Mohair Skrevet 3. februar 2013 #3281 Del Skrevet 3. februar 2013 Håper gutten din er bedre i dag, Ara. Lurt å holde seg til anbefalt dose, men det er ingenting i veien for å gi full dose om det er behov for det. Altså maxdosen max antall ganger i døgnet. Men når de har så vondt så ville jeg nok kontaktet legevakta, for da er det greit med en sjekk. Visste ikke at Ibux var vanlig å gi til de små.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 3. februar 2013 #3282 Del Skrevet 3. februar 2013 Ibux til så små er vel flytende? Her har vi også vært sjuke, mini smitta meg i tillegg så har vært en kjip uke syns jeg.. Igår klarte jeg å snyte på meg null hørsel på høyre øre, stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. februar 2013 #3283 Del Skrevet 3. februar 2013 Var på legevakten i dag tidlig da han ikke var blitt noe bedre. Slapp og lei og blank i øynene. Han har ikke ørebetennelse men pga press så buler trommehinna hans litt utover, derfor har han vondt. Skal bare gi paracet og nesedråper og masse omsorg og kjærlighet ;-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 3. februar 2013 #3284 Del Skrevet 3. februar 2013 Det var godt. til begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 3. februar 2013 #3285 Del Skrevet 3. februar 2013 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. februar 2013 #3286 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg gir etter det som står på pakken, maks 3 stikkpiller Paracet i døgnet, hadde ikke turt noe mer. Når noe har stått på her har det stort sett vært ei natt, og da har jeg gitt med noen timers mellomrom slik at virkningen "henger sammen" og han får sove rolig. Synes det fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. februar 2013 #3287 Del Skrevet 3. februar 2013 God bedring evil eve og ara! Her har vi heldigvis sluppet å gi smertestillende i stikkpilleform noen gang. M har for første gang denne sykdomsrunden hatt så høy feber at ho måtte få noe febernetsettende, men ho måtte få flytende. Denne uka må T inn på vårt rom igjen og til helgen skal vi på tur. Håper det ikke ødelegger den fine rutinen vi har fått siste nettene... Er vel en ganske stor sannsynlighet for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 3. februar 2013 #3288 Del Skrevet 3. februar 2013 God bedring til alle sjuklingene! Vi har også en liten sjukling i hus. Det snørres til den store gullmedaljen, og nå på ettermiddagen er det visst ingenting som er okei uansett hva vi prøver. Jeg resignerte og putta ham foran TVen nå nettopp. Han ligger med leker i sofaen og ser på nattaeventyr med Brum. Vi har hatt en halv uke med søvnløse netter nå snart, så forrige natt la mannen seg på et annet rom, sånn at han kunne sove natta og ta over ungen på morgenkvisten. Jeg fikk sove helt uforstyrret i tre timer, men tror dere jeg KLARTE det? Nei.. Hvor lenge kan de egentlig holde på med sånn forkjølelse? Det er tredje uka nå, med litt varierende intensitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. februar 2013 #3289 Del Skrevet 3. februar 2013 Småen var syk i 5-6 uker, det var lang tid med slimhoste, oppkast og litervis med snørr... I dag har han spist spaghetti på egenhånd, det var populært! Lærte fort teknikken med å suge den i seg med trutemunn. Og så har han begynt å si ma - ma - ma, og i dag sa han "mamma" til hunden til venninna mi når han ville ha den med å leke med toget sitt. Jada... Nå går det fort mot morsdag damer! Den første for mange av oss, det blir koselig. Svigermor var her i dag og fortalte at når mannen min ikke har vært hjemme baker hun sin egen kake til morsdagen. Jeg gjorde det klart og tydelig at det skjer IKKE her, ett sted går grensen! Mannen min er heldigvis både omtenksom og god til å bake, litt verre med svigerfar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 3. februar 2013 #3290 Del Skrevet 3. februar 2013 Lillemann sier pappa, eller papapapa og lager p-lyd med munnen når vi snakker om pappan. Morsdag neste søndag, ja. Uff.. Jeg glemte jo farsdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. februar 2013 #3291 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg håper virkelig ikke forkjølelsen varer såpass lenge som hos deg Stinelin. Da flyr jeg på veggen! Her er ingenting tilfredsstillende nok...Ikke tv. Ikke bok. Ikke sang. Ikke mat. Ikke drikke. Ingenting. Bading funker da, men kan jo ikke ha han i badebalja hele dagen heller Morsdag ja.... Jeg forventer ikke å få noen oppmerksomhet den dagen, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg det. Jeg lagde frokost på senga til kjære og bakte favorittkaka hans på farsdagen, også fikk han pakke. Men han er en liten egotripp..en av de få negative sidene hans. Flink gutt du har Stinelin, som slurper i seg spaghettien. Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 3. februar 2013 #3292 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg bakte kake og lagde kort med hånd- og fotavtrykk av lillemann på farsdagen. Min mann er som sagt både omtenksom og god til å bake, men han er også ekstremt glemsk, så jeg har heller ingen kakegaranti. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 3. februar 2013 #3293 Del Skrevet 3. februar 2013 Ara, så fælt det høres ut med en liten gutt som griner og griner og har det vondt. God bedring til han, håper det gir seg fort. Vi har vært hos mine foreldre i helga, og Fløtepusen synes det var stor stas Veldig koselig. Ellers sier hun masse mamma her, eller Mam Mam og av og til MA.. men også mye "bva-bva".. hun har ikke helt p-en inni enda, men det høres neste ut som pappa. Hun skreik seg i søvn i kveld, en times tid... med oss inne jevnlig da. Litt ute av rutiner osv, vet ikke helt hva som skjedde. Jaggu glad det er unntaket og ikke regelen. Trøtt nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. februar 2013 #3294 Del Skrevet 3. februar 2013 Råsa flytende ibux til barn Smaker søtklissete også. Gi med sprøyte uten spiss, så får du ml riktig. Sprøyt dosen bak i kinnet, ikke rett foran svelget da de har hyperaktiv brekningsrefleks + klumsete tunge som like gjerne dytter fremover som bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 3. februar 2013 #3295 Del Skrevet 3. februar 2013 Husk at hvis det på pakningen står max 3 tabletter i døgnet, så betyr det faktisk at det skal være 8 timer imellom hver tablett. Det viste ikke jeg fra før, lært det av lege. Jeg liker å kjøre paracet på nattestid da det er vanskeligst å se etter dem da, så jeg timer medisinering slik at jeg kan gi til sengetid. Selv om det kan bety 9-10 timer siden forrige. Så kan man alternere med ibux, også 8 timer imellom. Da kan man gi hver 4. time, hvis man ikke klarer holde feberen nede med det bør man uansett kontakte lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. februar 2013 #3296 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg gir opp! Den helvetes dagsovinga er helt på tur om dagen. Han bare griner og styrer selv om han er megatrøtt. Men med en gang han får stå og danse i senga er alt i orden. Sover dårlig om natten også. Pent brukt unge gis bort på Finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 4. februar 2013 #3297 Del Skrevet 4. februar 2013 Oi, det visste ikke jeg! Har gitt oftere enn 8 timers mellomrom. Synes det burde stå i pakningsvedlegget hvis dette er tilfelle...ellers tror jeg mange gjør feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 4. februar 2013 #3298 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg gir opp! Den helvetes dagsovinga er helt på tur om dagen. Han bare griner og styrer selv om han er megatrøtt. Men med en gang han får stå og danse i senga er alt i orden. Sover dårlig om natten også. Pent brukt unge gis bort på Finn.no Haha! Uff, stakkars deg og stakkars pluttis. Enkelte dager er bare.. py. Nok en urolig natt her. Den hersens forkjølelsen gjør at ungen ikke får sove med mindre jeg leker smokk hele natta. Jeg "våkner" (dvs, innser at ungen ikke er interessert i å slumre lenger, selv med puppen i kjeften) med verdens mest slunkne tatas. Håper ikke de blir SÅ slappe når jeg kutter ammingen? Syns forresten jeg ikke gjør noe annet enn å mate ungen nå om dagen. Vi er oppe i fire måltider for dagen og særlig frokosten (brødskive) tar lang tid. Skal jo tygges, mistes litt på gulvet, øve pinsettgrep osv. Men han er blid som ei sol, så sånn sett er det jo litt kos også. Det er bare veldig.. tidkrevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 4. februar 2013 #3299 Del Skrevet 4. februar 2013 Han sovet heldigvis tilslutt etter en time med sint hyling. Sitter og stryker ham hele tiden, så håper ikke det regnes som skrikekur? Vanskelig dette! Han fikk tilslutt roet seg når han fikk fikle med et av de store ammeinnleggene i ull Fint å ha i annsiktet må vite! (Tror jeg ikke jeg gir ham bort alikevel ) Jeg har også fått lange og slappe pupper. Har gått opp til G-cup (!), men synes de hadde mer innhold før. Er i det minste tilbake i 75 i omkrets rundt ryggen da Nei, nå får jeg gå på forelesning. Vi har verdens sureste foreleser, og jeg har ikke fått lest pga pluttens anti-sove helg. Juhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 4. februar 2013 #3300 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg har også gitt oftere enn hver åttende time, 4-5 timer i mellom kanskje. Rart de ikke kan skrive tydeligere i pakningsvedlegget. Mine pupper ble helt tomme og slappe etter at amminga var over. Har aldri hatt problemer med kroppen min før, men nå synes jeg puppene er helt pyton. Stor medfølelse fra meg Dorey! Samme greia her, i går fikk jeg han til å sove to halvtimer på dagtid. I natt har pappan hatt ansvaret, og han hadde nærmest grått hår da de stod opp kl 5 idag... Jeg hoppa på toget grytidlig og sitter nå på skolen klar for forelesning. Overnatter her til i morgen, det er så herlig å være borte litt! Og veldig koselig å komme hjem når man ikke er stuck der hele tiden. Den sovinga (eller mangelen på) kan virkelig ta knekken på en stakkar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå