Frufly Skrevet 10. september 2012 Forfatter #401 Del Skrevet 10. september 2012 Endelig kommet til den uken der jeg skal inn å ta blodprøver på dag 21 og 23 i syklusen, og få levert sædprøve. Er nok litt nedtur for kjære,men hvordan i huleste skal vi få hjelp ellers? Dessuten har jeg gjort en hel del også.. så nå får han også stille.. Samtidig så sjønner jeg han jo veldig.. er nok ikke no gøy hvis det ikke er så bra. men den tid den sorg. Onsdag neste uke får vi svar på om jeg har eggløsning og vi får svar på sædprøven. Blir også sendt på vent på fertilitetsklinikken. Da er vi i gang innen ca. 3mnd Plutselig er vi der Stusser sånn over om jeg skal si det på jobb? Er jo stor sjangse for at jeg blir borte noen dager siden det er noen timers kjøring. Er jo geit at jobben er forberdet på at jeg blir litt borte. Jeg jobber i barnehage så de må jo få inn vikarer til de dagene det er snakk om. Tror jeg skal si det til styrer og de to jeg jobber på avdeling med. Har hatt en herlig helg med avslappning etter en tung uke med sykdom. Godt å få hentet seg inn igjen selv om det fortsatt henger igjen. Vi såg forresten kon-tiki i går, den var SÅ utrolig bra!! Veldig spennende! Kjære hadde bestilt billetter i luksussalen for han vet jeg har problemer med å sitte så lenge i ro snilt av han da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 10. september 2012 #402 Del Skrevet 10. september 2012 Så spennende det er for dere nå! Håper virkelig at alt er som det skal og at det straks er deres tur til å få klaff!! Stooor klem til deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. september 2012 #403 Del Skrevet 11. september 2012 Så bra at ting skjer Jeg har egentlig ikke så stor medlidenhet for disse mennene når det gjelder akkurat å levere sædprøve, det er peanuts i forhold til hva vi damene må gjennom i forbindelse med ufrivillig barnløshet Men det er klart, det er litt nervepirrende å gå og vente på svar, og aldri noe kjekt med dårlige nyheter... Dere får trøste dere med at hvis de finner noe galt så vet de hvordan de best kan hjelpe dere Når det gjelder å fortelle det på jobb så må du bestemme selv hva som er riktig, men jeg fortalte det til sjefen min i dag... Tenker det kan være greit at han er forberedt på litt fravær, for mulig jeg tar det litt mer med ro denne gangen enn sist. Jeg er en person som vanligvis ikke er mye syk, og i stedet for at han spekulerer kan det være greit at han vet... Tenker jeg da... Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 23. september 2012 Forfatter #404 Del Skrevet 23. september 2012 Har fått svar på blodprøve og sædprøven. Blodprøvene kunne ikke viseo m jeg hadde EL, men det var mest sansylig pga jeg hadde en kort syklus.. Så jeg hadde nok EL mente gynekologen. Jeg har jo testet med EL tester å fått positiv tester mnd på mnd så det tror jeg også. Sædprøven var helt topp Nå er vi sendt videre til fertilitetsklinikken så om 3 mnd er vi i gang Er sikker på at det skal gå såå fort Åsså kommer dagens utblåsning: Er litt frustrert fortiden anngående jobb. Er veldig fornøyd med både kollegaer og jobben i barnehage, men nå har kommunen (tror jeg) bestemt at pedagogene skal være mindre på avd for å kunne få gjort unna alt de skal. Jeg er helt enig i at de skal få gjort alt papirarbeidet for det kreves mye av dem, men hva med oss som sitter igjen på avd da??) Vi får jo ikke vikar så det betyr at vi er 2 voksne på 9 barn i alderen 0-3år HVER Tirsdag er vi to voksne fra 9.30 og ut dagen i tillegg til at ped.leder går 13 hver 3 Torsdag og Fredag, og har ellers kortere vakter enn oss assistenter. Det er gøy å jobbe i barnehage, men ikke når det blir slik. Akkurat nå har jeg hare lyst å si opp hele jobben å flytte hjemmover med en gang!! Orker ikke tanken på å ha det slik i flere mnd til. Vi skal antagelig flytte til våren siden vi har kjøpt tomt, men nå kjenner jeg at det er så lenge til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 23. september 2012 #405 Del Skrevet 23. september 2012 så flott at prøvene så langt har vært positive :D og godt at dere får kommet i gang så fort som 3 mnd....selv om det dessverre kan ta litt tid etter det og så er det jo godt å bare ha kommet i gang Skjønner at jobbsituasjonen blir frustrerende når det er sånn. Jeg er pedagogisk leder, men jeg jobber 7,5 timer hver dag. Jeg har en dags planlegging annenhver uke, den dagen jeg er vekk er styrer der, og uka etter er jeg på avdeling og styrer har kontortid. (styrer har ikke fult med oppgaver slik andre styrere har da vi har noen andre til å ta noen oppgaver også, så hun er litt på avdeling 2 og 3 dager i uka) Det fungerer veldig greit. Da er jeg tilstede hele tiden når jeg skal (men ser selvfølgelig muligheter til å få unna litt her og der), og det er ikke forventet at jeg må sitte over min planleggingstid for å få ferdig noe. Da får jeg betalt for det jeg eventuelt må jobbe over uten noe problem, men må da ta det etter egen arbeidstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 24. september 2012 Forfatter #406 Del Skrevet 24. september 2012 Ja veldig deilig!! Godt at noe er på plass;) Den ordningen hørtes fin ut. Det er jo stadig mer arbeid på pedagogene så jeg er veldig for at de skal få flere timer sammenhengende, men syns ikke det er holdbart slik det er lagt opp nå. Jeg har grua meg hele helgen til denne uka for jeg vet hva som venter meg denne uka. Har mest lyst å si opp å finne meg en annen jobb, men siden vi skal flytte snart er ikke det så fristende. Eller skal jeg bare det tro?? Jeg finner meg bare ikke i at det skal være sånn. Siden vi akkurat har kjøpt tomt så tar det jo litt tid før vi får komt i gang med byggingen. Ser for meg at det blir hektisk med prøverør og travel jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 29. september 2012 #407 Del Skrevet 29. september 2012 Så bra at dere har fått svar på prøvene! Krysser fingrene for at ventetiden går fort og at spiren sitter på første prøverørsforsøk! Eller, aller best selvfølgelig, at dere klarer det på egenhånd før den tid! Ha en fin helg så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter #408 Del Skrevet 4. oktober 2012 Så bra at dere har fått svar på prøvene! Krysser fingrene for at ventetiden går fort og at spiren sitter på første prøverørsforsøk! Eller, aller best selvfølgelig, at dere klarer det på egenhånd før den tid! Ha en fin helg så lenge! Hater å gå å vente på svar så var greit det kom veldig kjapt. Håper vi også på I dag fikk vi brev i posten fra fertilitetsklinikken. Vi skal ikke på samtale før i midten av Februar Jeg fikk jo beskjed fra gynekologen at det var ca.3mnd ventetid fra i midten av September. Vet jo at vi er heldige som snart kommer inn, men jeg ble så skuffa over at det skulle ta så lang tid. Hadde sett for meg før jul.. Endo smertene er tilbake for fuldt.. Lite søvn og veldig travel jobb sliter meg ut om dagen Jeg har lyst til å si opp å flytte hjemmover veldig snart.. Hadde vore ok å skifte jobb før jeg da evt blir gravid. Målet mitt var å bli gravid så gå ut i permisjon, men nå blir jo det veldig lenge til... Veldig uprakisk dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. oktober 2012 #409 Del Skrevet 6. oktober 2012 Så kjedelig at ting tar lengre tid enn forventet! Dere kan jo gå inn på www.frittsykehusvalg.no og se om det er kortere ventetid andre steder, evt. høre med gynekologen? Skjønner at dette var kjipe nyheter Ønsker deg en god helg likevel, håper dere finner på noe kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #410 Del Skrevet 14. oktober 2012 Så kjedelig at ting tar lengre tid enn forventet! Dere kan jo gå inn på www.frittsykehusvalg.no og se om det er kortere ventetid andre steder, evt. høre med gynekologen? Skjønner at dette var kjipe nyheter Ønsker deg en god helg likevel, håper dere finner på noe kjekt Æsj, ja det er veldig kjedelig.. Tror ikke det gjelder IVF. Kjære ringte fertilitetsklinikken i uka for å høre om det var mulig å komme inn litt før. Vi ble satt på en liste der vi kan bli ringt til bare på noen dagers varsel om noen avbestiller timen. Håper det ikke er så mangen foran oss på listen da Håper vi slipper å vente helt til i midten av Februar. Denne helga har vært super! Har hatt besøk av bestis heeele helga Skravling, shopping, lunsj ute i sola, tur, kaffe og skravling Herlig påfyll i hverdagen Til uka skal vi møte to ulike husfirma på tomta vår Gleder meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. oktober 2012 #411 Del Skrevet 14. oktober 2012 Fritt sykehusvalg gjelder IVF jo, vi skal jo til Trondheim (vi slapp forsamtale der siden vi har hatt forsøk i det private før, og dermed er det så og si ikke ventetid), for her i hjembyen vår er det insanely lang ventetid på IVF/ICSI! Men bra at dere muligens har sjans til å komme til tidligere i allefall Så bra at helgen har vært fin! Høres ut som gode planer til uken også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 15. oktober 2012 #412 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hei Frufly! Nå har jeg lest gjennom hele dagboka di omtrent, en lang og tålmodig prøvetid på deg og Herrfly! All beundring til deg og din. Skjønner din frustrasjon og at det er like kjipt hver gang tr dukker opp og sårt når alle rundt blir gravidere, som virker lett som bare det! Er "kun" i pp5 her, gikk selv til gynekolog for ett par uker siden pga lange sykluser og ømme eggstokker, ble påvist at jeg ikke har eggløsning av meg selv. Greit å få vite såpass tidlig. Så er på min første pergotimekur, og krysser fingrene for at spira sitter fort Vi er gjevngamle, og jeg føler med deg. Så vil igrunn bare ønske deg og din kjære fortsatt lykke til med veien til å få spiren til å sitte skal følge med deg videre. Ha en fortsatt fin fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #413 Del Skrevet 15. oktober 2012 Fritt sykehusvalg gjelder IVF jo, vi skal jo til Trondheim (vi slapp forsamtale der siden vi har hatt forsøk i det private før, og dermed er det så og si ikke ventetid), for her i hjembyen vår er det insanely lang ventetid på IVF/ICSI! Men bra at dere muligens har sjans til å komme til tidligere i allefall Så bra at helgen har vært fin! Høres ut som gode planer til uken også! Det må vi sjekke litt nærmere Glad på dere vegner at det ordner seg! Syns virkelig dere fortjener det Denne uka blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #414 Del Skrevet 15. oktober 2012 Hei Frufly! Nå har jeg lest gjennom hele dagboka di omtrent, en lang og tålmodig prøvetid på deg og Herrfly! All beundring til deg og din. Skjønner din frustrasjon og at det er like kjipt hver gang tr dukker opp og sårt når alle rundt blir gravidere, som virker lett som bare det! Er "kun" i pp5 her, gikk selv til gynekolog for ett par uker siden pga lange sykluser og ømme eggstokker, ble påvist at jeg ikke har eggløsning av meg selv. Greit å få vite såpass tidlig. Så er på min første pergotimekur, og krysser fingrene for at spira sitter fort Vi er gjevngamle, og jeg føler med deg. Så vil igrunn bare ønske deg og din kjære fortsatt lykke til med veien til å få spiren til å sitte skal følge med deg videre. Ha en fortsatt fin fin kveld! Hei Så gøy med et nytt fjes i dagboka,,velkommen inn Det har virkelig tatt tid dette her, men det er kanskje en mening med det?.. ikke godt å si. Men uansett så føler jeg at jeg og min kjære har kommet nærmere hverandre enn noen gang. Så bra at du får den hjelpen du trenger med en gang! Ser at du også har dagbok så da må jeg innom der Spennende med prøving! Hadde aldri i min villeste fantasi tenkt at det skulle være så spennende som det er. Håper spiren sitter snart hos oss begge Ønsker deg en god kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 19. oktober 2012 #415 Del Skrevet 19. oktober 2012 Innom og hilser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 19. oktober 2012 #416 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hei Så gøy med et nytt fjes i dagboka,,velkommen inn Det har virkelig tatt tid dette her, men det er kanskje en mening med det?.. ikke godt å si. Men uansett så føler jeg at jeg og min kjære har kommet nærmere hverandre enn noen gang. Så bra at du får den hjelpen du trenger med en gang! Ser at du også har dagbok så da må jeg innom der Spennende med prøving! Hadde aldri i min villeste fantasi tenkt at det skulle være så spennende som det er. Håper spiren sitter snart hos oss begge Ønsker deg en god kveld! Ja, jeg liker å tro at alt skjer for en grunn Jeg og min kjære har også komt mye nærmere hverandre denne prøvetiden....... så kan ikke klage på det.. Hvordan liggere dere ann i prøvinga nå for tiden...? Dere går og venter på svar for å få prøverør? Ut i februar, om ikke før? Så i mellomtider er det ikke vits å prøve "naturlig"..eller? Håper inderlig det klaffer ja..jeg er superannig og har sååå dårlig tåmodighet God helg ønsker deg og dine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 20. oktober 2012 #417 Del Skrevet 20. oktober 2012 God helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #418 Del Skrevet 21. oktober 2012 (endret) Ja, jeg liker å tro at alt skjer for en grunn Jeg og min kjære har også komt mye nærmere hverandre denne prøvetiden....... så kan ikke klage på det.. Hvordan liggere dere ann i prøvinga nå for tiden...? Dere går og venter på svar for å få prøverør? Ut i februar, om ikke før? Så i mellomtider er det ikke vits å prøve "naturlig"..eller? Håper inderlig det klaffer ja..jeg er superannig og har sååå dårlig tåmodighet God helg ønsker deg og dine Vi har prøvd litt denn pp, men ikke mye.. Det er vondt å ha sex så tar det litt forsiktig. Har ekstra vondt rundt EL:( så hadde det ikke vært for det så sko vi prøvd mye mer. Så igrunnen så går vi litt å venter på tlf fra fertilitetsklinikken. Vi får bare ta det litt som det kommer. Heldigvis har vi mye å tenke på fortiden med husplanlegging:-) Håper det klaffer for oss begge veldig snart God søndag:-) Endret 21. oktober 2012 av Frufly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter #419 Del Skrevet 21. oktober 2012 God helg! Takk, ønsker deg det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 31. oktober 2012 #420 Del Skrevet 31. oktober 2012 Innom å titter igjen, FruFly! Hvordan får det nå? Jeg beundrer virkelig tålmodigheten og pågangsmotet ditt. Andre ville gitt opp for lenge siden!! En dag, snart, kommer det til å klaffe for dere!! Enten med hjelp eller av seg selv! Stå på videre!! Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå