fyr som er styggere enn seg selv. Ellers blir det fort problemer.

Selv om jeg er enig så er jeg likevel nysgjerrig på hvorfor du mener dette? Hvorfor takler ikke menn å være den peneste i et forhold?

Skrevet

Selv om jeg er enig så er jeg likevel nysgjerrig på hvorfor du mener dette? Hvorfor takler ikke menn å være den peneste i et forhold?

Det er som regel ikke menn som ikke takler det, derimot er det dama som ikke takler det.

Det går ut over forfengeligheten og dermed selvtilliten hennes.

Samtidig som det vil være vanskeligere å stole på en mann som er mer attraktiv enn henne.

Skrevet

He he, er det det handler om? Stakkars de hotte guttene da, de blir kanskje avvist av mange damer som føler seg styggere enn dem? :fnise: Men da får de hotte guttene komme til meg, for jeg tar dem gjerne!

Hilsen Hottie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...