Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Og jeg ER 32... og føler meg deromkring. Innbiller jeg at jeg ser ut som en realtivt ung og fresh mamma.. ;)

Noen dager føler jeg meg litt eldre, fordi jeg gjerne føler meg stiv i rygg og nakke og ikke akkurat er i topp treningsform. og med lite søvn innimellom er veien fra overskudd til underskudd kort.

tror egentlig ikke at jeg ser ut som en mamma når jeg tenker meg om, ikke en sånn voksen, litt rund og kjedelig dame-figur iallfall. (som om det er DET som er å være mamma...hihi).

Ilgrining i natt, skikkelig smertehyl... vi prøvde å roe henne uten suksess, og fikk kjempevondt av henne. Kraftige mistanker om tann nr 2 på vei ut, så det ble en stikkpille på henne og 10 min senere sov hun;) Bliss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en teori om at folk endrer seg med livsførsel mer enn tall. Har man vært mamma i 15-20 år så føler man at man har levd en stund, man lever jo ved siden av sine opplevelser. Og da er det det som bestemmer hvor gammel du er i hodet, mer enn faktisk alder. Jeg synes selv jeg både ser ut og lever som en ung kvinne/småbarnsmor-alder. Jeg ser bilde av damer i avisen som er samme alder, ber mannen gjette alder, og det kommer gjerne " sent 40-åra/tidlig 50-åra". Jeg synes ikke selv det er noe forskjell på meg og mødre som er typ 32.

Nåja, fire år er jo ikke store forskjellen ;)

Jeg føler meg igrunn bare gammel når jeg ser på ungdommen "nå til dags". Som feks de to frøene som snakket om at de hadde fått tak i "vintage" t-skjorter fra begynnelsen av nittitallet. :rolleyes: Men tror generelt man er veldig obs på at folk er jevnaldrende helt til man er ferdig utdannet og havner i jobb, hvor man omgås med mennesker i alle aldre. Jeg har feks kollegaer som jeg ikke føler at virker særlig eldre enn meg, men jeg vet at de er både ti og femten år eldre (det er snakk om menn, de vokser kanskje aldri fra seg ungdommen sin), mannen er eldre enn meg uten at det merkes og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg føler meg 28 men mulig det er på tide å endre det.. Jeg har mentalt begynt å forberede meg på at jeg pusher 40, og tenker om meg selv "snart 40". Jeg må skynde meg å få de barna jeg skal ha, toget er iferd med å forlate stasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og føler meg som 27, eller ihvertfall "mellom 25 og 30" . På Tupperwareparty har jeg vært to ganger - med mamma :lol: Synes det er mye gode produkter, men konseptet med å selge/kjøpe på party er jeg ikke så glad i. Og napoleonskake er nammis! :nigo:

I dag har frøkna begynt å sette seg opp helt selv! Og i sprinkelsenga si har hun såvidt reist seg opp to ganger *stolt mamma* Vi var på besøk hos ei venninne med en 10 mnd gammel gutt i går, så det spørs om ikke hun har plukket opp et og annet der ;)

..og ellers var vi oppe én gang i timen i natt, og jeg håper inderlig at vi slipper det i natt. Tenner er noe herk :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink jente du har, Haley! :)

Her er vi også oppe ofte om natten, stakkars lillemann er fortsatt syk. Dro til fastlegen i dag så han fikk undersøkt gutten nøye. På legevakten på søndag så var det bare inn og ut igjen. Ikke stort til hjelp synes jeg.

I dag ble det tatt blodprøve og han klemte og kjente og kikket i hals og ører og lyttet. Virusinfeksjon. Skulle se an formen til over helgen, var den fortsatt dårlig ville de vurdere antibiotika-kur.

Han har jo vært syk i 2 uker snart. Feberfri èn dag bare. Slitsomt, da han aller helst skal sitte klistret inntil mamma`n sin hele tiden.. Nå får han se til å bli frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann har fått spisevegring, men jeg håper bare det er tann. Men nå har jeg trodd at tanna skal dukke opp i over en uke, og jeg synes ikke jeg kjenner eller ser noe mer antydning til at den skal poppe opp.

Ingenting av mat som går ned nesten. Prøvde både fiskepudding, brød, avokado, mango og bringebær til frokost, men det eneste han godtok var Ellas smoothie. Heldigvis spiser han fortsatt grøt, så da får det bli grøt, da! Og så fullammer jeg jo praktisk talt om dagen.. :roll:

Har bestilt tøfler til lillemann i dag. Masse fine både på ebay og etsy! http://www.ebay.com/itm/290842473526?var=590098037435&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink jente du har, Haley! :)

Her er vi også oppe ofte om natten, stakkars lillemann er fortsatt syk. Dro til fastlegen i dag så han fikk undersøkt gutten nøye. På legevakten på søndag så var det bare inn og ut igjen. Ikke stort til hjelp synes jeg.

I dag ble det tatt blodprøve og han klemte og kjente og kikket i hals og ører og lyttet. Virusinfeksjon. Skulle se an formen til over helgen, var den fortsatt dårlig ville de vurdere antibiotika-kur.

Han har jo vært syk i 2 uker snart. Feberfri èn dag bare. Slitsomt, da han aller helst skal sitte klistret inntil mamma`n sin hele tiden.. Nå får han se til å bli frisk!

Stakkars lillemann! 2 uker... stakkars deg også da, skal se at det går mot bedring nå. Ønsker ham iallfall det!

Lillemann har fått spisevegring, men jeg håper bare det er tann. Men nå har jeg trodd at tanna skal dukke opp i over en uke, og jeg synes ikke jeg kjenner eller ser noe mer antydning til at den skal poppe opp.

Ingenting av mat som går ned nesten. Prøvde både fiskepudding, brød, avokado, mango og bringebær til frokost, men det eneste han godtok var Ellas smoothie. Heldigvis spiser han fortsatt grøt, så da får det bli grøt, da! Og så fullammer jeg jo praktisk talt om dagen.. :roll:

Har bestilt tøfler til lillemann i dag. Masse fine både på ebay og etsy! http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649

Kjempesøte tøfler, vurderer å bestille sånne selv. Bra mot å skli tenker jeg.

Spisevegring ja, da kan det hende noe er på gang... hehe. jeg har mang en gang sagt "det er sikkert tennene" uten at det er kommet sååå mange tenner enda. Men kommer, det gjør de. Før eller siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne skinntøfler er fine, Mohair! Vi bruker både det og "mokkasiner" med skinnsåler (som tåler vask). Ikke at småen går så mye rundt ennå (det er gøy å stå og hoppe, men ikke så mye mer), men det er veldig gulvkaldt hos oss, så jeg vil helst ha noe på føttene hans.

Håper tanna dukker opp snart! Bra at lillemann i hvert fall spiser grøt. Går jo an å blande inn litt frukt eller avokado der, kanskje? Eller blir det ville protester da?

Småen hadde én dag med bittelitt nedsatt matlyst (spiste en halv skive fremfor en hel en), men utenom det har han ikke latt seg stoppe av slike filleting som tenner :ler: Tann nummer to poppet opp for et par dager siden! :)

Uff, Ara, det er fælt når disse små er sjuke. Både å se dem sjuke og å måtte ta seg av småttiser som ikke vil noen ting annet enn å sitte på fanget (og noen ganger ikke det engang). Må dessverre si at det har blitt litt TV de siste dagene her i gården. Når det surves uansett om jeg legger meg ned for å leke med ham eller har ham på fanget og prøver å aktivisere ham der, ja, da gir jeg opp og skrur på den magiske boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt tøfler til lillemann i dag. Masse fine både på ebay og etsy! http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649

Så søte tøfler! Spørs om ikke frøkna trenger noen sånne :lur::hjerte: Ebay & Etsy :hjerte:

Spisevegring ja, da kan det hende noe er på gang... hehe. jeg har mang en gang sagt "det er sikkert tennene" uten at det er kommet sååå mange tenner enda. Men kommer, det gjør de. Før eller siden..

Den setningen har vi - og samtlige besteforeldre - sagt ørten ganger de sist 3-4 månedene, uten at noe har skjedd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøte tøfler, ja! Må nok gå til anskaffelse av et par slike. Gulvkaldt her også.. Når han har lekt lenge på gulvet så har han iskalde hender. Har heldigvis en lekematte som trives godt på og der er det litt lunere for hele kroppen.

Småen hadde én dag med bittelitt nedsatt matlyst (spiste en halv skive fremfor en hel en), men utenom det har han ikke latt seg stoppe av slike filleting som tenner :ler: Tann nummer to poppet opp for et par dager siden! :)

Uff, Ara, det er fælt når disse små er sjuke. Både å se dem sjuke og å måtte ta seg av småttiser som ikke vil noen ting annet enn å sitte på fanget (og noen ganger ikke det engang). Må dessverre si at det har blitt litt TV de siste dagene her i gården. Når det surves uansett om jeg legger meg ned for å leke med ham eller har ham på fanget og prøver å aktivisere ham der, ja, da gir jeg opp og skrur på den magiske boksen.

Godt at gutten din er så glad i mat! Det er min også, når han ikke er syk. Det meste går ned på høykant! Han sa til og med "mmmmm" til tran her om dagen! :laugh:

TV har det blitt her også i det siste. Eneste som har holdt han stille og rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen slike tøfler til storebror, bare vær obs at noen merker har veldig harde kanter inni. Storebror kunne ikke bruke sine, han fikk røde merker på sålen av føttene. Men umulig å vite hva som funker før man prøver da. Jeg brukte nøstebarn sine til storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg sove helt til klokka ni! Mannen sto opp med småen og lot meg bare sove til jeg våknet av meg selv. Var en smule forvirret da jeg våknet og det var helt lyst ute, kan du tro :fnise:

Men utrolig deilig! Har ikke sovet så godt siden før den lille klumpen dukket opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig, Shaden! Jeg sov også til ni, det var himmelsk :danse: Guttungen er inne i en god periode hvor han sover til mellom 0630 og 0700, veldig deilig etter den lange perioden med 0530... *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er! Soving er lykken. Jeg skal ikke klage, for lillemann sover til rundt sju som oftest. Noen ganger lenger også.

Mannen har flyttet ut i stua, så jeg og lillemann sover alene i dobbeltsenga og det er så utrolig deilig!! :) Vi sover bedre alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fikk gleden av å sove til kl.5, etter fire turer opp med flaska i natt. :roll: Blir snart sprø av den hyppige spisingen, mena ner virkelig ikke hva vi skal gjøre for å få slutt på det. Leker med tanken om å bare kutte ut og gi mat/mme om dagen og vann om natta. Men vet at det blir skriking, og vi er veldig lite prinsippfaste når klokke er 3 om natta og man kunne ofret en arm for å få sove... Dessuten er jeg redd for å ødelegge sovingen totalt, han sover jo tross alt mellom måltidene.

Ellers har vi fine dager nå, godt humør, god matlyst, og vi tror vi har en slags soverutine! :danse: I dag har han vært hos svigers mens vi har gjort siste innspurt på oppussing. Godt å få jobbe litt effektivt. :) Han er så god, finnes ikke skeptisk bare han får tid til å granske litt først. Søskenbarnet mitt som han aldri har sett før fikk en god kos i dag, godt å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er ikke fedrene utstyrt med like mye várhet for babyens lyder om natta som mødrene er?! Tror mannen må flytte inn med feltseng på rommet til frøkna når han skal ha perm :roll:

Morgenen begynner stort sett kl 7 her, men tannebissen lager krøll med både legging, Soving om natta og oppvåkning om morgenen. Kl 5.45 er visst en fin tid å våkne på nå. Godt å kunne overlate henne til pappa'n og sove videre et par timer :Nikke:

Og ellers har jeg allerede begynt å tenke på bursdagfeiring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke, kort og frokost med favorittpålegget på senga, jeg. :jepp: Småen synes det var kjempestas å få smule ned senga (han måtte få litt, han og), og enda mer morsomt med gavepapiret.

Gratulerer med morsdagen, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen alle :blomst:

Her tok mannen morgenen, selv om det var min tur til å stå opp. Også bakte han scones, presset juice og hadde kjøpt kort og to av mine favorittbøker i gave :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...