*Joyce* Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #3261 Skrevet 30. januar 2013 Ammer tre-fire ganger i løpet av dagen og kveld og natt. Kanskje 10 ganger i døgnet? Uff... Det hørtes mye ut. You and me both. Ihvertfall 10 ganger, kanskje opp mot 12? Glad i puppen, jenta mi.
Gjest Dorey Skrevet 31. januar 2013 #3262 Skrevet 31. januar 2013 Ammer nok også en 8-9 ganger i døgnet. Bare kos Men endelig har det løsnet litt på matfronten her. Han spiser plutselig middagsglass Jeg synes ikke det er så gøy å lage maten fra bunnen, så det er deilig! Men ofte får han det samme som oss da, særlig fiskeboller er stor stas.
Schadenfreude Skrevet 1. februar 2013 #3263 Skrevet 1. februar 2013 Tenner altså, hva skal man med dem? Stakkars Småen (og stakkars pappaen og meg), han har vært oppe så å si hele natta. Pupp inn, sovne fem minutter, våkne, vræle, pupp inn osv. Sånn som han gafler i seg det meste han får servert, trenger han jo egentlig ikke disse tennene Dorey: får han fiskebollene bare sånn? Eller i hvit saus? Småen har plutselig fått det for seg at han skal skalle alt og alle... Er nesten litt farlig å holde ham opp ansikt til ansikt, for plutselig får du en springskalle i panna eller nesa. Og ungen bare ler.
Gjest Dorey Skrevet 1. februar 2013 #3264 Skrevet 1. februar 2013 Disse tennene altså, Shaden! Skjønner at det ikke er noe gøy. Men er det vondt hele tiden, eller går det over straks de har brutt igjennom tannkjøttet? (burde vel ikke si det, men her har nemlig tennene bare poppet opp uten det minste besvær) Sist gav vi ham fiskeboller i litt hvit karrisaus, men de skal vel egentlig ikke ha det. Så stort sett har jeg bare trukket dem i varmt vann. Springskalle Det er vel morsomt å se hva som skjer kanskje? De finner på mye rart! Her driver plutten å plystrer! Han lager en O med munnen og det høres ut som om det er vinden som uler. Også krabber han rundt med leker i munnen som en liten hund. Snålingen
Schadenfreude Skrevet 1. februar 2013 #3265 Skrevet 1. februar 2013 Nå har jeg ikke det største grunnlaget å basere antagelsene mine på, men ser ut til at det er verst to-tre dager før de bryter frem. Natta som den første faktisk poppa opp var den roligste vi har hatt på lenge. Men kjenner en boble ved siden av den andre, så er temmelig sikker på at den er synderen. Tror jeg skal teste fiskeboller til småen, ja! Må variere egenmiddagene hans litt. Han får middag før oss, så da blir det litt styrete å gi ham av maten vår. Lager da heller på forhånd og hiver i fryseren.
Haley Skrevet 1. februar 2013 #3266 Skrevet 1. februar 2013 Tror det kan være tenner på gang her også, for i natt var det minimalt med søvn (30 min her og 30 min der) og selv om hun roet seg i armene våre, så holdt det maks 2-5 minutter etter at vi la henne ned. Ikke ville hun amme heller, så jeg håndmelket Endte opp med å gi paracet i 06-tiden, og etter en stund sovnet hun og sov i 3 timer. Kan kjenne og se en liten hvit kul, så vi får stålsette oss for en urolig helg. Hvor fort kommer de påfølgende tennene når den første har poppet opp? Er vel ikke noe fasitsvar, men... Fiskeboller (og fiskepudding - samma ulla) er populært her også!
Mohair Skrevet 1. februar 2013 #3267 Skrevet 1. februar 2013 Vi har ikke testet hverken fiskeboller eller friskepudding. Har tenkt at det var så mye melk i puddingen. Men tror jeg skal teste nå. Det må jo være utrolig digg mat å spise når man bare har glatte gommer å tygge med. Lillemann har ikke fått en eneste tann enda, men resten av utviklinga går i rasende fart. Han vil opp og stå hele tiden. Klarer å reise seg opp selv om han får holde i oss, men ikke reist seg etter noen møbler enda. Han står på alle fire på gulvet med rumpa til værs. Og han krabbet 20 cm på matta si i dag. Vil fortsatt aller helst ha hjelp til å komme opp, da. Legger seg i "skilpaddeposisjon", altså på magen mens han spreller med armer og ben, og sutrer for at vi skal løfte ham opp.
ara Skrevet 1. februar 2013 #3268 Skrevet 1. februar 2013 (endret) Haley: Er nok ikke noe fasitsvar på tannfrembrudd, nei. Her kom begge tennene nede samtidig. Nå kan jeg se en hvit kul på venstre side nede ... Trodde det ofte kom oppe etter at de hadde kommet nede, men then again; ingen fasit. Mohair: Jeg leste et sted (usikker kilde) at det ikke er noen fare å gi fiskeboller/pudding til babyer på 7-8-9 mnd. Vi skal hvertfall teste det snart Den skilpaddeposisjonen skjer ofte her også. Morsomt Endret 1. februar 2013 av ara
Mohair Skrevet 2. februar 2013 #3269 Skrevet 2. februar 2013 Mohair: Jeg leste et sted (usikker kilde) at det ikke er noen fare å gi fiskeboller/pudding til babyer på 7-8-9 mnd. Vi skal hvertfall teste det snart Den skilpaddeposisjonen skjer ofte her også. Morsomt Da kjører jeg på. Morsomt når de liksom skal vise at de ikke får det til. Og at de bgynner å få egen vilje. Men vet ikke helt hva jeg synes om temperamentet...
ara Skrevet 2. februar 2013 #3270 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Haha! L har et voldsomt temperament! Hvis han f.eks sitter i stolen sin og gomler på en brødskive også tar jeg den for så å gi han den på nytt fordi han nesten mister den så blir han såå sint og kaster seg bakover i stolen og skriker av full hals! Sinnatagg! Dette skjer også hvis jeg tar fra han noe som han ikke får leke med. Dypt fornærma da altså! Her er han fortsatt skikkelig dårlig. Snørra renner i store strømmer, skikkelig slimhoste og dårlig matlyst. Feberen er heldigvis borte, men han driver å tar seg til øret. Er litt bekymret for at det kan være ørebetennelse, men blir de ikke veldig lei seg da? Og feber? Eller er dette individuelt? Noen som har erfaring?? Endret 2. februar 2013 av ara
Mohair Skrevet 2. februar 2013 #3271 Skrevet 2. februar 2013 Hahaha.. Kjenner meg igjen i det! Heldigvis er det kort vei fra raseri til glede hos de små! Uff, ikke gøy med syke barn. Høres kanskje ut som ørebetennelse, ja? Om han tar seg til øret. Kan man dryppe øret med temperert olje hos de små?
Gjest Dorey Skrevet 2. februar 2013 #3272 Skrevet 2. februar 2013 Min er også en skikkelig sinnatagg. Særlig hvis jeg tar fra ham noe han holder på med (men ikke har lov til å leke med) som fjernkontrollen eller mobilen min. Hehe. Synes også det høres ut som ørebetennelse, ara. God bedring til lille!
Stinelin Skrevet 2. februar 2013 #3273 Skrevet 2. februar 2013 Her er han fortsatt skikkelig dårlig. Snørra renner i store strømmer, skikkelig slimhoste og dårlig matlyst. Feberen er heldigvis borte, men han driver å tar seg til øret. Er litt bekymret for at det kan være ørebetennelse, men blir de ikke veldig lei seg da? Og feber? Eller er dette individuelt? Noen som har erfaring?? Småen hadde ei lang periode med samme syke, men det gikk til slutt over. Men han har tatt seg til ørene lenge, og gjør det fortsatt. Har vært hos legen to gang siden nyttår, og de sier ørene ser helt fine ut bortsett fra endel ørevoks, som var helt normalt. Har prøvd å dryppe med olje, men fikk det liksom ikke til. Han er ikke lei seg eller noe, bare tar seg til øret. Begynner å tro at han gjør det for å kose når han begynner å bli trøtt, men jeg vet ikke.
Stinelin Skrevet 2. februar 2013 #3274 Skrevet 2. februar 2013 (endret) Vår er liksom ikke så sint han. Kanskje litt sutring om vi tar fra han noe, men stort sett er det greit. Veldig lett å avlede da, om noe skulle være upopulært. Endret 2. februar 2013 av Stinelin
ara Skrevet 2. februar 2013 #3275 Skrevet 2. februar 2013 Huff, stakkars lille gutten min. Han bare ligger å gråter nå. Har gitt smertestillende også får jeg ringe legevakten i morgen tidlig.... Her tok han seg også ofte til øret før, men det var for å kose. Når han fikk tak i håret så koste han med det.
Stinelin Skrevet 2. februar 2013 #3276 Skrevet 2. februar 2013 Uff, høres ut som ørebetennelse når han gråter sånn også. Jeg er raus med Paraceten når noe står på, hater å se at han har det vondt. God bedring til lillegutt!
ara Skrevet 2. februar 2013 #3277 Skrevet 2. februar 2013 Takk, har gitt paracet igjen og nå sover han heldigvis. Følger du anvisningen på pakken når du gir smertestillende eller gjør du som du vil?
*Joyce* Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #3278 Skrevet 2. februar 2013 Man skal være svært forsiktig med å overskride anbefalt dose på smertestillende, jeg ville aldri gjort det uten samtykke fra lege, det gjorde de ikke engang på sykehuset da Turnerose var innlagt for et par år siden og var skikkelig syk. Men det du kan gjøre, om du har det tilgjengelig, er å gi full dose av både Paracet og Ibux, annenhver gang, vi fikk beskjed om at de ikke "bygger på" hverandre iom at de har forskjellige virkestoffer.
ViljaH Skrevet 3. februar 2013 #3279 Skrevet 3. februar 2013 Enig med Joyce. Går aldr over anbefalt dose uten at lege har gitt instruks, ved behov gir jeg paracet og ibux imellom hverandre.
ara Skrevet 3. februar 2013 #3280 Skrevet 3. februar 2013 Takk for tips dere! Men Ibux i tablettform eller finnes det som stikkpille også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå