Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg leste litt mer nøye over pakkningsvedlegget til Paracet'n her og der står det at det er lurt med 4-5 timer imellom hver pille, så da forholder jeg meg til det.

Føler med dere Dorey og Schadenfreude.. Kjedelig når ungene nekter å sove. Har også vært smokk de siste 8-9 dagene. Er såå sår.. Og gutten som nesten hadde sluttet å amme...Nå er melkeproduksjonen på topp igjen. Big boobs ;-) Før de var de som noen lefser.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stinelin; det er veldig sant for meg - det er veldig koselig å være hjemme når jeg ikke er stuck der. Det er mest krevende for meg med permisjon, fokusere på hlede og kos, og ikke at jeg er midt i et 24 timers skift, og jammen består morgendagen av et nytt et.

Knerten her spiser mest pupp om natta, så her har vi også signe tatas om morgenen ;) Det blir bedre et år eller så etter ammeslutt, nå har jo kjertelvevet fortrengt fettet. Etter ammeslutt vil fett komme tilbake, såfremt man ikke er helt skraptynn da. Men spretne 17-års tatas er nok et tilbakelagt kapittel.

Skrevet

Jeg leste litt mer nøye over pakkningsvedlegget til Paracet'n her og der står det at det er lurt med 4-5 timer imellom hver pille, så da forholder jeg meg til det.

Virkelig? Det er ikke hva leger osv sier til meg. Spør helsesøster kanskje?

Skrevet

"Til barn anbefales generelt en enkeltdose på ca 15 mg pr. kg kroppsvekt, vanlig anbefalt døgndose er 45 mg pr. kg kroppsvekt, og maksimal døgndose er 60-75 mg pr. kg kroppsvekt. Det bør gå minst 4-5 timer mellom hver dosering. "

Fra felleskatalogen

Skrevet

Virkelig? Det er ikke hva leger osv sier til meg. Spør helsesøster kanskje?

Går jo an å spørre hva lege/helsesøster mener. Men det burde jo ikke være noen fare å forholde seg til det som står i pk.vedlegg og felleskatalogen....

Skrevet

Knerten her spiser mest pupp om natta, så her har vi også signe tatas om morgenen ;) Det blir bedre et år eller så etter ammeslutt, nå har jo kjertelvevet fortrengt fettet. Etter ammeslutt vil fett komme tilbake, såfremt man ikke er helt skraptynn da. Men spretne 17-års tatas er nok et tilbakelagt kapittel.

Jippi! Må være eneste gangen i livet jeg har ønsket meg mer fett på kroppen :ler:

---

Vi venter, og vi venter på at den først tanna skal bryte gjennom (hvor lang tid tar det vanligvis?). I mellomtiden er det maks to timer sammenhengende søvn om natta og ei frøken som tidvis hører ut som om hun brekker seg fordi hun putter fingrene litt for langt inn i munnen for å klø, og maten flyter på bord, gulv, stol og ikke minst baby fordi fingrene er stadig inni munnen. Måltid ingen hindring :roll::fnise:

Skrevet (endret)

Knerten har fått sin første tann!! Så gøy. Kjente det tilfeldigvis isted. Han har ikke vært noe spesielt ulykkelig i det siste. Men har gnagd på det han kommer over da, idag var han ivrig på beina på tripptrappen :fnise:

Endret av ViljaH
  • Liker 1
Skrevet

Er ganske sikker på at tann er på vei her også. En litt ekstra sinna gutt som ikke vil spise noe særlig og tann som ligger på lur og venter på å sprette ut.

Gjest Unknown
Skrevet

Her kommer det ingen tenner :ler: Men siden han nærmer seg 9 mnd med stormskritt, så er de vel rett rundt hjørnet tenker jeg. Lurte litt på om han hadde vondt i gårkveld, måtte bysse for å roe han i sengen - og det er lenge siden sist! Men har ikke merket noe mer i natt.

T har funnet ut at kl. 2 er det mat og kl 5.30 er det morgen. Uansett når vi legger han, eller om han får mme tidligere på kvelden, så holder han seg til de tidspunktene. Og jeg vil sånn at det heller skal være 3 og 6.30 i det minste! Får bare vente, M sov plutselig mye lengre på morgenen når ho var rundt året, får håpe T er lik :jepp:

Skrevet

Den første tanna til Småen poppa opp bare tre-fire dager etter at han hadde vært våken hele natta og sikla i strie strømmer dagen etterpå. Sikla gjennom fire smekker bare på formiddagen... Nå er tann nummer to antagelig rett rundt hjørnet.

I går fikk han mat i egen skål for første gang. DET var stas! Og utrolig deilig for oss å få sitte helt i fred og spise middagen vår, mens ungen måkte i seg med begge hender. Klinte like gjerne til med å servere brødskiva i skål i dag også. Plutselig tok frokosten betydelig kortere tid, gitt! Og bare én bit havnet utenfor gapet.

Stakkaren er stadig skikkelig nedsylta. I dag blir det en kjapp tur til legen for en sjekk. Han har fått en ganske stygg, surklete hoste og da syntes de det var greit at jeg tok en tur da jeg ringte for å høre hva de mente.

Sånne nesesugere må forresten være den ekleste, men samtidig mest geniale oppfinnelsen noen sinne. Småen HATER den, men da får han i det minste noen minutter uten "bart".

Skrevet

Nesesuger er ganialt, ja. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. :Nikke:

Vi serverer stort sett maten rett fra bordplata, ellers rister han bare av maten og kaster skåla på gulvet. Den fra Ikea med sugekopp klarer han å skyve utfor kanten, så den er like håpløs. :glare:

Skrevet

Det er en kant på brettet til Antilop-stolen, så enn så lenge har Småen ikke funnet ut at han kan måke skåla over der. Men så tok vi sugekoppskåla i bruk nå nettopp, så det er vel bare et tidsspørsmål før den går i gulvet, den og. :fnise:

Skrevet

Her har E knekt fremover-koden, og åler seg rundt nå :nigo: er utrolig morsomt å se når han kommer seg dit han ville, han blir så glad. Også morsomt å se når det ikke går etter planen, da havner han også i skilpaddestillingen og vil opp og ha hjelp til å komme dit han vil ;)

Den andre tanna er på vei opp nå, nå har han fått begge tennene nede. Kan også se ut til at de oppe er på vei :)

Vi bruker ikke skål eller tallerken til maten hans enda, han får rett på brettet. Har kjøpt inn en plastskål, men tror nok den bare havner på gulvet enda.

Skrevet

Så gøy at det popper tenner her!! :) Det skjer så mye med disse små hele tiden. L er blitt en skikkelig klatremus og er høyt og lavt om dagen.Og noen ganger greier han å sette seg fast inni et hjørne..Skjønner liksom ikke åssen han skal komme seg ut derfra igjen! :laugh: Jeg ler så mye av han. Han er jo så søt og morsom.

Og formen hans er blitt MYE bedre. Paracet og nesedråpe-kuren gjorde susen. Nå gjenstår den stygge slimete hosten hans...

Bra du tar med plutten til legen Schadenfreude. LIke greit å få sjekket. Gir man slimløsende/hostesaft eller sånn til disse små, tro?

Her gikk også maten i gulvet når jeg serverte i skål. Men kjøpte dette settet på et Tupperwaremøte i høst og den skåla med sugekopp er veldig god. Går ikke an å rikke den hvis man fester den riktig.

Hva spiste han selv under middagen Shadenfreude?

Skrevet

I dag testet vi fiske-fiskekakene fra den nye jippi-serien til Meny. Det var poppis! Måtte ta vekk asjetten etter at småen trykket innpå med begge hender såpass ivrig at han prøvde å dytte nok en bit inn samtidig som han brakk seg for å få ut det som allerede var der.

Ivrig tass.. Tror vi bør holde oss til et par biter av gangen frem til han skjønner at han må ta det litt pent. :fnise:

Ellers har vi fått hostesaft for hosten og beskjed om å følge med på ørene. Legen så at det var antydning til ørebetennelse, men kunne ikke si om det var noe som kom eller var i ferd med å bli bedre. Usj.. Har vondt av den lille klumpen.

Skrevet

Det tupperwaresettet ser fint ut, men man må vel på "party" ( :fnise: ) for å få tak i det. Kanskje jeg skal google litt og finne noe fint..

Skrevet

Det tupperwaresettet ser fint ut, men man må vel på "party" ( :fnise: ) for å få tak i det. Kanskje jeg skal google litt og finne noe fint..

Ja, det settet er veldig fint og ungen kan bruke det i mange år. Også er bestikket ergonomisk. Du må nok på tuppermøte for å få tak i tror jeg. Du får samle noen damer hjemme hos deg da vet du. Da får du jo vertinnegave også ;)

Skrevet

Ja, det settet er veldig fint og ungen kan bruke det i mange år. Også er bestikket ergonomisk. Du må nok på tuppermøte for å få tak i tror jeg. Du får samle noen damer hjemme hos deg da vet du. Da får du jo vertinnegave også ;)

Jeg vil ikke ha så mange voksenpoeng som det et tupperwareparty gir. :ninja: Lillemann får ønske seg det til bursdagen. :fnise:

Skrevet

Det er jo sånne Tupperware-stands rundt omkring, også... Pleide å være en på Sandvika Storsenter, ihvertfall, men aner ikke om den er der nå lenger. Eller hvis du kjenner noen som har Tupperware-kontakter, så kan de bestille for deg? Hehe. Ser den med voksenpoengene. :ler:

Skrevet

Ja, søren altså. :fnise: Jeg fyller 30 i år også!! :daane:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...