AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Ja, hvorfor? Det er så mange barn som trenger et godt hjem. Hvorfor ikke gi dem det og gi slipp på det egoet som sier at man skal ha sitt eget blod? 9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Ts får pluss av meg. Jeg har lurt på det samme, er enig og har ingen barn selv. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Det er ikke så lett å adoptere. 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Det er ikke så lett å adoptere. Nei, det er en lang prosess, men det er kunstig befruktning også. Allikevel er det mange som heller gjennomgår det. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Så vidt jeg vet, kan man ikke adoptere et barn sammen når man "bare" er samboere. Jeg og samboeren min ønsker ikke å gifte oss, og kan dermed ikke adoptere. (Vi har for øvrig ingen planer om å få barn, men jeg svarer bare på hva som ville ha vært grunnen til at vi hadde valgt å få egne barn hvis det hadde vært aktuelt for oss)
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 En trenger da ikke å adoptere selv for å "eie" et barn. Det er mange som blir forsterhjem og gjør en god innsats som foreldre der også.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 Så vidt jeg vet, kan man ikke adoptere et barn sammen når man "bare" er samboere. Jeg og samboeren min ønsker ikke å gifte oss, og kan dermed ikke adoptere. (Vi har for øvrig ingen planer om å få barn, men jeg svarer bare på hva som ville ha vært grunnen til at vi hadde valgt å få egne barn hvis det hadde vært aktuelt for oss) Dette stemmer ikke. Man kan fint adoptere om man bare er samboer. Noen land tillater også at enslige adopterer. Har ei venninne som nettopp har adoptert som enslig. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Dette stemmer ikke. Man kan fint adoptere om man bare er samboer. Noen land tillater også at enslige adopterer. Har ei venninne som nettopp har adoptert som enslig. Ok. Ja, jeg vet at enslige kan adoptere, men trodde det var et eller annet med at man ikke kan adoptere et barn sammen med en annen person med mindre man er gift. Men hvis det ikke er tilfelle, er jo det bare bra.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 Jeg vil føde mitt eget barn for å føre mine skandinaviske linjer videre. 7
altflyter Skrevet 4. september 2011 #11 Skrevet 4. september 2011 Fordi det er viktig for meg å kunne bære fram et barn som har mine gener, og som jeg kan se likhetstrekk med. Godt mulig jeg er egoistisk, men jeg har ikke lyst til å adoptere. Dessuten fødes det alt for få barn i norge, noe som gjør at ts tankegang fører til den beryktede eldrebølgen (alt for få unge på alt for mange gamle) Klart det er en ufattelig god gjerning å adoptere, og du vil så klart bli ufattelig glad i dette barnet, men svangerskapet, fødselen og ammingen... det er mirakler jeg er bestemt på å oppleve. 4
Gjest Bjørn82 Skrevet 4. september 2011 #12 Skrevet 4. september 2011 Ja, hvorfor? Det er så mange barn som trenger et godt hjem. Hvorfor ikke gi dem det og gi slipp på det egoet som sier at man skal ha sitt eget blod? De fleste som adopterer kan ikke få egne barn. Det er biologiske hinder i veien for dem, da er det å adoptere et flott alternativ. For de andre som velger å adoptere selv om de kan få egne barn så er jo dette veldig solidarisk og humant ovenfor de barna som trenger et hjem. Å si at det er egoistisk å få egne barn er vel forsåvidt frekt i mine øyer. Da måtte det jo vært bedre å gi slipp på det å få barn i det store og hele og heller forsørge familien som må adoptere vekk barnet sitt, slik at de kan beholde barnet og leve godt med sine biologiske foreldre. 5
Gjest anygirl Skrevet 4. september 2011 #13 Skrevet 4. september 2011 Jeg og samboern har ikke barn selv, men planlegger i fremtiden. Jeg er ikke ego om jeg velger å ha barn som er av mitt og samboerns kjøtt og blod, det å få barn er noe stort å spesielt, og jeg vil ha ett barn som er blandet mellom meg og han jeg elsker å vil dele livet mitt med. Det kunne aldri falt meg inn å adoptere. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #14 Skrevet 4. september 2011 Fordi det er viktig for meg å kunne bære fram et barn som har mine gener, og som jeg kan se likhetstrekk med. Godt mulig jeg er egoistisk, men jeg har ikke lyst til å adoptere. Dessuten fødes det alt for få barn i norge, noe som gjør at ts tankegang fører til den beryktede eldrebølgen (alt for få unge på alt for mange gamle) Klart det er en ufattelig god gjerning å adoptere, og du vil så klart bli ufattelig glad i dette barnet, men svangerskapet, fødselen og ammingen... det er mirakler jeg er bestemt på å oppleve. Det at det fødes for lite barn har ingenting å si for eldrebølgen hvis folk adopterer. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #15 Skrevet 4. september 2011 Jeg vil føde mitt eget barn for å føre mine skandinaviske linjer videre. Det er fullt mulig å adoptere barn fra skandinavia. 2
Gjest badeand1 Skrevet 4. september 2011 #16 Skrevet 4. september 2011 Ja, hvorfor? Det er så mange barn som trenger et godt hjem. Hvorfor ikke gi dem det og gi slipp på det egoet som sier at man skal ha sitt eget blod? Ego faktisk..det er ingenting som heter egoisme i det å få egne unger. latterlig utsagn. 4
Gjest anygirl Skrevet 4. september 2011 #17 Skrevet 4. september 2011 Fordi det er viktig for meg å kunne bære fram et barn som har mine gener, og som jeg kan se likhetstrekk med. Godt mulig jeg er egoistisk, men jeg har ikke lyst til å adoptere. Dessuten fødes det alt for få barn i norge, noe som gjør at ts tankegang fører til den beryktede eldrebølgen (alt for få unge på alt for mange gamle) Klart det er en ufattelig god gjerning å adoptere, og du vil så klart bli ufattelig glad i dette barnet, men svangerskapet, fødselen og ammingen... det er mirakler jeg er bestemt på å oppleve. Kunne aldri vært mer enig med deg! Jeg vil oppleve det å få min egen stor babymage, fødselen og ammingen å babytida, det er noe JEG vil oppleve, å gud hvor jeg gleder meg til det skjer! 2
altflyter Skrevet 4. september 2011 #18 Skrevet 4. september 2011 Det at det fødes for lite barn har ingenting å si for eldrebølgen hvis folk adopterer. Adopsjon er en så omstendelig prosess, og det tar lang tid. Noen får ikke adoptere en gang, og om alle disse hadde fått barn i stedenfor (så sant de er i stand til å ta vare på det) Hadde det blitt født flere barn i Norge.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2011 #19 Skrevet 4. september 2011 Å si at det er egoistisk å få egne barn er vel forsåvidt frekt i mine øyer. Da måtte det jo vært bedre å gi slipp på det å få barn i det store og hele og heller forsørge familien som må adoptere vekk barnet sitt, slik at de kan beholde barnet og leve godt med sine biologiske foreldre. Lite gjennomtenkt svar syns jeg. Hjelper ikke stort å forsørge familien som må adoptere bort barnet. Ofte så er det andre grunner enn økonomi til at de må gi fra seg barnet. Hvis de overhodet lever.... De fleste barn som trenger hjem er foreldreløse. Skal vi donere penger til barnehjemmene da, så de kan bo der i hele oppveksten? 2
Gjest Consensio Skrevet 4. september 2011 #20 Skrevet 4. september 2011 Ja, hvorfor? Det er så mange barn som trenger et godt hjem. Hvorfor ikke gi dem det og gi slipp på det egoet som sier at man skal ha sitt eget blod? Ganske enig egentlig. Jeg forstår at mange virkelig ønsker seg barn, men noen ganger syns jeg at enkelte er for egosentriske. Jeg har valgt å ikke få barn fordi jeg har en kronisk sykdom og er ufør. Jeg vil derfor ikke kunne gi barnet det jeg mener at et barn trenger. Jeg ser mange i min situasjon, som klager over sykdommen sin, at de har så vondt osv osv...men likevel får de 1,2 og 3 unger. De orker ikke gå turer i skogen eller parken. Barnet må, så fort det lærer seg å gå nesten, hente ting for mor som ligger sliten på sofaen. Barnet/barna må store deler av dagen klare seg selv fordi mor ikke har mer energi igjen etter å ha laget middag og tatt oppvasken. Alle mødre kan bli slitne, ikke det jeg sier, men det er forskjell på å være litt sliten og helt utmattet pga sykdom OG barn. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå