Gå til innhold

Det spøker så innmari på jobben min :/


Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Hva er det for eksempel som får kjøkkenutstyr som kjeler og bestikk fyke av hyller og utover gulvene? Innbildning?

Hadde det skjedd bare en eneste gang når det er noen reelle skeptikere i nærheten kunne vi kanskje fått svar på det. Sannsynligvis har det aldri skjedd selv om det går mange vandrehistorier om det.

Hvis en av dere mente at 1+1 blir 2 og en annen mente det ble 3 så hadde dere enten sagt det blir 2,5 eller at det er 2 for den ene og 3 for den andre bare for å unngå konfrontasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det for eksempel som får kjøkkenutstyr som kjeler og bestikk fyke av hyller og utover gulvene? Innbildning?

Vet ikke. Men dersom dette er tilfelle, ville det være svært enkelt å filme det.

Istedenfor å faktisk ta tak i problemet, så blir det alltid bare brukt som en utrolig historie, noe man kan fortelle om. Så lenge man bare bruker slike utrolig interessante hendelser til å fortelle om, så lar jeg meg ikke overbevise.

Dersom det ikke kan forklares... kan du forklare det? Vi har ikke noen forklaring, derfor er det spøkelser? Og dersom noe annet uforklarlig skjer, så er det ufoer? Troll? Nisser?

Hvor trekker du grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje en annen, mer "fornuftig" forklaring på hva alt er som mennesker opplever og ikke klarer å finne noen naturlig forklaring på?

Hva er det for eksempel som får kjøkkenutstyr som kjeler og bestikk fyke av hyller og utover gulvene? Innbildning?

Kom med (ikke manipulerte) videoer av dette, så kan vi snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dere ser på åndenes makt, men der har det jo skjedd under flere innspillinger at ting har skjedd mens kameraet har filmet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Synes det å kalle alle som har opplevd saker og ting for gale er bullshit. Om man selv ikke har opplevd ting som ikke forklares, bør man egentlig holde kjeft og stille seg mer nøytralt enn folk gjør. Folk kaller andre for gale og sier at overnaturlige ting IKKE finnes. Hvordan kan dere bevise at det ikke gjør det om dere ikke har blitt utsatt for noe? Jeg har selv opplevd noe saker og ting, og kjenner mange andre som har det, og ingen har på en måte sagt noe sånt før vi faktisk har snakket om det for å ikke virke gale. Er det rart? Man blir stemplet som gal om man sier at sofaen rørte på seg og døra åpnet seg, mens det ikke har vært noen der, og det ikke har vært noe trekk eller noe. Altså... Hvordan kan folk si med sikkerhet at vi er de eneste? Jeg har selv vært kritisk til dette før og tenkt at folk bare er gale, men etter å ha opplevd sånne ting selv så har jeg endret mening! Og det spiller jo ingen rolle om man har videobevis, folk vil fortsatt påstå at det er fake, samme hvordan man vrir eller vender på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dere ser på åndenes makt, men der har det jo skjedd under flere innspillinger at ting har skjedd mens kameraet har filmet det.

Du er klar over at dette er et dramatisert TV program?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det å kalle alle som har opplevd saker og ting for gale er bullshit. Om man selv ikke har opplevd ting som ikke forklares, bør man egentlig holde kjeft og stille seg mer nøytralt enn folk gjør. Folk kaller andre for gale og sier at overnaturlige ting IKKE finnes. Hvordan kan dere bevise at det ikke gjør det om dere ikke har blitt utsatt for noe? Jeg har selv opplevd noe saker og ting, og kjenner mange andre som har det, og ingen har på en måte sagt noe sånt før vi faktisk har snakket om det for å ikke virke gale. Er det rart? Man blir stemplet som gal om man sier at sofaen rørte på seg og døra åpnet seg, mens det ikke har vært noen der, og det ikke har vært noe trekk eller noe. Altså... Hvordan kan folk si med sikkerhet at vi er de eneste? Jeg har selv vært kritisk til dette før og tenkt at folk bare er gale, men etter å ha opplevd sånne ting selv så har jeg endret mening! Og det spiller jo ingen rolle om man har videobevis, folk vil fortsatt påstå at det er fake, samme hvordan man vrir eller vender på det.

Ingenting overnaturlig er noen gang påvist. Alt har vist seg å være bløff eller fantasier.

De som kommer med slike påstander må bare venne seg til å bli møtt med skepsis.

Hjernen kan man ikke stole på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at dette er et dramatisert TV program?

Men historiene er ekte og ikke vet jeg om de gjør det så det skal se ut som at det skjer der og da, men jeg vil tro at det også er ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Ingenting overnaturlig er noen gang påvist. Alt har vist seg å være bløff eller fantasier.

De som kommer med slike påstander må bare venne seg til å bli møtt med skepsis.

Hjernen kan man ikke stole på.

Kan du åpne øynene? Om en sofa blir flyttet på, uten videre og du egentlig ikke har trodd på sånt før... Er man gal da altså? Fy fan så trangsynt du er. Det er ikke blitt BEVIST at det ikke finnes heller. Har vært i fellesskap med 4 andre VOKSNE personer jeg hvor vi alle opplevde det samme. Og nei, vi er ikke gale. Hvorfor sier du at ALT har vist seg å være bløff eller fantasier? Vis til kilder... For jeg vet at det jeg har opplevd ikke er bløff, og jeg er fortsatt ikke gal.

En hjerne flytter ikke på møbler forresten... Det gjør ikke luft som kommer inn døra heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at dette er et dramatisert TV program?

Uansett hva man forteller deg så avfeier du det bare. Det er umulig å overbevise mennesker som ikke gidder å se utenfor sin egen synsvinkel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med (ikke manipulerte) videoer av dette, så kan vi snakke om det.

Hvis noen kommer med en video så sier du jo bare at den er manipulert uansett. På hvilken måte skal man kunne bevise at videoen er ekte mener du?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du åpne øynene? Om en sofa blir flyttet på, uten videre og du egentlig ikke har trodd på sånt før... Er man gal da altså? Fy fan så trangsynt du er. Det er ikke blitt BEVIST at det ikke finnes heller. Har vært i fellesskap med 4 andre VOKSNE personer jeg hvor vi alle opplevde det samme. Og nei, vi er ikke gale. Hvorfor sier du at ALT har vist seg å være bløff eller fantasier? Vis til kilder... For jeg vet at det jeg har opplevd ikke er bløff, og jeg er fortsatt ikke gal.

En hjerne flytter ikke på møbler forresten... Det gjør ikke luft som kommer inn døra heller.

Øynene mine er åpne og jeg har aldri sett møbler eller noe annet flytte seg uten en rimlig forklaring.

Alt jeg har hørt er historier. Men jeg har også hørt historier om troll, kjemper, vetter, ufoer osv.

Jeg tviler ikke på at( og dine venner) tror dere har sett noe overnaturlig. Men jeg tror noe det er en naturlig forklaring på det.

Alt som er etterprøvd har vist seg å være feil. Eller har du noen link til seriøse vitenskaplige tester som viser at noe overnaturlig har skjedd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kommer med en video så sier du jo bare at den er manipulert uansett. På hvilken måte skal man kunne bevise at videoen er ekte mener du?

Send den inn til noen seriøse forskerere(et universitet el.).

Dere kommer til å bli berømt dersom det viser seg å være ekte.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øynene mine er åpne og jeg har aldri sett møbler eller noe annet flytte seg uten en rimlig forklaring.

Alt jeg har hørt er historier. Men jeg har også hørt historier om troll, kjemper, vetter, ufoer osv.

Jeg tviler ikke på at( og dine venner) tror dere har sett noe overnaturlig. Men jeg tror noe det er en naturlig forklaring på det.

Alt som er etterprøvd har vist seg å være feil. Eller har du noen link til seriøse vitenskaplige tester som viser at noe overnaturlig har skjedd?

Kanskje vi bare skal stenge deg inne på lier sinnsykehus(den nedlagte delen) en natt og se om du forsatt er like tvilende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den inn til noen seriøse forskerere(et universitet el.).

Dere kommer til å bli berømt dersom det viser seg å være ekte.

Lykke til :)

Blir litt for dumt at det må være forskere som har filmet, for du i det heletatt skal gidde å se filmen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for dumt at det må være forskere som har filmet, for du i det heletatt skal gidde å se filmen.

Nei, for all del. Legg ut filmen her så skal jeg se på den.

Men jeg vil jo ikke være i stand til å sjekke om den er manipulert.

Det hadde vært veldig interessant å se uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rastl0s

Øynene mine er åpne og jeg har aldri sett møbler eller noe annet flytte seg uten en rimlig forklaring.

Alt jeg har hørt er historier. Men jeg har også hørt historier om troll, kjemper, vetter, ufoer osv.

Jeg tviler ikke på at( og dine venner) tror dere har sett noe overnaturlig. Men jeg tror noe det er en naturlig forklaring på det.

Alt som er etterprøvd har vist seg å være feil. Eller har du noen link til seriøse vitenskaplige tester som viser at noe overnaturlig har skjedd?

Åja, så man må være forsker for å kunne oppleve noe overnaturlig? Om en forsker opplever noe, så er det sant, men om en blomstervase flyr gjennom rommet hos meg, så er det bare trekk fra et vindu? Haha. Skjønner ikke hva du gjør i tråden her... Du kverulerer på alt, og en ånd og et troll er to forskjellige ting. Og nei det er ikke en naturlig forklaring på alt. Det er fordi du nekter å være blant disse du TROR er gale :) Selv om du kanskje ikke har opplevd noe særlig, så betyr ikke det at andre ikke har det. Og før du kaller noen gal, bør du ærlig talt ha opplevd lignende selv. Du uttaler deg ikke om noe du ikke har noe peiling på i det hele tatt.

Kan du gi meg en naturlig forklaring på en sofa som blir flyttet på? Og mange opplever det samme på det samme stedet? Tror du virkelig alle bare er gale??

Er vel mer du som er gal her. Trenger ikke noen vitenskapsmann til å fortelle meg hva jeg skal tro om jeg har opplevd noe overnaturlig. Er ikke alt de kan finne svar på heller, dessuten er det mye de har gjort gjennom åra som viser seg å være HELT feil. Og bare fordi du ikke leser om spøkelser i avisa så er det mye mer befolkningen vet som forskere/stat har greie på, men ikke deler for å ikke skremme folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så man må være forsker for å kunne oppleve noe overnaturlig? Om en forsker opplever noe, så er det sant, men om en blomstervase flyr gjennom rommet hos meg, så er det bare trekk fra et vindu? Haha. Skjønner ikke hva du gjør i tråden her... Du kverulerer på alt, og en ånd og et troll er to forskjellige ting. Og nei det er ikke en naturlig forklaring på alt. Det er fordi du nekter å være blant disse du TROR er gale :) Selv om du kanskje ikke har opplevd noe særlig, så betyr ikke det at andre ikke har det. Og før du kaller noen gal, bør du ærlig talt ha opplevd lignende selv. Du uttaler deg ikke om noe du ikke har noe peiling på i det hele tatt.

Kan du gi meg en naturlig forklaring på en sofa som blir flyttet på? Og mange opplever det samme på det samme stedet? Tror du virkelig alle bare er gale??

Er vel mer du som er gal her. Trenger ikke noen vitenskapsmann til å fortelle meg hva jeg skal tro om jeg har opplevd noe overnaturlig. Er ikke alt de kan finne svar på heller, dessuten er det mye de har gjort gjennom åra som viser seg å være HELT feil. Og bare fordi du ikke leser om spøkelser i avisa så er det mye mer befolkningen vet som forskere/stat har greie på, men ikke deler for å ikke skremme folk.

Jeg sa ikke at forskerene må oppleve det. Jeg sa at de kunne vurdere om det er ekte.

Jeg har vel aldri kalt noen gale??

Jeg tror dere tror at det er noe overnaturlig, men tror selv at det er en naturlig forklaring på det.

Grunnen til at jeg trekker inn troll og andre skapninger, er at eneste jeg har opplevd av både troll og ånder er fortellinger om det.

Det er også det eneste vi har om dem.

Konspirasjonsteorier er artige ja :)

Hvorfor skulle forskere/staten holde tett om dette. Det hadde nok heller ført til at frykten hadde forsvunnet hvis vi hadde fått informasjon om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Nå mente jeg ikke nødvendigvis at staten holder tett om spøkelser, men det er mye det norske folk ikke vet, som enkelte personer sitter med. For alt du vet så har forskeren Jens en vette i bur og et gjenferd i kjøleskapet. Hvem vet? :vetikke:

Og nei, jeg tror ikke frykten hadde forsvunnet om du var plaget med ånder eller hva det nå er, enten noen skrev i avisa at JODA det finnes, eller om de hadde holdt tett, for om du opplever det så vet du selv at det finnes.

Du har fortsatt å finne en forklaring til meg hvordan en sofa kan flytte på seg av seg selv, og hvordan en stol kan gynge som om det satt noen der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det å kalle alle som har opplevd saker og ting for gale er bullshit. Om man selv ikke har opplevd ting som ikke forklares, bør man egentlig holde kjeft og stille seg mer nøytralt enn folk gjør.

Det som er bullshit, det er å skulle forklare noe fordi det er uforklarlig! Hør på deg selv. Noen har opplevd noe uforklarlig. Derfor skal vi godta forklaringer enten det er spøkelser, nisser eller ufoer?

Hvor trekker du grensa, du som tar alle historier alvorlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...