*Joyce* Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #3321 Skrevet 5. februar 2013 Ja, søren altså. Jeg fyller 30 i år også!! I know... Skumle saker. Hvordan ble jeg så gammal?
ara Skrevet 5. februar 2013 #3322 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Ja, søren altså. Jeg fyller 30 i år også!! Haha!! Er det så ille altså? Da er jeg skikkelig kjærring som har vært på 2 tupperpartyer på et halvt år...og jeg fyller 25 i år...(på torsdag, faktisk ;-) Men dere...når deres små har vært syke, med feber og det hele.. Har de fått noen form for utslett da? Her begynte det for 4-5 dager siden. Han får noe som ligner insektstikk. Hvitt inni og rødt rundt. Noen ganger ser det ut som at han er blitt klort opp også. Får sånn lang stripe som hovner litt. Om jeg rekker så stikker jeg innom helsestasjonen i morgen og spør hva de tror.. Tenkte bare jeg skulle høre om dere har opplevd noe lignende? Edit: Disse utslettene kommer og går. Plutselig er de der og etter ca 30.min blir de borte..... Endret 5. februar 2013 av ara
Schadenfreude Skrevet 6. februar 2013 #3323 Skrevet 6. februar 2013 Ja, søren altså. Jeg fyller 30 i år også!! Sier du... Jeg kjøpte brodder på Bogerud! Kan like gjerne sette meg ned og binde fastelavensris med en gang. Men tupperware er teite. Jeg vil ikke på party og synes folk som maser om sånt er slitsomme. Hvis du får tak i skål, tipser du om hvor da? 1
Pasjonsblomst Skrevet 6. februar 2013 #3324 Skrevet 6. februar 2013 I dag testet vi fiske-fiskekakene fra den nye jippi-serien til Meny. Det var poppis! Måtte ta vekk asjetten etter at småen trykket innpå med begge hender såpass ivrig at han prøvde å dytte nok en bit inn samtidig som han brakk seg for å få ut det som allerede var der. Ivrig tass.. Tror vi bør holde oss til et par biter av gangen frem til han skjønner at han må ta det litt pent. Jeg handlet små fiskeboller i Jippiserien, så for meg at de var ekstra sunne siden de var for barn. Litt naivt å tro kanskje? men søte små... gjenstår enda å teste. Spiste mini de bare som de var? Lunka kanskje? '''''''''' I går kjøpte vi parkdress til Fløtepusen, str 80.. Perm-pappaen som ville, han ville ta henne med ut og leke litt... sånn i snøen. Er vel på tide snart, så nysgjerrig og aktiv som hun er. Ble stor vårdress, så kler vi godt på henne nå, og forhåpentligvis kan hun ha den til høsten... Aner jo ikke hvor fort hun vil vokse til.
Schadenfreude Skrevet 6. februar 2013 #3325 Skrevet 6. februar 2013 Har kjøpt fiskebollene også. Tenkte å lage dem i rød saus (babyvariant av bacalao? Vet ikke egentlig hva bacalao er en gang, men vi tester). Med tanke på saltinnholdet bør det vel være av-og-til-mat, men hittil har småen bare fått kylling og laks, og det er fint med litt variasjon. Fiskekakene varmet jeg bare litt i mikroen, men han fikk én til kvelds også og den stekte jeg i panne sammen med maten vår. Ble veldig crispy og fint "skinn" på den. --- Hvis småen følger kurven sin, vil han være cirka 85-86cm på denne tiden i fjor, så vi har kjøpt en dress som er 80/86. I verste fall må vi bytte midt i sesongen, men neste størrelse opp ble jo 92 og det ville blitt litt i største laget. Vet at Reima-dressene er store i størrelsen, så vi kunne sikkert kjøpt en sånn en, men jeg fant en annen jeg virkelig falt pladask for.
Mohair Skrevet 6. februar 2013 #3326 Skrevet 6. februar 2013 I know... Skumle saker. Hvordan ble jeg så gammal? Herfra går det bare nedover. Haha!! Er det så ille altså? Da er jeg skikkelig kjærring som har vært på 2 tupperpartyer på et halvt år...og jeg fyller 25 i år...(på torsdag, faktisk ;-) Men dere...når deres små har vært syke, med feber og det hele.. Har de fått noen form for utslett da? Her begynte det for 4-5 dager siden. Han får noe som ligner insektstikk. Hvitt inni og rødt rundt. Noen ganger ser det ut som at han er blitt klort opp også. Får sånn lang stripe som hovner litt. Om jeg rekker så stikker jeg innom helsestasjonen i morgen og spør hva de tror.. Tenkte bare jeg skulle høre om dere har opplevd noe lignende? Edit: Disse utslettene kommer og går. Plutselig er de der og etter ca 30.min blir de borte..... Heldige deg som er så ung. Ja, jeg gruer meg til 30. Men det blir lettere å huske alderen sin, da. Sier du... Jeg kjøpte brodder på Bogerud! Kan like gjerne sette meg ned og binde fastelavensris med en gang. Men tupperware er teite. Jeg vil ikke på party og synes folk som maser om sånt er slitsomme. Hvis du får tak i skål, tipser du om hvor da? Hahahaha... Brodder! Du har ikke et par staver også, vel? Skal tipse om jeg finner noen. Har ei venninne som har prøvd å dra igang party. Kanskje jeg kan bestille gjennom henne uten å dra.
Gjest Dorey Skrevet 6. februar 2013 #3327 Skrevet 6. februar 2013 Og jeg er gamlisungdom som sitter hjemme med napoleonskake og kaffe på fredagskveldene. (Jepp, før vi fikk barn også)
Schadenfreude Skrevet 6. februar 2013 #3328 Skrevet 6. februar 2013 Napoleonskake er jo så fææælt! Hadde det nå enda vært marmorkake eller et wienerbrød..
*Joyce* Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3329 Skrevet 6. februar 2013 Brodder har jeg også - Yaktrax - det er faktisk en nødvendighet når man bærer mye på vinterføre, synes jeg. Har vært sabla glatt her noen ganger i vinter! Snorkfrøken fikk vår-/høstdress i 80 (Reima) til jul. Har fra 92 og oppover etter Turnerose; de stemmer jo ikke helt med årstidene størrelsesmessig, disse snuppene våre, og vi kjøpte ikke vår-/høstdress før Turnerose skulle i barnehagen da hun var halvannet. Turneroses første dress var en vinterdress, str 80 den også, tror jeg.
Nektarin Skrevet 6. februar 2013 #3330 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har også brodder, og jeg er bare 25 (i 2 mnd til...) bruker dem også og napoleonskake er godt! På 6-mndskontrollen fant legen en bilyd på hjertet til E, og i dag har vi vært på ultralyd med han. Kunne gå igjen med friskmeldt gutt 1
ViljaH Skrevet 6. februar 2013 #3331 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har strukket meg til sykkelhjelm, men brodder har jeg ikke. Og jeg har aldri vært på tupperwareparty... Jeg blir snart 37 små år, ifølge mange på KG burde jeg ikke vært småbarnsmor men bestemor... Helt fjernt at jevngamle kvinner har konfirmanter og barnebarn.
Schadenfreude Skrevet 6. februar 2013 #3332 Skrevet 6. februar 2013 Småen glefsa nettopp ned to porsjoner fiskebolle og pastaglass. Oi oi! Hadde først laget en skål med halve middagsglasset og fire små fiskeboller, men måtte visst pent lage mer. Hvordan kan den lille kroppen romme så mye? (og er de egentlig selvregulerte? Virker jo som om småen er helt sulteforet sånn som han langer innpå. Vurderer å ta meg en tur til HS for å høre med henne, men hun gnålte jo bare om å følge porsjonsinstruksen på grøtpakka sist... ) Men småen ville dele leka si i dag! Satt på fanget og gnagde på en kremboks i metall og vekslet mellom å putte den i sin munn og dytte den nedsikla boksen mot min munn. Veldig søtt og litt ekkelt
Mohair Skrevet 6. februar 2013 #3333 Skrevet 6. februar 2013 Til sammenlikning spiste lillemann er halv fiskebolle i dag.
Gjest Dorey Skrevet 6. februar 2013 #3334 Skrevet 6. februar 2013 Her gikk det ned nesten et helt glass kylling-couscous. Ny rekord! Jeg må innrømme at med grøtporsjoner har jeg bare "dæsjet"....
Gjest Unknown Skrevet 6. februar 2013 #3335 Skrevet 6. februar 2013 Jeg har både vært på tupperware-party (og handlet!) og er innehaver av brodder, selv om jeg tror jeg er den yngste her Og ViljaH, jeg kommer til å planlegge konfirmasjon nr 2 rundt din alder... T er ikke noe storspiser, men heldigvis begynner han å godta min middag. Det har tatt tid! Søtpotet når han var 4-5mnd var greit, men når det ble flere smaker så har han nektet plent å spise.
ara Skrevet 6. februar 2013 #3336 Skrevet 6. februar 2013 Og jeg er gamlisungdom som sitter hjemme med napoleonskake og kaffe på fredagskveldene. (Jepp, før vi fikk barn også) Hahaha!! Jeg elsker napoleonskake. NAM! ;-)
Gjest Dorey Skrevet 6. februar 2013 #3337 Skrevet 6. februar 2013 Hahaha!! Jeg elsker napoleonskake. NAM! ;-)
Stinelin Skrevet 6. februar 2013 #3338 Skrevet 6. februar 2013 I går spurte konduktøren på toget om det var mine staver som sto ved døra når jeg skulle av. Herregud, staver, jeg?! Mora mi er Tupperwaregal, og lillegutt har fått skje i plastboks som er genial å ha med i veska, og skjea er veldig god å mate med. Har også fått tallerken med sklisikring, men den ble fort kasta veggemellom. Men dere...når deres små har vært syke, med feber og det hele.. Har de fått noen form for utslett da? Her begynte det for 4-5 dager siden. Han får noe som ligner insektstikk. Hvitt inni og rødt rundt. Noen ganger ser det ut som at han er blitt klort opp også. Får sånn lang stripe som hovner litt. Om jeg rekker så stikker jeg innom helsestasjonen i morgen og spør hva de tror.. Tenkte bare jeg skulle høre om dere har opplevd noe lignende? Edit: Disse utslettene kommer og går. Plutselig er de der og etter ca 30.min blir de borte..... Lillegutt var akkurat likeens da han var syk. Fikk beskjed om at det var fjerde eller femte barnesykdom (lette å forveksle), og ingenting å være redd for. Gikk over etter 3-4 dager tror jeg. På 6-mndskontrollen fant legen en bilyd på hjertet til E, og i dag har vi vært på ultralyd med han. Kunne gå igjen med friskmeldt gutt Så flott!
Mohair Skrevet 6. februar 2013 #3339 Skrevet 6. februar 2013 Vi er rett og slett en gjeng gamliser her inne. Napoleonskake er vel en utdøende kakesort. Men samboer liker det faktisk også. På 6-mndskontrollen fant legen en bilyd på hjertet til E, og i dag har vi vært på ultralyd med han. Kunne gå igjen med friskmeldt gutt Det var fint!
ViljaH Skrevet 6. februar 2013 #3340 Skrevet 6. februar 2013 Og ViljaH, jeg kommer til å planlegge konfirmasjon nr 2 rundt din alder... Jeg har en teori om at folk endrer seg med livsførsel mer enn tall. Har man vært mamma i 15-20 år så føler man at man har levd en stund, man lever jo ved siden av sine opplevelser. Og da er det det som bestemmer hvor gammel du er i hodet, mer enn faktisk alder. Jeg synes selv jeg både ser ut og lever som en ung kvinne/småbarnsmor-alder. Jeg ser bilde av damer i avisen som er samme alder, ber mannen gjette alder, og det kommer gjerne " sent 40-åra/tidlig 50-åra". Jeg synes ikke selv det er noe forskjell på meg og mødre som er typ 32. Flere av jentene fra ungdomsskolen/vgs fikk tidlig barn, og har nå store barn. Det er så rart å se bilder av barna deres. Det kunne jo vært meg, i et annet liv. Kanskje jeg en dag møter veggen, og går fra å føle meg/se ut 32 til 52 over natta, hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå