nickless Skrevet 4. september 2011 #61 Skrevet 4. september 2011 Å få barn var viktig for meg og min mann , og noe vi tidlig i forholdet var klar på att vi ønsket i livet vårt. Jeg var åpen for adopsjon , mannen min så på det som en god løsning om det viste seg att vi ikke kunne få biologiske. For han var det ikke aktuelt å gå den veien med en gang. Litt synd , men i dag er jeg jo glad for akkurat de barna jeg har, det ville jeg jo om de var adoptert også. Men det passer ikke alle å adoptere , det kan være egoistiske , økonomiske , ikke gift , ikke god nok helse , frykt for om barnet vil bli mobbet , alder , for lang prosess , osv. Jeg syntes egentlig ikke det er egoistisk å velge å få biologiske barn , å få barn er ingen menneskerett , men det er en menneskerett å ønske seg barn, på den ene eller andre måten.
Japp Skrevet 4. september 2011 #62 Skrevet 4. september 2011 9 måneders "lykke" er for deg god nok grunn til å få biologisk barn?!? Kan noen komme med en annen grunn enn "følelsen av å føle den vokse inni meg", noe som faktisk har med barnet, og ikke en selv å gjøre? Hvorfor dette sinne mot mennesker som vil ha biologiske barn? 6
lillevill Skrevet 4. september 2011 #63 Skrevet 4. september 2011 Jeg tror det er noe bioligisk som skjer når man bor med noen man elsker. Da ønsker man å lage et barn med denne personen, gjerne veldig høyt. Jeg tror du TS er veldig umoden som assosierer dette med egoisme. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #64 Skrevet 4. september 2011 Rett sinnet ditt mot de som er skyld i at jorden er overbefolket TS. (dvs ikke Norge, for de som må ha det inn med teskje) Jeg har ikke barn og har null planer om det foreløpig, men om jeg får får jeg med god samvittighet. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #65 Skrevet 4. september 2011 herregud for ett spørsmål.hvor gammel er du er kansje rette spørsmålet her.puler man uten å bruke prevansjon kan vere en årsak til at så mange barn fødes!!! Dette svaret vitner om at du ikke er så gammel selv...... Jeg tror det er noe bioligisk som skjer når man bor med noen man elsker. Da ønsker man å lage et barn med denne personen, gjerne veldig høyt. Jeg tror du TS er veldig umoden som assosierer dette med egoisme. Syns du det er umodent å tenke på at det finnes barn rundt om i verden som trenger et godt hjem? Jeg syns DU er umoden som tror man må ha et biologisk barn sammen fordi man elsker hverandre. Du kan umulig ha mye livserfaring. 3
Ciara Skrevet 4. september 2011 #66 Skrevet 4. september 2011 Vi hadde rett og slett lyst på barn. På et tidspunkt var det plutselig ikke lenger slik at vi ønsket oss barn en gang i fremtiden, vi ville ha det nå. Vi ville begge ha biologisk barn av mange grunner: 1: Jeg ville oppleve graviditet og fødsel 2: Vi var spente på hvordan et barn med våre gener ville bli 3: Det er gratis 4: Det er helsikes mye enklere enn å adoptere Selv kunne jeg tenke meg å adoptere et barn også, men mannen min ønsker ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2011 #67 Skrevet 4. september 2011 har man sex uten prevansjon så blir det barn kjære ts! videre er det slik at mange kommuner i norge har lite innbyggere.hvordan vil du løse det.? fyllle opp med barn fra den 3. verden kansje.dei er da fødd biologisk dei også da,alså som følge av sexkuell aktivitet. og hvordan i alverden ble du til tror du ts? 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #68 Skrevet 4. september 2011 Rett sinnet ditt mot de som er skyld i at jorden er overbefolket TS. (dvs ikke Norge, for de som må ha det inn med teskje) Jeg har ikke barn og har null planer om det foreløpig, men om jeg får får jeg med god samvittighet. Tror ikke du skjønner problemstillingen. Selv om Norge ikke er skyld i overbefolkningen så betyr ikke det at vi skal snur ryggen til fordi vi ikke har "vært med på det"! Vi er rike og ressursfulle. Hvorfor skal ikke vi gi de barna et godt hjem? Om de så kommer fra Afrika, Asia eller Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #69 Skrevet 4. september 2011 har man sex uten prevansjon så blir det barn kjære ts! videre er det slik at mange kommuner i norge har lite innbyggere.hvordan vil du løse det.? fyllle opp med barn fra den 3. verden kansje.dei er da fødd biologisk dei også da,alså som følge av sexkuell aktivitet. og hvordan i alverden ble du til tror du ts? Herregud, du er virkelig helt på jordet, men takk for en leksjon om bier og blomster 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #70 Skrevet 4. september 2011 Nei fødsel er forbeholdt mennesker som ikke har råd til prevensjon. Da vet vi det.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #71 Skrevet 4. september 2011 litt OT, men både denne 9 måneders "lykke" og ammingen er veeeldig oppskryt. Har egne barn, men skulle ønske jeg hadde adoptert. Har flere venninner, som elsker kjempehøyt sine adopterte barn, og kroppene deres er ikke ødelagt av svangerskap og fødsel 1
MaxUflax Skrevet 4. september 2011 #72 Skrevet 4. september 2011 litt OT, men både denne 9 måneders "lykke" og ammingen er veeeldig oppskryt. Har egne barn, men skulle ønske jeg hadde adoptert. Har flere venninner, som elsker kjempehøyt sine adopterte barn, og kroppene deres er ikke ødelagt av svangerskap og fødsel Så derfor angrer du på barna dine fordi kroppen din er ødelagt?? DU er egoistisk, ikke dem som vil ha bioligiske barn, men du tenker på kroppen din mer en dine egne barn, hvertfall slik du ordlegger deg her. om du angrer på at du ikke adopterte sier du faktisk at du ikke verdsetter barna dine høyt nok i forhold til egen kropp.. Noe sier meg at du trenger å utvikle empati og kjærlighet for egne barn og innse at din kropp ikke er noe penere en gjennomsnittet til en hvilken som helst mor. 3
Mooria Skrevet 4. september 2011 #73 Skrevet 4. september 2011 Det burde da være unødvendig å måtte oppgi gyldige grunner til at man vil ha egne barn i stedet for å adoptere. Jeg er helt enig med de andre her som mener at TS er umoden. Og tydeligvis ikke så veldig smart. 3
Gjest pysepusen Skrevet 4. september 2011 #74 Skrevet 4. september 2011 litt OT, men både denne 9 måneders "lykke" og ammingen er veeeldig oppskryt. Har egne barn, men skulle ønske jeg hadde adoptert. Har flere venninner, som elsker kjempehøyt sine adopterte barn, og kroppene deres er ikke ødelagt av svangerskap og fødsel Deg om det! Jeg elsket å være gravid - tross kvalme og bekkenløsning hele svangerskapet. Jeg gleder meg til jeg skal få oppleve det igjen, samt fødselen! Ammingen storkoste jeg meg med! Kroppen er litt annerledes, men absolutt verdt det 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #75 Skrevet 4. september 2011 TS. Om alle i norge skulle gjøre som du vil. Vi slutter å formere oss som nordmenn, vi adopterer bare, og lets face it, da er det i hovedsak snakk om fra den 3.verden. Er jo egentlig det du refererer til med de som trenger det så sårt. Hva skjer da med norge om 30 år? For vi opprinnelige nordmenn slutter jo å eksistere, nå er de genetiske nordmenne erstattet med de man har adoptert fra andre steder i verden. Hvordan ser du for deg dette? De som "produserer" alle de her barna som gjør at det er så mange hjemløse, det endrer seg ikke akkurat over natten, så de kommer fortsatt til å ha sex og føde flere og flere barn. Så nå følger hele europa din plan TS. Alle innbyggere i Europa har sluttet å få biologiske barn, vi alle adopterer. Hvordan ser du for deg europa om 30 år? Alt som er særegent vår kultur, det blonde håret, blå øynene, den lyse huden, ansiktstrekkene, genenene som vi har fra vikingtiden. Så når alle i europa og alle i Amerika har sluttet å få biologiske barn, vi har adoptert fra den uendelige fødemaskinene som heter 3.verden. (man kan jo ikke adoptere vestlige barn, for de eksisterer ikke lenger, man var jo sååå egoistisk, så man sluttet med det på oppfordring fra TS) Hvordan ser dette verdensbildet ut for deg TS? 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #76 Skrevet 4. september 2011 Det burde da være unødvendig å måtte oppgi gyldige grunner til at man vil ha egne barn i stedet for å adoptere. Jeg er helt enig med de andre her som mener at TS er umoden. Og tydeligvis ikke så veldig smart. Gratulerer for at du ble så veldig smart da! Det var visst mange som følte seg veldig truffet av måten jeg belyste det på her. Når dere går til personangrep viser det bare at dere ikke har så veldig smarte motargumenter....... 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #77 Skrevet 4. september 2011 TS. Om alle i norge skulle gjøre som du vil. Vi slutter å formere oss som nordmenn, vi adopterer bare, og lets face it, da er det i hovedsak snakk om fra den 3.verden. Er jo egentlig det du refererer til med de som trenger det så sårt. Hva skjer da med norge om 30 år? For vi opprinnelige nordmenn slutter jo å eksistere, nå er de genetiske nordmenne erstattet med de man har adoptert fra andre steder i verden. Hvordan ser du for deg dette? De som "produserer" alle de her barna som gjør at det er så mange hjemløse, det endrer seg ikke akkurat over natten, så de kommer fortsatt til å ha sex og føde flere og flere barn. Så nå følger hele europa din plan TS. Alle innbyggere i Europa har sluttet å få biologiske barn, vi alle adopterer. Hvordan ser du for deg europa om 30 år? Alt som er særegent vår kultur, det blonde håret, blå øynene, den lyse huden, ansiktstrekkene, genenene som vi har fra vikingtiden. Så når alle i europa og alle i Amerika har sluttet å få biologiske barn, vi har adoptert fra den uendelige fødemaskinene som heter 3.verden. (man kan jo ikke adoptere vestlige barn, for de eksisterer ikke lenger, man var jo sååå egoistisk, så man sluttet med det på oppfordring fra TS) Hvordan ser dette verdensbildet ut for deg TS? Er du redd for raseblanding? Er du nazist?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #78 Skrevet 4. september 2011 Det burde da være unødvendig å måtte oppgi gyldige grunner til at man vil ha egne barn i stedet for å adoptere. Jeg er helt enig med de andre her som mener at TS er umoden. Og tydeligvis ikke så veldig smart. Det er nok du og ikke ts som er den som er umoden her. 3
MaxUflax Skrevet 4. september 2011 #79 Skrevet 4. september 2011 Gratulerer for at du ble så veldig smart da! Det var visst mange som følte seg veldig truffet av måten jeg belyste det på her. Når dere går til personangrep viser det bare at dere ikke har så veldig smarte motargumenter....... ...... :skratte: :skratte: Sorry altså, men du er jo heeeeeelt borte vekke.. Er det noen i denne tråden som IKKE klarer komme med SMARTE motargumenter så er det deg hvertfsll.. Hvorfor så fiendtlig egentlig? Er du sur på alle kvinner og par som kan få egne barn for at du ikke kan få selv eller er du et adoptivbarn som ikke fikk den familien du ønsket deg?? noe feiler en plass og du sitter på feilen for å si det slik.. Voks opp å se verden fra en annen vinkel en det svarte hullet du kommer fra.. 2
Mooria Skrevet 4. september 2011 #80 Skrevet 4. september 2011 Gratulerer for at du ble så veldig smart da! Det var visst mange som følte seg veldig truffet av måten jeg belyste det på her. Når dere går til personangrep viser det bare at dere ikke har så veldig smarte motargumenter....... Jeg har tidligere i tråden kommet med mine motargumenter og sagt det jeg har å si, har aldri sagt at jeg er smartere enn alle andre men jeg deler tydeligvis meningene mine med flertallet når det gjelder dette temaet. Vil forressten ikke kalle det personangrep å si at noen er umoden, da er man litt for nærtagende og har ikke noe her inne å gjøre. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå