Gå til innhold

Skiftet bleie på kafebordet


altflyter

Anbefalte innlegg

Jeg trodde virkelig bare det var en myte at folk gjør slikt. Jeg satt på kafe med en venninne, og ved siden oss satt tre nybakte mødre med hver sin barnevogn. Helt greit det at de vil ut og kose seg. (de bråkte som tolv steinknuseverk og viste ingen hensyn med å gå ut, men jeg har for lengst innfunnet meg med at alle krav til generell folkeskikk og respekt, utgår når man får barn. Barnevognene dekket halve kafeen, men det var ikke poenget)

Plutselig utbryter moren "Neimen! Lille gullet har bæsja i bleien sin!" TAKK for den informasjonen, jeg satt og prøvde å spise brownien min... Hun la ungen på bordet og tok bleieskiften rett på duken. Vi bare gikk.

Er dette virkelig akseptabelt? Har vi virkelig nådd et punkt der dette er greit. Jeg er kvalm og skjemmes over mine medmennesker. Er jeg prippen eller er dette å tråkke over en grense?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

HERREGUD!

jeg hadde sagt ifra både til hu som gjorde det og til de som jobba der.

uakseptabelt. Du er absolutt ikke prippen..motbydelig er det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Jeg syns dette innlegget ditt og brukernavnet ditt passet godt sammen :fnise:

Men for å svare på spørsmålet ditt: Nei, det er selvfølgelig ikke akseptabelt. Noen småbarnsmødre tror at hele verden skal innrette seg etter dem, og de kan gjøre nøyaktig som de vil fordi barnet er et slags fripass fra å respektere menneskene rundt og normal oppførsel...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt vanskelig for å tro at noen gjør dette. Men hvis det er sant så er det selvfølgelig ikke greit. Hadde også sagt fra til betjeningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns dette innlegget ditt og brukernavnet ditt passet godt sammen :fnise:

Haha! den tenkte jeg faktisk ikke over, men når du sier det...Huffda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææsj. Skulle spurt damen om hun skifter bleie på spisebordet eller kjøkkenbenken hjemme også. Sånn gjør man bare ikke. Hadde også gått tror jeg, og sagt fra til betjeningen at damen med babyen betaler for meg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Helt uakseptabelt spør du meg! Trodde virkelig at folk var mer opplyste enn som så...

Når det er sagt; jeg var på kaffebar i går og der ble en baby skiftet på i sofaen mammaen satt i. Heldigvis ingen bajs! Og dette var en kaffebar med stellebord!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd noe lignende selv, det var en kafe i Oslo hvor man solgte småkaker, brownies og andre bakevarer. Sjokoladestykket jeg hadde betalt for ble liggende igjen på tallerkenen idet jeg så fargen gjenspeile seg i bleia på bordet like ved. Fysj!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd nøyaktig det samme. Mange år siden nå, så verden går visst ikke framover.

Jeg og min daværende kjæreste skulle kose oss på kafe på Lillehammer en lørdag formiddag, men satte både kake og kaffe i halsen.

Ved nabobordet ble lille gullet skiftet på og det var visstnok ikke småtteri som kom ut av vidunderet. Hvertfall etter odøren å dømme.

Det var omtrent som da Bjørn Dæhlie tok gull. Hele familien var engasjert i dette fantastiske som skjedde. De lo og skreik om hverandre.

Angrer den dag i dag at jeg ikke sa ifra til betjeningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at ikke betjeningen gjorde noe, eller kanskje de ikke så det... Enkelte burde sperres inne

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært fenomen, dette! Rart at noen kan miste bakkekontakten noe så til de grader av å få barn. Om jeg hadde jobbet på en kafé og dette hadde skjedd, hadde det ikke kostet meg fem flate øre å kaste "familien" på hue og rævva ut, og nekte dem inngang for all fremtid. For ja, så jævlig ekkelt er det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er på grensa til sykt. Jeg liker å tro at jeg hadde sagt ifra til den aktuelle mammaen, men mest sannsynlig hadde jeg vel bare gått. Synes bleieskift er en helt naturlig ting... som bør foregå på steder dedikert til det (der var vel helt sikkert en do på denne kafeen?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er på grensa til sykt. Jeg liker å tro at jeg hadde sagt ifra til den aktuelle mammaen, men mest sannsynlig hadde jeg vel bare gått. Synes bleieskift er en helt naturlig ting... som bør foregå på steder dedikert til det (der var vel helt sikkert en do på denne kafeen?).

Om mor allerede er av den oppfatning at bleieskift på kafebordet er i orden, tipper jeg du hadde fått en liten omgang med rappkjefting tilbake. Og jeg kan tenke meg hvor sinna hun hadde blitt om hun (Gud forby) måtte pakke sammen de illeluktende lappesakene sine for så å komme seg ut av kafeen på ordre av betjeningen! Ingen fordommer såklart :fnise:

Endret av hederlig
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er på grensa til sykt. Jeg liker å tro at jeg hadde sagt ifra til den aktuelle mammaen, men mest sannsynlig hadde jeg vel bare gått. Synes bleieskift er en helt naturlig ting... som bør foregå på steder dedikert til det (der var vel helt sikkert en do på denne kafeen?).

Både toalett og stellerom... Men gullungen hennes luktet jo bare honning og hyasinter, så den var vel for god for stellerommet... De to andre mødrene leet ikke et øyelokk... Det skremte meg i hvert fall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Røyskatt*

Nei, det finnes ikke okay å skifte bleie i kafeen. Man tar med seg ungen på toalettet og gjør det. Om toalettet ikke har benkeplass, så ville jeg tatt med vognen til toalettet, og så skiftet i vognen (siden de alle hadde vognene inne til å begynne med).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som skal til før folk forstår at denslags ikke går an. Jeg hadde også nektet moren adgang for all fremtid, uten tvil. Jeg hadde også vurdert å politianmelde dama. I prinsippet er det ingen forskjell på om en voksen stiller ut sine etterlatenskaper på den måten og om det er et barns verk.

Det er ikke bare direkte kvalmt, det er også uhygienisk, og det er kafeen som får påpakning om det blir kontroll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...