DoseofSnacks Skrevet 7. juli 2016 #4301 Skrevet 7. juli 2016 I går, den 07.07 tok jeg min første tablett. Så da har jeg offisielt på kuren. Følte jeg bare måtte annonsere det for å gjøre det litt høytidelig
KidK Skrevet 8. juli 2016 #4302 Skrevet 8. juli 2016 12 timer siden, venus_ skrev: Merker dere at dere er mer støl etter fysisk aktivitet? Er så sjukt sliten i beina etter en relativt kort fjelltur i dag. Trener ikke så mye så bruker å kjenne det etterpå, men ikke så mye. Og har dere problemer med ryggsmerter pga kuren? Har veldig ryggsmerter, spesielt etter en lang dag på jobb. Av erfaring så merker jeg at jeg har det værst når jeg går på 2 piller daglig. Nå tar jeg 3 piller om dagen og alt er mye bedre. Hjelper veldig om jeg bruker 5-10 min når det er værst og strekker på ryggen
venus_ Skrevet 8. juli 2016 #4303 Skrevet 8. juli 2016 3 minutter siden, KidK skrev: Har veldig ryggsmerter, spesielt etter en lang dag på jobb. Av erfaring så merker jeg at jeg har det værst når jeg går på 2 piller daglig. Nå tar jeg 3 piller om dagen og alt er mye bedre. Hjelper veldig om jeg bruker 5-10 min når det er værst og strekker på ryggen Er skikkelig stiv rundt ryggraden jeg, har aldri hatt det før så antar det er kuren. Og fikk ikke lov å øke dosen pga det.. Og ekstra vondt i korsryggen for tiden, men kjenner jeg det til vanlig og da, men er nok litt ekstra nå.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2016 #4304 Skrevet 8. juli 2016 13 timer siden, venus_ skrev: Merker dere at dere er mer støl etter fysisk aktivitet? Er så sjukt sliten i beina etter en relativt kort fjelltur i dag. Trener ikke så mye så bruker å kjenne det etterpå, men ikke så mye. Og har dere problemer med ryggsmerter pga kuren? Forrige gangen jeg gikk på Iso fikk jeg veldig vonde ryggsmerter, ja :/ Jeg ble ikke støl, men husker veldig godt at jeg hadde vondt i ryggen. Det gikk veldig raskt etter at jeg sluttet på kuren da, heldigvis. Men ikke godt å gå rundt med 😔 Anonymkode: 11a7a...d78
DoseofSnacks Skrevet 9. juli 2016 #4305 Skrevet 9. juli 2016 Det er bare min 2. dag på kuren, men jeg kjenner allerede nå at ryggen er øm og støl. Jeg hadde jo de planene om å trene regelmessig fra mandag, jeg bør nok være forsiktig med belastningen. Jeg har forresten fått beskjed om å bruke 1tbl de første 2 ukene, deretter 2 tbl daglig. Er det vanlig med så "myk" start? Jeg regner 60 kg, denne kuren vil nok vare leeeeeeengeeeeeeeee
charlotte.ttpo2 Skrevet 9. juli 2016 #4306 Skrevet 9. juli 2016 (endret) 59 minutter siden, DoseofSnacks skrev: Det er bare min 2. dag på kuren, men jeg kjenner allerede nå at ryggen er øm og støl. Jeg hadde jo de planene om å trene regelmessig fra mandag, jeg bør nok være forsiktig med belastningen. Jeg har forresten fått beskjed om å bruke 1tbl de første 2 ukene, deretter 2 tbl daglig. Er det vanlig med så "myk" start? Jeg regner 60 kg, denne kuren vil nok vare leeeeeeengeeeeeeeee Jeg er 50 kg, og jeg tok 1 kapsel (20 mg) per dag i en måned, deretter 2 daglig i en måned, og nå alternerer jeg mellom 2 og 3 annenhver dag slik at det blir 50mg/dag i snitt (totalt 360 kapsler). Jeg fikk beskjed om at kroppen kan "venne seg til" dosen. Merket selv at for hver opptrapping så ble bivirkningene verre en stund før det gikk bedre igjen. Hadde vondt i ryggen i starten, men ikke noe nå. Tørre øyne og tørr nese har derimot blitt verre og verre gjennom kuren, nå blør jeg ofte neseblod, og har konstant litt øyekatarr. Vanskelig å åpne øynene om morgenen og vondt å bruke linser. Tørre lepper og litt tørr hud. Men trening har ikke vært noe problem 78 kapsler igjen åååh så lei nå! Endret 9. juli 2016 av charlotte.ttpo2 1
DoseofSnacks Skrevet 9. juli 2016 #4307 Skrevet 9. juli 2016 Okey, men da skal jeg ikke tenke mer på doseringen I dag er jeg varm og rød k ansiktet. Kom nettopp ut av dusjen og ansiktet koker. Gikk ut uten solkrem tidlig på dagen, kan hende huden har reagert. Litt sjokkert over at jeg begynner å kjenne bivirkninger bare etter 3 tbl. Eller så kan det være at jeg er så mentalt forberedt på alle bivirkningene etter å ha lest denne tråden. Så nå hallusinerer jeg og kjenner ekstra godt etter
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #4308 Skrevet 10. juli 2016 Hvordan er hudlegene deres forresten? Det eneste min er opptatt er graviditet. Så dritt lei av å svare på om jeg går på prevensjon eller har hatt sex siden sist. Hva med å informere om andre vesentlig viktige ting? Som at man fks ikke skal ta sol, må bruke høy solfaktor, ikke bruke produkter med syre i, ikke røyke, ikke drikke for mye alkohol osv. Alt dette har jeg funnet ut på egenhånd. Hudlegen min informerer ikke om en dritt, bare spør meg ut som sexlivet. Anonymkode: 11a7a...d78
KidK Skrevet 10. juli 2016 #4309 Skrevet 10. juli 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er hudlegene deres forresten? Det eneste min er opptatt er graviditet. Så dritt lei av å svare på om jeg går på prevensjon eller har hatt sex siden sist. Hva med å informere om andre vesentlig viktige ting? Som at man fks ikke skal ta sol, må bruke høy solfaktor, ikke bruke produkter med syre i, ikke røyke, ikke drikke for mye alkohol osv. Alt dette har jeg funnet ut på egenhånd. Hudlegen min informerer ikke om en dritt, bare spør meg ut som sexlivet. Anonymkode: 11a7a...d78 Min informerte meg ikke særlig mye heller. Fikk et ark med informasjon. Er så mye forskjellig informasjon legene gir. Jeg går på kuren i Bergen mens venninnen min går på den i Trondheim. Jeg fikk klar beskjed om å holde meg langt vekke fra alkohol, men hun kunne drikke så lenge hun ikke overdrev. Begge fikk beskjed om dette med graviditet. Blir du gravid under kuren får fosteret alvorlige skader og fremtidige graviditeter kan få konsekvenser, i hvert fall det legene sa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #4310 Skrevet 10. juli 2016 21 minutter siden, KidK skrev: Min informerte meg ikke særlig mye heller. Fikk et ark med informasjon. Er så mye forskjellig informasjon legene gir. Jeg går på kuren i Bergen mens venninnen min går på den i Trondheim. Jeg fikk klar beskjed om å holde meg langt vekke fra alkohol, men hun kunne drikke så lenge hun ikke overdrev. Begge fikk beskjed om dette med graviditet. Blir du gravid under kuren får fosteret alvorlige skader og fremtidige graviditeter kan få konsekvenser, i hvert fall det legene sa Jeg har blitt informert om det med fosterskader, abort og at man må gå på prevensjon utallige ganger. Man tar jo blodprøve her mnd også, så hudlegen ser uansett at jeg ikke er gravid. Er litt lei av å gå samme regla servert om igjen og igjen. Det er itilegg andre gange jeg går på Iso, så jeg er inneforstått med det fra før itilegg.. Synes bare det er altfor dårlig at hudlegen ikke informerer om andre ting. Det med graviditet er ikke det eneste som er viktig når man går på Iso. Jeg finner ingen ark med informasjon. Hva står det på det arket? Anonymkode: 11a7a...d78
DoseofSnacks Skrevet 10. juli 2016 #4311 Skrevet 10. juli 2016 Jeg fikk også et ark av hudlegen. Om indikasjoner for å bruke kuren, vanligste bivirkninger, graviditet og prevensjon og litt om blodprøver underveis. Med andre ord er det bare en oppsumering av de 216 sidene av denne tråden
Stine. Skrevet 11. juli 2016 #4312 Skrevet 11. juli 2016 Hei☺️ Her e monge i samme situasjon😜 off...😂 spennande å sjå korleis folk reagerer på disse tabelettane! He sjølv gått på kuren no i 14 daga, og skal i morga øke opp fra 20 til 40 mg, å då lure ej på en ting☺️ Teke dokke 2 tabeletta i slengen, eller en morgen å en kveld? Ka e best trur dokke?? Nken erfaring?
charlotte.ttpo2 Skrevet 11. juli 2016 #4313 Skrevet 11. juli 2016 10 minutter siden, Stine. skrev: Hei☺️ Her e monge i samme situasjon😜 off...😂 spennande å sjå korleis folk reagerer på disse tabelettane! He sjølv gått på kuren no i 14 daga, og skal i morga øke opp fra 20 til 40 mg, å då lure ej på en ting☺️ Teke dokke 2 tabeletta i slengen, eller en morgen å en kveld? Ka e best trur dokke?? Nken erfaring? De skal tas samtidig og sammen med et måltid som inneholder fett, dvs middag for mange, men det trenger ikke å være samme tid hver dag. Jeg har vondt i øynene lei av tørre og såre øyne og øyekatarr!!!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4314 Skrevet 11. juli 2016 20 timer siden, DoseofSnacks skrev: Jeg fikk også et ark av hudlegen. Om indikasjoner for å bruke kuren, vanligste bivirkninger, graviditet og prevensjon og litt om blodprøver underveis. Med andre ord er det bare en oppsumering av de 216 sidene av denne tråden Men snakker hudlegen din om prevensjon og gravididet hver gang du har time? Anonymkode: 11a7a...d78
KidK Skrevet 11. juli 2016 #4315 Skrevet 11. juli 2016 Til dere som er ferdig, hvor lang tid tok det før dere kunne begynne å ta sol? Og vitaminer? Evt betakaroten? Hadde min første pille-fri dag i dag, føles kjempe rart ut
venus_ Skrevet 11. juli 2016 #4316 Skrevet 11. juli 2016 11 minutter siden, charlotte.ttpo2 skrev: Jeg har vondt i øynene lei av tørre og såre øyne og øyekatarr!!! Har du vært det under hele kuren? Jeg hadde det skikkelig ille i starten, men har heldigvis, enn så lenge, gitt seg. Allergi-øyedråper hjalp en del for sårheten hos meg!
venus_ Skrevet 11. juli 2016 #4317 Skrevet 11. juli 2016 44 minutter siden, Stine. skrev: Hei☺️ Her e monge i samme situasjon😜 off...😂 spennande å sjå korleis folk reagerer på disse tabelettane! He sjølv gått på kuren no i 14 daga, og skal i morga øke opp fra 20 til 40 mg, å då lure ej på en ting☺️ Teke dokke 2 tabeletta i slengen, eller en morgen å en kveld? Ka e best trur dokke?? Nken erfaring? Har fått beskjed om å ta begge tablettene sammen med middagen.
charlotte.ttpo2 Skrevet 11. juli 2016 #4318 Skrevet 11. juli 2016 10 minutter siden, venus_ skrev: Har du vært det under hele kuren? Jeg hadde det skikkelig ille i starten, men har heldigvis, enn så lenge, gitt seg. Allergi-øyedråper hjalp en del for sårheten hos meg! Nei, jeg fikk tørre øyne hver gang jeg trappet opp og så gikk det seg til. Men så har det blitt gradvis verre gjennom kuren, og nå er det ganske kjipt. Én måned igjen, teller dagene nå!
DoseofSnacks Skrevet 11. juli 2016 #4319 Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men snakker hudlegen din om prevensjon og gravididet hver gang du har time? Anonymkode: 11a7a...d78 Jeg har bare vært inne 1 gang for konsultasjon. Har min første kontroll i august. For meg er ikke graviditet og prevensjon et tema som er aktuelt uansett, og det er hudlegen informert om. Så jeg slipper heldigvis å tenke på det.
charlotte.ttpo2 Skrevet 11. juli 2016 #4320 Skrevet 11. juli 2016 4 minutter siden, DoseofSnacks skrev: Jeg har bare vært inne 1 gang for konsultasjon. Har min første kontroll i august. For meg er ikke graviditet og prevensjon et tema som er aktuelt uansett, og det er hudlegen informert om. Så jeg slipper heldigvis å tenke på det. Det er ikke aktuelt for min del heller, da jeg ikke har sex med menn og ikke har tenkt å begynne med det med det første. Har sagt ifra om det, men jeg fikk uansett beskjed om å starte på p-piller og må inn hver måned for å levere urinprøve (eller, måtte, har nettopp vært inne til SISTE kontroll, hurra). Blodprøver har blitt tatt hver måned unntatt én . Jeg føler jeg fikk all info jeg trengte, men hadde lest meg grundig opp selv uansett. Og jeg har fått lov til å både drikke alkohol og ta paracet, hvilket jeg også har gjort, og det har gått fint. Har gått fra februar og blir ferdig nå i midten av august. Det har gått veldig fint med meg, men ble litt arrogant og fikk smertelig erfare at det er sant at man ikke tåler sol eller hårfjerning med voks :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå