Gå til innhold

Holde barn hemmelig for besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 måneder siden fikk jeg mitt første barn med min samboer. Han har ikke ønsket å dele dette med hverken venner eller familie. (de bor på en annen del av landet).

Argumentet er at han ikke ønsker stresset med besøk, mas osv.

Har besteforeldre en moralsk plikt å få vite? Jeg er litt bekymret for at svigers skal tro at det er jeg som har bestemt dette. Min familie har vist det fra dag 1. Planen er at vi skal overraske dem når vi skal på julebesøk, men frykter litt at det kan bli en negativ opplevelse da de kan føle seg holdt utafor.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hakeslepp: Nei vet du hva!
  • Liker 31
Skrevet

Det er jeg temmelig sikker på hadde blitt en negativ opplevelse jah! Jeg tror ikke jeg hadde gått med på å ikke si det til familien hans, hadde vært såååå flau den dagen jeg skulle si det eller de fant det ut!

• Liker 16
Skrevet

Hææ? Mener du dette særisøst?

Skrevet

Åh gud, jeg hadde blitt både forbanna og skuffet hadde barna mine plutselig dukket opp med en 7 måneder gammel baby og ikke sagt et ord om det på forhånd. Det hadde bare blitt så utrolig, fullstendig feil!

• Liker 18
Gjest Maneater?
Skrevet (endret)

Hva i h... Hadde blitt for sært for meg, sagt takk og farvel.

Endret av Maneater?
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Vel teorietisk sett så har de vel ikke krav på og få vite det

men det er en veldig merkelig ting og skjule.

Endret av Corto Maltese
Skrevet

Håper foreldrene hans er "unge og spreke" For dette vil nok bli det verste sjokket de noen gang har opplevd.

Hele greia er så innmari feil at jeg ikke har ord. Stakkars foreldre, og stakkars deg som er sammen med en idiot som han der, og stakkars barnet deres som skal vokse opp med han som far.

• Liker 22
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes din samboers argumenter er syltynne. Vet hans foreldre i det hele tatt at dere er samboere?

• Liker 17
Skrevet

Jeg håper dette er tull, eller så er dette tidenes dummeste avgjørelse fra samboeren din. Stakkar besteforeldre hvis dette stemmer. Alternativet er at det er noe samboeren din ikke forteller deg om bekgrunnen for ikke å si noe. Uansett synes jeg du skal kreve en god forklaring!

• Liker 17
Skrevet

Dette er det verste jeg har lest på lenge! Dere er noen onde, onde mennesker! Hadde jeg vært bestemoren hadde jeg blitt så utrolig såret at jeg hadde slitt ekstremt med å tilgi min egen sønn for å holde det skjult for meg, og jeg hadde aldri klart å tilgi min svigerdatter. Dere har allerede holdt barnet skjult i over ett år om du inkluderer graviditeten. Dette var utrolig trist og utrolig vond lesing. Jeg håper du og barnefar aldri slutter å skamme dere for det dere har gjort.

• Liker 5
Skrevet

Hvis de ikke vet at ungen er født, så kan de ikke ha visst at dere er gravide. Høres ut som han skammer seg over forholdet og ungen.

• Liker 2
Skrevet

Oh my lord!! :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Sier ikke mer...

• Liker 3
Gjest Leonidene
Skrevet (endret)

Umm... Hva er planen til samboeren din då? Dukke opp på døra deres og rope "tadaaaa, overraskelse!!! " og forvente at det skal gå fint og at de ikkje skal reagere på å ha blitt utelatt fra dette i veldig lang tid?

Eg hadde FORLANGT at han fortalte sine foreldre om det ASAP (samt fortelle de grunnen til at han ikkje hadde fortalt det før slik at ikkje skylda blei dytta over på meg), for ellers hadde eg kontaktet de og fortalt det selv. De har kanskje ikkje krav på å få vite det, men det er snakk om besteforeldrene til barnet, så de bør jo få vite det.

Endret av Leonidene
  • Liker 4
Skrevet

har du møtt foreldrene hans i det heletatt? :omg:

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna. Det er ikke en hyggelig overraskelse, det er stygt gjort. Et barn er en gave til hele familien, ikke bare foreldrene. Foreldrene eier ikke barnet, det hører til i en større sammenheng. For en tosk.

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som han ikke ville si til foreldrene sine at du var gravid, så har det liksom bare eskalert derifra....

Som andre spør: vet din svigerfamilie at du i det hele tatt eksisterer?

• Liker 9
Skrevet

:hakeslepp:

Jeg tror jeg hadde revurdert hele forholdet :blink: Skjemmes han over barnet deres??

• Liker 4
Skrevet

Hvis de ikke vet at ungen er født, så kan de ikke ha visst at dere er gravide. Høres ut som han skammer seg over forholdet og ungen.

...eller at han har en annen grunn til at han ikke vil at det skal være kontakt mellom barnet og foreldrene hans. En grunn han ikke oppgir.

TS: Still ham til veggs og forlang et skikkelig svar. Det er ingen normale mennesker som skjuler for sine foreldre at de har barn, for å unngå "stresset med besøk og mas". Enten har han en annen grunn, eller så har han en skrue løs.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...