Gå til innhold

Skiftet bleie på kafebordet


altflyter

Anbefalte innlegg

Gjest Annaires

Dette var selvfølgelig helt uakseptabelt, men jeg tror ikke at damer fullstendig endrer personlighet etter at de får barn. Jeg tror heller det er noe som mangler i folkeskikk i utgangspunktet ...

Akkurat det tenker jeg også. De som mangler folkeskikk før det får barn, mangler det også etter at barna er ute, og omvendt.

Nei, det er hverken akseptabelt, eller vanlig. Og jeg hadde garantert sagt i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men jeg har for lengst innfunnet meg med at alle krav til generell folkeskikk og respekt, utgår når man får barn

Litt vel generaliserende vel? Da vesla var bitteliten kunne jeg skifte på henne på fanget hvis vi var på besøk, men da kun tissebleier, spurte alltid om det var greit og hadde aldri gjort det i offentlighet. Tror de aller aller fleste småbarnsmødre ser litt lenger enn sin egen nesetipp selv om barna er det viktigste for dem. Når det gjelder barnevogner: er jo maaaange som klager på at de fyller opp kafèene og er i veien på butikkene, og det skjønner jeg jo: de tar jo stor plass. Men vi har faktisk med oss et lite menneske som ikke kan gå og dermed må fraktes rundt på en eller annen måte. Satt litt på spissen: er det noen som klager på rullestoler som tar plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig helt hinsides å gjøre dette. Kunne aldri falle meg inn. Skjønner ikke hvor dere treffer alle disse mødrene. Jeg er mye på kafe for tiden, og har ikke sett en eneste en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes faktisk de skulle hatt klare regler for dette. Å skifte på et barn burde nesten vært synonymt med blotting. Da hadde kanskje folk sluttet å oppføre seg som om de lever i middelalderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har for lengst innfunnet meg med at alle krav til generell folkeskikk og respekt, utgår når man får barn

Litt vel generaliserende vel? Da vesla var bitteliten kunne jeg skifte på henne på fanget hvis vi var på besøk, men da kun tissebleier, spurte alltid om det var greit og hadde aldri gjort det i offentlighet. Tror de aller aller fleste småbarnsmødre ser litt lenger enn sin egen nesetipp selv om barna er det viktigste for dem. Når det gjelder barnevogner: er jo maaaange som klager på at de fyller opp kafèene og er i veien på butikkene, og det skjønner jeg jo: de tar jo stor plass. Men vi har faktisk med oss et lite menneske som ikke kan gå og dermed må fraktes rundt på en eller annen måte. Satt litt på spissen: er det noen som klager på rullestoler som tar plass?

Syns det å sammenligne rullestoler med barnevogn var litt drøy jeg..... :(

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt litt på spissen: er det noen som klager på rullestoler som tar plass?

Jeg klager aldri på barnevogner, så fremst det ikke er en dobbeldekker og tvillingvogn selv om en ikke trenger det. Det finnes mange andre måter å få barnet rundt på. En trenger ikke en vogn med størrelse på en conteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager aldri på barnevogner, så fremst det ikke er en dobbeldekker og tvillingvogn selv om en ikke trenger det. Det finnes mange andre måter å få barnet rundt på. En trenger ikke en vogn med størrelse på en conteiner.

Tror ofte det er litt konkurranse mellom mødrene. Om å ha den største og dyreste vogna som selges. Sånn er det ihvertfall hos de damene jeg kjenner som har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Det er greit nok å amme i offentligheten, men å skrifte BLEIE på et Kafé bord hvor folk SPISER er rett og slett ekkelt. Man har vel doer på sånne steder av en grunn? (Ingen voksne som setter seg på bordet og driter på et sånt sted.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ofte det er litt konkurranse mellom mødrene. Om å ha den største og dyreste vogna som selges. Sånn er det ihvertfall hos de damene jeg kjenner som har barn.

Kan det tenkes at man har en stor vogn for at babyen skal ha plass i den lenge? Jeg har en "stor" vogn og det hadde de fleste på barselgruppa også. Fordi da kunne babyen ligge i bagdelen lenge. De som ikke hadde det måtte bytte til sportsvogn etter noen måneder mens vi kunne vente nesten et år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange spesielle småbarnsmødre, tror jeg.

Det tror ikke jeg. De aller fleste er helt vanlige mennesker, også etter at de får barn. De er de spesielle du legger merke til, men det betyr ikke at de er i flertall. Tenk på alle du ikke legger merke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke jeg. De aller fleste er helt vanlige mennesker, også etter at de får barn. De er de spesielle du legger merke til, men det betyr ikke at de er i flertall. Tenk på alle du ikke legger merke til!

Tja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skifter bleie (enten det er tisse- eller bæsjebleie) på et sted som er egnet for slikt. Kafébord går ikke inn under den kategorien. Om det ikke er stellebort på kaféen, så går det faktisk an å skifte med ungen i fanget mens man selv setter seg på dolokket, f.eks.

En gang jeg satt på toget (med min da tre måneder gamle datter ;)), opplevde jeg at en far brukte togsetet bak meg som stellebord for å skifte bæsjebleie på den relativt nyfødte babyen sin. Han la ikke engang noe mellom babyen og setet. Fullstendig uakseptabelt! Jeg klarte dessverre ikke å si noe.

Dette var selvfølgelig helt uakseptabelt, men jeg tror ikke at damer fullstendig endrer personlighet etter at de får barn. Jeg tror heller det er noe som mangler i folkeskikk i utgangspunktet ...

Fullstendig enig.

Endret av -Englefjes-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror ikke jeg. De aller fleste er helt vanlige mennesker, også etter at de får barn. De er de spesielle du legger merke til, men det betyr ikke at de er i flertall. Tenk på alle du ikke legger merke til!

Enig. Og med tanke på at de aller fleste kvinner er mødre i løpet av livet så er det vel ikke en veldig stor prosent som skifter bleie på et kafébord noengang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men jeg har for lengst innfunnet meg med at alle krav til generell folkeskikk og respekt, utgår når man får barn

Litt vel generaliserende vel? Da vesla var bitteliten kunne jeg skifte på henne på fanget hvis vi var på besøk, men da kun tissebleier, spurte alltid om det var greit og hadde aldri gjort det i offentlighet. Tror de aller aller fleste småbarnsmødre ser litt lenger enn sin egen nesetipp selv om barna er det viktigste for dem. Når det gjelder barnevogner: er jo maaaange som klager på at de fyller opp kafèene og er i veien på butikkene, og det skjønner jeg jo: de tar jo stor plass. Men vi har faktisk med oss et lite menneske som ikke kan gå og dermed må fraktes rundt på en eller annen måte. Satt litt på spissen: er det noen som klager på rullestoler som tar plass?

Hva med å bruke et slikt bæresjal for småbarn, eller alle de andre hendige tingene som finnes som gjør at man kan bære barnet på magen sin? Å sammenligne en rullestolbruker som så absolutt ikke har noe valg med en barnevogn er rett og slett barnslig... dessuten er det sjelden et problem at 6rullestoler fyller opp kafeen. Hvorfor kan man ikke bruke bæresele, og heller sette vognen utenfor kafeen? det finnes da virkelig låsemekanismer så ingen stikker av med vognen. Tenk all frustrasjon man kunne forhindret!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder barnevogner: er jo maaaange som klager på at de fyller opp kafèene og er i veien på butikkene, og det skjønner jeg jo: de tar jo stor plass. Men vi har faktisk med oss et lite menneske som ikke kan gå og dermed må fraktes rundt på en eller annen måte. Satt litt på spissen: er det noen som klager på rullestoler som tar plass?

jepp, jeg gjør det.

Det vil si: jeg klager hverken på barnevogner eller rullestoler så lenge de brukes fornuftig; ikke sette dem på steder hvor de er i veien, ikke sperre innganger/veier med dem og så videre. Om noen sperrer inngangen til en kafé og det finnes bedre "parkerings"alternativer, blir jeg like irritert enten det er en rullestol eller barnevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at man har en stor vogn for at babyen skal ha plass i den lenge? Jeg har en "stor" vogn og det hadde de fleste på barselgruppa også. Fordi da kunne babyen ligge i bagdelen lenge. De som ikke hadde det måtte bytte til sportsvogn etter noen måneder mens vi kunne vente nesten et år.

Joda, det kan selvsagt også være grunnen, men jeg skjønner ikke hva som er poenget med å gå ut å kjøpe enda en større og dyrere vogn, så fort venninna di har skaffet seg en som er større en din. :gjeiper: Nå gjelder dette selvsagt kun de jeg kjenner, jeg kan jo ikke svare for andre. :) Men når de sitter å diskuterer om hvem sin vogn som var dyrest, og blir sure om de ikke har den dyreste og fineste vogna, og derfor løper ut å kjøpe seg en finere en til neste gang, så synes jeg det skurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...