Gå til innhold

Det spøker så innmari på jobben min :/


Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Hvilken kommune er du i da? Norge er stort vettu :)

Det er nok ikke samme plassen altså, men det du beskrev, slik hadde vi det hele tiden. Et loft som var full av aktivitet, folk som trasket rundt. Pasienter som ble livredde av all akrivitet. Piano som begynte å spille av seg selv, høyhelte sko som trasket rundt midt på natta... helt sjukt, og det rare er at de fleste som jobbet der la merke til det. Til og med meg som ikke tror på slik...

Dette var i Rogaland ;)

Vi fikk etterhvert forbudt mot å prate om dette av sjefen, fordi det gjorde pasientene så redde. Så når de spurte måtte vi bare prøve å roe dem. Vi bel ofte kjeftet på fordi vi bråket så på nettene, hva vi drev på med på loftet osv... Ble ofte tatt opp på møter både av oss som jobbet der og de som bodde der.

Endret av Personlig12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff stakkar!!!jeg tror hvertfall på deg!!!er plaget med dette hjemme selv!!!dører som går opp av seg selv,noen som stryker meg over leggen når jeg står på badet...ting flytter på seg på kjøkkenet...å mobilen min som ligger på bordet blir bare kastet i gulvet...så fikk jeg en dame hjem til meg som driver med dette...å det viste seg at det var mormoren min,å farmoren til samboeren min som var der...men mormor har aldri vært litt hissig å frampå,så det var hu som stod for det meste av aktiviteten hjemme..å de var der pga forholdet til meg å samboer ikke er no særlig bra...å mormor digga denne mannen,så hu kom for å si at vi snart måtte begynne å prate om ting!!å få ordnet opp oss i mellom...skal være sagt at det er mye mer da,men gidder ikke å ta det her nå...men enden på visa er i hvertfall at nå er det helt stille hjemme...å nå har jeg faktisk en følelse av at jeg er alene hjemme når jeg faktisk er det...å dyra er helt avslappet å..kattene sover som noen steiner igjen,å bikkja har slutta å knurre å bjeffe å reise bust..så snakk med sjefen din!!!det er absolutt verdt det!!masse lykke til!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er noe akustisk, som gjør at lyden kommer fra feil retning, og at det egentlig er folk hos deg som ommøblerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spøker ikke.

Det er kun innbilning.

Det er helt sikker en naturlig forklaring på det.

Gammelt hus, vind, fantasien spiller et puss osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å mene noe om om det finnes spøkelser eller ei:

vi flyttet til et hus for et par år siden. Den første tiden var jeg helt sikker på at det spøkte der, da jeg hørte noen gå i trappa inn til huset hele tiden. Så fikk jeg forklaringen: trappa er dårlig fundamentert, og beveger seg med bakken. Det lager da lyder i trappa.

Det høres akkurat ut som om en tung person går tungt i trappa...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff stakkar!!!jeg tror hvertfall på deg!!!er plaget med dette hjemme selv!!!dører som går opp av seg selv,noen som stryker meg over leggen når jeg står på badet...ting flytter på seg på kjøkkenet...å mobilen min som ligger på bordet blir bare kastet i gulvet...så fikk jeg en dame hjem til meg som driver med dette...å det viste seg at det var mormoren min,å farmoren til samboeren min som var der...men mormor har aldri vært litt hissig å frampå,så det var hu som stod for det meste av aktiviteten hjemme..å de var der pga forholdet til meg å samboer ikke er no særlig bra...å mormor digga denne mannen,så hu kom for å si at vi snart måtte begynne å prate om ting!!å få ordnet opp oss i mellom...skal være sagt at det er mye mer da,men gidder ikke å ta det her nå...men enden på visa er i hvertfall at nå er det helt stille hjemme...å nå har jeg faktisk en følelse av at jeg er alene hjemme når jeg faktisk er det...å dyra er helt avslappet å..kattene sover som noen steiner igjen,å bikkja har slutta å knurre å bjeffe å reise bust..så snakk med sjefen din!!!det er absolutt verdt det!!masse lykke til!!! :klemmer:

Haha, hadde bestemora di og bestemora til samboeren din slått seg sammen for å spøke hos dere? Jajamensann!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: Spøkelser finnes ikke!

Det er så morsomt med folk som bare avfeier andre folks opplevelser og erfaringer på denne måten, uten å ha det minste snev av viten om det som beskrives.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres kjempeekkelt ut. Jeg ville kontaktet noen som kan med sånt, men som folk har sagt over, kan det faktisk hjelpe å be om å få være i fred...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er så kjedelig når skeptikerene gjør narr av de som tror på det alternative. Gjesp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på flere avdelinger på OUS hvor det visstnok spøkte. Men jeg har hverken hørt eller sett noe som ikke kan forklares med lyder fra ventilasjonsanlegg, bevegelse i bygningsmasse eller pasient-/personalaktivitet.

Men så er jeg da også skeptiker av natur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så morsomt med folk som bare avfeier andre folks opplevelser og erfaringer på denne måten, uten å ha det minste snev av viten om det som beskrives.

Hva slags viten er det du besitter?

Du må ikke glemme at bevisbyrden ligger hos dere "troende". Hvis møbler flytter seg, så burde dette være enkelt å bevise. Som følge av at det ikke finnes et eneste bevis så avfeier jeg disse "opplevelsene" som vås.

Ps

Jeg synes også det er morsomt med folk som tror på tusser og troll og gjenferd...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres kjempeekkelt ut. Jeg ville kontaktet noen som kan med sånt, men som folk har sagt over, kan det faktisk hjelpe å be om å få være i fred...

Jepp, hun bør kontakte

Hun kan sine saker :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller tenke på de stakkars brukerene som bor der som blir plaget hver natt! Og kanskje de ikke kan si ifra engang.. Huff og huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal si dere skeptikere at det er ganske plagsomt å sitte å høre på dette om natten. Det er banking i veggen, stoler som ramler oover ende, kopper som fyker ut skapet etc. Hvilken interesse skal jeg ha av å sitte å dikte opp det? Skremme meg selv? Morsomt. :ironi:

jeg gir f i hva andre mener og tror, jeg vil bare ha vekk dette her som plager meg på nattevakt. Det er ingen tvil i mitt hjerte om at det finnes ting vi ikke kan forklare og jeg synes rett og slett (beklager) at de som er så sta og fast bestemt på at det overhode ikke eksisterer NOE og tror med sikkerhet at dette er hjernen som spiller en ett puss, er mindre intelligente.

Må være blottet for vikeligheten og ekstremt trangsynt. For dette er vikeligheten enten man vil eller ikke.

Til dere opplever det selv sier jeg bare. That day. :fise:

Endret av nicola
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts - jeg skjønner deg veldig godt.

Jobbet som vaskehjelp på et gammelt utested, jobbet selvfølgelig alene hver morgen, natt, kveld og DER spøket det. Jeg tok det opp med sjefen, men ble bare ledd av :kjefte:

Hørte alltid på musikk via spotify lister og musikken ble plutselig borte, skrudd opp/ned, byttet sang helt selv, hørte det gikk i en gammel tretrapp (4 trinn). Helt jævlig. Sluttet der jeg :)

Sånne opplevelser er ikke gøy. Skremmende til 1000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere skeptikere at det er ganske plagsomt å sitte å høre på dette om natten. Det er banking i veggen, stoler som ramler oover ende, kopper som fyker ut skapet etc. Hvilken interesse skal jeg ha av å sitte å dikte opp det? Skremme meg selv? Morsomt. :ironi:

jeg gir f i hva andre mener og tror, jeg vil bare ha vekk dette her som plager meg på nattevakt. Det er ingen tvil i mitt hjerte om at det finnes ting vi ikke kan forklare og jeg synes rett og slett (beklager) at de som er så sta og fast bestemt på at det overhode ikke eksisterer NOE og tror med sikkerhet at dette er hjernen som spiller en ett puss, er mindre intelligente.

Må være blottet for vikeligheten og ekstremt trangsynt. For dette er vikeligheten enten man vil eller ikke.

Til dere opplever det selv sier jeg bare. That day. :fise:

Ta noen videoer av det og legg de ut her da?

Blir liksom litt lettere å tro på når vi ser/hører noe selv, istedenfor bare påstander fra anonyme personer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere skeptikere at det er ganske plagsomt å sitte å høre på dette om natten. Det er banking i veggen, stoler som ramler oover ende, kopper som fyker ut skapet etc. Hvilken interesse skal jeg ha av å sitte å dikte opp det? Skremme meg selv? Morsomt. :ironi:

Den vanligste motivasjonen er nok oppmerksomhet.

jeg gir f i hva andre mener og tror, jeg vil bare ha vekk dette her som plager meg på nattevakt. Det er ingen tvil i mitt hjerte om at det finnes ting vi ikke kan forklare og jeg synes rett og slett (beklager) at de som er så sta og fast bestemt på at det overhode ikke eksisterer NOE og tror med sikkerhet at dette er hjernen som spiller en ett puss, er mindre intelligente.

Må være blottet for vikeligheten og ekstremt trangsynt. For dette er vikeligheten enten man vil eller ikke.

Til dere opplever det selv sier jeg bare. That day. :fise:

Jeg vet ikke hvem som er trangsynt her. Hvem er det som sier at det overhode ikke eksisterer noe? Hvem er det som sier at hjernen spiller deg et puss? Jeg vil bare få si at hjernen ikke er et pålitelig instrument.

Jeg har ikke konkludert med noe, slik du har gjort. Det du sier er at "fordi vi ikke kan forklare det, så kan jeg forklare det". Det skjer noe merkelig, ja. Men vi vet ikke hva. Likevel konkluderer du med at dette må være spøkelser. Det må være noe overnaturlig. Det må være noe som knytter seg til overtro. For du har jo allerede forkastet alle andre alternativer? Du har utelukket en hver form for rasjonell forklaring? For meg er denne holdningen definisjonen på trangsynthet. Det er du som hopper til en konklusjon, ikke meg. Jeg venter til alle fakta er på bordet, det gjør ikke du. Du hører noen lyder og vet dermed at dette er spøkelser.

Dersom dette er sant, hvorfor skriver du kun om det på nettet? Hvorfor tar du ikke tak i dette problemet? Jeg er så dritt lei av alle mulige slags folk som forteller om healing, spådommer og det ene og det andre. For eksempel en person som påstod at natta før terrorangrepet i oslo så drømte denne personen alt om hva som skjedde. Eller andre som påstår at de har evner til å helbrede andre mennesker. Dersom dette er saken, hvorfor skryte av det på internett? Hvorfor ikke finne ut hvordan dette funker? Hvorfor filmer du ikke det som skjer? Hvorfor tar du ikke med deg en skeptiker på jobb slik at dere er to personer? Da blir det troverdig. Hvorfor er ikke du interessert i å komme til bunns i denne saken, slik alle fornuftige mennesker ville vært dersom de oppdaget noe slikt merkelig? Hva tror du de som oppdaget elektrisiteten tenkte? Jaja, dette var skummelt, men vi gidder faen ikke å forske på det! Dette du står ovenfor, dersom det er det du sier, kan potensielt revolusjonere hele vår verden. Det kan snu opp ned på alt vi vet. Verden blir ikke det samme! Likevel så velger du, som eneste reaksjon, å fortelle om det på anonyme diskusjonsforum.

Her er en særdeles aktuell video som anbefales til alle som øyeblikkelig konkluderer med spøkelser hver gang det skjer noe rart:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...