venus_ Skrevet 3. februar 2015 #3501 Skrevet 3. februar 2015 Da høres det ut som du nok vil få teste iso ja Vet du hvor lenge du må vente? Hvis ikke ville jeg vurdert time på dagen hos Aleris eller Volvat, og fått kommet godt i gang, og kanskje fullført før juli/august (les sol og sommer...). Bivirkningene varierer enormt, men du kan åpenbart vente deg tørt hår Og ekstremt tørre lepper... . Og kanskje er du heldig og slipper unna så mye mer? Men det er liksom en liten pris å betale for å kunne gå med den kjolen man vil og ikke tenke at man må dekke seg til... . Tror jeg får forsøke håroljen før shampoo. Rett og slett. Skader hvert fall ikke å forsøke Håper du snart får time hos hudlegen! Ifølge legen min så skulle det ikke ta så lang tid, det er en mnd siden hun sendte henvisningen. Har dessverre ikke noen private hudleger her jeg bor. Håper ikke det blir så altfor gale ja. Høres helt fantastisk ut å kunne gå i en sommerkjole eller singlet igjen uten å hele tiden tenke på om noen ser det, bikini har ikke jeg hatt på meg på mange år.. 1
Kaffejenta30 Skrevet 3. februar 2015 #3502 Skrevet 3. februar 2015 Ifølge legen min så skulle det ikke ta så lang tid, det er en mnd siden hun sendte henvisningen. Har dessverre ikke noen private hudleger her jeg bor. Håper ikke det blir så altfor gale ja. Høres helt fantastisk ut å kunne gå i en sommerkjole eller singlet igjen uten å hele tiden tenke på om noen ser det, bikini har ikke jeg hatt på meg på mange år.. Da er det bare å glede seg til å sette i gang altså jeg har ikke vært så veldig plaget på rygg og bryst, men du kan banne på at jeg har fått et par kviser på brystet, og ofte mellom puppene, hvis jeg har planlagt en utringet kjole.. . Eller bikiniferie. Det har vært så vidunderlig de 2 mnd jeg har hatt på iso nå, har kun hatt 1 dag jeg har måttet velge bort blusen jeg hadde planlagt til fordel for noe helt uten utrigning. Håper du får time fort og får lov til å starte! Må innrømme jeg gruet meg veldig i begynnelsen og var svært usikker, men nå angre rjeg bare på at jeg ikke startet tidligere.. 2
Emmz Skrevet 3. februar 2015 #3503 Skrevet 3. februar 2015 Dette kommer litt ut av det blå, men HERREGUD har fått det verste kviseutbruddet historien noensinne har sett (og det bare 5 dager etter kurstart..)!! Nekter å gå ut fra leiligheten min før det har roet seg.. Hjelpes.. Hvor lenge hadde dere de verste utbruddene?
carianne Skrevet 3. februar 2015 #3504 Skrevet 3. februar 2015 Er det noen spesielle steder du har acne? Fått noen forklaring på hvorfor du har det? Jeg har nesten bare på halsen /underkjeven. Har prøvd å overbevise meg selv at det ikke er såååå ille... Men hudlegen telte 17 stk . Jeg har fått greie på at det er pga stress, problemer med lymfer/immunforsvaret ..men ingen som har klart å komme med forslag til behandling Hudormer overalt i ansiktet. Kviser som kommer I nakken ,Kjeven,alltid på haken ,generelt i t sonen. Hodebunnen. Litt på rygg og skuldre
carianne Skrevet 3. februar 2015 #3505 Skrevet 3. februar 2015 Unnskyld, men hæ? Du får jo ikke foreskrevet mer enn tabletter nok for 30 dager- og dette er de nøye på ved utlevering på apoteket, fordi du må ta graviditetstest før de skriver ut ny resept. Og deretter er en resept kun gyldig i 7 dage. Man må ta blodprøver hver måned, hvor leverveerdier, antall hvite blodlegemer, dette proteinnivået jeg krev om, og en del annet blir sjekket. Dette fordi det jo faktisk er en del bivirkninger. Og så tester de for graviditet samtidig. Hvis legen din ikke gjør dette ville jeg skiftet lege, men uansett skjønner jeg ikke hvordan du kan klare å få ut mer tabletter når det er så strengt? Hva sa legen da? Var forhøyet verdi et problem? Trodde ikke de fikk lov til å sende pasientinformasjon på sms jeg... Her var det mye nytt Jeg er ca halvveis nå, og skal ta mellom 8500 og 10 000 Mg. Trodde hudlege kunne miste jobben sin jeg vist en ikke blir forfulgt med blodprøve og graviditet test. Kolesterol test og på blodprøve skjema. Derfor en alltid skal ta blodprøver fastende.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #3506 Skrevet 3. februar 2015 Trodde hudlege kunne miste jobben sin jeg vist en ikke blir forfulgt med blodprøve og graviditet test. Kolesterol test og på blodprøve skjema. Derfor en alltid skal ta blodprøver fastende. Oppdatering: Ringte fastlegen idag og det var ikke noen farlig med den ene prøven. Resten var helt fine! Fikk også Hudlegen til å ringe meg å Hudlegen bad om kopi på prøvene og tillot meg å begynne med tre tabletter per dag! Hurra! Så tar dere alle tre på samme gang? Hudlegen mente det ikke ville hatt noe for seg å ta tre tre, da han mente at det ikke var mengden tabletter som utgjør forskjellen. Han mente jeg ikke ville bli ferdig fortære men jeg fikk alikevel ta tre. Nå er jeg glad! Når fikk dere tørrt hår?! Det gruer jeg meg til! Anonymous poster hash: c3130...9a4
Kaffejenta30 Skrevet 3. februar 2015 #3507 Skrevet 3. februar 2015 Oppdatering: Ringte fastlegen idag og det var ikke noen farlig med den ene prøven. Resten var helt fine! Fikk også Hudlegen til å ringe meg å Hudlegen bad om kopi på prøvene og tillot meg å begynne med tre tabletter per dag! Hurra! Så tar dere alle tre på samme gang? Hudlegen mente det ikke ville hatt noe for seg å ta tre tre, da han mente at det ikke var mengden tabletter som utgjør forskjellen. Han mente jeg ikke ville bli ferdig fortære men jeg fikk alikevel ta tre. Nå er jeg glad! Når fikk dere tørrt hår?! Det gruer jeg meg til! Anonymous poster hash: c3130...9a4 Så bra da. Høres litt rart ut fremdeles, men da får han vel de prøvene han trenger for å kunne skrive ut resept. Viktigste er jo at du er i trygge hender Det er jo mengden mg som betyr noe, altså går det raskere med høyere dose hver dag jeg veksler litt på når jeg tar de, men siden de helst skal tas med litt fettrik mat blir det som regel 3 til middag, men ofte blir det 1 til frokos, da med inntak av nattlysolje samtidig. Synes jeg blir mindre rød ved splittinG.
Kaffejenta30 Skrevet 3. februar 2015 #3508 Skrevet 3. februar 2015 Dette kommer litt ut av det blå, men HERREGUD har fått det verste kviseutbruddet historien noensinne har sett (og det bare 5 dager etter kurstart..)!! Nekter å gå ut fra leiligheten min før det har roet seg.. Hjelpes.. Hvor lenge hadde dere de verste utbruddene? ..vet ikke om det er noen trøst, men hudlegen min sa prednisolon kunne hjelpe da det er et utbrudd som følge av medisiner.
carianne Skrevet 3. februar 2015 #3509 Skrevet 3. februar 2015 Oppdatering: Ringte fastlegen idag og det var ikke noen farlig med den ene prøven. Resten var helt fine! Fikk også Hudlegen til å ringe meg å Hudlegen bad om kopi på prøvene og tillot meg å begynne med tre tabletter per dag! Hurra! Så tar dere alle tre på samme gang? Hudlegen mente det ikke ville hatt noe for seg å ta tre tre, da han mente at det ikke var mengden tabletter som utgjør forskjellen. Han mente jeg ikke ville bli ferdig fortære men jeg fikk alikevel ta tre. Nå er jeg glad! Når fikk dere tørrt hår?! Det gruer jeg meg til! Anonymous poster hash: c3130...9a4 Jeg skal ta 400 tabletter tilsammen. Det vil si at jo flere pr dag jo fortere ferdig. Men jo høyere dose prøvd dag jo sterkere bivirkninger. Og det går på kroppsvekt om hvor høy dose en kan ta til dagen. 1
Lilje:) Skrevet 3. februar 2015 #3510 Skrevet 3. februar 2015 Så fint du kom med oppdatering - tenkte jeg skulle lete frem et gammelt innlegg fra deg for å høre hvordan livet er uten denne gangen Kjedelig man ikke kan velge hvilke bivirkninger man kan beholde, men håper du slipper flere kviser nå! Gratulerer med ny jobb Tusen takk! Huden min er forløpig fin uten hudormer i hvert fall! Ser at du har prøvd "alt" for leppene, kunne ønske du kunne prøve den restylane-lipglossen/balmen, som jeg har! Den er virkelig helt utrolig bra. Fikk med meg at du skal ta 8.500-10.000 mg? Har du problemer med akne på rygg eller andre steder siden du skal ta såpass høy dose? Og angående håret (utenom hodebunnen og det håret som har vokst ut etter Iso-start, så kan ikke det påvirkes av medisnen). Må nok være vinteren som gjør det så tørt! Jeg ville ikke sovet med proteinkur, da dette kan gjøre håret enda tørrere, heller sove med en fuktighetsmaske
kici007 Skrevet 3. februar 2015 #3511 Skrevet 3. februar 2015 Hadde nesten glemt hvordan det var å gå på isoisotretinoin frem til jeg begynte å lese her igjen. 30år og klar for kur nr.2... 3år siden sist. Gleder meg lite til den første måneden. Den var den verste for meg, men krysser fingrene for at det skal bli bra denne gangen :-)
Kaffejenta30 Skrevet 4. februar 2015 #3512 Skrevet 4. februar 2015 Tusen takk! Huden min er forløpig fin uten hudormer i hvert fall! Ser at du har prøvd "alt" for leppene, kunne ønske du kunne prøve den restylane-lipglossen/balmen, som jeg har! Den er virkelig helt utrolig bra. Fikk med meg at du skal ta 8.500-10.000 mg? Har du problemer med akne på rygg eller andre steder siden du skal ta såpass høy dose? Og angående håret (utenom hodebunnen og det håret som har vokst ut etter Iso-start, så kan ikke det påvirkes av medisnen). Må nok være vinteren som gjør det så tørt! Jeg ville ikke sovet med proteinkur, da dette kan gjøre håret enda tørrere, heller sove med en fuktighetsmaske Da håper jeg det blir en suksess for deg denne gangen Hva het den restylane-leppegreien igjen? Husker jeg søkte og fant den på ebay, men glemte å gjøre noe mer med det..leppene mine spiser leppepomade. Ikke plaget på rygg og bryst i det hele tatt. Og strengt tatt ikke voldsomt i ansiktet helle, har lange perioder med kun 1 kvise før huden eksploderer og jeg får 20. Men legen min.mente man skal ha ca 130 gram per kilo kroppsvekt for å få et varig resultat. Virker ikke som om 4-5 pakker er unaturlig? Tallet er litt svevende fordi vi skal se litt an på huden når jeg nærmer Meg slutten, og så har jeg faktisk gått ned 5-6 kilo siste 2 mnd, så nå er jeg på matchvek, som igjen endrer litt på tallene. Det med håret høres jo egentlig logisk ut, men jeg pleier jo ikke ha hår som dette vinterstid heller? Og det pleier jo respondere på behandling...Men proteinkur var det godt du minner på, det skal jo brukes litt mer sparsommelig. Blir bare smått desperat.. Håper virkelig huden din holder seg fin, og leddsmertene forsvinner snart! Ha en finfin dag!
Kaffejenta30 Skrevet 4. februar 2015 #3513 Skrevet 4. februar 2015 Hadde nesten glemt hvordan det var å gå på isoisotretinoin frem til jeg begynte å lese her igjen. 30år og klar for kur nr.2... 3år siden sist. Gleder meg lite til den første måneden. Den var den verste for meg, men krysser fingrene for at det skal bli bra denne gangen :-) Velkommen og lykke til Da har du jo litt erfaring fra disse tørre leppene.... . Bruker noen her kuldekrem? Ser at jeg blir knallrød av å gå tur med hunden om dagen, men er lite lysten på å kline en så fet krem i ansiktet (det henger jo stadig litt igjen at fett=kviser)
Mona26 Skrevet 4. februar 2015 #3514 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Tusen takk! Huden min er forløpig fin uten hudormer i hvert fall! Ser at du har prøvd "alt" for leppene, kunne ønske du kunne prøve den restylane-lipglossen/balmen, som jeg har! Den er virkelig helt utrolig bra. Fikk med meg at du skal ta 8.500-10.000 mg? Har du problemer med akne på rygg eller andre steder siden du skal ta såpass høy dose? Og angående håret (utenom hodebunnen og det håret som har vokst ut etter Iso-start, så kan ikke det påvirkes av medisnen). Må nok være vinteren som gjør det så tørt! Jeg ville ikke sovet med proteinkur, da dette kan gjøre håret enda tørrere, heller sove med en fuktighetsmaske Ang håret så blir det påvirket fordi fettet i hodebunnen smører jo hele håret. Er helt vilt hvor mye tørrere håret mitt er enn noen gang tidligere. Men som skriver, etter å ta av med fuktighetsmasker ble det bedre. Åssen leppegreie er det du har? Og aller viktigst, hvor får man tak i det? Gratulerer med hudormfri hud! Håper jeg også får det etterhvert. Har ikke hatt kviser på en stund nå. 😃 Endret 4. februar 2015 av Mona26
lili93 Skrevet 4. februar 2015 #3515 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Jeg begynte på kuren ca 14.Januar. Har alltid hatt normal/fin hud uten noe kviseproblem, men i fjor sommer forandret huden min seg og jeg begynte å få akne.. tror det var mye stress inne i bildet. Gikk på Obagi hudserie fra september, brukte over 15.000 kr på alt dette hele høst-halvåret.. (sykt) Går fortsatt på Obagi ZO medical serien, i tillegg til Roccutane piller. Har aldri prøvd noe annet, men hudpleieren min henviste meg til hudlegen og dagen etter fikk jeg begynne på pillene. Glad jeg tar tak i dette med en gang. Tror huden min har blitt litt verre etter jeg begynte på kuren for tre uker siden, men har nå merket at den har roet seg litt! Heldigvis.. Gleder meg til å bli kvitt alt dette. Jeg har ikke noe ille akne i forhold til de som egentlig går på dette, jeg har mest på hake/rundt munn, altså nedre del av ansiktet. Fra nesen og opp er huden min plettfri og fin. Ønsker den sånn i hele fjeset! Har hatt noen bivirkninger, tørrhet. Jeg var tørr hele tiden da jeg begynte på Obagi Zo medical serien i september, så jeg var på en måte "vandt til det" Har nå i tillegg fått en A-vitamin krem som skal fjerne arrene. (en sånn tube kostet 1800,-!!!! ) sykeste.. Eneste jeg har merket til bivirkninger er at jeg er ekstremt tørr i nedre del av ansiktet, flasser av flak, ekkelt, hvertfall siden jeg bruker sminke(mineralpudder fra Jane Iredale) og utover dagen ser det nesten ut som jeg har skjegg. Men jeg tenker at jeg holder ut dette nå som det er vinter og mørkt. Blir jo ferdig til sommeren!! Med forhåpentligvis fin hud igjen. Jeg har jo fått dårlig selvtillitt etter jeg fikk uren hud.. Ellers har jeg begynt å blø neseblod en gang på disse tre ukene. Dessverre på jobb! Ikke gøy.. Er ikke så veldig trøtt, jobber og trener hver dag, får minimalt med søvn, men likevel masse energi. Hadde forventet værre bivirkninger. Har jo bare gått på kuren i 3 uker, føles ut som lenger, håper jeg slipper unna noen ille bivirkninger. Jeg føler meg kanskje litt smådeppa for tiden, men kan ikke trekke en sammenheng mellom kuren og at jeg er deppa. Litt tørr på øynene er jeg, og tørt hår(blir aldri fett lenger) Ellers er det ingenting jeg har merket.. Litt stiv i kroppen kanskje, men jeg løper mye så kan være derfor. Jeg går bare på 20 mg(1 pille) hver dag, siden jeg ikke har så mye Godt å få luftet tankene sine med andre som også går på denne kuren. Endret 5. februar 2015 av lili93
Lilje:) Skrevet 5. februar 2015 #3516 Skrevet 5. februar 2015 Da håper jeg det blir en suksess for deg denne gangen Hva het den restylane-leppegreien igjen? Husker jeg søkte og fant den på ebay, men glemte å gjøre noe mer med det..leppene mine spiser leppepomade. Ikke plaget på rygg og bryst i det hele tatt. Og strengt tatt ikke voldsomt i ansiktet helle, har lange perioder med kun 1 kvise før huden eksploderer og jeg får 20. Men legen min.mente man skal ha ca 130 gram per kilo kroppsvekt for å få et varig resultat. Virker ikke som om 4-5 pakker er unaturlig? Tallet er litt svevende fordi vi skal se litt an på huden når jeg nærmer Meg slutten, og så har jeg faktisk gått ned 5-6 kilo siste 2 mnd, så nå er jeg på matchvek, som igjen endrer litt på tallene. Det med håret høres jo egentlig logisk ut, men jeg pleier jo ikke ha hår som dette vinterstid heller? Og det pleier jo respondere på behandling...Men proteinkur var det godt du minner på, det skal jo brukes litt mer sparsommelig. Blir bare smått desperat.. Håper virkelig huden din holder seg fin, og leddsmertene forsvinner snart! Ha en finfin dag! Tusen takk! 😊 Tenker det er bra å kjøre på med en god dose med en gang! Jeg tok bare 2500 nå på andre kuren, synes det virker lite, men håper det holder!! Jeg aner dessverre ikke hvor man får tak i den glossen, det er det som er så dumt. Har fått alle med når jeg har vært å tatt restylane, og de selger den ikke der på klinikken en gang. Men det er virkelig det beste jeg noen gang har hatt til leppene, og jeg har prøvd MYE. Glossen er tykk og seig og vannavstøtende så den holder lenge på leppene. Skal sjekke ut ebay, hvis jeg finner den der så bestiller jeg! Får ikke lagt ut bilde her på mobilen tror jeg? Skal prøve
Lilje:) Skrevet 5. februar 2015 #3517 Skrevet 5. februar 2015 Ang håret så blir det påvirket fordi fettet i hodebunnen smører jo hele håret. Er helt vilt hvor mye tørrere håret mitt er enn noen gang tidligere. Men som skriver, etter å ta av med fuktighetsmasker ble det bedre. Åssen leppegreie er det du har? Og aller viktigst, hvor får man tak i det? Gratulerer med hudormfri hud! Håper jeg også får det etterhvert. Har ikke hatt kviser på en stund nå. 😃 Tusen takk! Sikker på at det kommer til å bli bra på deg også!:-) skjønner det med håret,hvis man er vant til at håret er så fett. Tenkte ikke på det. Skrev litt om glossen i innlegget over, men jeg har to stykker, og begge er egentlig like bra. Legger ut den andre her, tror kanskje jeg synes denne er hakket bedre uten å vite helt hvorfor:
Kaffejenta30 Skrevet 5. februar 2015 #3518 Skrevet 5. februar 2015 Tusen takk! Tenker det er bra å kjøre på med en god dose med en gang! Jeg tok bare 2500 nå på andre kuren, synes det virker lite, men håper det holder!! Jeg aner dessverre ikke hvor man får tak i den glossen, det er det som er så dumt. Har fått alle med når jeg har vært å tatt restylane, og de selger den ikke der på klinikken en gang. Men det er virkelig det beste jeg noen gang har hatt til leppene, og jeg har prøvd MYE. Glossen er tykk og seig og vannavstøtende så den holder lenge på leppene. Skal sjekke ut ebay, hvis jeg finner den der så bestiller jeg! Får ikke lagt ut bilde her på mobilen tror jeg? Skal prøve Tror det er ulik styrke som er anbefalt etter om det er 1. eller 2. kuren Men virker som folk flest spiser mellom 4 og 5 pakker,sånn litt avhengig av vekt og mengde hudlegen har satt per kilo. At du er fri for hudormer høres ut som en drøm Hvordan er porene dine da forresten? Føler at mine er litt ekstra brede nå som ting har kommet ut, men at det er som de trekker seg sammen litt for litt hver dag jeg står opp og kikker meg NØYE i speilet Fant ingen på et kjapt ebay søk nå, men er nesten helt sikker på at det var der jeg fant da vi snakket om dette sist, og jeg bare ikke fikk bestilt der og da. Kanskje det er mulig å gå innom en salong som har restylane-behandling og høre om man kan få kjøpe? ....den der A-dermakremen lukter forøvrig litt funky Smører på tykke lag, og den hjelper virkelig på eksemet som kommer langsomt på hender og armer, men den lukter...omega. Innså plutselig hva den noe rare lukten i klærne mine var for noe. Men det får bare gå - den kremen er min beste venn! SÅ glad du skrev om den
kici007 Skrevet 5. februar 2015 #3519 Skrevet 5. februar 2015 Hvorfor får noen innlegg et grønt 1tall i hjørnet? Har jeg trykket på noe? Venus, om du har noen dager fri, kan det være fornuftig å gi beskjed til hudleger om at du kan komme på kort varsel de dagene. Jeg ringte min nå på tirsdag og fikk time dagen etter siden noen hadde avbestilt. Jeg er ihvertfall igang! Nye 5000 er planen og 60mg om dagen. Leppene har allerede fått et økt forbruk av fukt, men vet jo at det er flisespikkeri i forhold til det som venter. Leste at noen hadde litt trøbbel med øynene. Sist brukte jeg "falske tårer, tror det vanligvis blir brukt av folk med linser. Hjalp ikke på rødheten, men øyelokket var ihvertfall ikke som sandpapir.
venus_ Skrevet 5. februar 2015 #3520 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Hvorfor får noen innlegg et grønt 1tall i hjørnet? Har jeg trykket på noe? Venus, om du har noen dager fri, kan det være fornuftig å gi beskjed til hudleger om at du kan komme på kort varsel de dagene. Jeg ringte min nå på tirsdag og fikk time dagen etter siden noen hadde avbestilt. Jeg er ihvertfall igang! Nye 5000 er planen og 60mg om dagen. Leppene har allerede fått et økt forbruk av fukt, men vet jo at det er flisespikkeri i forhold til det som venter. Leste at noen hadde litt trøbbel med øynene. Sist brukte jeg "falske tårer, tror det vanligvis blir brukt av folk med linser. Hjalp ikke på rødheten, men øyelokket var ihvertfall ikke som sandpapir. Takk for tipset Men problemet for meg et at hudlegen i byen her ikke tar inn pasienter for tiden, så jeg har en 4-timers kjøretur for å komme meg dit jeg er henvist, så kan ikke møte opp på kort tid :/ De grønne tallene er hvor mange som har "likt" innlegget. Endret 5. februar 2015 av venus_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå