Gå til innhold

Fruflys prøvedagbok :)


Frufly

Anbefalte innlegg

Liten opdatering etter UL i dag. Alt såg bra ut, jeg hadde rett dose med hormoner så det var bare å fortsette frem til Søndag. Mandag skal jeg sette eggløsningssprøyte. Onsdag er det uttak og Fredag innsett.

Hadde egentlig trodd vi skulle være der lengre..Vet ikke.. Hadde bare forventa litt mer jeg :sjenert: Vi har jo fått en del info altså, men det gikk så fort.

Kom ikke på flere spørsmål heller så da er det jo sånn sett greit..

Men dere som har gått igjennom dette, hvordan var egguthentingen? Er det veldig vondt? Ha fått en liten pose med meg med smertestillende og kvalmedempende som jeg skal ta 1time før.

Spent på neste uke nå altså. Hjelpes! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at alt så fint ut! :hoppe: Hvor mange eggposer telte de? Jeg synes heller ikke de er så flinke på å gi info alltid :sjenert:

Når det gjelder egguttak, så er det helt levelig etter min mening... Mer som at noen "lugger" der nede enn ordentlig smerte, det å få lokalbedøvelse i skjedeveggen er nesten det ekleste, men ikke akkurat vondt de heller, så prøv å ikke grue deg for mye :) Neste uke blir kjempespennende da! :hoppe:

Et lite tips bare: Ligg hele tiden de ber deg om etterpå (en halvtime eller noe), jeg var litt tøff i trynet og skulle tidlig opp å gå sist, og da ble jeg veldig svimmel, men så hadde ikke jeg uttak før kl 10 heller, og det har jo litt å si når man har fastet siden kvelden i forveien ;)

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut! :hoppe: Hvor mange eggposer telte de? Jeg synes heller ikke de er så flinke på å gi info alltid :sjenert:

Når det gjelder egguttak, så er det helt levelig etter min mening... Mer som at noen "lugger" der nede enn ordentlig smerte, det å få lokalbedøvelse i skjedeveggen er nesten det ekleste, men ikke akkurat vondt de heller, så prøv å ikke grue deg for mye :) Neste uke blir kjempespennende da! :hoppe:

Et lite tips bare: Ligg hele tiden de ber deg om etterpå (en halvtime eller noe), jeg var litt tøff i trynet og skulle tidlig opp å gå sist, og da ble jeg veldig svimmel, men så hadde ikke jeg uttak før kl 10 heller, og det har jo litt å si når man har fastet siden kvelden i forveien ;)

Lykke til! :klemmer:

Tusen takk ;)

Takk for tilbakemedling på hvordan du opplevde uttak og innsett! Setter veldig pris på det :)

Han sa ingenting om hvor mangen eggposer det var.. Eneste han sa var at det var endometriose og spørte når jeg ble operert. Æsj, jeg kom jo ikke på å spørre heller. Sa til slutt at alt såg bra ut.

Får prøve å ikke tenke så mye det. Har heldigvis en del å tenke på for tiden.

.:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende kjære deg :D dette kommer til å bli bra!! Jeg har ingen erfaringer å dele, men tenk på at alle kg prøvene her inne er med deg i tankene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under uttak var jeg så dopa at smerte var et ikke-eksisterene ord. Lett ubehag bare, og det var når de trykket på magen for å få eggposene mer synlig på UL. Men jeg hadde intense smerter som slo inn når jeg hadde kommet hjem. Så hvis du da får vondt, ikke vær gjerrig med smertestillende, og sov deg gjennom det hvis du kan. Varmepute hjalp meg enormt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under uttak var jeg så dopa at smerte var et ikke-eksisterene ord. Lett ubehag bare, og det var når de trykket på magen for å få eggposene mer synlig på UL. Men jeg hadde intense smerter som slo inn når jeg hadde kommet hjem. Så hvis du da får vondt, ikke vær gjerrig med smertestillende, og sov deg gjennom det hvis du kan. Varmepute hjalp meg enormt.

Takk for at du deler.

Uff, hørtes ikke godt ut. Skal ikke vær gjerrig med smertestillende da nei

Hvor lenge varte dette da? Hadde ikke forestilt meg at det skulle være så vondt jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du deler.

Uff, hørtes ikke godt ut. Skal ikke vær gjerrig med smertestillende da nei

Hvor lenge varte dette da? Hadde ikke forestilt meg at det skulle være så vondt jeg :sjenert:

De smertene hold på den dagen. Neste dag var jeg bare mere øm-vondt, som etter hard trening. Så ta det med ro de neste dagene. Husk at eggstokkene har da vært igjennom røff behandling, og de blir ganske store av all denne stimuleringen i tillegg. :) Men, åh så det er verdt det *sprer masse babystøv*

PS: det er ikke garantert at du får så vondt som jeg hadde altså, det er de som ikke får særlig smerter i etterkant. Men vær forberedt på at det kan komme. Det var ikke jeg, jeg trodde at siden jeg følte meg så på topp rett etter uttak, så skulle det gå smertefritt resten. Jeg fikk en skummel overraskelse, jeg var ikke forberedt i det hele tatt.

PPS: Innsett hos meg tok tid, jeg har vridd livmorhals, som måtte strekkes ut før de fikk inn kateteret. Men jeg hadde ikke smerte i det hele tatt, selv om det ble en del blødninger når de holdt på. Og da hadde jeg ikke noe dop. :) Ikke vondt hverken underveis eller etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes uttaket var ubehagelig vondt jeg :sjenert: Men det verste var vell bedøvelsen om jeg ikke husker helt feil. Plutselig klarer jeg ikke huske helt hvordan det var. Det er jo ikke sånn AUUUUU SHIT DETTE GJØR JEG IKKE IGJEN vondt :ler: Men det er litt vondt i det ubehagelige. Akkoratt som noen tar tak og river inni der :fnise:

Husker jeg blødde en del. Å at jeg spurte om det rant noe ut derfra, eller om det bare føltes sånn (pga medisinene og bedøvelsen visste jeg ikke om det bare føltes sånn :ler: ), men det var at jeg blødde. Han måtte skjekke at alt var fint også etterpå, pga blødningen. Men det var bare å ta et bind, trengte liksom ikke mer enn ett :) Syntes det var ubehagelig/vondt etterpå også, når jeg gjekk. Så ikke planlegg noe shopping etterpå. Det gjorde jeg, å vi måtte igrunn bare dra med en gang vi kom på Amanda. Det var ikke litt kult å være der.

Husker også jeg var ganske rar etter uttaket. Jeg la meg ned i senga, å det er absolutt til og anbefale. Låg vell rundt 30 min trur jeg det var før vi kjørte. Å resten av den dagen sov jeg nesten så å si hele tiden :)

Innsett derimot, trur jeg ikke at jeg kjente noe? Det var liksom bare klakk klakk, så var de ferdig ;)

Husker den eggløysnings sprøyta. Haha, jeg tok jo den EN time for seint jeg. Den skulle taes kl.21, å jeg kom på 22 som med sprøyta :fnise: Snakk om vims ;)

Dette fikser du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skjer det! :hoppe: Håper du er i form til å komme inn og oppdatere oss, er spent på hvordan det går :) Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med her inne, selv om jeg ikke er flink til å legge spor. Lykke til både i dag og på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Nique og CahtrineMic! :klemmer: Ikke så flink til å svare dere siden vi ikke har pc for tiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk til alle dere som har skrevet lykkeønskninger!! :klemmer: Det varmer :)

Det gjekk veldig fint! Det eneste som var ekkelt og vondt var på høyre siden, ellers kjendte jeg ikke da bedøvelse blei satt elr noe. De var flinke og veldig kjekke:-) Vi prata om italiensk pizza og fisketaco :fnise: Tenk at det var 9 egg :strix: Hadde ikke forventet det.

Litt ekkelt etterpå siden jeg var svimmel og ør. Bilturen hjem var det aller værste!! Vi har ca. 2 tiners kjøring. Jeg var så kvalm, hadde stikkninger og var trøtt. Vi måtte stoppe en gang for å trekke litt frisk luft. Var så glad når vi var hjemme at dere aner ikke.

Etter noen late timer på sofaen med chips og cola føler jeg meg mye bedre! :hoppe: Kjære er ute å handler take away thai mat :sikle:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det har gått fint! :hoppe: Ni egg er jo supert resultat! :strix: Da får vi bare håpe at du får en telefon med gode nyheter i morgen, at flest mulig egg er befruktet! :)

Jeg pleier også å skravle i vei under uttak :fnise: Tror nok det er helt vanlig å være litt svimmel og uggen etterpå, men det høres ut som din kjære tar godt vare på deg :)

Du får holde oss oppdatert videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det har gått fint! :hoppe: Ni egg er jo supert resultat! :strix: Da får vi bare håpe at du får en telefon med gode nyheter i morgen, at flest mulig egg er befruktet! :)

Jeg pleier også å skravle i vei under uttak :fnise: Tror nok det er helt vanlig å være litt svimmel og uggen etterpå, men det høres ut som din kjære tar godt vare på deg :)

Du får holde oss oppdatert videre! :klemmer:

Syns igrunn det gikk fort siden vi hadde noe gøy å prate om.

Spørte om de kom til å ringe i morgen, men da fekk eg til svar sa siden det var 9 egg og siden prøven kjære leverte så holdt det. Vi har fått beskjed at det blir innsett på Fredag kl. 13:) Fysøren så spennende dette blir!! :hoppe:

Har også fått mail fra megler at det er noen som ønsker privatvisning, for det passa vist ikke den dagen visningen er satt. Hvordan er det hvis de vil legge inn bud? De må vell vente til etter annonsert visning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...