Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ang. pussing av tenner, veldig lurt å skaffe babytannbørste (jordan ex) allerede nå og la baby bruke den til å leke med og tygge på, uansett om det har kommet tenner eller ei. Så når man pusser i starten, være veldig blid og skryte veldig når du får pusse. Så skjønner baby dealen og at han gjør riktig. Ikke press på så lange sesjoner i starten, blir baby fort lei så avslutt og heller utvid over tid, strekke toleransen. Kanskje synge puss puss så får du en suss? Sånn gjorde jeg med storebror, og det gikk veldig greit å innføre krangelfri tannpuss. Nå når han er tre hender det han prøver seg at han ikke vil. Da sier jeg at hvis han ikke står rolig og gaper selv, så må mamma holde han, for vi MÅ pusse tenner. Og hvis han fortsatt nekter, så holder jeg han og pusser mens han hyler. Det har vi bare trengt å gjøre et par ganger, han har skjønt at det ikke er noe å kjempe om, tenna blir pusset okkesom. Han er også smart nok til å velge sine kamper ;)

God Jul da jenter! Vi blir nok å brenne lyset i begge ender også i kveld her, begge oss foreldrene. Imorgen og deretter, daaaah skal vi slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen har sovnet så greit et par dager (om enn litt sent(, så jeg hadde håpet å få en rolig kveld med mannen i dag. Den gang ei.. Fremdeles våken og det med høye kneløft og hornmusikk i front. Jaja. Det meste er i hvertfall klart, svigermor har prøvd enda et par utpressingstaktikker og jeg er småkvalm av starten på julesnopet. Alt som forventet, mao.

Småen fikk forresten tyvåpne en pakke i dag. Kjempet! Spesielt papiret.. Flaks det ligger en fantasilion pakker under treet til han, da. Helt utrolig hvor mye pakker folk har kommet med til den lille fyren! Er det sånn å ha unger? Tror vi må bygge på huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Nektarin og gjengen! :klemmer:

Hehe, sier du også høye kneløft og hornmusikk i front, Schaden? :ler: Det er et fint uttrykk, men jeg synes at mange aldri har hørt det før. Og ja, bare bli vant med tingene... :roll:

God jul til dere alle, både store og små terminklubbmedlemmer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er av de som aldri har hørt uttrykket kneløft hornmusikk!

Her er det også ca 3 gaver til kjære og meg, mens L har fått ca 1000 ;)

Fortsatt god bedring til sjuklinger!

Og takk for tannpuss-tips, ViljaH :)

God jul alle dere søte terminklubb-damer med familie! Håper julen bringer masse kos og glede! I tilegg vil jeg gjerne tilføye at man bør alltid være snille og gode mot hverandre, jul eller ei. Klem fra Ara ;)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tannpuss-tips ViljaH! Har tannbørsten, men har vært litt usikker på hvordan vi skulle begynne.

Jeg er litt satt ut i dag. Vi hadde jo tenkt å ha to tette unger, men utsatte nr.2 siden jeg fikk den jobben. Er ansatt i engasjement i 6mnd før det evt. blir fast ansettelse. Vi utsatte altså familieforøkelsen i teorien, men ikke i praksis... Har ikke surret meg til å få tak i prevensjon, og har bare hoppet av i svingen.

Har ikke tenkt tanken før i dag, da jeg grublet på hvorfor jeg var oppblåst i magen og ikke hadde lyst på kaffe. Og joda, to streker på testen gitt! Dæven. Skikkelig dårlig timing i forhold til jobben, ellers er det jo greit. Den følelsen når du står med testen og tankene begynner å løpe i alle retninger. :redd:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, Stinelin! Og så positiv test på julaften da :rodmer:

Håper det går bra mtp jobben!

Vi begynner heldigvis å bli bedre, så nå skal vi hjem til jul!!! :danse:

God jul alle sammen!

Endret av Nektarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Stinelin! :klemmer: Litt av en julegave. Det ordner seg helt sikkert med jobben, det er jo ikke akkurat uvanlig at det kommer en unge til ikke så lenge etter den første. Tror nok de har tatt med det i beregningen.

Joyce: lært av deg. Fantastisk uttrykk og veldig passende når disse små protesterer som bare småbarn kan.

Det var så spennende med pakke i strøm i dag at det var kul umulig å få i småen grøt til frokost :ler: Noe sier meg vi skal åpne de fleste pakkene hans når han har sovnet.. HVIS han sovner før vi kollapser i søvn selv, altså.

Julemiddag i ovnen, strømpe full av deilig snop og Askepott på tv.. Det er jul! :rodmer:

Endret av Schadenfreude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Fortsatt litt i sjokk, og rimelig skuffet over å måtte stå over all den gode juledrikken vi har kjøpt inn. Ny 3 liter med favorittvinen for eksempel. :jolie:

Vi har vært i kaffeselskap hos oldemor, gikk glipp av Askepott, Donald og alt som er koselig å se. Men det er en fin dag, har alltid så god stemning inni meg på juleaften :) Har ikke middag før 19.30, så jeg har fortsatt mange timer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ifølge "boka" blir terminen 31.august. Klarte ikke å skjule det for svigers da de kom med akevitten, og det ble stor glede og ekstra skåling! Umulig å skjule det når man bor så tett, så da må man bare håpe at de ikke sprer det på bygda før de får klarsignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen har hatt en travel utviklingsdag i dag, han har nemlig oppdaget konsonanter! Mam-mam og dada :rodmer: Sistnevnte kom mens han satt på fanget mitt og klaska meg på puppen :ler:

Han har også gjenoppdaget latter, spesielt da mammaen hans æsjet seg over den eksepsjonelt stinky bleia (julegave?).

Han var ikke så grei å få i seng i dag, gitt. Alt for mye spennende som foregikk, tror jeg. Var vanskelig å få matet også, hadde ikke ro i ræva til slikt.

Men dagens feiring ble veldig vellykket. Rolig og koselig, null stress. Og null ekle rosenkål som måtte spises for syns skyld..

Endret av Schadenfreude
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle hadde en fin julaften :)

Pappa kom og var hos oss fra lillejulaften og var litt bestefar på formiddagen igår før han reiste til storesøster for å feire jul der.

Hadde mamma og lillebror på besøk igår,utrolig koselig.

Fikk smakt vegisterkaker, linsestek og brokkolikrem, mamma er veggis ;)

Er helt kake idag, julaften Er heldigvis bare en gang i året ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde det hyggelig. L sov på et gjesterom mens vi voksne koste oss med gaver og annet godt. L fikk så utrolig mye fint. Leker og klær.

Da klokka ble 23 reiste jeg hjem med L mens kjære ble igjen i laget. De fleste drakk en del og for meg er ikke juleaften en fyllefest så da var det like greit å stikke. Sliten var jeg også. Det er urolige dager her nå. Kjenner en pitteliten tagg nede i gommen så nå er det garantert tenner på gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en rolig og fin kveld med svigers. Lillegutt sov over hele seansen, men har åpnet pakker i går og i dag. Papiret og leker var stas! Og juletreet da, det syntes han var skikkelig spennende, med kuler og lys. Veldig praktisk at han ikke beveger seg rundt i rommet enda, så treet får stå i fred.

Jeg forspiste meg på ribbe, og er mett enda. At man aldri lærer :fnise:

I morgen er det middag hos oss, så nå skal jeg forberede kalkunbryst med appelsinsaus. Er egentlig ingen mesterkokk, men liker å late som, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kost oss veldig bare oss, åpnet pakker i rolig tempo og lekt litt med hver ting før går løs på neste. Så åpnet gaver igår kveld og halve dagen idag. Mine barn får ikke mange gaver fra andre, kom fra tre utenom oss foreldrene, selv om vi har bra med familie, to sett besteforeldre og vi har fem søsken tilsammen. Ene var fra fadder. Blandt våre venner kjøper vi ikke julegave til hverandres barn. Så jeg kompenserer litt så mine barn også får bra med gaver å pakke opp, og gøyale leker :)

Endret av ViljaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste opp til mamma, spiste middag og åpnet et par gaver. Da var vi kommet så langt ut på kvelden at lillegutt ikke orka mer.

Egentlig skulle vi overnatte hos broren min som bor like ved, men siden deres datter også var småsyk kjørte vi hjem, og skulle egentlig kjøre opp igjen i dag.

Det ble tur til legevakten i stedet på oss, for E var vesentlig dårligere igjen i dag. Viste seg at han har fått en liten lungebetennelse, så resten av jula blir vi hjemme.

Håper på at nyttårsfeiringen går etter planen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...