Azalea Skrevet 16. november 2011 #181 Del Skrevet 16. november 2011 Så først nå at du hadde dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. november 2011 Forfatter #182 Del Skrevet 20. november 2011 Don`t worry.. be happy... Don`t worry before you have to! Ikke tenk på hvilke symptomer osv du har vs hva andre har, for alle er temmelig forskjellige der. Du kan ha en "helt symptompfri" men perfekt svangerskap.. Og husk du kan ikke gjøre noe fra eller til.. så la håpet råde Det er så sant det du skriver! Men allikevel så vanskelig å følge... Men prøver prøver prøver å tenke positivt! Kjære var ikke med på første svangerskapskontroll i fjor, det var nesten som jeg synes den timen var unødvendig selv også Jeg håper føste jordmortimen min blir bedre denne gangen. Ok! Ja det er kanskje ikke så spennende.. Men om de lytter etter (og finner) hjertelyden kan det jo kanskje være stas å være med da. Eller? Enig med pusilus. Første legetime/svangerskapskontroll er ikke så veldig interessant... Ikke leter de etter hjertelyd eller noe heller..(Kanskje noen leger gjør det, så skal ikke si noe sikkert) De bare tar blodprøver og fyller ut helsekort. Og ellers får du vel litt iunfo om ditt og datt. Første jordmortime er nok mye mer spennende for mannen å være med på! Men som du sier så kan det jo hende han syntes det er stas å være med uansett hva som skjer! Hva skjer på første jordmortime da, hvis den er mer spennende? Mener legen sa til meg at på første kontroll vil de lytte etter hjertelyd.. Jaja, jeg får advare han på at det kan bli litt kjedelig, så kan han bestemme selv Har ikke tenkt at mannen skal få være med til legen! Vil helst stille mine dumme spørsmål selv! Han var i utgangspunktet med på første UL, men de var så forsinket at han måtte dra tilbake på jobb.. Var litt sur for det, og neste UL tar han fri resten av dagen! Håper du har en fin onsdag! Så kjedelig at han ikke fikk med seg første ULen! Når skal du på neste igjen? Så først nå at du hadde dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 20. november 2011 Forfatter #183 Del Skrevet 20. november 2011 Er tilbake på KG, etter mange dager med høyt tempo, mye på agendaen og ikke særlig tid til pc.. Deilig å kunne oppdatere seg litt igjen! I natt hadde jeg mareritt om første UL (som er på torsdag). Drømte at de fant ut at babyen var død, og hadde vært det i flere uker alt.. Ikke noe koselig drøm nei! Så da jeg våknet (utrolig lettet over at det bare var en drøm) var jeg mer sikker enn noen gang på at jeg trenger den tidlige ULen. Har egentlig de siste dagene tenkt på om jeg skulle droppe det, være "flink" og utsette noen uker, siden det i grunn ikke feiler meg noe, og jeg ikke har opplevd blødninger. Men etter det marerittet ble det ganske klart for meg at jeg trenger å se den lille.. Forøvrig 9 uker i dag! Og formen er god! Småtrøtt, og småkvalm om jeg ikke får spist fort nok på morgenen, men ingen store plager. Må planlegge antrekkene litt, for magen er fin og oppblåst/fleskete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 20. november 2011 #184 Del Skrevet 20. november 2011 Det er ingen vits i å utsette det. Du tar jo ULen for å bli betrygget! Det går helt sikkert fint! for 9 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. november 2011 #185 Del Skrevet 20. november 2011 Er tilbake på KG, etter mange dager med høyt tempo, mye på agendaen og ikke særlig tid til pc.. Deilig å kunne oppdatere seg litt igjen! I natt hadde jeg mareritt om første UL (som er på torsdag). Drømte at de fant ut at babyen var død, og hadde vært det i flere uker alt.. Ikke noe koselig drøm nei! Så da jeg våknet (utrolig lettet over at det bare var en drøm) var jeg mer sikker enn noen gang på at jeg trenger den tidlige ULen. Har egentlig de siste dagene tenkt på om jeg skulle droppe det, være "flink" og utsette noen uker, siden det i grunn ikke feiler meg noe, og jeg ikke har opplevd blødninger. Men etter det marerittet ble det ganske klart for meg at jeg trenger å se den lille.. Forøvrig 9 uker i dag! Og formen er god! Småtrøtt, og småkvalm om jeg ikke får spist fort nok på morgenen, men ingen store plager. Må planlegge antrekkene litt, for magen er fin og oppblåst/fleskete Hurra for 9 uker!!! 3 uker igjen til de magiske 12! Går fort! Jormortime er mer informativt og spennende enn første legekontroll. Du får masse informasjon om ting og muligheten til å snakke mer om du det du evt lurer på. Også lytter hun antageligvis etter hjertelyden, hvis du lover å ikke bli redd om hun ikke finner den...Det sa hun til meg hvertfall.. For det er ikke alltid like lett å finne den.. Huff, for en fæl drøm du hadde! Men du skal nok se at alt står bra til med knøttet på UL på torsdag! Da skal jeg på UL også!! Blir spennende! Godt at du ikke har mer plager da! Jeg er også sånn at jeg må ha mat før jeg omtrent har rukket å kle på meg for ikke å bli skikkelig kvalm! God kveld Også er vi hvertfall 2 stykker som gleder oss til torsdag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. november 2011 Forfatter #186 Del Skrevet 21. november 2011 Det er ingen vits i å utsette det. Du tar jo ULen for å bli betrygget! Det går helt sikkert fint! for 9 uker! Takk for det! Hurra for 9 uker!!! 3 uker igjen til de magiske 12! Går fort! Jormortime er mer informativt og spennende enn første legekontroll. Du får masse informasjon om ting og muligheten til å snakke mer om du det du evt lurer på. Også lytter hun antageligvis etter hjertelyden, hvis du lover å ikke bli redd om hun ikke finner den...Det sa hun til meg hvertfall.. For det er ikke alltid like lett å finne den.. Huff, for en fæl drøm du hadde! Men du skal nok se at alt står bra til med knøttet på UL på torsdag! Da skal jeg på UL også!! Blir spennende! Godt at du ikke har mer plager da! Jeg er også sånn at jeg må ha mat før jeg omtrent har rukket å kle på meg for ikke å bli skikkelig kvalm! God kveld Også er vi hvertfall 2 stykker som gleder oss til torsdag!! Takk for info om jordmortime! Tenker å bestille time hos henne etter UL på torsdag, som en liten feiring hvis UL har gått bra Satser på at de tre neste ukene går fort ja! Har i hvertfall prøvd å legge så mange planer som mulig (eller så mange jeg orker..), slik at tiden forhåpentligvis flyr avgårde. Blir spennende med ULene våre på torsdag! Du får vel vite kjønn og greier? 3 små dager igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. november 2011 Forfatter #187 Del Skrevet 21. november 2011 Har forresten vært på en herlig spinningtime i dag Deilig å trene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. november 2011 #188 Del Skrevet 21. november 2011 Takk for det! Takk for info om jordmortime! Tenker å bestille time hos henne etter UL på torsdag, som en liten feiring hvis UL har gått bra Satser på at de tre neste ukene går fort ja! Har i hvertfall prøvd å legge så mange planer som mulig (eller så mange jeg orker..), slik at tiden forhåpentligvis flyr avgårde. Blir spennende med ULene våre på torsdag! Du får vel vite kjønn og greier? 3 små dager igjen.. Ja, hvis mini ikke er sjenert så får vi vite kjønn! Blir sååå spennende! Så flink du er som trener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 22. november 2011 #189 Del Skrevet 22. november 2011 Trene?! Nei, det har jeg ikke energi til! Med mindre man teller med de skrittene jeg må gå fra bussen og til jobb da... Stor stas med UL på torsdag!!! Mannen her var ganske så sur for at han ikke fikk med seg vår, og neste er ikke før i slutten av januar. Men det kan jo hende vi bestiller en privat/ekstra UL rundt uke 12, bare for å sjekke at alt er i orden før vi sprekker nyheten! Du kommer nok til å bli ganske beroliget - husk å ta med kleenex! Jeg blir sjelden rørt til tårer men små raske dunkelyder fra MIN unge gjorde trikset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 22. november 2011 #190 Del Skrevet 22. november 2011 Det er magisk med ul ja Jeg gleder meg til enda en sniktitt i neste uke, blir stas å se hvor stor knøttet har blitt Så flink du er som trener ja, jeg var en tur på trening på torsdag men i dag har jeg ikke sjans... *kvalm og energiløs* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #191 Del Skrevet 24. november 2011 I dag skulle vi vært på UL.. Meeen vi ringte og fikk utsatt et par uker Grunnen er bare at jeg har en bedre magefølelse denne uken. Har vært kvalm hver eneste ettermiddag! (selv om det nå for de fleste begynner å dabbe av ser det ut som det er motsatt hos meg..) Så da har jeg heller UL i uke 11, og gleder meg til det! 2 uker igjen! Forhåpentligvis får vi et bilde av en "stor" og fin baby vi kan vise til familien etterpå (har tenkt til å holde det hemmelig til etter UL, og da er det jo kjekt å ta UL rett før vi popper nyheten). Klar for helg nå altså! En liten jobbedag igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 24. november 2011 #192 Del Skrevet 24. november 2011 Så bra at magefølelsen bedrer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. november 2011 #193 Del Skrevet 24. november 2011 I dag skulle vi vært på UL.. Meeen vi ringte og fikk utsatt et par uker Grunnen er bare at jeg har en bedre magefølelse denne uken. Har vært kvalm hver eneste ettermiddag! (selv om det nå for de fleste begynner å dabbe av ser det ut som det er motsatt hos meg..) Så da har jeg heller UL i uke 11, og gleder meg til det! 2 uker igjen! Forhåpentligvis får vi et bilde av en "stor" og fin baby vi kan vise til familien etterpå (har tenkt til å holde det hemmelig til etter UL, og da er det jo kjekt å ta UL rett før vi popper nyheten). Klar for helg nå altså! En liten jobbedag igjen... Er sikkert greit å vente litt ja, slik at lille nurket får vokst litt til. Og når du, som du sier, føler deg litt tryggere og at magefølelsen er god så er det jo bare fint! Ser fram til helg jeg også! Skal bli deilig nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #194 Del Skrevet 24. november 2011 Så bra at magefølelsen bedrer seg! Ja! Er sikkert greit å vente litt ja, slik at lille nurket får vokst litt til. Og når du, som du sier, føler deg litt tryggere og at magefølelsen er god så er det jo bare fint! Ser fram til helg jeg også! Skal bli deilig nå Ja, det blir veldig koselig å endelig se nurket i begynnelsen av desember Noen som vet om ingefærkapsler er greit å ta? Skal kjøre noen timer i morgen, og ellers har jeg lett for å bli bilsyk. Så tenkte kanskje å være føre var, og ta litt ingefær før jeg drar.. Lurt? Ikke lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 24. november 2011 Forfatter #195 Del Skrevet 24. november 2011 Vektøkning i svangerskapet, som jeg fant på mammanett. Hvis denne stemmer ligger jeg fint an Har gått opp 3 kg (gjorde det de helt første ukene), og uke 10 er nær.. Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Hadde vært deilig å ikke gå opp så mye. Men det får kroppen og minien avgjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. november 2011 #196 Del Skrevet 25. november 2011 Vektøkning i svangerskapet, som jeg fant på mammanett. Hvis denne stemmer ligger jeg fint an Har gått opp 3 kg (gjorde det de helt første ukene), og uke 10 er nær.. Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Hadde vært deilig å ikke gå opp så mye. Men det får kroppen og minien avgjøre... Låner den listen der jeg. Ble litt lettet, har gått opp 2 kg og ser nå at det er normalt.. Fjoh! Alt bra med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 25. november 2011 #197 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg ligger visst under "normalen", men skylder på perioden med kvalme og uvelhet (og null lyst på søtsaker i motsetning til tidligere) og satser på at vekten kommer etterhvert. Helsedirektoratet anbefaler vel uansett en økning på 11 - 16 kg, og det varierer jo fra person til person. Vi blir nok fine gravide uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 25. november 2011 #198 Del Skrevet 25. november 2011 Trodde det var vanlig å gå opp 10% av total vektøkning i første trimester!? Det står det ihvertfall i svangerskapsboka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. november 2011 #199 Del Skrevet 25. november 2011 Bestilte du privat ul forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 25. november 2011 Forfatter #200 Del Skrevet 25. november 2011 Låner den listen der jeg. Ble litt lettet, har gått opp 2 kg og ser nå at det er normalt.. Fjoh! Alt bra med deg? Ja, syntes den listen var litt fin. Deilig å se at man ligger på normalen, selv om normalen selvfølgelig er individuell.. Jeg ligger visst under "normalen", men skylder på perioden med kvalme og uvelhet (og null lyst på søtsaker i motsetning til tidligere) og satser på at vekten kommer etterhvert. Helsedirektoratet anbefaler vel uansett en økning på 11 - 16 kg, og det varierer jo fra person til person. Vi blir nok fine gravide uansett Det har du rett i, fine blir vi uansett! vektøkningen kommer jo også uansett Trodde det var vanlig å gå opp 10% av total vektøkning i første trimester!? Det står det ihvertfall i svangerskapsboka. Har også lest det.. Tok bare inn den listen fordi den passet meg, men er jo veldig individuelt det der.. Håper for min del ikke det med 10% stemmer, for da vil jeg jo gå opp 30 kg totalt!! den som venter får se.. Bestilte du privat ul forresten? jepp, blir privat. Har jo ikke noe annen grunn enn at jeg vil se den lille, så henvisning fra legen får jeg nok ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå