Gå til innhold

Det spøker så innmari på jobben min :/


Gjest nicola

Anbefalte innlegg

Den vanligste motivasjonen er nok oppmerksomhet.

Jeg vet ikke hvem som er trangsynt her. Hvem er det som sier at det overhode ikke eksisterer noe? Hvem er det som sier at hjernen spiller deg et puss? Jeg vil bare få si at hjernen ikke er et pålitelig instrument.

Jeg har ikke konkludert med noe, slik du har gjort. Det du sier er at "fordi vi ikke kan forklare det, så kan jeg forklare det". Det skjer noe merkelig, ja. Men vi vet ikke hva. Likevel konkluderer du med at dette må være spøkelser. Det må være noe overnaturlig. Det må være noe som knytter seg til overtro. For du har jo allerede forkastet alle andre alternativer? Du har utelukket en hver form for rasjonell forklaring? For meg er denne holdningen definisjonen på trangsynthet. Det er du som hopper til en konklusjon, ikke meg. Jeg venter til alle fakta er på bordet, det gjør ikke du. Du hører noen lyder og vet dermed at dette er spøkelser.

Dersom dette er sant, hvorfor skriver du kun om det på nettet? Hvorfor tar du ikke tak i dette problemet? Jeg er så dritt lei av alle mulige slags folk som forteller om healing, spådommer og det ene og det andre. For eksempel en person som påstod at natta før terrorangrepet i oslo så drømte denne personen alt om hva som skjedde. Eller andre som påstår at de har evner til å helbrede andre mennesker. Dersom dette er saken, hvorfor skryte av det på internett? Hvorfor ikke finne ut hvordan dette funker? Hvorfor filmer du ikke det som skjer? Hvorfor tar du ikke med deg en skeptiker på jobb slik at dere er to personer? Da blir det troverdig. Hvorfor er ikke du interessert i å komme til bunns i denne saken, slik alle fornuftige mennesker ville vært dersom de oppdaget noe slikt merkelig? Hva tror du de som oppdaget elektrisiteten tenkte? Jaja, dette var skummelt, men vi gidder faen ikke å forske på det! Dette du står ovenfor, dersom det er det du sier, kan potensielt revolusjonere hele vår verden. Det kan snu opp ned på alt vi vet. Verden blir ikke det samme! Likevel så velger du, som eneste reaksjon, å fortelle om det på anonyme diskusjonsforum.

Her er en særdeles aktuell video som anbefales til alle som øyeblikkelig konkluderer med spøkelser hver gang det skjer noe rart:

Herregud, ta å søk opp spøkelser på youtube, google whatever, og du finner GARANTERT BEVIS PÅ AT DET EKSISTERER. Hvis video er det du trenger? Det finnes jo millionvis av de? Dette ER jo bevist. Hvilken verden lever du i? Hadde du trodd på det om ts la ut film da? Hvorfor tro på akkurat henne da og ikke de andre millioner av filmer som ligger ute??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, ta å søk opp spøkelser på youtube, google whatever, og du finner GARANTERT BEVIS PÅ AT DET EKSISTERER. Hvis video er det du trenger? Det finnes jo millionvis av de? Dette ER jo bevist. Hvilken verden lever du i? Hadde du trodd på det om ts la ut film da? Hvorfor tro på akkurat henne da og ikke de andre millioner av filmer som ligger ute??

Spøkelser er ikke bevist.

Kan du finne en film på youtube som beviser dette?

Spøkelser er rein fantasi.

Uforklarlige lyder og syn er ikke noe bevis på spøkelser. De har alle en naturlig forklaring, bare at de som ser eller hører det ikke vet hva det egentlig er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelser er ikke bevist.

Kan du finne en film på youtube som beviser dette?

Spøkelser er rein fantasi.

Uforklarlige lyder og syn er ikke noe bevis på spøkelser. De har alle en naturlig forklaring, bare at de som ser eller hører det ikke vet hva det egentlig er.

søkte på poltergeist og dette er det første jeg fant.

kan vise deg tusen til om du vil, men du kommer vel ikke tro at det er ekte uansett hva du ser, gjør du vel????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkte på poltergeist og dette er det første jeg fant.

kan vise deg tusen til om du vil, men du kommer vel ikke tro at det er ekte uansett hva du ser, gjør du vel????

Hvis jeg hadde sett det så.

Dette er for alt jeg vet en manipulert video.

Holder ikke for å overbevise meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde sett det så.

Dette er for alt jeg vet en manipulert video.

Holder ikke for å overbevise meg.

Kan du bevise at den er manipulert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du på dette da?

Vel.. Akkurat de videoene der kan jo faktisk forklares med elendig skuespill...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bevise at den er manipulert?

Det trenger vel ikke jeg å bevise?

Det er jo de som kommer med påstander som må bevise dem.

Foreløpig er ingenting overnaturlig bevist noen gang!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelser er ikke bevist.

Kan du finne en film på youtube som beviser dette?

Spøkelser er rein fantasi.

Uforklarlige lyder og syn er ikke noe bevis på spøkelser. De har alle en naturlig forklaring, bare at de som ser eller hører det ikke vet hva det egentlig er.

Spøkelser er kanskje et ord vi bruker på noe vi ikke kan forklare? Du kan heller ikke bevise at det ikke finnes såkalte spøkelser/ånder/sjeler eller flere dimensjoner der tiden blir opphevet?

Du vet hva en partikkel er?

Nå er det forsket på tvillingpartikler og hvis en partikkel blir utsatt for stress (strøm f.eks.) i Oslo, vil tvillingpartikkelen i Moskva reagere på samme måte uten å bli utsatt for stress.

Noen mener også at det finnes åpninger mellom flere dimensjoner og at flere virkeligheter kan møtes. De har ikke klart å forklare det enda, men det er spennende.

Vi har definert tid og rom, men det finnes kanskje flere former?

Vi kan ikke forstå begrepet millioner av år, men vi har tallfestet det.

Vi klarer heller ikke se et stort antall i en gruppe.

Infrarødt lys kan fanges av digitale kameraer, men ikke av de gamle med bare linser.

Du og flere menn i denne tråden virker interessert, men svarer bare at det ikke finnes noe som ikke kan forklares. Vel, vitenskapsfolk driver og forsker og de kan ikke forklare alt. Hva er din teori?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelser er kanskje et ord vi bruker på noe vi ikke kan forklare? Du kan heller ikke bevise at det ikke finnes såkalte spøkelser/ånder/sjeler eller flere dimensjoner der tiden blir opphevet?

Du vet hva en partikkel er?

Nå er det forsket på tvillingpartikler og hvis en partikkel blir utsatt for stress (strøm f.eks.) i Oslo, vil tvillingpartikkelen i Moskva reagere på samme måte uten å bli utsatt for stress.

Kilde?

Noen mener også at det finnes åpninger mellom flere dimensjoner og at flere virkeligheter kan møtes. De har ikke klart å forklare det enda, men det er spennende.

Vi har definert tid og rom, men det finnes kanskje flere former?

Vi kan ikke forstå begrepet millioner av år, men vi har tallfestet det.

Vi klarer heller ikke se et stort antall i en gruppe.

Infrarødt lys kan fanges av digitale kameraer, men ikke av de gamle med bare linser.

Du og flere menn i denne tråden virker interessert, men svarer bare at det ikke finnes noe som ikke kan forklares. Vel, vitenskapsfolk driver og forsker og de kan ikke forklare alt. Hva er din teori?

Mennesker har en begrenset hjerne, men har en ubegrenset fantasi.

Vi forsker for å finne ut av ting hele tiden, og oppdager stadig nye ting, og nye begrensninger.

Det er mye vi ikke vet ennå, men vi kan likevel ikke komme med tomme påstander og fantasier likevel.

Det finnes naturlige forklaringer på alt.

Vi har ennå ikke funnet noe unaturlig.

Godt mulig det finnes en dimensjon vi ikke kan oppfatte, men "spøkelser" blir jo påstått å bli sett og hørt, altså er de i de dimensjonene vi kan oppfatte.

Da skal de også kunne bevises.

Det er ingenting som tyder på at det finnes noe overnaturlig! La oss forholde oss til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde jeg vært deg, ts, ville jeg tatt med mobilen , skrudd på mobilkameraet og gått ut av rommet.

Flytter ikke møblene seg og det bare er lyd så har du det på tape.

Legg mob på bordet mot noe så det står oppreist, film deg selv som da står et stykke unna, så det er behvis på at det ikke er du som smeller i møbler... Gjenstas til noe er på tape.

Slike ting skal ikke skje. De skal ikke skremme eller gi lyd av seg... :kjefte:

Film på kjøkkenet. gå ut av rommet om du må... få det på tape.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har også hørt mye rart gjennom årene. Sist her i leiligheten. Bare en gang, men det var voldsomme dunkelyder fra loftet(jeg bor øverst) midt på natten. Tok en liten kniv(haha) og løp rett opp. Nada! Det var musestille og ikke en levende sjel der.

Da jeg kom ned igjen dunket det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du mener møbler flytter seg i et rom, så strø et jevnt lag mel over gulvet og gå ut. Når du har hørt lydene, så går du inn og sjekker. Enkelt og greit. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå finnes ikke spøkelser, så du kan slappe helt av.

Da har du kanskje en annen, mer "fornuftig" forklaring på hva alt er som mennesker opplever og ikke klarer å finne noen naturlig forklaring på?

Hva er det for eksempel som får kjøkkenutstyr som kjeler og bestikk fyke av hyller og utover gulvene? Innbildning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...