Mohair Skrevet 11. desember 2012 #2881 Skrevet 11. desember 2012 Min helsesøster er veldig grei. Hun er godt opplyst og gir gode svar på det jeg spør om. Jeg kjenner henne forresten fra før av. Ny favoritt hos lillemann på matfronten: creamy peanøttsmør!
ViljaH Skrevet 12. desember 2012 #2882 Skrevet 12. desember 2012 Ara - min gutt var så grei å legge også veldig lenge. Bare siste par-tre ukene han har blitt litt verre. Håper vi finner tilbake til de gode dagene igjen... Gratulerer Stinelin, så kjekt! Nektarin, våre er ganske like i både alder og størrelse da Min er vel par uker yngre (betyr lite), 67,5 cm og var 9 kg da jeg veide ham igår. Han har lyst til å stå i fanget, men holder ikke så lenge, knærne kneler under ham, hihi.
ara Skrevet 12. desember 2012 #2883 Skrevet 12. desember 2012 Ara - min gutt var så grei å legge også veldig lenge. Bare siste par-tre ukene han har blitt litt verre. Håper vi finner tilbake til de gode dagene igjen... Ja, det kan jo sikkert lett forandre seg litt. Får nyte det så lenge det varer! Gratulerer Stinelin! Heldig du er!
Stinelin Skrevet 12. desember 2012 #2884 Skrevet 12. desember 2012 Takk! Grugleder meg veldig til å komme i gang, og blir stadig grepet av prestasjonsangst.. I dag skal jeg og småen på røntgen av hoftene hans. Barnelegen reagerte på at han har asymmetriske fettfolder på lårene, og siden broren min hadde HD tar vi en sjekk. Håper bare de ikke finner noe galt. Noen som vet hva de gjør med såpass store unger om det er noe galt med hoftene?
*Joyce* Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2885 Skrevet 12. desember 2012 Gratulerer med jobb, Stinelin! Ang HD, det er vel å ligge i strekk og/eller gips som brukes når han er såpass stor, hva avhenger av grad og litt sånt, så vidt jeg vet. Håper dere slipper... Broren til mannen min hadde gips i 8 mnd, sent oppdaget (6 mnd) HD.
Stinelin Skrevet 12. desember 2012 #2886 Skrevet 12. desember 2012 (endret) Å herregud, la oss endelig håpe at alt er i orden Takk for svar. Edit: Fader også, nå fikk jeg høre at pappan hans lå med pute "for sikkerhets skyld", siden det er så mye hofteproblem i familien. Og det sier de NÅ!? Da har altså småen hoftetrøbbel på begge sider. Fikk ikke akkurat bedre følelse, håper vi får svar fort. Endret 12. desember 2012 av Stinelin
*Joyce* Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2887 Skrevet 12. desember 2012 Må bare le av den rare ungen min... Grøt vil hun ikke ha, ditto fruktmos, middagsmos og egentlig alt som kommer på skje. Men tran! Nam! Hun gaaapte og ville tydelig ha mer. Snålingen. Nå er riktignok Eskimo Kids ganske god, det synes jeg også (jeg er litt rar og synes egentlig at tran er helt ok, både "bar" og med smak), men likevel. Av alle ting hun vil helle innpå, liksom. 1
*Joyce* Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #2888 Skrevet 12. desember 2012 Å herregud, la oss endelig håpe at alt er i orden Takk for svar. Edit: Fader også, nå fikk jeg høre at pappan hans lå med pute "for sikkerhets skyld", siden det er så mye hofteproblem i familien. Og det sier de NÅ!? Da har altså småen hoftetrøbbel på begge sider. Fikk ikke akkurat bedre følelse, håper vi får svar fort. Uff, kjære deg! Håper inderlig at dere slipper unna gips og sånt! Så dumt at de ikke hadde sagt noe om det tidligere, da hadde han sikkert fått en sjekk ved fødsel. Jeg hadde også HD og fikk beskjed om at barna burde sjekkes på det grunnlaget, men så endte vi jo med en hel haug med risikofaktorer til slutt, så det var vel neppe det som var utslagsgivende for sjekk hos oss. Vi har fått svar umiddelbart på kontrollene vi var på med Turnerose, både UL og røntgen. Evt behandling bør også kunne startes ganske så raskt.
Gjest Morteno Skrevet 12. desember 2012 #2889 Skrevet 12. desember 2012 (endret) Siden dette er en skravletråd sniker jeg inn et lite spørsmål eller to. Hvordan var de første månedene da barnet kom i forhold til deres forventninger? (Tenker på første barnet), var det mer slitsomt, eller kanskje mindre? Hvordan var det med søvnen din? Tok det lang tid før du fikk normal søvn dersom den ble "ødelagt"? Lurer på om det kan være vesentlig forskjell å få barn på sommeren i forhold til vinteren. Personlig er jeg mer trøtt på vinteren enn someren. Kan det være bedre på sommeren mon tro? Jeg anntar at menn får skrive littebitt her, forresten. Endret 12. desember 2012 av Morteno
ViljaH Skrevet 12. desember 2012 #2890 Skrevet 12. desember 2012 Siden dette er en skravletråd sniker jeg inn et lite spørsmål eller to. Hvordan var de første månedene da barnet kom i forhold til deres forventninger? (Tenker på første barnet), var det mer slitsomt, eller kanskje mindre? Hvordan var det med søvnen din? Tok det lang tid før du fikk normal søvn dersom den ble "ødelagt"? Lurer på om det kan være vesentlig forskjell å få barn på sommeren i forhold til vinteren. Personlig er jeg mer trøtt på vinteren enn someren. Kan det være bedre på sommeren mon tro? Jeg anntar at menn får skrive littebitt her, forresten. Du kan jo gi bittelitt presentasjon for hvorfor du vil ha svar på dette? Er du blivende pappa, journalist, hva
Gjest Morteno Skrevet 12. desember 2012 #2891 Skrevet 12. desember 2012 Du kan jo gi bittelitt presentasjon for hvorfor du vil ha svar på dette? Er du blivende pappa, journalist, hva Kjæresten var gravid nylig men fikk vite i går at det ble SA. Vi har egentlig blitt enige om å prøve igjen (Første gangen nå var egentlig ikke planlagt). Ville bare se på andres erfaringer når det gjelder det jeg spurte om.
Stinelin Skrevet 12. desember 2012 #2892 Skrevet 12. desember 2012 Siden dette er en skravletråd sniker jeg inn et lite spørsmål eller to. Hvordan var de første månedene da barnet kom i forhold til deres forventninger? (Tenker på første barnet), var det mer slitsomt, eller kanskje mindre? Hvordan var det med søvnen din? Tok det lang tid før du fikk normal søvn dersom den ble "ødelagt"? Lurer på om det kan være vesentlig forskjell å få barn på sommeren i forhold til vinteren. Personlig er jeg mer trøtt på vinteren enn someren. Kan det være bedre på sommeren mon tro? Jeg anntar at menn får skrive littebitt her, forresten. Du kan jo lage en tråd i underforumet "Graviditet og spedbarn", så får du svar fra mange flere enn bare oss i denne tråden. 2
Gjest Unknown Skrevet 13. desember 2012 #2893 Skrevet 13. desember 2012 Siden dette er en skravletråd sniker jeg inn et lite spørsmål eller to. Hvordan var de første månedene da barnet kom i forhold til deres forventninger? (Tenker på første barnet), var det mer slitsomt, eller kanskje mindre? Hvordan var det med søvnen din? Tok det lang tid før du fikk normal søvn dersom den ble "ødelagt"? Lurer på om det kan være vesentlig forskjell å få barn på sommeren i forhold til vinteren. Personlig er jeg mer trøtt på vinteren enn someren. Kan det være bedre på sommeren mon tro? Jeg anntar at menn får skrive littebitt her, forresten. Kjæresten var gravid nylig men fikk vite i går at det ble SA. Vi har egentlig blitt enige om å prøve igjen (Første gangen nå var egentlig ikke planlagt). Ville bare se på andres erfaringer når det gjelder det jeg spurte om. Siden du likevel er innom tråden her, så er det bare bla tilbake til mai-juni da barna ble født og lese erfaringer ---- Nå har vi prøvd velling på natta, som Stinelin. Det fungerer engentlig ok, bedre enn før, problemet nå er at han blir ikke søvnig av å drikke det og vil gjerne være våken...I går natt var han våken over en time og i natt "bare" en halv, men det er også eneste gangen på natta han vil ha mat
Stinelin Skrevet 13. desember 2012 #2894 Skrevet 13. desember 2012 Her hadde vi èn times skrikeanfall i natt. Kan det være at han får vondt i magen av velling tro? Hvordan blander du Unknown? Ellers sover han mye lenger hver gang, godt! Sov fra 18.30 til 00.30 i natt, våkna for ny velling da vi kom og la oss. Vurderer eget rom om han begynner å sove lenge, men våkne pga oss.
Gjest Unknown Skrevet 13. desember 2012 #2895 Skrevet 13. desember 2012 Her hadde vi èn times skrikeanfall i natt. Kan det være at han får vondt i magen av velling tro? Hvordan blander du Unknown? Ellers sover han mye lenger hver gang, godt! Sov fra 18.30 til 00.30 i natt, våkna for ny velling da vi kom og la oss. Vurderer eget rom om han begynner å sove lenge, men våkne pga oss. Jeg har velling kjøpt fra Sverige, semper eller noe sånt? Den blandes ut som mme - kokt vann og pulver.. Magevondt er vel ikke umulig, men det har gått bra de andre nettene?
Stinelin Skrevet 13. desember 2012 #2896 Skrevet 13. desember 2012 Ja det gikk bra de to første nettene, men i går spiste han mer enn vanlig. Bruker Holle risgrøt blandet i mme, men er litt usikker på blandingsforholdet. (På pakken står det 50/50 helmelk/vann+grøtpulver) Tok han opp i senga slik at han sovna inntil meg, men han våkna og skrek titt og ofte, det ble dårlig søvn for alle.
Gjest Unknown Skrevet 13. desember 2012 #2897 Skrevet 13. desember 2012 Ja det gikk bra de to første nettene, men i går spiste han mer enn vanlig. Bruker Holle risgrøt blandet i mme, men er litt usikker på blandingsforholdet. (På pakken står det 50/50 helmelk/vann+grøtpulver) Tok han opp i senga slik at han sovna inntil meg, men han våkna og skrek titt og ofte, det ble dårlig søvn for alle. Min velling ser ut som veldig, veldig tynn grøt, har litt problemer med å komme på noe å sammenligne den med. Litt som tykkelsen på såpe, kanskje? Stakkars lillemann, får håpe det går bedre i natt
evil eve Skrevet 13. desember 2012 #2898 Skrevet 13. desember 2012 Gratulerer med ny jobb Stinelin Her og er det en del oppvåkning om natta *gjesp* Men det går greit å gi smokk innimellom, men ikke alltid. På mandag som var var jeg på julebord og mannen skulle legge lillemor. Gikk jo strålende, hun sov fra 19.30-01 uten å våkne, nydelig, fikk jo sovet litt før jeg måtte amme hehe.. Var utrolig deilig å skravle med jentene på jobben og være litt sosial, aleine. Altfor lenge siden sist. Små barn store gleder, hadde på meg vanlig bh for første gang på 8-9 mnd, må jo heise opp jentene litt ekstra når vi skal pynte oss
Schadenfreude Skrevet 13. desember 2012 #2899 Skrevet 13. desember 2012 Lille kålormen min har fått ny sovepose. Den han hadde begynte å bli i snaueste laget og var dessuten egentlig en sommerpose. Prøvde én natt uten, det funket virkelig ikke. Nå har han en tykk og deilig vinterpose, kjenner jeg nesten er litt misunnelig Hvilken konsistens foretrekker deres små på middagsmaten? Småen, som jo blir dødsens fornærmet om han ikke får smake på maten vår (noe som ikke alltid funker), ser ut til å like myk, umosa mat. Men er det for tøft for magen så tidlig? Mosa mat må være søt for å gå ned..
Andrea89 Skrevet 13. desember 2012 #2900 Skrevet 13. desember 2012 Hei! Ser det er litt mer aktivitet på denne gruppen, så tenker å "melde meg inn" her hos dere? Jeg fikk en jente i mai i år, men hadde termin sent i april, så har vært en del av mars/april-gruppen, hvor det ikke har vært særlig aktivitet etter at barna ble født.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå