Gå til innhold

Mini i magen!

ara

Anbefalte innlegg

Da blir det å forsøke litt selvbruning på meg også :jepp: Skal se vil blir en gjeng fine, brune høygravide damer framover :fnise:

Har også tenkt å kjøpe en god solkrem, for klarer nok ikke å la være å sette meg ut i sola hvis den dukker opp og varmer i juni og jeg har permisjon. Så da håper jeg solkrem kan forhindre evt pigmentflekker, og at jeg vil føle meg litt freshere av en forhåpentligvis gylden farge.

Lykke til på kontroll i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir det å forsøke litt selvbruning på meg også :jepp: Skal se vil blir en gjeng fine, brune høygravide damer framover :fnise:

Har også tenkt å kjøpe en god solkrem, for klarer nok ikke å la være å sette meg ut i sola hvis den dukker opp og varmer i juni og jeg har permisjon. Så da håper jeg solkrem kan forhindre evt pigmentflekker, og at jeg vil føle meg litt freshere av en forhåpentligvis gylden farge.

Lykke til på kontroll i dag! :)

Yeeey, jeg har starta en selvbruningstrend på KG :fnise:

Ja, du er jo gravid i sommer du! Herlig å sole kroppen da...Få litt ekste farge! hehe.. Og som du sier, med høy faktor så er det nok ingen fare med pigmentflekker... :)

Legekontrollen i dag gikk fint. Urin, blodtrykk og alt var i skjønneste orden. Gutten har hjerteslag på rundt 156 i minuttet og magemålene ligger helt på kurven! Hodet ligger fortsatt ned(noe jeg visste pga bevegelsene) men var ikke festet, noe jeg kanskje hadde trodd at det var pga ømheten nederst i magen forrige uke. Men der tok jeg feil! Ikke stresser det meg noe særlig heller. Må bare huske at om vannet skulle gå først så skal jeg bare legge meg ned og ringe etter ambulanse :)

Vekta var ikke sååå skremmende som jeg hadde trodd. Var helt sikker på at jeg hadde bikka 80 kg..Men den var 78, så har bare gått opp 2 kg på 1 1/2 mnd. Har til sammen gått opp 14 kg! Det får vel snart holde, men nå er det jo bare en mnd til termin, så det skal mye til å legge på seg kraftig nå... Kan jo hende han velger å komme til verden snart også, så jeg er ikke så bekymret! :)

Har liksom en følelse av at han kommer før termin... Ikke noe annet enn tiden vil vise :lur:

Nå har jeg 2 dager fri fra jobben. Skal bli deilig..Er så sliten om dagen, enda jeg bare jobber 3 dager i uka. Kjenner virkelig at kroppen er tung og har lite energi. Skal jammen bli godt å komme tilbake til den "gamle" kroppen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig tander på lukter, lukter den kremen mye? Jeg blir skikkelig uvel av selvbruningskremlukt.. :/

Godt at kontrollen gikk så fint!:) Hvorfor må du legge den ned? Har ikke kommet så langt at jeg har lest så mye om slike ting skjønner du.. :sjenert:

14 kg i uke 35/36 er jo ikke noe! DET skal du være stolt av. :) Det du evt legger på deg noe frem mot terminen er vann eller baby, så de kg kan jo nesten ikke regnes med. Jeg skal krysse fingrene for at du slipper å gå over terminen i hvert fall, det unne jeg ingen!

Begynner det å bli tungt? Blir sikkert deilig å få noen dager fri fra jobb, la kroppen få bygge seg opp litt. :) Skjønner veldig godt at du gleder deg til å få tilbake kroppen din igjen, jeg gleder meg allerede jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kremen lukter faktisk litt ekkelt... Jeg syntes den luktet godt med en gang og ble en smule overrasket, men den lukter liksom sånn det gjør av solarium...Vanskelig å forklare. Men du kan jo be om en med så nøyral lukt som mulig da :)

Man må legge seg ned når hvis vannet går fordi det er en viss fare for at navlestrengen kan falle ned før ungen og komme i klem mellom hodet og bekkenet og dette er jo selvsagt veldig ugunstig. Så man må bare legge seg på første og beste sted og bli der til ambulansen kommer.

Jada, vekta var ikke så ille så jeg skal ikke klage.. De siste kiloene som skal komme nå er hjertelig velkommen.

Leste nå at hvis hodet ikke er festet så kan man risikere å gå over termin...Så håper det fester seg i nærmeste framtid for jeg har ingen planer om å gå over...(selv om jeg vet jeg ikke kan styre det) :fnise:

Jeg syntes det begynner å bli tungt, ja.... Det er liksom ingenting som er lett å gjøre lenger....Alle gjøremål er et tiltak! Særlig husarbeide... Blæææh...

Skal få ut et magebilde i kveld! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 kg er vel helt normalt å legge på seg igjen det.. Dersom du skal/får til amming så går vel mye fort av også ;)

Magebilde høres koselig ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da skal jeg heller spørre noen i butikken om en som ikke lukter. ;)

Okei, da lærte jeg noe nytt. Når skal du til jordmor igjen da? Huff, nei får krysse fingrene for at hodet fester seg snart så du slipper å gå over. Men er det ikke slik at en kan risikere å få KS om ikke hodet fester seg når det nærmer seg terminen?

Kan se for meg at det begynner å bli tungt nå, føler allerede at magen er i veien jeg. Bare det å ta på seg sko/sokker er jo et herk. :P Haha, her om dagen måtte samboer hjelpe meg med å vokse leggene mine for jeg klarte ikke å bøye meg. :fnise::rodmer:

(Det med kg. så gikk min ene venninne opp litt over 20 kg, de kg var borte innen 5 mnd. og hun hadde ikke gjort noe som helst for å kvitte seg med de.. :) Så dette skal vi klare fint!)

Du får be din kjære samboer om å ta det tyngste av husarbeid rett og slett. :) Men, skulle du får besøk av mammaen din når det nærmet seg terminen for å hjelpe til? Det er jo i så fall kjempesnilt og veldig greit. :) Tror kanskje jeg skal smiske med min svigerfamilie om hjelp jeg og.. :sjenert:

Jippi for magebilde!!

Håper du får en fin dag. :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 kg er vel helt normalt å legge på seg igjen det.. Dersom du skal/får til amming så går vel mye fort av også ;)

Magebilde høres koselig ut ;)

Ja, legen sa at jeg lå veldig på gjennomsnittet i vektøkning. Satser på at ammingen går bra og at man er såpass i form at man kan sette i gang med trilleturer ganske raskt, så skal nok kiloene av igjen. Har uansett planer om å begynne å trene igjen også..bare lillemann er blitt litt større.

Men da skal jeg heller spørre noen i butikken om en som ikke lukter. ;)

Okei, da lærte jeg noe nytt. Når skal du til jordmor igjen da? Huff, nei får krysse fingrene for at hodet fester seg snart så du slipper å gå over. Men er det ikke slik at en kan risikere å få KS om ikke hodet fester seg når det nærmer seg terminen?

Kan se for meg at det begynner å bli tungt nå, føler allerede at magen er i veien jeg. Bare det å ta på seg sko/sokker er jo et herk. :P Haha, her om dagen måtte samboer hjelpe meg med å vokse leggene mine for jeg klarte ikke å bøye meg. :fnise::rodmer:

(Det med kg. så gikk min ene venninne opp litt over 20 kg, de kg var borte innen 5 mnd. og hun hadde ikke gjort noe som helst for å kvitte seg med de.. :) Så dette skal vi klare fint!)

Du får be din kjære samboer om å ta det tyngste av husarbeid rett og slett. :) Men, skulle du får besøk av mammaen din når det nærmet seg terminen for å hjelpe til? Det er jo i så fall kjempesnilt og veldig greit. :) Tror kanskje jeg skal smiske med min svigerfamilie om hjelp jeg og.. :sjenert:

Jippi for magebilde!!

Håper du får en fin dag. :klemmer:

Man lærer så lenge man lever vet du! :lur:

Har ikke hørt noe om KS om hodet ikke fester seg...? :klo: Når vannet går så sklir hodet ned i bekkenet, så tror ikke det har noe å si......

Skal til jordmor 24.april...tirsdag neste uke tror jeg! :) Spennende! Skulle ønske småen hadde festa hodet innen da!!

Magen er i veien omtrent uansett hva... Sko/sokker er helt umulig å få på nesten. Kjære må hjelpe meg noen ganger :fnise:

Jada, vi skal nok få av oss igjen de teite kiloene! Ei venninne av meg gikk opp hele 30 kg!! Hun er like slank og fin igjen i dag, selv om det tok litt ekstra tid for henne å gå ned igjen..Og hun har aldri trent. Men vi er jo alle forskjellige. Jeg vet jeg kan gå ned ganske lett i vekt hvis jeg går inn for det, så tror ikke det blir noe problem!

Når skal du til lege/jordmor igjen da?

Mamma har sagt hun gjerne vil komme hit å hjelpe til med å vaske og ordne skikkelig til lillemann kommer, men tipper at kjære og jeg skal få til mye selv. Nå er det snart permisjon og da kan jeg gå rundt å sulle og stelle og vaske litt når jeg føler for det! :)

Her kommer magebilde. Tatt i går 35+5.

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage!! :rodmer: Den ligner faktisk litt på min :fnise: Bare at din er bittelitt spissere.

Åh, I morgen er du 36 uker! Bare en uke igjen på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage!! :rodmer: Den ligner faktisk litt på min :fnise: Bare at din er bittelitt spissere.

Åh, I morgen er du 36 uker! Bare en uke igjen på jobb?

Takk!! :rodmer:

Har vi like mager ja..? :fnise: De sier jo at guttemager er mer spisse så det stemmer nok..

Èn uke igjen på jobb. Neste fredag går jeg ut i permisjon!! Herlig! Kjenner virkelig at det nærmer seg noe nå..! :skravle: De neste ukene kommer til å bli veldig spennende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert altså, vet bare at det er noen som har snakket om det. Men trenger absolutt ikke å stemme. Vi krysser uansett fingrene for at hodet fester seg i god tid før terminen. :) Spennende med jordmortimer! Her ligger knøttet mye på tvers, merkelige greier.. Jeg håper virkelig at han snur seg rette veien når det nærmer seg her i gården, for hvis ikke blir det ks har jeg hørt. :/ Du går til jordmor hver 2. uke nå?

Hehe, bra det ikke er bare min sambo som må gjennomgå sånn sett. :fnise:

Magen min ligger så høyt oppe så alt er så slitsomt, håper den "faller ned" litt i løpet av tiden som kommer. :)

Krysser fingrene for at det ikke blir 20-30kg her i gården, det må være skrekken. Jeg er også slik at jeg går fort ned i vekt om jeg bare spiser riktig og rører meg litt, heldig sånn sett. :) Du trenger ikke å bekymre deg for så mange kg i hvert fall, er jo bare 4 uker igjen til deg nå. :rodmer: Jeg skal til jordmor den 8. mai, blir en litt mer spennende time tror jeg. Skal kjenne hvordan han ligger i magen osv. :) Har samboeren din vært med på noen timer?

For en herlig mage, strutter skikkelig! :rodmer:

Min er liten og bred på en måte, men kan jo hende det forandrer seg etter hvert. Jordmor kommenterte det også da jeg var hos henne sist "skikkelig jentemage", bare med en gutt inni. :fnise: Men som hun også sa, at det hadde ikke noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Alle mager er forskjellige. Men fin mage, det har du! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott struttemage, den ligner veldig på min! ;)

Hadde vel vært en god ide med mammabesøk og rydding, er jo enda noen dager til permisjon. Så kan du slappe mer av. Hadde besøk av mamma selv sånt enganng, ganske så greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine magen :)

:rodmer:

Flott struttemage, den ligner veldig på min! ;)

Hadde vel vært en god ide med mammabesøk og rydding, er jo enda noen dager til permisjon. Så kan du slappe mer av. Hadde besøk av mamma selv sånt enganng, ganske så greit!

Takk! :rodmer: Vi har ganske like mager ser jeg! :fnise: Bare at jeg er nok litt større enn deg! Du hadde helt fantastisk fin babymage!

Kjempefin mage altså! :rodmer: blir litt misunnelig kjenner jeg :fnise:

Takk!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert altså, vet bare at det er noen som har snakket om det. Men trenger absolutt ikke å stemme. Vi krysser uansett fingrene for at hodet fester seg i god tid før terminen. :) Spennende med jordmortimer! Her ligger knøttet mye på tvers, merkelige greier.. Jeg håper virkelig at han snur seg rette veien når det nærmer seg her i gården, for hvis ikke blir det ks har jeg hørt. :/ Du går til jordmor hver 2. uke nå?

Hehe, bra det ikke er bare min sambo som må gjennomgå sånn sett. :fnise:

Magen min ligger så høyt oppe så alt er så slitsomt, håper den "faller ned" litt i løpet av tiden som kommer. :)

Krysser fingrene for at det ikke blir 20-30kg her i gården, det må være skrekken. Jeg er også slik at jeg går fort ned i vekt om jeg bare spiser riktig og rører meg litt, heldig sånn sett. :) Du trenger ikke å bekymre deg for så mange kg i hvert fall, er jo bare 4 uker igjen til deg nå. :rodmer: Jeg skal til jordmor den 8. mai, blir en litt mer spennende time tror jeg. Skal kjenne hvordan han ligger i magen osv. :) Har samboeren din vært med på noen timer?

For en herlig mage, strutter skikkelig! :rodmer:

Min er liten og bred på en måte, men kan jo hende det forandrer seg etter hvert. Jordmor kommenterte det også da jeg var hos henne sist "skikkelig jentemage", bare med en gutt inni. :fnise: Men som hun også sa, at det hadde ikke noe med kjønn å gjøre i det hele tatt. Alle mager er forskjellige. Men fin mage, det har du! :jepp:

Ikke vet jeg...men jeg er ingen "altviter" så kan godt hende du har rett.

Jeg har aldri kjent at lillegutt har ligget på tvers tror jeg..Må være rart? :fnise:

Jeg vet ikke hvordan det blir med jordmortimer framover. Skal dit som sagt på tirsdag også får vi se hvordan jeg blir fulgt opp etter det...Har legetime igjen 21.mai (èn dag etter termin) om jeg ikke har født enda.

Blir spennende med jordmortime på deg i mai! Er liksom enda morsommere jo lenger man har kommet i svangerskapet... Gøy å få vite hvordan babyen har plassert seg i magen og sånn. Jeg har ikke hatt med kjære på noen timer.. Har ikke følt behovet og ikke han heller... Dessuten har han jobbet også :) Han skal få stille opp på fødselen, det er det eneste jeg krever! ;)

Ja, folk sier liksom at man har jentemage og guttemage, men det er jo bare tullprat. hehe..Men har sett noen tilfeller der det er guttemage som virkelig står rett ut og er "spiss" liksom...Men som du sier, alle er forskjellige og det finnes egentlig ikke noe fasit på hva som er gutte/jente-mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker!!!!

:strix:

4 uker igjen til termin! Nå kan liksom ting egentlig skje når som helst...Selv om det kanskje er lurt at lillemann er inne i magen litt til!

Men jeg er allerede blitt utålmodig, så om jeg ender på overtid så kommer det til å gå rundt for meg tror jeg! :fnise:

Men får ikke gjort noe annet enn å holde ut og vente. Han kommer når han kommer. Men jeg har liksom alltid hatt en følelse av at han kommer før, men det kan jo være ønsketenkning......

Ellers er formen god. Bekkenet er litt mer kranglete nå enn før..Var så bra en stund men nå har det liksom kommet tilbake litt vondter. Mulig det er fordi jeg begynner å bli litt tungere og sånn..?

Gleder meg til jordmortime på tirsdaf(24.04) også krysser jeg fingre og tær for at småen har planer om å borre seg godt på plass nede i bekkenet etterhvert, for som jeg oppdaterte etter legetimen så var hodet fortsatt bevegelig der nede! Så; heia baby!! :duskedame:

I går drakk jeg kaffe med ei veldig god venninne på en kafe i byen. Var kjempe koselig! :)

I kveld skal kjære og jeg spise middag hos et vennepar av oss. Skal bli trivelig. Vi er egentlig ikke ute på så mye...Men er litt viktig å være litt sosial av og til..Ellers kan man ende opp som helt tullerusk.

Håper dere har en fin dag, damer! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å smøre seg med tålmodighet.. synes det "haster mer" og er lettere å innstille seg på at ting kan skje raskt, enn at ting kan dra seg ut.. Overtid er vel sjelden noe som frister oss gravide!

men deilig å komme så langt ja, gratulerer med 36 uker! ;) Håper han koser seg litt til inni magen og får feitet seg opp endel.

kjekt med litt sosialt liv, det blir nok enda viktigere når baby kommer.. kan ikke ha helt tulleruskete foreldre kan vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvers, jo det er kanskje rart. :fnise: Når jeg ligger på siden ligger han gjerne og sparker meg helt nede på den ene siden og dulter/slår på øvre side. :P Blir spennende å se hvordan han ligger når jeg skal til jordmora neste gang. :rodmer: Tror ikke det blir så jeg tar med meg samboer til jordmor jeg, føler liksom ikke at vi lærer så mye ved å dra til henne. Også er det kanskje ting som blir tatt opp nærmere terminen som jeg kanskje ikke klarer å snakke så mye om når samboer er der. Ikke alle bekymringer han trenger å få med seg. ;) Vi har meldt oss på svangerskapskurs nå 24. mai, tror det blir veldig greit. :)

Gratulerer med 36 uker, ara!!! :strix:

Babyen vokser jo en del nå på slutten så det er nok litt derfor at bekkenet ditt er så kranglete.. :/ Får håpe han fester seg snart så det kanskje stabiliserer seg. :) Begynner det å bli trangt til knøttet? Eller kjenner du like mye bevegelser enda? :)

Håper du og din kjære får en fin helg! :klemmer:

(Ps. med det samme.. Vi skal starte for fullt nå fremover å få kjøpt inn ting til knøttet, men synes det er så vanskelig å vite hvor mye vi skal ha av hvert i f.eks bodyer. Hva har du gått for? Og kjøper du like mange med uten arm som med? :sjenert:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia baby! :duskedame: Måtte du feste hodet ditt godt! :jepp:

Grattis med 36 uker! Tenk at du snart er i mål! :rodmer:

Her ligger også babis på tvers faktisk. Så når jeg ligger på siden stamper hun enten med føttene ned i underlaget, eller dunker hodet nedi underlaget på andre siden. Så ender med at jeg bare ligger på den ene siden, slik at hun kan ligge "riktig vei", dvs slippe å stå på hodet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia baby! :duskedame: Måtte du feste hodet ditt godt! :jepp:

Grattis med 36 uker! Tenk at du snart er i mål! :rodmer:

Her ligger også babis på tvers faktisk. Så når jeg ligger på siden stamper hun enten med føttene ned i underlaget, eller dunker hodet nedi underlaget på andre siden. Så ender med at jeg bare ligger på den ene siden, slik at hun kan ligge "riktig vei", dvs slippe å stå på hodet :fnise:

Haha! Så morsomt! :fnise: Har aldri registret om småen har ligget på tvers jeg..

Ja, nå går det fort til vi får han på utsiden. Det skal bli såå herlig og spennende!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...