Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 21. mai 2012 #601 Del Skrevet 21. mai 2012 Gratulerer så mye med en liten gutt!! Så koselig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 21. mai 2012 #602 Del Skrevet 21. mai 2012 Ååh, jeg har gått og ventet på dette i hele dag! Gratulerer så mye, Ara! nyt disse dagene, de er verdifulle Gleder meg på fødselshistorie, men nå må du bare nyte barseltiden, den er helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. mai 2012 #603 Del Skrevet 21. mai 2012 Gratulerer så mye ara! sire meg enig med de andre, bare nyt barselstiden - den er så herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 21. mai 2012 #604 Del Skrevet 21. mai 2012 GRATULERER så mye med en gutt Nyt dagene sammen med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. mai 2012 #605 Del Skrevet 21. mai 2012 Hurra! Gratulerer så mye med den lille gutten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 22. mai 2012 #606 Del Skrevet 22. mai 2012 Gratulerer så mye! Håper dere får en fantastisk babytid sammen alle tre Barseltiden er hektisk og slitsom, men den er fantastisk og den går så altfor fort, så nyt den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. mai 2012 #607 Del Skrevet 22. mai 2012 Hurra! Gratulerer så mye med den lille! Kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #608 Del Skrevet 23. mai 2012 Tusen takk, jenter!! Vi reiste hjem fra sykehuset i dag. Var så mange folk der og måtte dele rom med 3 andre og det var veldig masete syntes jeg... Lillegutt har matvett som bare det og ammingen går strålende. Vi er ellers i god form og så rett og slett ikke behovet for å bli der noe lenger.. Nå koser vi i sofaen og dette er det mest fantastiske jeg har opplevd!! Herregud for en opplevelse! Jeg blir rørt bare av å tenke på det... Jeg er så lykkelig!!! Fødselshistorie kommer fortløpende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LightBulb Skrevet 23. mai 2012 #609 Del Skrevet 23. mai 2012 Gratulerer så mye Ara! Det høres helt fantastisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 24. mai 2012 #610 Del Skrevet 24. mai 2012 Tusen takk, jenter!! Vi reiste hjem fra sykehuset i dag. Var så mange folk der og måtte dele rom med 3 andre og det var veldig masete syntes jeg... Lillegutt har matvett som bare det og ammingen går strålende. Vi er ellers i god form og så rett og slett ikke behovet for å bli der noe lenger.. Nå koser vi i sofaen og dette er det mest fantastiske jeg har opplevd!! Herregud for en opplevelse! Jeg blir rørt bare av å tenke på det... Jeg er så lykkelig!!! Fødselshistorie kommer fortløpende! Så utrolig herlig å høre at det går bra med dere! Må være veldig greit å slippe og bekymre seg for ammingen, flinke lillegutt! Åh, nå kjenner jeg at jeg gleder meg til det er vår tur. Stor-stor klem fra meg til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. mai 2012 #611 Del Skrevet 25. mai 2012 herlige nyheter, Ara Livet som nybakt er ikke så verst ! (selv om jeg synes det kom seg etter en 2 ukers tid). Ha en kjempegod helg og lykke til med alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 26. mai 2012 Forfatter #612 Del Skrevet 26. mai 2012 Min fødselshistorie. Det hele begynte da vi satt oppe hos naboene våre. Vi hadde kost oss med eplekake og is og var straks klare for å spille litt ludo. Hele kvelden mens vi satt der hadde jeg begynt å legge merke til at kynnerene jeg hadde kom så regelmessig, og samtidig ga de menssmerter , men jeg tok det ganske rolig allikevel. Etterhvert som vi spilte begynte kynnerene/riene å ta mer tak.. Det var absolutt ikke vondt men veldig merkbart! Kjære og jeg gikk ned igjen til oss selv og gikk ned i kinoen for å spille et spill på xbox som vi liker så godt. Jada, vi er litt barnslige! Da klokka ble 02.00 begynte det å bli skikkelig ubehagelige smerter så da gikk jeg for å finne senga, men greide ikke sove. Fant en rieteller på nettet som viste ca 5-6 min mellom hver og de varte ca 1 min. Jeg lå å kjente på disse riene til klokka ble 03.00 og de ble bare sterkere og sterkere. Jeg ringte føden og fikk beskjed om å ta noen paracet og ta en dusj også ringe tilbake etterhvert. Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om, men verken paracet eller dusj hjalp noe særlig på... Klokka 04.00 ringte jeg tilbake til føden. Riene kom med ca 4 minutters nellomrom og var såpass "tunge" at jeg nå måtte begynne å puste meg gjennom de. Jeg fikk lov å komme inn så da pakket vi siste rest og reiste nedover. Jeg fikk komme til sjekk med en gang og jordmor kunne fortelle at jeg hadde 2-3 cm åpning. Denne natten var det så mange som fødte så vi måtte ut på dagligstua på barselavdelingen for å vente der på ledig fødestue. Klokka var blitt nesten 05.00 nå.. Riene fortsatte i samme tempo og økte gradvis i styrke. Klokka 07.30 fikk vi endelig fødestue! Jeg var såå lei av å sitte i en kantine der det ikke var noe form for privatliv. Det kom og gikk folk der hele tiden mens jeg sto/satt og jobbet meg gjennom riene. Vel inne på fødestua skulle det ta nesten enda en time før jeg fikk en jordmor som skulle følge meg.. Da hun kom hadde riene begynt å bli nokså smertefulle. Jeg måtte konsentrere meg skikkelig og gå helt inn i meg selv for hver rie som kom. Jordmor spurte om jeg hadde ønsker om smertestillende og jeg fortalte at jeg i hvertfall ikke ville ha epidural. Hun syntes dette var helt greit og fortalte meg alle bivirkninger og diverse som denne smertelindringen kunne gi. Jeg er glad hun var såpass ærlig! Jeg spurte om jeg heller kunne få noen sterke tabletter eller noe, men hun mente det ikke kom til å hjelpe så jeg fortsatte uten noe som helst. Da klokka ble 09.00 sjekket jordmoren meg igjen. Og jeg ble nokså trist når det fortsatt bare var 3 cm!!! Jeg mistet motet og skjønte ikke hvordan jeg skulle klare meg gjennom 7 cm til! Vel, jeg fikk beskjed om å få i meg litt mat.. Kjære gikk til kantina og hentet masse brødskiver og juice og diverse frukt. Vi satt og spiste begge to og jeg måtte passe på å svelge før neste rie kom! Klokka blir 10.00 og jordmor kommer for sjekke igjen og til min store lettelse var det nå 4 cm og endelig i aktiv fødsel! Yes! Nå begynner smertene virkelig å ta seg opp og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg når riene kommer. Jeg prøvde å stå så mye jeg kunne men etterhvert greide jeg nesten ikke å holde kroppen oppe. Beina sviktet nesten under meg. Jordmor hadde tidligere også spurt om jeg ville opp i badekar, men tanken på vann rundt meg gjorde meg rett og slett dårlig. Jeg orket ikke. Jordmor presenterer meg nå for lystgassen og jeg får virkelig dreisen på det. Det hjalp ikke sånn ekstremt på smertene men det gjorde rietoppene litt bedre og jeg kunne konsentrere meg om pustingen og maska og ikke alt annet rundt meg. Klokka 11.00 sjekket jordmor meg igjen, 5 cm! Hun hadde tidligere fortalt meg at det pleide å gå åpne seg ca 1 cm i timen så jeg begynte å forberede meg på en lang og hard fødsel. Jeg satt fortsatt meg ansiktet godt plantet inn i gassmaska da plutselig vannet gikk.. Til vår alles store forskrekkelse var det sterkt misfarget. Grønt, gult, brunt, jeg vet ikke hva. Jeg ble så redd. Heldigvis var jordmor veldig rolig og snill og fortalte at hun trodde lillemann hadde bæsjet i vannet og at hun nå måtte koble en elektrode på hodet hans for å kontrollere hjerterytmen. Som sagt så gjort. Ikke noe vondt eller noenting..Og vi kunne høre fine, friske hjerteslag. Klokka var nå blitt nærmere 12.00. Jeg ble beordret opp i fødesenga og jordmor kunne fortelle at jeg hadde 10 cm åpning!!! På èn time hadde de siste 5 cm åpnet seg! Utrolig! Jeg måtte så forferdelig tisse, så jordmor fulgte meg inn på do. Vel nede på setet fikk jeg en pressrie!! Jeg ble helt satt ut og lagde nok litt merkelige lyder. Jordmor kom inn og satte seg ned foran meg. Jeg fikk litt panikk, men hun tok tak i meg og sa jeg skulle konsentrere meg om å komme meg opp fra do igjen og opp i senga. Vi ruslet tilbake og jeg krabbet meg på et vis opp i senga igjen. Nå sank hjerterytmen til småen litt, og jeg fikk beskjed om å legge meg på siden. Hjerterytmen ble helt fin igjen. Klokka var nå 12.15 og pressriene var i gang! Jeg fikk ikke ha lystgassen mer og skulle nå konsentrere meg om pressingen. En barnepleier hadde også kommet inn nå. Kjære, som jeg desverre sendte ut på gangen var enda ikke dukket opp igjen.. Jeg ropte at han måtte være hos meg. En annen jordmor gikk for å finne han. En pressrie kom og jeg presset og skrek i en og samme gang. Det var en helt syk følelse å kjenne hodet der inne. Endelig kom kjære og enda en pressrie.. Jeg kjente hodet skli nedover inni meg og nå sprengte det i åpningen! Jordmor kunne fortelle at de så et hode med masse mørkt hår! Jeg ble så glad og lettet. Nå skulle vi snart få møte han! Et press til og hodet ploppet ut. Og med enda et press kom kroppen. Jeg fikk han opp på brystet. Han var helt lilla og livløs men de forsikret meg om at alt var i orden. Plutselig kom et skikkelig hyl og etterhvert som minuttene gikk fikk han en fin og jevn gyllen farge på kroppen! Jeg var så lykkelig! Sønnen min var endelig her! Kjære var også helt i ekstase og tok bilder og bare stirret av stolthet og glede på sønnen sin. Han fikk også klippe navlestrengen. Pga det dårlige fostervannet tok de lillemann fra meg ganske fort etterpå for å undersøke han og sørge for at alt var bra! Det var det heldigvis. Kjære ble med på undersøkelsen mens jeg lå igjen og fikk 5 små pyntesting. Så var det tid for å legge gullet på vekta og jammen fikk vi oss en overraskelse! 4350 gram!! Stor og god! Ellers var han 54 cm lang og hadde en hodeomkrets på 37, 5! Jeg kunne ikke tro at jeg akkurat hadde ligget der og presset ut den store klumpen! Etterpå fikk vi tilbake gutten vår og kunne få være helt alene. De kom inn med flagg og champagne til oss! (Mozell )... _______ Så sånn gikk det for seg. Kunne kanskje høres litt dramatisk ut, men med så flink jordmor og barnepleier så gikk alt så behersket for seg og de var så trygge på alt som skjedde så det var ingen grunn til bekymring. Fødselen gikk på ca 2 timer, noe som er veldig raskt! Så jeg fikk beskjed om at hvis det skulle komme en lillesøster eller lillebror til dette barnet så var det bare å be om å få komme inn med en gang fordi det gikk så fort nå. Vi er nå inne i dag 6 med lille gutten vår og vi nyter det til det fulle! Han er bare så utrolig skjønn og herlig og snill! Han gir klar beskjed når det er tomt i magen eller en ny bleie trengs og ellers sover han bare eller ligger å ser seg rundt eller på oss. Jeg får ikke nok av han og det er en så utrolig sterk kjærlighet jeg føler!! Den kan ikke beskrives, den må oppleves. Dere som ikke har født enda har så utrolig mye å se fram til!! Jeg eier ikke ord. Kommer med mer oppdateringer etterhvert! Ha en knall pinsehelg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 28. mai 2012 #613 Del Skrevet 28. mai 2012 Åh, for en fantastisk fødselshistorie ara!! Nå gleder jeg meg bare enda mer til det blir min tur! (Og håper jeg får en like fin opplevelse som deg). Dumt spørsmål kanskje, men husker du alle klokkeslettene selv, eller er det noe som blir skrevet ned under fødselen? Nyt tiden med nyfødt i hus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. mai 2012 #614 Del Skrevet 28. mai 2012 Her har jeg ikke lest på et par-tre uker ser jeg!! Gratulerer så mye med lille gutten! Flott fødselshistorie! Virker som du har en skikkelig fødekropp som klarte å presse ut ungen på så få press! Stor og god gutt du hadde også..Han blir nok en lang bylt ja! Kos deg framover, tiden går så fort. Plutselig har du en gutt på seks måneder som kanskje åler, sier mam-mam-mam når han gråter og som prater tilbake når du prater til han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #615 Del Skrevet 28. mai 2012 Åh, for en fantastisk fødselshistorie ara!! Nå gleder jeg meg bare enda mer til det blir min tur! (Og håper jeg får en like fin opplevelse som deg). Dumt spørsmål kanskje, men husker du alle klokkeslettene selv, eller er det noe som blir skrevet ned under fødselen? Nyt tiden med nyfødt i hus Ja, det var en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme!! Jeg husket de fleste klokkeslettene, men fra jeg var i aktiv fødsel ble alt registrert så jeg fikk med meg et ark hjem med masse info om fødselsforløpet! Vi nyyter hver dag! Dette er helt herlig. Du aner ikke!! Bare gled deg masse!! Her har jeg ikke lest på et par-tre uker ser jeg!! Gratulerer så mye med lille gutten! Flott fødselshistorie! Virker som du har en skikkelig fødekropp som klarte å presse ut ungen på så få press! Stor og god gutt du hadde også..Han blir nok en lang bylt ja! Kos deg framover, tiden går så fort. Plutselig har du en gutt på seks måneder som kanskje åler, sier mam-mam-mam når han gråter og som prater tilbake når du prater til han! Tusen takk! Ja, fødselen var bra og jeg er glad den var som den var! Jeg koser meg med lillemann hver eneste dag og jeg gruer meg allerede til at han skal bli så stor!! Men det blir jo morsomt når man ser at han utvikler seg og får enda litt mer personlighet for hver dag som går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 28. mai 2012 #616 Del Skrevet 28. mai 2012 Takk Ara for at du delte fødselshistorien din Det begynner jo å nærme seg her i gården og da er det fint å høre sånne historier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 28. mai 2012 #617 Del Skrevet 28. mai 2012 Nydelig fødselshistorie Kan tenke meg at det er en kjempe opplevelse å få den lille i armene Kos dere en hel haug sammen med illegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 30. mai 2012 #618 Del Skrevet 30. mai 2012 Så fin fødselshistorie! kjenner jeg savner de første dagene med lillegutt nå ja nyt disse dagene, de vokser så fort. Du har myye å glede deg til fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #619 Del Skrevet 31. mai 2012 Takk Ara for at du delte fødselshistorien din Det begynner jo å nærme seg her i gården og da er det fint å høre sånne historier! Jeg syntes det bare er gøy å dele fødselshistorien. Sikkert mest fordi fødselen gikk såpass fint som den gjorde!! Du kan bare glede deg til du får gullet ditt i armene. Jeg er overbevist om at den følelsen ikke kan overgås av noe annet i livet ditt! Det er helt magisk!! Nydelig fødselshistorie Kan tenke meg at det er en kjempe opplevelse å få den lille i armene Kos dere en hel haug sammen med illegutt Tusen takk. Vi koser oss masse! Ja,, det er helt sprøtt! Du har så myyye å se fram til når din tid kommer!! Så fin fødselshistorie! kjenner jeg savner de første dagene med lillegutt nå ja nyt disse dagene, de vokser så fort. Du har myye å glede deg til fremover Det vil jeg tro! Det er skremmende hvor fort tiden går med disse små... Men vi nyter hver eneste dag og koser oss en hel masse! Jeg er så forelska! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #620 Del Skrevet 31. mai 2012 Gratulerer så mye ara! sire meg enig med de andre, bare nyt barselstiden - den er så herlig Tusen takk!!! Og du gjetta jo riktig fødselsdato, Småkjekset!! Imponerende! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå