Gå til innhold

ALLE GUTTER HATER MEG!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Øh... Hallo? Testing 1... 2... 1... Jo, altså...

Slutt å syte, kjerring! Utseende kan kun hjelpe deg så langt, men de fleste vet det er personligheten en skal leve med.

Hvis problemet ditt er at du forsvinner i venninners nærhet, så kan det være at du ikke blir sett.

Du sier ikke noe særlig om bakgrunnen din. Hva du arbeider med og hva slags hobbyer du har. Hva med å kaste deg inn på en arena hvor mest menn herjer. Sånn at du blir mer komfortabel med å omgå oss? Ja, ikke bare sånne gutter du er interessert i, men vanlige menn, slik at du kan få en og annen tilbakemelding. Og gjerne en aktivitet som får deg til å glemme hvorfor du er der. Sånn at det blir det å praktisere en hobby, som blir hovedsaken, uten venninner som kan overskygge deg.

Eller hva med å ta seg en resepsjonsjobb eller kassajobb på si, nærmest som en hobby, for å omgås mange varierte mennesker.

Leser ellers alt med en klype salt, fordi mange jenter er ikke klar over det selv hvor selektiv og avvisende de kan virke på gutta de ikke er interessert i. Og jeg blir ikke interessert å omgås ei som disser kameraten min - det går jo ikke.

Endret av Kamikatze
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å ikke være interessert i ONS har egentlig ikke så mye med hvilken poengsum jeg scorer på en attraktivitetsskala, men med verdisyn å gjøre. En annen diskusjon, men takk for svar likevel :)

Nei, det er jeg enig i. Og du har misforstått meg hvis du tror at det at jenter jevnt over kan få sex med gutter langt over sitt nivå er det samme som prinsessesyndromet. Dette er bare en av grunnene til at en del jenter får et urealistisk syn på hvor attraktive de er og hva slags gutter de har sjans på, så du misforstår hvis du tror prinsessesyndromet liksom går ut på å være vanskelig å få til sengs. Prinsesseyndromet handler om urealistisk kresenhet og at man ikke gir gutter på eget nivå en sjans. Og da snakker vi ikke om sex, men om potensielle kjæresteforhold.

Endret av Cuckold
Skrevet

Nei, det er jeg enig i. Og du har misforstått meg hvis du tror at det at jenter jevnt over kan få sex med gutter langt over sitt nivå er det samme som prinsessesyndromet. Dette er en av grunnene til at en del jenter får et urealistisk syn på hvor attraktive de er og hva slags gutter de har sjans på, så du misforstår hvis du tror prinsessesyndromet liksom går ut på å være vanskelig å få til sengs. Prinsesseyndromet handler om urealistisk kresenhet og at man ikke gir gutter på eget nivå en sjans. Og da snakker vi ikke om sex, men om potensielle kjæresteforhold.

Hva syns du om TS sin situasjon da? Hun skriver at hun har hatt sjans på middelaldrende menn, narkomane og trailersjåfører. Syns du hun lider av prinsessesyndromet når hun ikke kan se for seg et liv med de? Jeg har det litt på samme måte, skjønner du.

Skrevet

Hva syns du om TS sin situasjon da? Hun skriver at hun har hatt sjans på middelaldrende menn, narkomane og trailersjåfører. Syns du hun lider av prinsessesyndromet når hun ikke kan se for seg et liv med de? Jeg har det litt på samme måte, skjønner du.

Jeg synes det peker i retning av at hun har valgt feil miljø å ferdes i, feil utesteder å gå ut på. Hvis du går ut på utesteder som stort sett frekventeres av normale oppegående gutter på din egen alder vil det være gutter over hele attraktivitetsskalaen på slike steder, og jeg har vondt for å tro at alle, også de som tilhører den minst populære halvdel skal være så høye på pæra at de ikke er interessert i å snakke med jenter på eget nivå. Hvis det er slik at du skulle tilhøre den delen av skalaen.

Skrevet

Jeg synes det peker i retning av at hun har valgt feil miljø å ferdes i, feil utesteder å gå ut på. Hvis du går ut på utesteder som stort sett frekventeres av normale oppegående gutter på din egen alder vil det være gutter over hele attraktivitetsskalaen på slike steder, og jeg har vondt for å tro at alle, også de som tilhører den minst populære halvdel skal være så høye på pæra at de ikke er interessert i å snakke med jenter på eget nivå. Hvis det er slik at du skulle tilhøre den delen av skalaen.

Man skulle tro det. Men jeg går ikke på utesteder lengre, for jeg ble lei av å sitte alene i et hjørne for meg selv. Huff.

Skrevet

Man skulle tro det. Men jeg går ikke på utesteder lengre, for jeg ble lei av å sitte alene i et hjørne for meg selv. Huff.

Det er fryktelig dumt å gi opp. Dessuten er det jo ofte slik på utesteder at du kan trekke deg tilbake ved å sette deg i en krok hvis du ikke ønsker kontakt, mens du kan stå ved et ståbord eller ved baren hvis du er åpen for kontakt. Velger du å sette deg i en krok begrenser du straks mulighetene for å komme i kontakt med andre. Du kan ikke forvente at folk skal rope til deg fra andre siden av lokalet.

• Liker 1
Skrevet

Utesteder en nå utesteder. De fleste som frekventerer slike er stort sett kun ute etter en ting. :gjeiper:

Skrevet

Det er akkurat det jeg også tror, K. Så min avvisning på dette området har egentlig ikke så mye med kresenhet og prinsessesyndrom å gjøre, jeg bare er ikke en ONS-jente. Ikke at tilbudene renner inn heller, da.. :sjenert:

Skrevet

Ser noen skriver at selvtillit er avskrekkende på menn men der tror jeg man tar feil. En som utstråler selvtillit, som kan le av seg selv og med andre, by på seg selv i sosiale sammenhenger, er veldig tiltrekkende på mange. Dessverre om man går i den fella og utstråler "vær så snill ikke se på meg, jeg er et fælt og grusomt menneske og ALLE GUTTER HATER MEG" da blir det automatisk slik at du blir usynlig. Du må rett og slett forandre tankegangen din. Tren, spis sunt,få en ny frisyre, nye klær, gjør noe for å føl deg bra!

Når jeg skrev at kvinner med (for) stor selvtillit kan være avskrekkende, så mente jeg kvinner med den typisk mannlige formen for selvtillit. Altså de som blir brautende og aggressive. Dette er særdeles LITE attraktivt hos kvinner i en manns øyne. Tro meg!

Attraktiv selvtillit hos kvinner er når de er åpne og omtenksomme, og ikke bare krever og tenker på seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Leser ellers alt med en klype salt, fordi mange jenter er ikke klar over det selv hvor selektiv og avvisende de kan virke på gutta de ikke er interessert i. Og jeg blir ikke interessert å omgås ei som disser kameraten min - det går jo ikke.

Enig i den.

Det er en menneskerett å ikke være interessert, men det går faktisk an å oppføre seg på en sivilisert måte - vanligvis.

Skrevet

Enig i den.

Det er en menneskerett å ikke være interessert, men det går faktisk an å oppføre seg på en sivilisert måte - vanligvis.

Det har dere rett i. Ettersom jeg er såpass vant til å føle meg avvist og utenfor selv, har jeg passet på å ikke være frekk de få gangene jeg har avvist (ONS-)menn. Æsj, ingen god følelse!

Skrevet

Hva prater du om med disse mennene da? og ikke minst, kan venninne prate mer "mannfolkprat" enn deg?

Selv er jeg veldig interessert i mange tema som menn også finner interessant, uten å generalisere. Jeg kan mye om historie, data, fotball ++, og bryr meg ikke om hvilket merke shampoo eller mascara jeg bruker. Jeg kjøper den jeg liker og vet ikke hva det heter. Samme med klær. Mote? Nei takk. Det komfortable og som ser ordentlig ut.

Det er viktig å ha noe å prate om som engasjerer folk. Da er det jo lettere hvis du allerede kan noe om temaet. Uten å bli et levende leksikon kan man lære seg nye ting, f.eks les en bok i løpet av helga om ..universet f.eks. Etterhvert lærer du deg fakta som du kan bruke da i forbindelsen med samtaler som oppstår, og der du har noe å tilføye uten å sitte på sidelinjen som en "stakkars meg" person .

Ta initiativ til å endre denne sirkelen!

Skrevet

Dette har ingenting med utseendet å gjøre. Jeg vet om jenter med alle typer utseender som har lett for å få kontakt med gutter eller å utvikle vennskap. Anbefaler deg å oppsøke en psykolog. Kansje kognitiv, eller atferdsterapi kan hjelpe deg. Skriv ned problemene dine i korte trekk og ta med til fastlegen din og be om henviselse til psykolog. Mest sannsynlig har du grodd inn i et mønster du har problemer med å komme ut av.

Skrevet

Jeg synes du virker altfor snill og nærmest selvutslettende. Du er så opptatt av å tekkes disse guttene, beskriver hvordan du pleier hud og hår, og samtidig sørger du for å holde deg i bakgrunnen og ikke gjøre noe ut av deg. En slik oppførsel synes jeg nærmest er provoserende underdanig.

Du burde heller gi litt faen. Aksepter at du ikke er billedskjønn, men kan være ganske attraktiv likevel. Sjarm er veldig attraktivt. Men for å være sjarmerende må man gi litt blaffen, ha tro på seg selv og ikke stikke seg unna. Drit i hva andre synes, men fokuser heller på hva du liker ved deg selv. Har forstått at du ikke liker utseendet ditt spesielt godt, men likevel virker du ekstremt opptatt av det. Du beskriver jo ingen interesser eller egenskaper du har ellers. Du har helt sikkert evner eller interesser i en spesiell retning. Fokuser heller på det, gå på kurs, les og vær aktiv, så har du noe du er interessert i og kan snakke om. Dersom du er engasjert og har greie på noe, kan det være veldig tiltrekkende. Man blir ikke tiltrekkende av å sitte i en krok og tenke at man ikke er pen nok. Da forblir man PATETISK.

• Liker 2
Skrevet

Få deg en homsevenn, så du kan få litt input vedrørende din personlighet og oppførsel. Høres i alle fall ikke ut til at feilen ligger i utseendet.

Vet om jenter i hele spekteret, som utstråler "ikke snakk med meg", og som er umulig å holde i gang en samtale med. Det er bare ingenting å gripe tak i, som kan pushe samtalen videre, og alt blir kleint. Da betyr ikke et flatterende ytre noe, når det nesten er ubehagelig å være i samme rom som dem.

Tror du bør prøve å skaffe deg tilbakemeldinger fra menn. Prøv etter beste evne å overse hva jenter sier til deg. De kommer automatisk i trøstemodus, og skal male engler på veggen...

Skrevet

Kan du ikke heller tenke at gutter som overser deg er noen duster da? Husker jeg tenkte det noen ganger, da jeg var yngre, om enkelte gutter som ble blendet av mine pene, men ikke fullt så smarte venninner. :fnise:

Det høres ut som du plasserer deg selv langt under andre mennesker, både dine venninner og disse guttene som du påstår hater deg. Jeg tror det er dette som egentlig ødelegger for deg. Andre mennesker merker at du setter deg selv så lavt, og så smitter den oppfatningen over på dem. Du må lære deg å like deg selv bedre, og tenke hva du liker og hva du vil ha. Ikke prøv å tilfredsstille andre.

Skrevet

Jeg ser mange "stygge" som er sammen med kjekke menn, så det kan virkelig ikke være så sort-hvitt at det eneste problemet er at du er mindre pen. Ser noen skriver at selvtillit er avskrekkende på menn men der tror jeg man tar feil. En som utstråler selvtillit, som kan le av seg selv og med andre, by på seg selv i sosiale sammenhenger, er veldig tiltrekkende på mange. Dessverre om man går i den fella og utstråler "vær så snill ikke se på meg, jeg er et fælt og grusomt menneske og ALLE GUTTER HATER MEG" da blir det automatisk slik at du blir usynlig. Du må rett og slett forandre tankegangen din. Tren, spis sunt,få en ny frisyre, nye klær, gjør noe for å føl deg bra!

De siste tingene du nevner sist der er forsåvidt bra, men selvutvikling kommer innenfra!

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat det jeg også tror, K. Så min avvisning på dette området har egentlig ikke så mye med kresenhet og prinsessesyndrom å gjøre, jeg bare er ikke en ONS-jente. Ikke at tilbudene renner inn heller, da.. :sjenert:

Som Kamikatze er inne på lengre opp, hva med å melde seg på en eller annen hobby det det frekventerer endel menn? Kjøttmarkedet er ett elendig sted å begynne når man vil bygge opp selvtilliten angående kommunikasjon mellom kjønnene. På kjøpet kommer du deg inn i ett annet miljø. Vinn-vinn.

Skrevet

Dette har ingenting med utseendet å gjøre. Jeg vet om jenter med alle typer utseender som har lett for å få kontakt med gutter eller å utvikle vennskap. Anbefaler deg å oppsøke en psykolog. Kansje kognitiv, eller atferdsterapi kan hjelpe deg. Skriv ned problemene dine i korte trekk og ta med til fastlegen din og be om henviselse til psykolog. Mest sannsynlig har du grodd inn i et mønster du har problemer med å komme ut av.

Nå må dere ta det rolig med å dra inn psykologdiagnosene hele tiden. Lav selvtillit er veldig vanlig. Trenger ikke psykolog for å "fikse" det!

Skrevet

Som Kamikatze er inne på lengre opp, hva med å melde seg på en eller annen hobby det det frekventerer endel menn? Kjøttmarkedet er ett elendig sted å begynne når man vil bygge opp selvtilliten angående kommunikasjon mellom kjønnene. På kjøpet kommer du deg inn i ett annet miljø. Vinn-vinn.

Dette ble litt rart, mente selvfølgelig at du kommer deg inn i ett annet miljø om du melder deg på en hobby.

Setningene mine blir litt snodige sent på natta, merker jeg.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...