AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2841 Skrevet 20. februar 2014 Det er visst vanlig at det blir verre rett før det blir bedre. Hos meg er huden helt dust nå - har fått helt ville porer, enormt med svarte prikker på og rundt nesepartiet - og like mye kviser som i mine verste perioder. Er litt der nå at jeg synes det er vanskelig å vise meg ute. Ikke pga kvisene nødvendigvis (de er jeg så vant med) men huden er så tørr og blek, og jeg føler meg ekkel. Klør i hodebunnen og sprekker i leppene. Men det er vel bare å smøre seg med krem og tålmodighet (bada bissj), så blir det bedre. Det eneste som er supernice er at jeg for første gang siden jeg var liten ikke trenger å vaske håret annenhver dag pga det vanligvis blir så fort fett. Har ikke vasket det siden tirsdag nå og det ser helt nyvasket ut Tenker å bruke litt selvbruning snart, men er redd det fort kan bli ujevnt pga huden som er så rar? PS! De har 2 for 1 på vitus apotek med sjampo for tørr og kløende hodebunn + en sånn fettfri gelé mot kløe/tørr hodebunn man kan ta på hver dag. Åh .. Forventet at det skulle bli litt værre ja, men dette er jo helt horribelt! MASSE kviser over hele ansiktet, det ser virkelig ut som om jeg har blitt stukket av veps . Har også fått skikkelig svære og vonde kviser med sånn gul tut på halsen, under haken, ryggen - og det har jeg ALDRI hatt før. I natt har jeg pint meg selv med sterk kvisekrem og det hjalp heldigvis masse! Men, jeg har jo nå merker og litt sår .. Og jeg som skal imponere i en bursdag på lørdag - det kan jeg vel bare glemme nå .. Hadde ekstrem tørrhud de første dagene, men det har faktisk roet seg betraktelig ned! Smurte inn ansiktet med helosan og kokosolje - det funker fett! Sitron og vann prøvde jeg og i natt, og det har hjulpet også på kvisene ivertfall! Tror jeg er den eneste som ikke klør noen steder + har like fett hår som jeg hadde før kuren ... Hater livet mitt ganske mye, jeg vil så gjerne se fin ut innen lørdag Du har vel ingen kjerringråd til meg? , hehe Tips til deg ivertfall har jeg! - Smør hodebunnen med kokosolje og sitt med det så lenge du klarer. Så vasker du det ut som vanlig! Da blir du mye mindre tørr, klør ikke + håret ser faktisk ganske fresht ut! Kokosolje er din venn når det gjelder ansiktet også! Smør på en tynt lag før du legger deg, altså bruk det som en nattkrem. LOVER, det vil hjelpe deg Kan også ha det under sminke, men skrubb forsiktig ansiktet først. Honning og kanel funker fint som en mild skrubb + du får veeldig mye glød i huden! Om du har helosan liggende, kan du bruke det også - hjelper som bare det! Anonymous poster hash: c629c...187
mmia Skrevet 21. februar 2014 #2842 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Hei! Lurer på om noen har fått økt håravfall som bivirkning? Er snart ferdig med min 4 mnd på medisinen og er fornøyd med resultatet. MEN håret har blitt merkbart tynnere og ser også i kammen når jeg børster håret at det er mye som faller ut. Hvis noen har hatt/har denne bivirkningen hadde det vært fint å høre noen erfaringer. Feks hvor mye håravfall man opplever/opplevde og eventuelt om håravfallet ga seg etter endt kur og om håret vokste ut igjen. Huff, litt rotete innlegg, men begynner å bli stressa. Vil jo ikke bli "skallet" heller! Endret 21. februar 2014 av mmia
Gjest Celinda Skrevet 22. februar 2014 #2843 Skrevet 22. februar 2014 Hei! Jeg har gått på kuren i en uke. Jeg har ikke merket noen bivirkninger annet enn at det er kommet flere urenheter... og så har jeg vondt i nesa??? Ikke tørr i nesen men verker og trykker i nesa... det kom dagen etter 1 dag og jeg er ikke forkjølet. Har lest i pakn vedlegget, men står ikke noe om dette... Er sinnsykt irriterende!!! jeg er 30 år og tør nesten ikke gå ut av huset nå sånn som jeg ser ut....
Gjest BabyBlue Skrevet 22. februar 2014 #2844 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde ikke tatt sjanse på verken tatoveringer eller solarium om jeg ennå gikk på denne kuren. Ta vare på huden deres.
norlof Skrevet 23. februar 2014 #2845 Skrevet 23. februar 2014 Dagens tips: Som sikkert de fleste av dere, så har jeg sett de fleste filmene på Youtube om Isotretinoin, både resultater og produkt anbefalinger, og har blitt litt smålig irritert hver gang noen har anbefalt Aquaphor. Har hele tiden tenkt: "den får man jo garantert ikka tak i i Norge". Det kan hende det bare er jeg som er litt blond, og at de fleste av dere veit det fra før av, men man får jo søren meg kjøpt den på apoteket!! Og den er like bra som de sier. Har hatt eksem og tørr hud på hendene i noen uker nå, som jeg ikke har klart å få vekk, men etter en natt med Aquaphor så er det borte! Den kan også brukes til alt! Jeg har hovedsakelig kjøpt den til leppene, men den skal også være trygg å bruke i ansiktet. Hittil har jeg bare turt å prøve på en liten del bare for å være sikker, men har ikke merket noe til nye kviser der hittil! Andre leppeprodukter jeg har prøvd: La Roche Posay - Cicaplast Repairing Balm Dette var min store favoritt, den er fantastisk! Eneste er at tuben ikke er den største, så det blir litt dyrt i lengden, pluss at den nesten alltid er utsolgt, men kommer til å kjøpe flere når de er tilbake i butikk, for det er en praktisk størrelse å ha med på jobb, skole etc. Decubal - Lips and dry spots balm Denne er helt grei, fikk med masse prøver fra hudlegen, men etter å ha funnet de to over, kommer jeg nok ikke til å kjøpe mer av denne. Purelan I motsetning til mange andre, så likte jeg ikke denne i det hele tatt. Den er ekstremt klissete, og føler egentlig ikke at den gir nok fukt heller. Hvis jeg også "bommet" litt på munnen, så tok det ikke lange tiden før det poppet opp kviser! Bruker den fortsatt til inni nesen, og til det er den ganske grei! Dette ble litt langt, men håper det var til hjelp for noen
lte94 Skrevet 23. februar 2014 #2846 Skrevet 23. februar 2014 Dagens tips: Som sikkert de fleste av dere, så har jeg sett de fleste filmene på Youtube om Isotretinoin, både resultater og produkt anbefalinger, og har blitt litt smålig irritert hver gang noen har anbefalt Aquaphor. Har hele tiden tenkt: "den får man jo garantert ikka tak i i Norge". Det kan hende det bare er jeg som er litt blond, og at de fleste av dere veit det fra før av, men man får jo søren meg kjøpt den på apoteket!! Og den er like bra som de sier. Har hatt eksem og tørr hud på hendene i noen uker nå, som jeg ikke har klart å få vekk, men etter en natt med Aquaphor så er det borte! Den kan også brukes til alt! Jeg har hovedsakelig kjøpt den til leppene, men den skal også være trygg å bruke i ansiktet. Hittil har jeg bare turt å prøve på en liten del bare for å være sikker, men har ikke merket noe til nye kviser der hittil! Andre leppeprodukter jeg har prøvd: La Roche Posay - Cicaplast Repairing Balm Dette var min store favoritt, den er fantastisk! Eneste er at tuben ikke er den største, så det blir litt dyrt i lengden, pluss at den nesten alltid er utsolgt, men kommer til å kjøpe flere når de er tilbake i butikk, for det er en praktisk størrelse å ha med på jobb, skole etc. Decubal - Lips and dry spots balm Denne er helt grei, fikk med masse prøver fra hudlegen, men etter å ha funnet de to over, kommer jeg nok ikke til å kjøpe mer av denne. Purelan I motsetning til mange andre, så likte jeg ikke denne i det hele tatt. Den er ekstremt klissete, og føler egentlig ikke at den gir nok fukt heller. Hvis jeg også "bommet" litt på munnen, så tok det ikke lange tiden før det poppet opp kviser! Bruker den fortsatt til inni nesen, og til det er den ganske grei! Dette ble litt langt, men håper det var til hjelp for noen Ja, har tenkt på å anbefale Aquaphor her inne selv! Kjøpte den her om dagen fordi jeg ble anbefalt å bruke den på min nye tatovering for å "lege" såret, og da tenkte jeg: jøss, dette kan jeg jo bruke i forbindelse med kuren også! Så nå har jeg gått over til å bruke denne på leppene, ettersom de alltid er tørre og jeg gjerne biter på den løse huden.. Det har hjulpet masse, og nå er leppene mye finere :-)
Vasa Skrevet 24. februar 2014 #2847 Skrevet 24. februar 2014 Tok mine siste piller i dag. Gått på kuren i 4 mnd. Har hat litt utbrud nå mot slutten, og er vel ikke 100% fornøyd. Har fortsatt litt hudormer på nesa. Men er mye bedre. Gleder meg til å bli ferdig med bivirkninger. (Sår i nesa, munnvikene, verking i kroppen, rare øyne og tørr hud) Skal til hudlegen 7 april. Spennende å høre hva han sier
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2848 Skrevet 25. februar 2014 Hei! Jeg har gått på kuren siden midten av desember. Synes egentlig bivirkningene er i sjakk og jeg har ingen store problemer i hverdagen. Ikke spesielt tørr i ansiktet, smører meg bare morgen og kveld. Tørre lepper, men lypsyl fikser det. Litt sår i nesen og jeg er stiv i hofter og øm i akillessenene om morgenen og etter en litt aktiv økt. Men dette lever jeg fint med tar to piller per dag. Skal til hudlegekontroll i midten av mars, etter tre mnd. Håper egentlig at jeg kan øke til 3 piller og teste ut det, jeg vil gjerne bli ferdig med kuren før sommeren! Kviseutbruddene er litt mildere enn vanlig. Jeg får nå 2-3 store/ dype ved eggløsning og menstruasjon, før fikk jeg 8-10 stk. Men kvisene og "arrene" (røde merker) varer så lenge nå under kuren!! Føler jeg sminker de samme stedene hele tiden! Og jeg har ved et par anledninger fått kviser på steder jeg aldri har hatt kviser før; rygg og hals!! Jeg går på hormonspiral. Vil noe skje med kroppen/ kviser når jeg om tre år skal bytte hormonspiral? Håper på svar! Og at andre som er ca like langt i kuren vil dele sine erfaringer! Anonymous poster hash: 95da0...34d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2849 Skrevet 25. februar 2014 Er nå fire uker i kuren. Vil gjerne holde kontakt med noen som er på samme sted som meg? Anonymous poster hash: 59c85...04b
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2850 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har gåt på kuren i 3 uker. Ble kvitt alle kviser for 1 uke siden...det gikk fort!! Ingen bivirkninger annet enn tørre lepper. Trener og alt som før. Jeg er veldig letta!!! Tar 3 piller og skal gjøre det hele kuren. Skal ta 500 piller i alt, så det er langt igjen. Synes nesten det er rart at det funket så fort, jeg hadde ikke trodd det. Alle kvisene tørket inn, både ansikt, bryst og rygg ila den føste uken. Anonymous poster hash: ede54...9d5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2851 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har gåt på kuren i 3 uker. Ble kvitt alle kviser for 1 uke siden...det gikk fort!! Ingen bivirkninger annet enn tørre lepper. Trener og alt som før. Jeg er veldig letta!!! Tar 3 piller og skal gjøre det hele kuren. Skal ta 500 piller i alt, så det er langt igjen. Synes nesten det er rart at det funket så fort, jeg hadde ikke trodd det. Alle kvisene tørket inn, både ansikt, bryst og rygg ila den føste uken. Anonymous poster hash: ede54...9d5 Wow, så fantastisk! :D Jeg har en del kviser men heldigvis ikke midt i ansiktet. Tørre lepper og litt vondt i hoftene av og til, men hittil er det det verste Anonymous poster hash: 59c85...04b
Snop Skrevet 25. februar 2014 #2852 Skrevet 25. februar 2014 Er nå fire uker i kuren. Vil gjerne holde kontakt med noen som er på samme sted som meg? Anonymous poster hash: 59c85...04b Jeg er også fire uker inn i kuren Superflassete i trynet, tørre lepper. Litt vondt i kroppen etter sykling og løping. Har fått helt enorme (!) porer og har hatt en del kviser den siste uken, men ikke mer enn det normale. Skal på første kontroll hos hudlegen i morgen.
Alfa Skrevet 25. februar 2014 #2853 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er også fire uker inn i kuren Superflassete i trynet, tørre lepper. Litt vondt i kroppen etter sykling og løping. Har fått helt enorme (!) porer og har hatt en del kviser den siste uken, men ikke mer enn det normale. Skal på første kontroll hos hudlegen i morgen. så bra vi er flere :D La oss følge hverandre (jeg er anonym fra i sted)
FrøkenPandora Skrevet 1. mars 2014 #2854 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er nå inn i min 6 uke og synes dette går knallbra! Var en periode stiv i hofter og korsrygg, men det er bedre nå. Leppene er tørre, men ikke sånn kjempeille. Har ikke merket noe håravfall. Tenkte å øke dosen nå til 2 en kveld/3 neste kveld osv. Så er spent på om jeg får mer bivirkninger da! Jeg trener masse så det går fint det og. Når kroppen er varm merker jeg ikke denne stølheten som kuren gir.
lte94 Skrevet 1. mars 2014 #2855 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er nå inn i min 6 uke og synes dette går knallbra! Var en periode stiv i hofter og korsrygg, men det er bedre nå. Leppene er tørre, men ikke sånn kjempeille. Har ikke merket noe håravfall. Tenkte å øke dosen nå til 2 en kveld/3 neste kveld osv. Så er spent på om jeg får mer bivirkninger da! Jeg trener masse så det går fint det og. Når kroppen er varm merker jeg ikke denne stølheten som kuren gir. Inn i min 8. uke her, og syns akkurat det samme som deg. Dette er jo piece of cake! Har selv gått over til annen hver 2 og 3 piller hver dag, og har ikke merket noe forskjell heller, så du har nok ikke noe å frykte :-) Snart går jeg nok over til 3 daglig.
Alfa Skrevet 1. mars 2014 #2856 Skrevet 1. mars 2014 har dere hatt "smooth sailing" hele kuren så langt? Jeg har utbrudd i kinn og tørr hud
Snop Skrevet 1. mars 2014 #2857 Skrevet 1. mars 2014 Jeg begynner å bli litt sliten av bivirkningene. Men ingenting jeg ikke overlever. Men merker det ganske godt på smerter i kroppen, når jeg skal støvsuge og gjør annet husarbeid, og det å gå/jogge tur føles ikke så veldig fristende. Ellers er det litt krisetilstander i forhold til hvordan jeg føler jeg ser ut - bleik, flassete og flekkete. Ikke gøy! Så i dag fikk jeg en pakke i posten fra FeelUnique med masse kremer og greier, og jeg stakk innom apoteket også på vei fra posten og handlet enda mer kremer. Så nå har jeg 6-7 nye hudprodukter på badet mitt som jeg håper kommer til å få meg til å føle meg freshere framover, haha.. Kjøpte forøvrig også en veldig god selvbruningskrem som jeg skal prøve i kveld, en for kropp og en for ansikt. Spent på om jeg blir flekkete fordi jeg flasser osv i huden. Ahhhrrr... trenger å føle meg fresh NÅ.
lte94 Skrevet 1. mars 2014 #2858 Skrevet 1. mars 2014 (endret) har dere hatt "smooth sailing" hele kuren så langt? Jeg har utbrudd i kinn og tørr hud Hvor lenge har du gått på kuren? Jeg er i min 8. uke, og har enda ikke hatt et sånt ille utbrudd som det virker som at alle får. Er jo sikkert kjempekjipt med et sånt utbrudd, men jeg er nesten litt redd om jeg IKKE får det. Føler jo at dette kommer for å "tømme" huden, og jeg har bare hatt litt tørr hud i grunn. Så går nesten og venter på at det skal bryte ut her, haha! Endret 1. mars 2014 av lte94
Snop Skrevet 2. mars 2014 #2859 Skrevet 2. mars 2014 Åhh. I dag er første dagen på en måned at jeg ikke føler meg ekkel, takket være pakken i posten i går med alle de magiske hudproduktene. Ingen flass i pannen. Leppene er lyse og glatte i stedet for tørre og mørkerøde. Huden har en jevnere farge. Yesss. Noen av produktene jeg bruker: Decleor Hydra Floral (rich), Aco sjampo for tørr hodebunn, Xen Tan (en for ansikt og en for kropp), Biotherm body milk, Elizabeth Arden eight hour lip balm Tar gjerne imot flere tips, en nattkrem hadde vært fint
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #2860 Skrevet 4. mars 2014 Jeg har brukt medisinen i 4 uker nå.. Har kun tørre lepper, MEN, jeg har latterutbrudd ukontrollert igjennom hele dagen. jeg begynner å le, og klarer ikke toppe. Jeg har aldri vært slik før. Virker veldig spesielt, og jeg er livredd for å le når det IKKE passer seg... Det begynte etter ca 1 uke. Jeg har lest i pakn vedlegget og felleskatalogen men finner ingen info om denne sære tilstanden. Noen som har erfart det samme? Anonymous poster hash: ede54...9d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå