Gå til innhold

Spennende tider!

Selma_

Anbefalte innlegg

Dumt med så mye kynnere, håper at du får slapper av i helgen og påsken slik at kynnerne kanskje roer seg:)

Kjekt å få høre at det ikke ser ut som du har lagt på deg:D er en liten trøst når du selv føler du har gått opp mye:)

Folk ser bare rart på meg når jeg sier jeg er over halveis, har ikke lagt på meg mer enn 500g og lillegutt ligger langt inne så har ikke Noe særlig med mage. Håper magen kommer snart, ser så kos ut :rodmer:

Håper du får en fin dag og en avslappende helg:) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt med sånne kommentarer når man føler seg en smule stor i forold til hva man pleier :jepp: Er ikke så godt å vite akkurat hvor kiloene setter seg, og mye av vekten (blodvolum, brystvev, livmor, morkake, babyen) er jo ikke synlig for noen.

Så deilig å kjenne all bevegelsen. Det kommer nok til å bli et savn etterpå mistenker jeg. Men så får vi jo verdens beste skatt i hendene da, så vi får vel andre ting å tenke på :rodmer:

:klemmer:

Heeelt greit med slike kommentarer! Heldiggrisen. Tror jeg må reise hjem en snartur jeg også, for å høre hva de andre mener.. Hehe. Men det vises godt på meg dessverre, blitt rundere i ansiktet.

Kjedelig med kynnere.. :( Har du vært hos lege/jordmor? Hva sier de? Her ble jeg sykemeldt ut svangerskapet pga sterke kynnere og bekkenløsning.. :(

Tenk at du er over 27 uker på vei!! Ikke lenge igjen nå. :)

Håper du har det fint-fint. :klemmer:

Huff, har du vært sykemeldt lenge? Ut svangerskapet er jo ganske lenge, men er godt du får hvilt før du får en liten en å sette fokuset på da :) håper formen din er fin ellers :) jeg har vært hos både lege og jordmor, fått beskjed om å ta det med ro og se om kynnere gir seg av hvile. Om de gjør det blir jeg nok sykmeldt delvis.. :S men har i det siste også merket antydninger til bekkenløsning, så håper ikke det kommer på toppen av de t hele!!

Kjedelig å få forstyrret nattesøvnen slik! Dumme kynnere! Men håper det roer seg litt..

Så herlig å høre at man ikke ser ut til å ha gått opp noe som helst når man egentlig har det :fnise: De gravidkiloene er kanskje flinke til å gjemme seg godt på visse personer..Jeg har som Angel-A fått litt rundere ansikt også får jeg lett dobbelthake! :fnise:

Nå er det snart helg og påskeferie. Håper du får roet ned da slik at kanskje kynnerene tar det litt roligere også?! :klemmer:

satser på å roe ned godt i påsken ja, og se om kynnerne også roer seg :jepp:

Dobbelthaka kommer nok godt fram her også etter hvert tenker jeg :fnise: går jeg opp mer nå tror jeg ikke kroppen har noen flere plasser å gjemme kiloene på :gjeiper:

Dumt med så mye kynnere, håper at du får slapper av i helgen og påsken slik at kynnerne kanskje roer seg:)

Kjekt å få høre at det ikke ser ut som du har lagt på deg:D er en liten trøst når du selv føler du har gått opp mye:)

Folk ser bare rart på meg når jeg sier jeg er over halveis, har ikke lagt på meg mer enn 500g og lillegutt ligger langt inne så har ikke Noe særlig med mage. Håper magen kommer snart, ser så kos ut :rodmer:

Håper du får en fin dag og en avslappende helg:) :klemmer:

Ja, rart hvor forskjellige kroppene fungerer i et svangerskap! Heldige du som har gått opp så lite, da har du liksom lov til å gå opp en del framover.. ;)

Det er veldig kos med magen ja :)

God påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt omtrent hele svangerskapet, prøvde meg på noe jobbing i januar/februar men kroppen tålte det ikke rett og slett. Først ble jeg sykemeldt pga korsryggen(tror det var bekkenet egentlig), uka etter(begynnelsen av november) kom kvalmen for fullt så ble sengeliggende med det helt frem til januar/februar. Og da kvalmen begynte å avta så fikk jeg sterke kynnere i tillegg, og så kom bekkenløsningen.. Var hos legen for 1-2 uker siden og han bare ristet på hodet og sa jeg var skikkelig uheldig og fikk beskjed om å bare ta vare på meg selv og magen så godt det lar seg gjøre, også sykemeldte han meg ut svangerskapet.

På en måte så har tiden gått fort fordi jeg har vært så mye dårlig, men kjenner det nå når det er bekkenet og kynnere som stopper meg at dagene blir lange. Da er jeg jo våken hele dagen og er jo ikke "sengeliggende". Blæh.. Så jeg holder rett og slett på å gå på veggen. :gjeiper: Håper at folk er mer gira på barseltreff etter påsketider så jeg får vært sosial. :jepp:

Jeg krysser fingrene for at du slipper bekkenløsningen i hvert fall, synes det er vanskelig nok med de harde kynnerne jeg. Kan jo ikke gjøre noe som helst før de kommer! Men ta det opp med legen din, for kjenner du at bekkenet begynner å krangle så må du stoppe opp i god tid. Ikke noe vits i å presse deg for da blir det myyye verre.

Ble det litt "sytete" innlegg ser jeg.. :sjenert: Sorry! Men mitt tips er som sagt at hør på kroppen din, for jeg hadde gjort alt for å kunne jobbe igjen!!

Håper ellers at du, magen og din kjære har det fint! God helg til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke tulle med bekkenvondt nei!! Det er kjempekjedelig å være sykmeldt, så få heller tilpasset arbeidsoppgave så tidlig som mulig!

God helg til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ville kanskje bedt om gradert sykmelding om jeg var deg. Kynnere blir jo verre jo mer aktiv du er og bekkenet blir heller ikke noe bedre av jobbing. Men du kjenner det vel best selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt omtrent hele svangerskapet, prøvde meg på noe jobbing i januar/februar men kroppen tålte det ikke rett og slett. Først ble jeg sykemeldt pga korsryggen(tror det var bekkenet egentlig), uka etter(begynnelsen av november) kom kvalmen for fullt så ble sengeliggende med det helt frem til januar/februar. Og da kvalmen begynte å avta så fikk jeg sterke kynnere i tillegg, og så kom bekkenløsningen.. Var hos legen for 1-2 uker siden og han bare ristet på hodet og sa jeg var skikkelig uheldig og fikk beskjed om å bare ta vare på meg selv og magen så godt det lar seg gjøre, også sykemeldte han meg ut svangerskapet.

På en måte så har tiden gått fort fordi jeg har vært så mye dårlig, men kjenner det nå når det er bekkenet og kynnere som stopper meg at dagene blir lange. Da er jeg jo våken hele dagen og er jo ikke "sengeliggende". Blæh.. Så jeg holder rett og slett på å gå på veggen. :gjeiper: Håper at folk er mer gira på barseltreff etter påsketider så jeg får vært sosial. :jepp:

Jeg krysser fingrene for at du slipper bekkenløsningen i hvert fall, synes det er vanskelig nok med de harde kynnerne jeg. Kan jo ikke gjøre noe som helst før de kommer! Men ta det opp med legen din, for kjenner du at bekkenet begynner å krangle så må du stoppe opp i god tid. Ikke noe vits i å presse deg for da blir det myyye verre.

Ble det litt "sytete" innlegg ser jeg.. :sjenert: Sorry! Men mitt tips er som sagt at hør på kroppen din, for jeg hadde gjort alt for å kunne jobbe igjen!!

Håper ellers at du, magen og din kjære har det fint! God helg til deg :klemmer:

Huff, stakkars deg! :( hørtes absolutt ikke noe særlig ut.. (har sikkert lest mye om det i dagboka di, men lett å glemme...). Skjønner godt at dagene blir lange, når man føler at man egentlig har energi, men ikke kan gjøre noen ting.. Det er vel kanskje ikke noe håp om bedring heller, før etter fødselen?

Skal prøve å høre på kroppen min ja, men er ikke så lett.. :sjenert:

Ellers har vi det fint alle tre :rodmer: koser oss med tanken på at vi snart er mamma og pappa!

Må ikke tulle med bekkenvondt nei!! Det er kjempekjedelig å være sykmeldt, så få heller tilpasset arbeidsoppgave så tidlig som mulig!

God helg til dere! :)

Jeg har bare kjent det i bekkenet den siste tiden. Mulig det har vært lenger, men at jeg har tenkt på det som "menssmerter" i forbindelse med kynnerne... Det sitter liksom i området hvor jeg før graviditeten hadde mnessmerter, og så kjenner jeg det ned mot symfysen og litt nedover lysken.. Det r nok på et veldig tidlig stadium.. Vet ikke helt hvordan jeg skal tilpasse arbeidsoppgavene heller.. :klo: sitter på kontor, og har kjent det både når jeg sitter, står og går.. Og kynnerne er jo der hele tiden.. Æsj, vanskelig dette her!

God helg til deg og dine!

Ville kanskje bedt om gradert sykmelding om jeg var deg. Kynnere blir jo verre jo mer aktiv du er og bekkenet blir heller ikke noe bedre av jobbing. Men du kjenner det vel best selv. :klemmer:

Hvordan funker gradert sykemelding egentlig? :sjenert:

Får nok se hvordan formen utvikler seg gjennom påsken, og prøve å ta noen grep etter ferien hvis det ikke har blitt bedre..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper kynnerene roer seg når du har fri :kose:

Jeg er gradert sykemeldt, jobber fire dager i uken der jeg kommer senere og går tidligere. Det tilpasses hver enkelt :Nikke: jeg vet om de som jobber hele dager når de er på jobb og har f.eks en eller to sykemeldingsdager i uken, andre jobber hver dag men går tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gradert sykemeldt. Jobber 3 korte dager i uka og har fri i 2.

Så du har mange muligheter! Bare bli snakk med sjefen om hva som vil være bra for deg. De er jo pliktige i å tilrettelegge for deg, så det blir ikke noe problem! :)

Vil ikke at du skal slite deg helt ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill pusilus, Alabama og ara! :klemmer:

Høres ut som gradert sykemelding kan være tingen ja! :jepp: får høre hva legen sier (tenker jeg bør ta en tur dit etter påske, hvis jeg ikke er heldig og får time en av de nærmeste dagene da..) Føler at kynnerne har roet seg allerede, har stort sett tilbragt helgen på sofaen.. Så kan se ut som hvile hjelper. Å jobbe f.eks 50% vil kanskje holde kynnerne i sjakk..?

Frøkna sparker masse! :rodmer: merker at sparker nærmer seg faretruende ribbeina mine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvile er nok beste medisin mot kynnere!

De sparkene er såå herlige! Man får liksom aldri nok! :rodmer: :rodmer:

Har du planer for påsken da, Selma_?

Hvordan står det ellers til med forberedelser og utstyr til lille baby? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvile er nok beste medisin mot kynnere!

De sparkene er såå herlige! Man får liksom aldri nok! :rodmer: :rodmer:

Har du planer for påsken da, Selma_?

Hvordan står det ellers til med forberedelser og utstyr til lille baby? :)

Ingen spesielle planer for påsken, bortsett fra å slappe av, og prøve å få kjøpt inn litt babyutstyr før helligdagene. Har jo ganske lite nå, så må prøve å få litt oversikt..

Sitter også og prøver å få fylt ut søknaden om permisjonspenger. Men er så redd for å gjøre feil! Og synes det er vanskelig med korrekte lønnsopplysninger osv..

Men fars permisjon kan vi endre på hvis vi føler for det? Det står mellom at han tar full permisjon etter min permisjon (jeg tar så mye som mulig, han 12 uker), eller om han tar gradert fra høsten, slik at veslemor kanskje bare har 3 dager i barnehagen og et par dager hjemme med far..

Hvordan fordeler dere andre permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for kynnere er bare å slappe av, rett og slett. Tror hverdagen din kommer til å bli mye bedre om du får trappet ned litt på jobb. :)

Permisjon ja.. Huff, er mye å sette seg inn i. Vi er usikre på hvordan vi skal gjøre det enda. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å ha hatt litt tid sammen med samboer og knøttet på slutten, men hvordan vi skal gjøre det det aner jeg ikke. Om du vil forandre permisjonen etter at du har søkt så går det, en venninne av meg hadde visst gjort dette. Litt stress, men det funket.

Vet at noen kommuner har kurs i permisjonspenger/permisjonsopplegg, kanskje din kommune har det? (om du går inn på nav sin side, så ligger kursoversikt på høyre side. Finn din kommune og så får du oversikt over alle kurs.) De hadde ikke det her dessverre, utrolig kjipt.. :( Er jo så mye å sette seg inn i. Tror jeg skal få med meg samboer ned på NAV etter hvert for et møte jeg, så får vi gjennomgått hele greia sammen. Skal høre med jordmor neste gang jeg er der også, om de har noen kurs om dette. Vanskelig. :unsure:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Permisjonssøknad :bond: Synes det er vanskelig. Kjære skal prøve å søke om han kan overføre sin del til meg siden han jobber i et lite firma og er den eneste som gjør det han gjør. Hvis ikke han kan det blir det til at han tar 12 uker, mest sannsynlig gradert, og må jobbe som en helt på kveldstid for å ta igjen.. Ikke drømmesituasjonen.. Her har NAV informasjonsmøter om foreldrepenger jevnlig, eller det blir val annen hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler det slik at jeg får størstedelen av permisjonen (og forlenger den med 4 uker ferie i år), mens Mannen får sine 12 uker. Så får vi litt tid sammen de 14 dagene han er hjemme i forbindelse med fødsel, og til neste sommer når han har permisjon + ferie, og jeg har ferie.

Skal muligens søke om ulønnet permisjon også, men det ser vi litt an og søker om det når det nærmer seg, så Mannen sin søknad om foreldrepenger sender vi heller ikke før det nærmer seg hans tur.

Om man gjør noe feil med søknaden er det ikke verre enn at man får den i retur og kan rette på den :Nikke:

Koselig å bruke disse dagene til utstyrsshopping da :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vi skal gjøre omtrent sånn som Haley. Synes det var stress med søknaden, men den er heldigvis ikke kommet i retur, så jeg håper det ble riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I see! Vi er heldige da jenter, som får barn på den tiden vi får!! Gjør det så greit i forhold til barnehage osv :) Synes liksom det passer veldig fint å få sommerferien neste år før lille skal i barnehage, da er hun jo over 1 år når hun begynner :)

Tar dere 80 eller 100% da? Vi har snakke tom å ta 80% fordi det er lettest og føles tryggest :gjeiper: Vet ikke hvorfor, men da blir hvertfall pengene fordelt utover, og vi taper ikke altfor mange tusenlappene på å gjøre det sånn.. Selv om 100% nok hadde lønt seg...

Jeg har helt glemt å juble for 28 uker! Og 3. trimester!!!!!

Så: :strix::bolledeig:

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 3.trimester!!

Vanskelig det med permisjon, har liksom utsatt det å tenke på det enda.. Kremt. Får vel se litt på det nå i påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...