Gå til innhold

sorry men nå er jeg lei alle disse minnestundene..


TuridS

Anbefalte innlegg

TuridS, jeg synes at du har mangel på empati. Jeg har ikke lest tråden men jeg synes at åpningsinnlegget er skremmende. Folk føler forskjellig og det må de få lov til. At livet går videre gjelder selvfølgelig alle. Men å erklære offentlig at nå synes du det er nok sorg minner om svært lav empati. Du kan gjerne føle det og vi vil føle det til forskjellig tid men slikt sier man ikke!

Nå har sørgetiden ved store tragedier alltid vært til den siste er begravet eller til en offentlig markering umiddelbart etter siste begravelse. Dette har vært reglen ved alle ulykker så dette er meget forutsigbart. Og du klarer ikke å holde ut og holde kjeft?

Du har tydeligvis sterke følsessvingninger og opplever dette forholdsvis overfladisk. Først deprimert og nå lei. Da bør du kanskje forsøke å være voksen nok til at du ikke tar dette ut for mye over andre. Men mye kan vel tyde på at du er forholdvsis ung og ikke så veldig voksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det vært flere fellemarkeringer enn de rosetogene rundt om i landet? Og minnemarkeringen i dag, 21 august ble bestemt at skal offentlig sørgedag. Grunnen til at det ble satt så sent er fordi alle offrene skulle begraves først, og siste begravelse var på fredag.

Jeg har vært med på en del sportsarrangementer. På alle disse så har det vært 1 min stillhet og folk som har gått mes sørgebånd. Det vil det bli slutt på fra i dag. Men selv om det blir slutt på sørgemarkeringer skal selvfølgelig folk få lov til å sørge etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du mistet noen du elsker? nei det tror jeg ikke, ellers hadde du ikke kommet med den følelses løse meldingen her! jeg blir så sur å forbanna av å høre på en person som deg. Vet du HVOR vondt det gjør for foreldrene til de som har mistet sine kjære`? vet du hvor mye det betyr for dem at media tar det opp, de føler seg ikke alene da, de føler at vi er med dem. Dette er jo så tragisk, jeg har ikke mistet noen der, men jeg har det så vondt inni meg, jeg tar dette opp hver dag, jeg blir glad av å se nyheter og minnemarkeringer om ofrene.

Edit: Innlegget er redigert for krenkende uttalelser. Iah, mod

Han er slettes ikke en dårlig person bare på grunn av at han er lei, jeg tror ikke han mener at alle media skal stoppe helt å rapportere om denne saken, men det kan bli for mye, i tillegg hjelper det ikke å ha 100 minnestunder, nå må vi bare fikse opp byen og trøste de pårørende og det å ha minnestunder er sikkert koselig og en fin ting og gjøre, men jeg synes at vi ikke må sette fokuset på minnestunder, vi må sette fokuset på de pårårende og de som var på øya sånn at de kan få hjelp til å takle med det som har skjedd. i tillegg synes jeg ikke at vi trenger å høre om alle minnestundene og høre på intervjuer med folk som verken har mistet en kjær eller vært på øya, det er jeg helt uintresert i, det jeg er intresert intresert i er hvordan oppfølgningen av de pårørende skal forgå og hvilken dom Lars Behring Breivik skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Jeg har vært med på en del sportsarrangementer. På alle disse så har det vært 1 min stillhet og folk som har gått mes sørgebånd. Det vil det bli slutt på fra i dag. Men selv om det blir slutt på sørgemarkeringer skal selvfølgelig folk få lov til å sørge etter behov.

Ok, det visste jeg ikke. Men disse markeringene tar jo ikke medias søkelys. Jeg syns det er en fin måte å vise respekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for dumt i hue sitt at enkelte tropper opp inn her for å be meg "jammen så ikke les media da!!"

Latterlig svar. Og du vampen, du er ikke verdt et svar engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir for dumt i hue sitt at enkelte tropper opp inn her for å be meg "jammen så ikke les media da!!"

Latterlig svar. Og du vampen, du er ikke verdt et svar engang.

javelja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at jeg syns det blir dumt at folk går inn i en tråd og svarer med at man ikek skal lese media, så er det bare sånn svar som de vet ikke er til bruk.

Ja om jeg ikke virker sympatisk så er det deres valg og tolke meg sånn. Ingen i sitt rette hodet kan unngå å bli berørt av dette.

Jeg har grått, jeg har hatt søvnløs netter, jeg har kjent angst og depresjon pga denne tragedien, så det er ikke som at jeg har vært uberørt.

Men så lenge man ytrer noe imot folkemengden og det som liksom "passer seg" å si, så er man plutselig et monster uten like. Lynsjementalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør nesten forvente å få reaksjoner når man i en tragedie så stor som denne klager over at man er lei mediafokuset på Utøya. 69 unge mennesker er døde, med i 69 familier i dyp sorg. I tillegg til de som døde ved regjeringsbygget. Skal jeg da klage over at jeg må lese om dette i media? Jeg kan ikke si at jeg klarer å ha så mye sympati for det, når jeg vet hva ofrene og pårørende faktisk går gjennom.

Èn ting er hva man tenker med seg selv, noe annet er hva man faktisk ytrer offentlig. Det har litt med sosiale antenner å gjøre. Når du da likevel velger å gå ut og si dette, i tillegg til å bli aggressiv og gå i forsvar når du får motbør, ja, da må du med rette tåle kritikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Jeg syns det blir for dumt i hue sitt at enkelte tropper opp inn her for å be meg "jammen så ikke les media da!!"

Latterlig svar. Og du vampen, du er ikke verdt et svar engang.

Jøss, må si du imponerer lite nå. Vel, da er jeg vel dum i hode da siden jeg forslo det!

Hva er løsningen for deg da, hvis du ikke klarer å unngå media? Det er jo medias dekning du føler er problematisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vel lynsjet nå jeg og.

Jeg er også lei av alt som står om denne tragedien i avisene. Det er minst 5 artikler i hver avis hver dag om dette, som ikke har noen nyhetsverdi. Det står om det samme om og om igjen. Det blir for mye. Jeg mener ikke at de skal slutte å skrive om det, men de kan ikke lage saker ut av ikke-saker. Skal alle 700 få fortelle sin historie i en egen artikkel? Skal alle begravelsene dekkes?

Jeg har grått og hatt mareritt lenge over det som har skjedd. Jeg gråter fortsatt når jeg tenker på det som har skjedd, men blir likevel lei av gjentatte nyhetssaker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg forventet reaksjon, men det er jo betenkelig at jeg visste hva slags reaksjoner dere typiske "å herregud du ikke en av oss" reaksjonene flere av dere har kommet med. Når det blir papegøye effekt der dere sier det samme om og om igjen bare fordi det liksom virker som at det passer inn og at dere skal bli likt av alle de andre her, så tar jeg ikke deres reaksjoner inn over meg i det hele tatt.

Jeg har fortsatt samme mening som i førsteposten.

Endret av TuridS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempesynd på dere.. som må lese og høre om begravelser og vitneutsagn hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det samme om og om igjen - det er veldig mange mennesker som har mistet livene sine og bak hvert menneske står det opptil flere familier som alle trenger utløp i sorgen. Det er ikke verre for din del enn å lukke øyne og ører, men det er litt verre for dem. La nå sorgprosessen gå sin gang. :)

Må det absolutt foregå offentlig på tv og i avisene og på radio hver dag hele tiden?

Faktisk mange andre som mister familie, venner og kjære nå for tiden i sykdom eller ulykker. Er deres sorg mindre verdt fordi den ikke foregikk på Utøya?

Et sted må grensen gå, og jeg synes det har gått for langt nå med 4 offentlige halv stang dager, 3 offentlige sørgedager osv.

Andres sorg er minst like viktig men blir ikke belyst, eller får statlig støtte som pårørende.

Hva med å samle alle historiene i en Fredagsutgave eller Magasinet.

Nok får være nok.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempesynd på dere.. som må lese og høre om begravelser og vitneutsagn hele tiden.

Ja, for det kan jo hende vi faktisk har vår egen sorg å tenke på. Hvorfor er den mindre verdt enn andres?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TuridS: Så du mener vi sier det vi gjør for å bli likt av andre? Herregud.

vel, det virker litt sånn ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var egentlig målet ditt med denne tråden, ts?

å få høre om hvor mange minnemarkeringer som skal være og se at det faktisk er fler som føler det samme som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuridS: Så du mener vi sier det vi gjør for å bli likt av andre? Herregud.

Kan tenke meg det hun prøver å si er at ofte inntar folk meninger og holdninger som er politisk korrekte, ikke nødvendigvis noe de innerst inne føler.

Ofte gruer folk seg også for å ha andre meninger enn det de oppfatter som gjengs syn. Da står man i fare for å bli uglesett og skjelt ut, noe de fleste synest er ubehaglig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...