Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen Fløtepusen!! :gratulerer:

Mini klarer snart å si Pus! Når jeg kom hjem fra jobb i dag pekte han på katta og sa "Puh..!" med verdens største glis! Søtnosen.. :rodmer:

Huff Dorey... :troest:

Vet ikke om det er sammenlignbart, men jeg følte på samme måte etter at jeg mistet pappan min. Det første året gikk jeg og kjente på alt som hadde vært forrige år på samme tid. Da det nærmet seg ett år kom den siste tiden tilbake, og det ble utrolig tungt igjen. Men nå er jeg i gang med andre året, og jeg syntes det gikk lettere f.eks i påska, som var fæl i fjor.

Jeg håper for din del at det blir på samme måten, at du får det lettere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Fløtepusen! :hjerte:

Dorey - jeg kjenner meg igjen, selv om din fødselsopplevelse var mye tøffere enn den jeg hadde med Turnerose. Men det kom veldig tilbake rundt 1-årsdagen for meg også, og ikke på en god måte. Mange mørke, dystre tanker som var vanskelige å håndtere. Si fra hvis du trenger en prat, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey: jeg er tilgjengelig for prat, jeg og.

Er ennå litt tid igjen før ettårsdagen her, men tror jeg skal være litt obs på at ting kan komme litt tilbake her også. Gjør det ikke det er det jo fint, men greit å ikke bli tatt på senga om det kommer.

Nå har mamma funnet ut at det er på tide med nestemann, så hun kjører full propagandakampanje med hvorfor det er så fint med søsken. Dama eier ikke antenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt dere som blir tankefulle rundt fødsler som var krevende og vonde og ikke føltes helt på topp. Når opplevelsen var vanskelig så blir vel minnene vanskelige også. Men håper at det kanskje blir lettere med årene? Men i bunn og grunn tror jeg det er lurt å PRATE/skrive etc om det, og få det mest mulig bearbeidet og ut av systemet. Ikke bare lukke saken og si til deg selv: nå er det over. (det kan være at smerten ved det hele innkapsles, og ikke slippes løs før minnedager og nye graviditer osv).

F.eks hvis det er risiko for at man går og gruer seg mye ved neste graviditet, ville jeg ikke nølt med å kontakte lege/psykolog/helsesøster/jordmor... så mye bedre å prøve å ta tyren ved hornene.

Og så vil jeg gjerne avslutte med å si at jeg er takknemlig for at fødselen til Fløtepusen gikk over all forventning (tror jeg har glemt smertene litt), og er glad for at jeg husker alt som en positiv opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Fløtepusen på etterskudd! :blomst:

Føler med dere som sliter med dårlige minner fra fødselen. Jeg kan ikke sette meg inn i det da det jeg hadde kan kalles en drømmefødsel...Håper og tror at tankene og følelsene deres blir bedre med tiden og at dere har noen å snakke med! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini klarer snart å si Pus! Når jeg kom hjem fra jobb i dag pekte han på katta og sa "Puh..!" med verdens største glis! Søtnosen.. :rodmer:

Småen gjør også det. Dvs, han sier ikke pus, men mjauer når han ser dyret. Eller hvis vi sier navnet til dyret. Det er faktisk det første bevisste "ordet" hans, i den forstand at han har en spesifikk lyd koblet til en spesifikk ting. Ganske morsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har vi hatt småen i senga sammen med oss og jeg må egentlig flire litt. Samsoving blir en utfordring når de blir så mobile, gitt! Han ligger stille når han er i dyp søvn, men ellers ligger han OVER ALT. Litt sånn som her (roundhouse kick er en gjenganger). Eller under her:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, Schaden, det der hadde ikke fungert her. Veldig glad for å ha senga vår i fred, og nå kan til og med lese på senga, herlig!

Vi har feiret 1-årsdag i dag, med kake, og stort deilig fruktfat som er småen favoritt. Han skjønte ikke mye av dagen, men jeg syntes det var stas. :) Ble overraska over han når han krøp opp på fanget på div. gammelonkler og -tanter som han knapt har sett før, og satte seg godt til rette, eller skulle kose. Veldig lettvint å ha tillitsfull unge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fylt år! :sol:

Vi driver med nattavvenning om dagen (ingen pupp mellom 18.30 og 05) og lillemann har tatt tre skritt helt alene i dag!! :overrasket: Litt tull med dagsovingen de siste dagene, men regner med at det har med endrede rutiner og/eller utviklingssprang å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ettåringen, Stinelin! :strix:

Og hurra for lillemann som har tatt tre skritt også! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ettåringen Stinelin!!! :) Kjekt å høre at det var en vellykket bursdagsfeiring! Stor sas, ikke sant?

''''

Vi feiret Fløtepusen sin dag i går, kjempekjekt! Skriver mer i dagboka mi... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle som har fyllt 1 år!

Og :hoppe: for alle som har tatt sine første skritt!

Her er vi enda ikke der at E krabber mer enn han åler seg, og gåing blir nok ikke på denne siden av 1-årsdagen. Akkurat som forventet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen fyller 1 år på onsdag, men vi feirer visst hele uka til ende. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren kom en tur innom i dag! Jeg kokte nesten ungen da vi var ute.. hadde tatt på alt for mye tøy og attpåtil lammeskinn i vogna. Ble tatt litt på senga av varmen, ja!

Men så utrolig deilig. Småen får sove i kortermet body i dag og lekte i shorts og bare tær tidligere på dagen. Grillmat gikk ned på høykant, det og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grillings og barføtte tær her også. :nigo: Gresset er egentlig litt guffent fortsatt, men må være en fantastisk opplevelse for babyføtter uansett.

Nå er samboer på dugnad mens jeg har lagt lillemann for første gang på to måneder. Gikk ganske greit. Han må bare turne litt og vise meg at han synes det er veldig kjedelig å legge seg. :ler2:

Apropos varmen og sola og sånn: på Name It har de fine solhatter med solfaktor 50+ som koster 60-70 kr. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, grillings og bare tær hørtes fortreffelig ut. Vi grillet i går, men hønemor kan da ikke la ungen gå med tærne ute enda :fnise:

Så gøy at fler og fler tar sine første skritt på egenhånd her. Vi er nok ikke der riktig enda, men rundt møbler og sånn er stas ;)

Takk for tips om solhatt Mohair. Satt senest i stad og tenkte på at vi måtte skaffe et par slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg, og som vanlig går det i baby og husarbeid! ;) Sånt går nå dagene..

Fløtepusen går som bare det nå, det er lite vagging, hun snur rundt 180 grader, hun bøyer seg og løfter opp ting og går videre, hun går sakte og fort, og hun løfter med seg store ting og vagger avgårde. Lite fall igrunn, hun er stødig. Blir litt fall ute med sko og ujevnt underlag, men ikke noe voldsomt. HUn elsker å gå ute og undersøke ting. Vi gikk tur på en sti og hun skulle bare ut i skogkanten og se på trær og gress og alt slikt... It has SOO begun!

Merker også at hun er i litt "forandring" nå, særlig søvnen.. ting endrer seg vel litt nå med all gåinga osv. Og hun er blitt voldsom på å si ifra når hun ikke får viljen sin, gråter gjerne litt krokodilletårer og hyler og fekter litt.. jeg kaller det 1års minitrass.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtepusen høres så STOR ut, Pasjonsblomst! Tiden går så alt for fort... Min sin har såvidt begynt å reise seg opp etter ting, men han har nokså god kontroll på både å komme seg opp og ned igjen. Snodig at det bare er to måneder som skiller. Men han kan ikke slippes alene ned på bakken ute, han spiser på ALT. :rolleyes:

Vi er inne i en våkne-fem-på-fem-periode nå. Trøøøøtt.. burde ha vært i seng for lengst, er min tur til å stå opp tidlig i morgen. Men det er så deilig når vi har litt voksentid også. Eller alenetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...