Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har jeg egentlig bare gått utifra, at man skal faste lissom. Er jo mulig å ringe og spørre? Hvordan går det med deg forresten? Jeg har fått en ny, kjip bivirkning, er trøtt og irritabel. Føler meg som en hormonell fjortiss

Har kort lunte ja! Trøtt og men det er jo i tillegg mørketid. Har en murrende soppinfeksjon som jeg lurer på om blir verre?og det er jeg aldri plaget med. Kun tre ganger i mitt liv. En gang pr ny graviditet. Fortsatt utbrudd. Litt tørrere i huden. Kunne faktisk smøre meg med en bb cream som har gjort meg til en diskokule før. Håret blir ikke like fort fettete :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kort lunte ja! Trøtt og men det er jo i tillegg mørketid. Har en murrende soppinfeksjon som jeg lurer på om blir verre?og det er jeg aldri plaget med. Kun tre ganger i mitt liv. En gang pr ny graviditet. Fortsatt utbrudd. Litt tørrere i huden. Kunne faktisk smøre meg med en bb cream som har gjort meg til en diskokule før. Håret blir ikke like fort fettete :-)

Samme her!! Er også noe "rart" som skjer med underlivet mitt. Typisk at vi får kronisk soppinfeksjon i underlivet! 😜 har også fått en del utbrudd. Gleder meg til det roer seg

Skrevet

Blodprøvene. Må man faste hver gang? Glemte å spørre på legekontoret. Har den time neste gang.

Jeg fastet aldri før jeg tok blodprøve og fikk ingen kommentar på det! Eneste gangen jeg fastet fikk jeg beskjed om det, og det var når jeg tok urinprøve.

Skrevet

Jeg har heller ikke fastet noen av gangene, får beskjed om de gangene jeg må faste. Og det er kun når jeg har i time hos selve legen.

Idag har jeg vært skikkelig slapp og trøtt. Tung i kroppen. Til tross for at jeg ikke har gjort noe fysisk krevende på flere dager, og har sovet godt og lenge. Flere som merker det?

Jeg har også fått mange hudormer etter jeg begynte på kuren for 6 uker siden, men de betente kvisene har minsket nesten helt bort :)

Anonymous poster hash: 61af2...44a
Skrevet

Forresten meg over.. Kom borti anonymknapp :P

Skrevet

Jeg fastet aldri før jeg tok blodprøve og fikk ingen kommentar på det! Eneste gangen jeg fastet fikk jeg beskjed om det, og det var når jeg tok urinprøve.

Urinprøve tar man ikke det samtidig med blodprøven?

Skrevet

Urinprøve tar man ikke det samtidig med blodprøven?

Tok bare urinprøve første gang jeg, før jeg fikk starte på kuren. Når jeg skulle avslutte skulle jeg vel også tatt urinprøve igjen, men var hjemme på sommerferie så han ba meg bare ta en graviditetstest for å sjekke selv. Tok blodprøve hver gang, men det er vel bare for å sjekke leververdier osv. Kan kanskje variere hva de ulike legene gjør, men sånn var det i alle fall for meg :)

Skrevet

Tok bare urinprøve første gang jeg, før jeg fikk starte på kuren. Når jeg skulle avslutte skulle jeg vel også tatt urinprøve igjen, men var hjemme på sommerferie så han ba meg bare ta en graviditetstest for å sjekke selv. Tok blodprøve hver gang, men det er vel bare for å sjekke leververdier osv. Kan kanskje variere hva de ulike legene gjør, men sånn var det i alle fall for meg :)

Jeg ble så usikker at jeg ringte legekontoret. Der sa de at man trenger ikke å ta de prøvene fastende hver gang, men er greit innimellom. ( litt snodig svar, men, men.)

Skrevet

Dere som har begynt på iso. Hvor lang tid tok det før dere fikk "vedtaket" i posten? Legen min sa han hadde søkt på vedtak slik at jeg kan ta med mer dette når jeg skal hente ut medisin og bare betale egenandel. ( få medisinene på blå resept)

Skrevet

Jeg ble så usikker at jeg ringte legekontoret. Der sa de at man trenger ikke å ta de prøvene fastende hver gang, men er greit innimellom. ( litt snodig svar, men, men.)

Ja, du kan jo tenke sånn at om du har time tidlig på morgenen kan du ta frokosten etter timen, men utpå dagen kan de ikke akkurat forvente at du faster :) Poenget er vel at det ikke er et krav, så da trenger man ikke styre med det :)

Skrevet

Er på dag 17. Har fremdeles utbrudd men huden er på en måte mindre fet. Og trenger ikke tørke meg med papir i ansiktet for å matte med. Går ikke rundt å glinser i ansiktet så mye. Har fått utbrudd mellom øynene på nesen. Lenge siden jeg har fått det der.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Typisk at jeg skal gjennom et aldri så lite samlivsbrudd... *snufs* håper jeg ikke reagerer ekstra kraftig pga medisinene. :/

Endret av Mona26
Skrevet

Jeg er på den 7 uken med 2tbl for dagen, og får fortsatt en og annen betent underjodisk kvise.. Sånn var det ikke forrige kur. (Dette er min nummer 2). Er så redd det ikke skal fungere :(

Skrevet (endret)

Jeg har nå gått 1mnd på 1 pille og 2 uker på 2 piller. Jeg har begynt å få skikkelig mye vondt i kroppen, og en del nye utbrudd, spesielt på ryggen, hvor jeg ikke pleier å få så mye. Flasser skikkelig mye i ansiktet for tiden også, og har begynt å få sterke hodepiner. Her hjelper det til en viss grad å drikke veldig mye vann. Noen som har noen bra tips på hva man kan gjøre med denne verkingen i leddene? :)

Endret av stsa93
Skrevet

Ja, det er mulig at det var tilfeldig. Har slitt med forstoppelser før også, men har aldri hatt så sterke smerter før. Regnet nesten bare med at det hadde med pillene å gjøre, men kan jo ikke være helt sikker! Hehe, har fått det for meg at hvis det er noe som er utenom det vanlige for tiden så skyldes det iso :D

Skrevet

Jeg har fått betennelse i kneet. Var hos legen forrige uke, kunne ikke gå på benet. Hun sa det var betennelse, og at jeg skulle ta betennelsesdempende. Betennelsen gikk vekk, men har nå kommet tilbake. Glemte å spørre legen om det kunne være i fobindelse med Isoen. Hva tror dere?

Jeg googlet "betennelse i kneet", og ser at det kan være slimpose-betennelse, vi har visst mange slimposer i kneet. Ettersom Isoen påvirker at alt tørker ut i kroppen, tror dere det kan være medisinen som har skylden?

Skrevet

Hei

Nå har jeg spist snaue 200 tabletter, 300 igjen😊 mange av kvisene har forsvunnet, men det dukker stadig opp nye kviser inni mellom. Er ikke super optimistisk på at dette blir å funke.. Etter at kvisene har forsvunnet, har dem blitt erstattet med røde flekker/arr. Dette ser jo like jævlig ut som kvisene syns jeg😕 blir dette å forsvinne eller? Hvor lang tid vil det ta før jeg merker skikkelig forbedring? Hudlegen snakket om en krem jeg skal begynne med når kuren er ferdig, hva slags krem er det snakk om?

Anonymous poster hash: a05ed...108

post-37809-0-49778800-1415653139_thumb.j

Skrevet

Hei

Nå har jeg spist snaue 200 tabletter, 300 igjen mange av kvisene har forsvunnet, men det dukker stadig opp nye kviser inni mellom. Er ikke super optimistisk på at dette blir å funke.. Etter at kvisene har forsvunnet, har dem blitt erstattet med røde flekker/arr. Dette ser jo like jævlig ut som kvisene syns jeg blir dette å forsvinne eller? Hvor lang tid vil det ta før jeg merker skikkelig forbedring? Hudlegen snakket om en krem jeg skal begynne med når kuren er ferdig, hva slags krem er det snakk om?

Anonymous poster hash: a05ed...108

Opplevde selv at huden varierte gjennom hele kuren, men til slutt var det helt stopp med nye kviser. Men har også det samme problemet som du begynner å oppleve: røde flekker/arr der hvor kvisene var. Har skjønt at sånne merker vil dempes i fargen, men tar visst sin tid... er nå 3 mnd ca siden jeg var ferdig, og har fortsatt like "ille" arr. Du kan spørre hudlegen din om å henvise deg til laserbehandling, det har min gjort! Lykke til med resten av kuren :)

Skrevet (endret)

Opplevde selv at huden varierte gjennom hele kuren, men til slutt var det helt stopp med nye kviser. Men har også det samme problemet som du begynner å oppleve: røde flekker/arr der hvor kvisene var. Har skjønt at sånne merker vil dempes i fargen, men tar visst sin tid... er nå 3 mnd ca siden jeg var ferdig, og har fortsatt like "ille" arr. Du kan spørre hudlegen din om å henvise deg til laserbehandling, det har min gjort! Lykke til med resten av kuren :)

Satser på at det stopper helt opp her åsså. syntes kuren er veldig lang da! Føles som en evighet til jeg er ferdig.. Får bare håpe at arrene blir mindre synlig etterhvert da. Vet du hvilken krem jeg skal begynne med etter endt kur? Fikk ikke så mye info sist gang, men han skulle fortelle mer på det på kontrollen om 1 mnd da Endret av freddi
Skrevet

Er det noen her som kan fortelle meg noe om trening underveis i kuren? Håper å få resept fra hudlegen, men jeg trener 5 ganger i uken (2 dager svømmetrening!) og lurer på om noen har kunnet fortsette med dette?

Jeg har time hos en privat hudlege, til en liten formue for en konsultasjon. Noen som vet om jeg må betale denne lille formuen hver gang jeg er innom for å ta blodprøver/sjekk?

Anonymous poster hash: b2dce...e5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...