finkel Skrevet 17. april 2012 #941 Skrevet 17. april 2012 (endret) Hei igjen finkel! Jeg har atopisk eksem, og når det er riktig ille er det kanskje... tja, fire-fem ganger verre enn hva bildene til ChrisML viser, store åpne sår osv. Fremgangsmåten jeg beskrev her er det overleger som har anbefalt meg. Funker dessverre ikke så bra på min hud, tror tatoveringen jeg har blir å forsvinne snart *krisemaksimere* Gleder meg til jeg har råd til å fikse ham opp igjen! Uansett, mitt eksem kan ihvertfall utløses av vann, så det er ikke utenkelig at ditt gjør det også. Og neida, katteklør gir ikke varige arr. Det er kun et sted på kroppen jeg har arr etter at ene kattepusen klorte meg, og der klorte hun veldig dypt (var kun min feil, så jeg fortjente den). Har du mange tabletter igjen, forresten? Jeg har ca 100 igjen, har regnet ut at jeg blir ferdig midt på sommeren ca Hei du! Jeg har ganske mange igjen, ja... Har 244 tabletter igjen, og skal bli ferdig 8. juli. I dag skal jeg til hudlegen for en sjekk (har gått 2 mnd), så håper jeg får gå på denne dosen med 3tabl. ut kuren så jeg blir fortest mulig ferdig. Så har jeg lagt på meg endel i påska (), så tenkte å spørre om å få ta 4 tabl. innimellom et par ganger i uken. Huden min tror jeg tåler det godt, bivirkningene er ikke noe stort problem nå. Satser på at prøvene mine er flotte og fine! Du har jo ikke noe lenge igjen du, da! Heldig Kan hende du har skrevet det tidligere, men merker du god forskjell? Endret 17. april 2012 av finkel
finkel Skrevet 17. april 2012 #942 Skrevet 17. april 2012 Er det forresten noen som vet om man kan bruke MD continuos renewal serum i løpet av denne kuren, eller må man vente til etterpå? Tenker på røde merker etter kviser, har så lyst å bli kvitt dem. Jeg spurte hudlegen min da jeg begynte, og han sa at det ikke var så lurt, tror jeg. Usikker på om han mente at det kunne gjøre skade, eller bare at huden ville være for sår. Jeg kan prøve å huske hudlegen min, skal innom ham idag!
Lotta1 Skrevet 17. april 2012 #943 Skrevet 17. april 2012 Jeg spurte hudlegen min da jeg begynte, og han sa at det ikke var så lurt, tror jeg. Usikker på om han mente at det kunne gjøre skade, eller bare at huden ville være for sår. Jeg kan prøve å huske hudlegen min, skal innom ham idag! Ja det hadde vært fantastisk! Jeg skal ikke på kontroll før i sommer en gang, helt på slutten av kuren. Hvis man kan bruke det så skal jeg kjøpe det i morgen den dag Har ikke mye plagsomme bivirkninger føler jeg, men de røde flekkene irriterer meg. Har også en rødere farge i ansiktet, og regner jo med at det er kuren som gjør det. Satser på at det gir seg!
ChrisML Skrevet 17. april 2012 #944 Skrevet 17. april 2012 Hei ChrisML! Inneholder fuktighetskremene du har prøvd karbamid? Dette er et innholdsstoff som ofte svir noe helt sinnsykt om du har sprekker i huden. Du kan be hudlegen din om en resept på en kortisonkrem som heter Elocon, og supplere med fettkrem fra Locobase (hvit og gul tube, fås uten resept). Det er en fetere variant av denne også, den er mørkere oransje farge. Hvis du får Elocon av legen, kan du gjøre dette: en stund før du legger deg på kvelden, så smører du inn hender/håndledd med Elocon. Når det har trukket litt inn, smører du et godt lag med fettkrem. Så dekker du hendene/håndleddene med hvite bomullshansker (fås på apotek) eller støttebandasje. Sov med dette, og ta av om morgenen. Du kan også pakke huden inn i plast, men om huden din blir klam av plast kan det forverre huden igjen. Dette kan fint gjøres på dagtid også, men er gjerne litt mindre praktisk... Edit: glemte å presisere at om du pakker huden inn i plast, skal du smøre den inn først. Du bare bytter ut hanskene/støttebandasjen med plast/klingfilm. Hei! Takk for tipset, skal prøve det hvis det ikke gir seg iløpet av første dagene. Tror dette også utløses av vann, eller hvertfall forverres av det. Fuktighetskremen har begynt å hjelpe litt nå, men må ha på for hver gang jeg har vann over huden, ellers sprekker det opp igjen. Nå er det kun rødt.
finkel Skrevet 17. april 2012 #945 Skrevet 17. april 2012 (endret) Ja det hadde vært fantastisk! Jeg skal ikke på kontroll før i sommer en gang, helt på slutten av kuren. Hvis man kan bruke det så skal jeg kjøpe det i morgen den dag Har ikke mye plagsomme bivirkninger føler jeg, men de røde flekkene irriterer meg. Har også en rødere farge i ansiktet, og regner jo med at det er kuren som gjør det. Satser på at det gir seg! Han sa at han ikke ville anbefale det, for det var for aktivt. Det vil irritere huden enda mer, og i verste fall gi verre arr. Det samme mente han om å skrubbe huden (aktivt), samt å pirke på kviser i stedet for å la de gro. Det har jeg merket selv også, hadde en vanlig kvise som jeg pirket litt på i dagene etter jeg hadde poppet den, ved at jeg dro av huden med en gang den begynte å flake, uten at det var helt grodd under. Gjorde det et par ganger, og nå ser det ut til at jeg har fått et liten fordypning der... Som i et lite, bredt krater, og slike merker har jeg aldri fått før Om du uansett vil prøve det så har jeg en liten skvett på ei flaske som jeg regner med jeg aldri kommer til å bruke (bank i bordet!), så om du vil så kan du få den av meg! Endret 17. april 2012 av finkel
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. april 2012 #946 Skrevet 17. april 2012 Hei! Takk for tipset, skal prøve det hvis det ikke gir seg iløpet av første dagene. Tror dette også utløses av vann, eller hvertfall forverres av det. Fuktighetskremen har begynt å hjelpe litt nå, men må ha på for hver gang jeg har vann over huden, ellers sprekker det opp igjen. Nå er det kun rødt. Aderma (fra apotek) hadde tidligere en vaskelotion hvor du ikke trenger vann for å vaske hendene. Du bare smører inn huden med den akkurat som en fuktighetskrem. Jeg har ikke sett den på lenge, men kanskje du kan spørre på apoteket ditt? Det er også en slags såpe (som jeg nå ikke husker navnet på ) som du får kjøpt på helsekostbutikker. Det er en stor firkantet brun klump (oi, høres jo fint ut...) som du bruker som en vanlig såpe (vann på hendene, skumme opp såpen), bare at du ikke skyller den av igjen. Tar litt tid før den trekker inn i huden, men den legger igjen et slags fettlag på hendene så de ikke er så tørre. Jeg husker jo som sagt ikke navnet, men hvis du spør etter et såpestykke som er mye brukt av mennesker med psoriasishud, så vet de garantert hva du mener. ....aaaah, så irriterende å ikke huske navn når man vil anbefale ting...
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. april 2012 #947 Skrevet 17. april 2012 (endret) Hei du! Jeg har ganske mange igjen, ja... Har 244 tabletter igjen, og skal bli ferdig 8. juli. I dag skal jeg til hudlegen for en sjekk (har gått 2 mnd), så håper jeg får gå på denne dosen med 3tabl. ut kuren så jeg blir fortest mulig ferdig. Så har jeg lagt på meg endel i påska (), så tenkte å spørre om å få ta 4 tabl. innimellom et par ganger i uken. Huden min tror jeg tåler det godt, bivirkningene er ikke noe stort problem nå. Satser på at prøvene mine er flotte og fine! Du har jo ikke noe lenge igjen du, da! Heldig Kan hende du har skrevet det tidligere, men merker du god forskjell? Jepp! Huden har ingen aktive akner *banker hardt i bordet*, men jeg skal likevel ha absolutt maxdose. Ettersom jeg tidligere fikk et tilbakefall, ville legen gi meg full dose sånn at om det kommer tilbake igjen, så skal det i allefall ikke være pga for lav dose. Bruker lang tid da, for jeg står på lav dagsdose, annenhver 1 og 2 tabletter. Gikk jo på 2 daglig, men det ville visst ikke legen ha noe av lengre. ...har derimot mange arr, og legen mente at jeg var nødt til å begynne å sminke meg Kommentaren var bare litt demotiverende, siden jeg har ment selv at jeg ser fin ut uten sminke (mener ikke at jeg er oversnittlig vakker altså, bare at jeg ikke trenger sminke for å kunne gå ut døren). Endret 17. april 2012 av ~Fantabulous_kitten~
Lotta1 Skrevet 17. april 2012 #948 Skrevet 17. april 2012 Han sa at han ikke ville anbefale det, for det var for aktivt. Det vil irritere huden enda mer, og i verste fall gi verre arr. Det samme mente han om å skrubbe huden (aktivt), samt å pirke på kviser i stedet for å la de gro. Det har jeg merket selv også, hadde en vanlig kvise som jeg pirket litt på i dagene etter jeg hadde poppet den, ved at jeg dro av den tørre huden øverst. Gjorde det et par ganger, og nå ser det ut til at jeg har fått et liten fordypning der... Som i et lite, bredt krater, og slike arr har jeg ikke fått før Om du uansett vil prøve det så har jeg en liten skvett på ei flaske som jeg regner med jeg aldri kommer til å bruke (bank i bordet!), så om du vil så kan du få den av meg! Takk! Men da tror jeg at jeg får vente Tørr ikke tulle for mye med huden nå. Kjenner at den er følsom og irritert. Og jeg gjør akkurat samme greia som deg med å pitla på klørne kviser og dra bort skinn som løsner på en måte Skal prøve å la være men det er ikke lett! Tusen takk for at du husket å spørre! Er det forresten samme greie med den nattkremen fra Decleor som skal være bra for arr, merker osv mon tro? Husker ikke helt navnet men det er noe C-vitaminkrem.
ChrisML Skrevet 17. april 2012 #949 Skrevet 17. april 2012 Aderma (fra apotek) hadde tidligere en vaskelotion hvor du ikke trenger vann for å vaske hendene. Du bare smører inn huden med den akkurat som en fuktighetskrem. Jeg har ikke sett den på lenge, men kanskje du kan spørre på apoteket ditt? Det er også en slags såpe (som jeg nå ikke husker navnet på ) som du får kjøpt på helsekostbutikker. Det er en stor firkantet brun klump (oi, høres jo fint ut...) som du bruker som en vanlig såpe (vann på hendene, skumme opp såpen), bare at du ikke skyller den av igjen. Tar litt tid før den trekker inn i huden, men den legger igjen et slags fettlag på hendene så de ikke er så tørre. Jeg husker jo som sagt ikke navnet, men hvis du spør etter et såpestykke som er mye brukt av mennesker med psoriasishud, så vet de garantert hva du mener. ....aaaah, så irriterende å ikke huske navn når man vil anbefale ting... Takk
finkel Skrevet 17. april 2012 #950 Skrevet 17. april 2012 Tusen takk for at du husket å spørre! Er det forresten samme greie med den nattkremen fra Decleor som skal være bra for arr, merker osv mon tro? Husker ikke helt navnet men det er noe C-vitaminkrem. Tror kanskje det. Han mente at alt som var "aktivt", ville bli for hardhendt under kuren, dvs alt som skulle reparere, kurere, lysne osv. Nå kan det hende andre har prøvd det med godt hell, men han var iallefall veldig imot alt sånt.
finkel Skrevet 17. april 2012 #951 Skrevet 17. april 2012 (endret) Da er jeg ferdig med 2 mnd på kuren, og er snaart halvveis. (Ferdig med 40,3% om noen lurte, jeg holder oversikt og teller hver eneste dag ) Var hos hudlegen idag og regnet med at han ville sjekke fremgangen min, men han så omtrent ikke på ansiktet mitt der han satt flere meter fra meg. Ikke tok de prøve heller for å sjekke at alt var bra innvendig, og det virket ikke som han hadde noen planer om det i løpet av kuren... Han sa at siden prøvene mine var så bra før pillestart, så var det nok med graviditetstest hver mnd. Noen som har vært ut for at man ikke sjekker blodprøver underveis? Jeg som var mentalt forberedt på blodprøve og alt! Jeg svimer av blod, veldig gøy... Uansett, jeg tror jeg merker at pillene begynner å gjøre noe nå. Ser at det har minket i whiteheads på haka og panna, og alle mine sorte prikker er borte. Herlig! Får fremdeles kviser, men de virker ikke så dype og varer ikke like lenge. Problemområdet mitt, kinnene, har roet seg veldig ned, og jeg har nå ingen aktive der. *bank i bordet* Huden får lett skrubbsår om jeg klemmer for mye på ett sted, og skrubbsårene forsvinner jo aaldri i forhold til kvisen som sikkert hadde forsvunnet på en dag om jeg bare hadde klart å vente med utklemming. Jeg har begynt å lære nå! Prøver å være flink og ikke pirke, og vente heeelt til de er skikkelig poppeklare før jeg renser og stikker hull med sterile lansetter. Det fungerer mye bedre! Panna er mye mindre ruglete, og klør ikke lengre slik den gjorde før da kvisene brøt frem. Merker stor fremgang, men blir likevel like irritert hver gang jeg våkner opp med kviser som stikker langt ut fra huden, på en måte... De er så vanskelige å sminke bort når de kommer i 3D! Men føler meg mye mer glad til sinns nå når jeg merker fremgangen. Sakte, men sikkert Endret 17. april 2012 av finkel
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #952 Skrevet 17. april 2012 270 tabletter tatt - 130 igjen. Enden er nær! Men jeg føler virkelig at pillene tærer på kroppen nå. Skorpene i nesa er ikke noe probleme lenger, men har blitt erstattet av rennende neseblod. Og øynene er tørre og røde, og jeg tror faktisk jeg ser dårligere. Jeg bruker linser fra før, men synet er enda mer uklart nå føler jeg. Og så har vi jo denne evinnelig utskiftningen av huden på haka. SÅ LEI. Gah, bare et lite sukk fra meg. Stå på alle sammen Anette
Moimoimoi Skrevet 18. april 2012 #953 Skrevet 18. april 2012 Hei folkens, Nå må jeg syte litt, for i dag er jeg skikkelig LEI! Er 2 mnd og 3 dager ut i kuren og har den største kvisa jeg noensinne har hatt på det ene kinnbenet. Den er like stor som et kronestykke og gjør skikkelig VONDT. Dessuten ser jeg litt deformert ut med den der jævla cysten i ansiktet Skjønner ikke når jeg skal bli bra av dette her. Huden generelt er mye jevnere og alle de små-nuppene (småkviser) er stort sett borte. MEN, det hjelper jo lite når jeg får sånne monstre! Og en kvise kommer jo sjelden alene, så nå kjenner jeg at det kommer et lite monster i panna også. :( Noen som har noe tips på hva jeg kan gjøre for å dempe den giga-kvisa? Føler det er skikkelig betent. Det dunker liksom i kinnet... Ellers går ting fint. Blir utrolig rød i ansiktet til tider, ser konstant solbrent ut. YES!Ellers litt eksem på hender og litt stive ledd, men det er ok. Og så får jeg sår og skraper bare jeg tørker meg i ansiktet med et litt for stivt frottéhåndkle (!) Er det noen som har fått forklart hvordan denne medisinen egentlig funker? Jeg skjønner ikke det her helt. Hvis huden skal gå tilbake til normal stand med tanke på fuktighet/fett etter endt kur - vil ikke da også kvisene nødvendigvis komme tilbake? Jeg skjønner det ikke!!! og en til ting som jeg ikke skjønner: Jeg ser det er en del talg/nupper som ligger under huden enda. Er det sånt som MÅ komme ut for at det skal forsvinne? Er det ikke da greit å bare klemme det ut og bli kvitt det med en gang, fremfor å vente til huden trykker det ut av seg selv? Eller kan det bare forsvinne og bli borte uten at det må komme ut i form av stygge kviser som lager enda mer arr i et stakkars ansikt som strengt tatt ikke trenger flere røde prikker? Noen som vet?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 18. april 2012 #954 Skrevet 18. april 2012 Har noen av dere bleket håret mens dere tar tablettene? Taklet hodebunnen det?
soile Skrevet 18. april 2012 #955 Skrevet 18. april 2012 Har noen av dere bleket håret mens dere tar tablettene? Taklet hodebunnen det? Jepp! Min taklet det hvertfall helt fint
Lumos Skrevet 18. april 2012 #956 Skrevet 18. april 2012 Jeg har så mye eksem/utslett på hendene, i tillegg til at det er tørt. Det er så vondt Svir når jeg har på hudkrem, har prøvd mange forskjellige også. Også blør jeg i nesen hver gang jeg snyter meg. Man skal jammen lide for skjønnheten Jeg har også merket at jeg blir fortere rød i ansiktet av for eksempel varme og trening (ble aldri særlig rød før), også blir jeg generelt fortere varm i ansiktet.
Lotta1 Skrevet 19. april 2012 #957 Skrevet 19. april 2012 Er 2 mnd og 3 dager ut i kuren og har den største kvisa jeg noensinne har hatt på det ene kinnbenet. Den er like stor som et kronestykke og gjør skikkelig VONDT. Dessuten ser jeg litt deformert ut med den der jævla cysten i ansiktet Skjønner ikke når jeg skal bli bra av dette her. Huden generelt er mye jevnere og alle de små-nuppene (småkviser) er stort sett borte. MEN, det hjelper jo lite når jeg får sånne monstre! Og en kvise kommer jo sjelden alene, så nå kjenner jeg at det kommer et lite monster i panna også. :( Noen som har noe tips på hva jeg kan gjøre for å dempe den giga-kvisa? Føler det er skikkelig betent. Det dunker liksom i kinnet... og en til ting som jeg ikke skjønner: Jeg ser det er en del talg/nupper som ligger under huden enda. Er det sånt som MÅ komme ut for at det skal forsvinne? Er det ikke da greit å bare klemme det ut og bli kvitt det med en gang, fremfor å vente til huden trykker det ut av seg selv? Eller kan det bare forsvinne og bli borte uten at det må komme ut i form av stygge kviser som lager enda mer arr i et stakkars ansikt som strengt tatt ikke trenger flere røde prikker? Noen som vet? Vet alt om kviser i 3D! De er helt vanvittige og man kan bare gi opp med en gang, nytter ikke å prøve å skjule. Jeg har punktert når de er sprekkferdige men de har tatt lang tid før de er blitt modne.. Har dessverre ikke annet råd enn å bite tennene sammen og holde ut. Men smør med kvisekrem når du fått hull på de. Jeg har dalacin som jeg tar på og det fremskynder prosessen litt. Ditt spm om en skal ta de sorte og hvite prikker kan jeg egentlig ikke svare på. Annet enn at man vel skal klemme minst mulig..
ChrisML Skrevet 19. april 2012 #958 Skrevet 19. april 2012 (endret) Noen som vet om Iso gjør at man blir slappere til tider? Kan ha vært noe annet og (småsyk eller lignende), men i går så var jeg helt utmatta. Brukte 3.5 time fra Oslo til Kongsberg fordi jeg måtte sove 2 ganger tilsammen 2 timer på veien for å ikke sovne bak rattet. Når jeg var hjemme så var det såvidt jeg orka å gå rundt i huset. Driver med styrkeløfting / trening også, påvirker det fremgangen på det? Endret 19. april 2012 av ChrisML
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 20. april 2012 #959 Skrevet 20. april 2012 Noen som vet om Iso gjør at man blir slappere til tider? Kan ha vært noe annet og (småsyk eller lignende), men i går så var jeg helt utmatta. Brukte 3.5 time fra Oslo til Kongsberg fordi jeg måtte sove 2 ganger tilsammen 2 timer på veien for å ikke sovne bak rattet. Når jeg var hjemme så var det såvidt jeg orka å gå rundt i huset. Driver med styrkeløfting / trening også, påvirker det fremgangen på det? Jeg trener StrongLift, og det har ikke hatt noe å si på fremgangen der, iallefall. Det andre kan jeg dessverre ikke svare på.
ChrisML Skrevet 20. april 2012 #960 Skrevet 20. april 2012 Jeg trener StrongLift, og det har ikke hatt noe å si på fremgangen der, iallefall. Det andre kan jeg dessverre ikke svare på. Trener Stronglift her også . Nei kan nok hende det er litt for lett å skylde på Iso for alt når man veit om alle bivirkningene man KAN få, hehe!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå