ara Skrevet 3. desember 2012 #2821 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har også prøvd egg et par ganger, men det er ikke en favoritt her i gården. Pære derimot, det tror jeg er det beste han har smakt! Og nr 2 er brød med smør på Her jobbes det godt med å komme opp i krabbestilling. Nå får han faktisk løftet opp hoftene også! Han får ikke knærne under seg helt enda, men det går fort det her. Gjør han det motsatt vei (altså med beina først) ender han bare med å sette fotsålene i bakken og løfter alt han kan opp Fjernkontrollen og kattene er det mest spennende vi har her nå Haha. Fjernkontroll og katter er en hit her også ;-)
*Joyce* Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #2822 Skrevet 3. desember 2012 Her slo eggehvite an, men plomma var visst skikkelig æsj. I dag har hun fått servert scones fra i går til lunch, og har nå kastet smuler over hele stua, tror jeg. Får ta en liten sveip med støvsugeren før svigermor kommer i kveld. Her er det -15 i dag, så Snorkfrøken holdes inne. Vi ligger litt i risikogruppen for bronkiolitt/RS og lignende, så jeg har ikke lyst til å utfordre skjebnen. Har ikke lyst på RS-innlagt baby, nesten 2-åring var kjipt nok. Litt kjedelig å høre på oppussingslydene fra naboen hele dagen, men ellers helt allright å være hjemme.
Schadenfreude Skrevet 3. desember 2012 #2823 Skrevet 3. desember 2012 Småen fikk prøve et middagsglass her om dagen, potet, mais og kalkun. Luktet og smakte temmelig ekkelt, og det syntes visst han og! Ble dritfornærmet, gitt. Katt er kult her og. Særlig å gripe tak i ørene..vi har heldigvis en tålmodig katt.
Mohair Skrevet 3. desember 2012 #2824 Skrevet 3. desember 2012 Lillemann er blitt kresen! Spiste alt før, nå er det ikke mye som godkjennes, gitt! Omtrent bare frukt, grønnsaker og brød. Vil helst spise selv også, veldig praktisk... Nå tenker jeg at jeg skal prøve å lage noen sunne muffins til han. Ellers venter vi på vannkopper, regner med at de dukker opp om en-to uker, midt i julestresset... Har tilbrakt en hel helg med familien og nå har fetteren til lillemann fått utbrudd.
Gjest Dorey Skrevet 3. desember 2012 #2825 Skrevet 3. desember 2012 Å nei, Mohair! Vannkopper er ikke gøy Håper han bare blitt lett rammet! Det kan jo hende dere har flaks og det ikke kommer da Krysser fingrene for det! Pluttisen her er også særdeles kresen, men i dag spiste han litt kyllinggryte fra Ella's kitchen. (Men den får han ikke mer, for den ble regnet som for lite næringsinnholdig for babyer i Foreldre&Barn testen) Ellers er det bare brødskiver med levers' og gulrot som godtas. (...og det meste av frukt da. Lille søtmomsen) I dag har vi vært inne på grunn av det kalde været. Mor går på veggen og plutten bare tuller med sovinga. Vanedyr delux! Vi har funnet frem en boks med duplo da, så han koser seg med å plukke på klossene mens jeg og mannen koser oss med å bygge Terapi for sjela!
Stinelin Skrevet 3. desember 2012 #2826 Skrevet 3. desember 2012 Katta er veldig populær her også! Her er det -24, kjedelig å bare være inne. Kan jo ta han med i bil, men skrekk og gru om vi får motorstopp ute i ødemarken. Hysterisk jeg...? I morgen er det månedlige barseltreffet, ei mil unna. Hadde dere reist? Jeg er jo bare middels interessert, men nå er jeg litt utsultet på sosial omgang med andre enn mannen. Jeg var hos psykiatrisk sykepleier i dag, veldig stolt over å ha kommet så langt! Hadde lassevis av søppel i bøtta, og det føltes godt å begynne å tømme ut. Halvannen time gikk fort, og jeg skal tilbake i neste uke. Føltes bra! 1
ara Skrevet 3. desember 2012 #2827 Skrevet 3. desember 2012 Så godt å få 'tømt' seg litt, Stinelin! Jeg ville definitivt reist på barseltreffet. Høres ut som du kunne trengt det
Pasjonsblomst Skrevet 4. desember 2012 #2828 Skrevet 4. desember 2012 Stinelin: Reis på barseltreff, hvem vet hvem du kan treffe på og hva som kan skje på veien? Så kommer du hjem og kan si: oj for en fin dag i dag! ''''''''''' Nå er Fløtepusen over 7 mnd gitt! Hun er bare heeelt skjønn om dagen. Veldig aktiv, ikke noe "kosejente" her, nei. Elsker å farte rundt på gulvet. Hun åler seg veldig bra fremover, ganske raskt. Vi må virkelig gå over huset nå for full babyproof. Hun står også på alle 4, og jukker frem og tilbake og prøver å "hoppe" fremover. Av og til krabber hun litt bakover. Hun leker godt med lekene sine, og har veldig god kontroll på hendene. Ingen tenner enda, men verken jeg eller pappen fikk før vi var ca 9 mnd, så regner med det drøyer enda litt. Like greit, siden hun får mye pupp enda. Hun er også blitt flink på å spise grøt, spiser ca. 1 dl grøt til kvelds, og endel til lunsj også. Jeg har kjøpt Happy Delight olje til henne som jeg har i grøten, og den eeeelsker hun. Smaker sitrus Hun skal absolutt spise selv, så det blir litt gris ja. Hun er også veldig blid og fornøyd, og lager masse lyder. Ingen sånne tydelige lyder, men masse "mumlelyder" og røøhhh raaaahhhh osv..Og smiler og ler mye, særlig når hun ligger på gulvet og leker og koser seg og får ting til, eller at vi "herjeleker med henne". Og håret på hodet hennes har begynt å vokse litt nå, en tanke Enda temmelig kort altså. Hun er deilig og god og rund... og tung å bære. ca 8,5 kg tenker jeg? Er veldig fornøyd med ringslynga jeg kjøpte, den brukes daglig.. Og hun trives i den. Life is good! (endelig--- etter 3 mnd med fødselsdepresjon) 2
Gjest Dorey Skrevet 4. desember 2012 #2829 Skrevet 4. desember 2012 Det er godt å høre Stinelin! Jeg har også gått til psyk på helsestasjonen en stund nå. Det er godt å få tømt seg Jeg ville dratt på barseltreffet. :-) Kjempefint å høre at du også har det bedre, Pasjonsblomst. :-) Tenk at småttisene er blitt så store og mobile! Å er over alt nå. Særlig til å klå på julegavehaugen på kontoret ;-) Mtp tenner og amming gikk det veldig greit her. Han prøvde et par ganger, men han skjønte av reaksjonen min (skvatt og "au!") at det ikke var noe særlig. Her mangler fremdeles fortann nr to. Lille snålis ;-)
Haley Skrevet 4. desember 2012 #2830 Skrevet 4. desember 2012 Stinelin: Å komme seg ut på noe sosialt er gull verdt, selv om man er trøtt, sliten og kanskje ikke alltid så interessert i utgangspunktet. Det blir sjelden en negativ opplevelse Pasjonsblomst: Så bra at ting endelig er litt lettere! Kjøper du Happy Delight på Iherb? Frøken Fryd har endelig knekt koden med å rulle fra rygg til mage, så nå rulles det begge veier Og det er voldsomt til lyd i den lille kroppen Naboene må vel tro litt av hvert om hva som foregår hvis de hører noe. Men heldigvis er det godt isolert
Gjest Dorey Skrevet 4. desember 2012 #2831 Skrevet 4. desember 2012 Nå har jeg bestilt meg frisørtime! Skal bli godt å få frisket seg litt opp. Er ikke akkurat noen MILF her jeg går i joggebukser, "voksesveis" og ammetopper. I går ryddet jeg i klærne mine og kastet ut alle de fæle postgravid-plaggene. Har to kilo igjen til startvekt, og nå passer det meste av de gamle klærne mine igjen, endelig! Neste gang skal jeg ikke legge på meg 20 kilo nei...
Stinelin Skrevet 4. desember 2012 #2832 Skrevet 4. desember 2012 Barseltreffet ble avlyst, -25 var kanskje litt drøyt. Men vi har en fin dag med et par som datt innom på besøk, og mannen som jobber hjemme og er innom og spiser og sånn. Trivelig Nå har jeg lest om å koke kraft og servere rå eggeplomme. Tenker stadig på å få i småen mest mulig på dagtid, for å få ned nattspisingen. Life is good! (endelig--- etter 3 mnd med fødselsdepresjon) Så flott å høre at dere har det fint! Vesla høres artig ut Nå har jeg bestilt meg frisørtime! Skal bli godt å få frisket seg litt opp. Er ikke akkurat noen MILF her jeg går i joggebukser, "voksesveis" og ammetopper. I går ryddet jeg i klærne mine og kastet ut alle de fæle postgravid-plaggene. Har to kilo igjen til startvekt, og nå passer det meste av de gamle klærne mine igjen, endelig! Neste gang skal jeg ikke legge på meg 20 kilo nei... Herlig med frisørtime, det gjør underverker! MILF-følelsen er langt unna her også, selv om min snille mann stadig forsikrer meg om at jeg kvalifiserer. Han har skjønt at det hjelper å overbevise meg
Gjest Dorey Skrevet 4. desember 2012 #2833 Skrevet 4. desember 2012 Ja, min er også veldig grei sånn Men jeg vet ikke om jeg tror på ham, så sliten jeg ser ut noen ganger. Jaja
ara Skrevet 4. desember 2012 #2834 Skrevet 4. desember 2012 Dere er heldige som har menn som greier å trøkke ut en kompliment i ny og ne.. Her kommer det sjelden! Kanskje en gang i skuddåret. men han er veldig søt ellers da.. Han har forøvrig handlet feil grøt så nå har jeg kunn HIPP 8 mnd å gi i kveld. Gjør det noe tror dere? Er det sååå viktig med den "aldersgrensen" de har på grøten? Hyggelig med besøk og jobbe-hjemme-mann , Stinelin Herlig å høre at dagene dine er bedre, Pasjonsblomsten! Dorey, frisørtimer gjør virkelig underverker. Jeg var det for en drøy måned siden. Man føler seg nesten som et nytt menneske, jo!
Mohair Skrevet 4. desember 2012 #2835 Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror noe av barnematen har høyere aldersgrense pga konsistens. Mer klumpete mat jo eldre de blir. Jeg forsøkte meg med et 8-mnd middagsglass i helga med paprikabiter i grandiosastørrelse. Ikke populært, men det tror jeg heller var smaken sin feil..
Stinelin Skrevet 4. desember 2012 #2836 Skrevet 4. desember 2012 Han har forøvrig handlet feil grøt så nå har jeg kunn HIPP 8 mnd å gi i kveld. Gjør det noe tror dere? Er det sååå viktig med den "aldersgrensen" de har på grøten? Jeg har gitt 8mndrs-grøt til lille på 6-7mnd, gikk fint. Høyere fiberinnhold tror jeg. Jeg tror noe av barnematen har høyere aldersgrense pga konsistens. Mer klumpete mat jo eldre de blir. Jeg forsøkte meg med et 8-mnd middagsglass i helga med paprikabiter i grandiosastørrelse. Ikke populært, men det tror jeg heller var smaken sin feil.. Hadde ikke jeg villet hatt heller
Nektarin Skrevet 6. desember 2012 #2837 Skrevet 6. desember 2012 Hvor mange dupper er det hos dere for tiden? E ser ut til å ha hoppet fra 4 korte til 2 litt lenger plutselig. Er litt overrasket over at han har hoppet så fort...
ara Skrevet 6. desember 2012 #2838 Skrevet 6. desember 2012 Her er det rundt 3-4 dupper pr dag. Han sover en ganske lang dupp på morningen(nesten 2 timer) også har han litt kortere i løpet av dagen!
Gjest Dorey Skrevet 7. desember 2012 #2839 Skrevet 7. desember 2012 Her er det tre eller fire dupper à 40-60 min. Han sover ca hver 2,5 time, men kan ikke sove etter 16:30, da blir det bare kluss med leggingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå