Gå til innhold

Hvorfor får dere barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du redd for raseblanding? Er du nazist?

Tror du må rydde opp i den begrepsbruken din.

Det er ikke akkurat snakk om raseblanding. Det er ingen rase å blande, vi får jo ikke barn selv lenger, vi adopterer bare fra u-land.

Hvorfor svarer du ikke på det innlegget spør om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du redd for raseblanding? Er du nazist?

raseblandin og nazist.hjelpes.er d galt å få barn med blå øyne også nå da.og i den 3.verden skal dei ikke få beholde sine egne barn lenger.

det er biologisk naturlig å få barn.uten hadde nok ikke noen av oss vert fødd.

• Liker 1
Skrevet

...... :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Sorry altså, men du er jo heeeeeelt borte vekke..

Er det noen i denne tråden som IKKE klarer komme med SMARTE motargumenter så er det deg hvertfsll.. Hvorfor så fiendtlig egentlig?

Er du sur på alle kvinner og par som kan få egne barn for at du ikke kan få selv eller er du et adoptivbarn som ikke fikk den familien du ønsket deg?? noe feiler en plass og du sitter på feilen for å si det slik..

Voks opp å se verden fra en annen vinkel en det svarte hullet du kommer fra.. :popcorn:

Jeg er visst ikke alene om å være umoden her. Har du problemer med å holde deg til tema?

Hvem sier jeg er sur? Jeg bare spør hvorfor det er så viktig at ungen er ens eget kjøtt og blod. Har egentlig ikke fått så mange svar på akkurat det.

Kan man ikke elske et adoptert barn like mye eller MÅ det være sitt eget?

Skrevet

Tror ikke du skjønner problemstillingen. Selv om Norge ikke er skyld i overbefolkningen så betyr ikke det at vi skal snur ryggen til fordi vi ikke har "vært med på det"!

Vi er rike og ressursfulle. Hvorfor skal ikke vi gi de barna et godt hjem? Om de så kommer fra Afrika, Asia eller Norge.

Kan jeg bare spørre om hvor mange barn du har eller har tenkt å adoptere?

• Liker 1
Skrevet

litt OT, men både denne 9 måneders "lykke" og ammingen er veeeldig oppskryt.

Har egne barn, men skulle ønske jeg hadde adoptert. Har flere venninner, som elsker kjempehøyt sine adopterte barn, og kroppene deres er ikke ødelagt av svangerskap og fødsel

Det du sier er altså at du angrer på at du fikk barna dine??

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg bare spørre om hvor mange barn du har eller har tenkt å adoptere?

Jeg har to adopterte.

Skrevet

TS.

Om alle i norge skulle gjøre som du vil. Vi slutter å formere oss som nordmenn, vi adopterer bare, og lets face it, da er det i hovedsak snakk om fra den 3.verden. Er jo egentlig det du refererer til med de som trenger det så sårt.

Hva skjer da med norge om 30 år? For vi opprinnelige nordmenn slutter jo å eksistere, nå er de genetiske nordmenne erstattet med de man har adoptert fra andre steder i verden. Hvordan ser du for deg dette?

De som "produserer" alle de her barna som gjør at det er så mange hjemløse, det endrer seg ikke akkurat over natten, så de kommer fortsatt til å ha sex og føde flere og flere barn.

Så nå følger hele europa din plan TS. Alle innbyggere i Europa har sluttet å få biologiske barn, vi alle adopterer.

Hvordan ser du for deg europa om 30 år?

Alt som er særegent vår kultur, det blonde håret, blå øynene, den lyse huden, ansiktstrekkene, genenene som vi har fra vikingtiden.

Så når alle i europa og alle i Amerika har sluttet å få biologiske barn, vi har adoptert fra den uendelige fødemaskinene som heter 3.verden. (man kan jo ikke adoptere vestlige barn, for de eksisterer ikke lenger, man var jo sååå egoistisk, så man sluttet med det på oppfordring fra TS)

Hvordan ser dette verdensbildet ut for deg TS?

Hvorfor svarer du ikke?

Du hetser de som vil ha biolgiske barn. Du må da kunne forklare oss din plan med at vi alle skal slutte å få barn og heller adoptere.

Dette er din ide og plan TS. Dette må du jo kunne forklare oss.

Hvordan ser den vestlige verden ut etter 30 år med ingen biologiske barn kun adopterte fra 3.verden?

• Liker 3
Skrevet

blablablabla kjerringsnakk blablablabla

Grunnen til at menn i hvert fall velger å få barn selv, er pga. pulingen. Jeg er mann og vet med meg selv at jeg ikke skal ha barn i det hele tatt, de vil i så fall bare være resultat av litt kos.

Når jeg er så heldig å ha fått livet, skal jeg ikke ødelegge det med å måtte være verge for en annen person. Jeg liker frihet, chilling osv., mine penger er mine penger, jeg vil ikke jobbe pga. en annen person trenger pengene, jeg vil jobbe pga. jeg liker det. Er veldig glad i å chille, slappe av og lignende, jeg ser ikke så mye fordeler med å få barn, da blir mine goder borte.

Den eneste fordelen med å få barn er at når du blir gammel, kan noen hjelpe deg.

Skrevet

Jeg har to adopterte.

Og du er i stand til å få egne barn, men valgte allikevel å adoptere??

Og for å svare deg på om det er viktig med sitt eget kjøtt og blod fremfor å adoptere..

JAAAAA!!!!! jeg ville ikke adopert, jeg ville ha biologiske barn. Du må gjerne se på dette som egoistisk å noe negativt. Men for meg er det dessverre du som virker helt fjern som overhodet kan spørre om et sånt spm..

Det å ønske et biologisk barn er jo noe de aller fleste av oss ønsker, mao så er det minoriteten som tenker som deg. Da må du vel kanskje bare innse at spm er helt på jordet???

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor svarer du ikke?

Du hetser de som vil ha biolgiske barn. Du må da kunne forklare oss din plan med at vi alle skal slutte å få barn og heller adoptere.

Dette er din ide og plan TS. Dette må du jo kunne forklare oss.

Hvordan ser den vestlige verden ut etter 30 år med ingen biologiske barn kun adopterte fra 3.verden?

Ærlig talt. Det er langt fra at fler skal adopterer til at ALLE gjør det.

Jeg tenker den vestlige verden som vi kjenner den er trygg om 30 år så slapp av.

Skrevet

Ja, hvorfor?

Det er så mange barn som trenger et godt hjem. Hvorfor ikke gi dem det og gi slipp på det egoet som sier at man skal ha sitt eget blod?

Skal begynne med å si at jeg ikke har lest hele tråden, så hvis dette svaret ikke henger på grep i forhold til hvordan tråden utviklet seg er det forklaringen..

Må bare si at du virker ekstremt lite opplyst, TS, og jeg mistenker deg for å være godt under 20.

kjenner du i det hele tatt til adopsjonsprosessen? Det er massevis av unger rundt om i verden som trenger gode hjem ja, men svært, svært få av dem frigjøres til adopsjon. Noe som medfører at de parene som ikke kan få egne barn blir stående i køer i mange år for å få barnet de ønsker seg. Jeg vil si at det er mye mer egoistisk at de som kan få egne barn stiller seg i disse køene, og gjør prosessen enda mye lengre for de som ikke har noe annet valg.

Og fosterbarn som noen nevnte??

Ja - kjempeflott at noen ønsker å være det - men som substitutt for eget barn? Det er kult den dagen barnevernet står på døra og krever ungen tilbake, fordi moren har fått ting på stell..

Grow up!

• Liker 5
Skrevet

Ærlig talt. Det er langt fra at fler skal adopterer til at ALLE gjør det.

Jeg tenker den vestlige verden som vi kjenner den er trygg om 30 år så slapp av.

hvem mener du skal bestemme hvem som skal få lov til å få biologiske barn og hvem som må adoptere?

For TS ytrer gjennom hele tråden hvor egoistisk ALLE som får biologiske barn er.

Så da burde TS kunne svaret på det innlegget spørr om.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er visst ikke alene om å være umoden her. Har du problemer med å holde deg til tema?

Hvem sier jeg er sur? Jeg bare spør hvorfor det er så viktig at ungen er ens eget kjøtt og blod. Har egentlig ikke fått så mange svar på akkurat det.

Jeg er mer moden en deg hvertfall, Jeg har nå svart på hvorfor normale mennesker med sunne tanker i hodene sine ønsker eget barn når dem kan få barn.

Hvorfor adoptere når en kan få selv, kan du gi meg 2 gode grunner til det?

Du sier jeg ikke holder megh til saken?? hehe, les da så ser du at jeg har komentert i hht saken hele veien, men måtte seriøst le av ditt noe trangsynte innlegg. Dette du kom med her viser jo at du ikke kan argumentere, for ingen ting av det i den teksten din her indikerer på at du har noe og komme med av fornuftig relevanse. Folk får egne barn biologiske fordi dem ønsker sin familie til å gå videre og se sine gener komme fram i verden, det å skape et liv fra starten av er en stor ting, stifte familie og knytte seg til noe man skal ha et ansvar for hele livet sitt. Man skal beskytte noe som er laget av sine egne gener, ja dette blir helt spesielt. Klart det, kan man ikke få barn selv så er adopti en flot ting, men å kalle folk egoister fordi dem vil at ikke familien sin historie skal dø ut etter kansje 8-10 generasjoner, det er bare lavmål og synkr DYYYPT..

At du ikke ser logikken i dette er ditt problem, men ikke rakk ned på mennesker med nestekjærlighet som vil ha sitt eget barn og vil gjøre den eneste tingen mennesket her på jord kan gjøre med mening..Nemlig reprodusere seg!!

• Liker 1
Skrevet

Dette blir for dumt. Det er minst en anonym til i denne tråden.

Jeg trekker meg uansett ut av hele diskusjonen. Skulle tro dette var en ungdomskole, men takk til dere som kom med seriøse innlegg :)

Jeg syns faktisk du burde svart meg først.. Jeg syns nemlig det hadde vært interessant å vite om du kunne få biologiske barn..

Skrevet

Det er vel MER ego å få barn i fattige land som ikke kan ta vares på for så å "prakke" det på andre! Jeg forstår de ikke har prevensjon kanskje, men skal ikke vi få barn i rike land for det? For ikke å snakke om å si det er ego å ønske seg barn? Jeg ønsker meg ikke barn, men jeg reagerer likevel!

Jeg må jo nesten bare le likevel :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Så har vi jo endel som adopterer barn med funksjonhemming. Grunnen til dette er at da er det kortere ventetid. Og hva koster ikke det???

Barn Tilgjengelig

Eldre og barn med spesielle behov er tilgjengelige via Kina Special Needs (SN) Program. Når adoptere fra dette programmet, er CCAA litt mildere på kvalifikasjonskravene, den øvre aldersgrensen er 55 år og søkere kan ha mer enn 4 barn hjemme. Barna er vanligvis forlatt og er tildelt en fødselsdato en gang levert til et barnehjem. Da ingen bakgrunnsinformasjon er tilgjengelig, er åpenhet til ukjente risikofaktorer et must. Disse barna har en rekke medisinske tilstander, og noen kan være mindre, correctable medisinske behov og andre kan være mer komplisert. Vanligvis forslag inneholde en god utviklingshistorie av barnet fra det tidspunkt de kom pleie og inkluderer ett eller to bilder.

Følgende er noen eksempler på hva som anses å være et SN barn i Kina.

• leppe / ganespalte

• Club Foot

• Hjerte / medfødt hjertesykdom

• hørselsnedsettelse

• synshemming

• Nevrologisk Verdifall

• Hepatitt B

• Manglende fingre / tær

• Barn eldre enn 6 år gammel

Gjest Bjørn82
Skrevet

Klart det er viktig å videreføre sine gener. Noe annet er jo naturstridig.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette stemmer ikke. Man kan fint adoptere om man bare er samboer. Noen land tillater også at enslige adopterer. Har ei venninne som nettopp har adoptert som enslig.

Feil. Man kan ikke adoptere et barn sammen om man ikke er gift - altså barnet vil ikke tilhøre begge to. Du kan gjerne adoptere som enslig, men da er det bare du som har retten, og din samboer har ingenting han skulle ha sagt mht barnet.

Edit: Skriveleif

Endret av Aspera
Skrevet

Å få barn var viktig for meg og min mann , og noe vi tidlig i forholdet var klar på att vi ønsket i livet vårt. Jeg var åpen for adopsjon , mannen min så på det som en god løsning om det viste seg att vi ikke kunne få biologiske. For han var det ikke aktuelt å gå den veien med en gang. Litt synd , men i dag er jeg jo glad for akkurat de barna jeg har, det ville jeg jo om de var adoptert også. Men det passer ikke alle å adoptere , det kan være egoistiske , økonomiske , ikke gift , ikke god nok helse , frykt for om barnet vil bli mobbet , alder , for lang prosess , osv. Jeg syntes egentlig ikke det er egoistisk å velge å få biologiske barn , å få barn er ingen menneskerett , men det er en menneskerett å ønske seg barn, på den ene eller andre måten.

Herlige Nickless!

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg der ts gir seg ut for å være en annen og støtter seg selv, kommentarer til dette og avsporinger.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...