Gå til innhold

sorry men nå er jeg lei alle disse minnestundene..


TuridS

Anbefalte innlegg

Hvor angrep hun deg?!

Hun vinkler det om til å fremstå som at jeg mener dette handler om meg, noe som er absurd. Det er tydelig et forsøk på å få meg til å se slem og ufølsom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for i Norge skal vi selvsagt herme etter USA i ett og alt, uten å gjøre som folk HER selv syns de vil ha det..USA er jo den store helten og alle må etterligne dem.. Not.

Det blir for dumt når du selv skriver "Not" på slutten av et innlegg der du kritiserer folk for å herme etter USA..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tolker litt for fritt... Leser du hele TS sitt innlegg ser du at hun har sørget og vist sin respekt.

Jeg syns der er en smule drøyt å påstå at noen har sørget og vist sin respekt og dermed kan begynne å forlange at alle som har fått sine liv rasert skal være ferdig med det når det så vidt har gått fire uker.. Herlighet for et kaldt menneske.Med mindre hun er skadet av noe annet fælt hun har opplevd da, så hun har behov av å fortrenge.

Vel det har hun uansett ingen rett til å overføre på andre at de også skal gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns der er en smule drøyt å påstå at noen har sørget og vist sin respekt og dermed kan begynne å forlange at alle som har fått sine liv rasert skal være ferdig med det når det så vidt har gått fire uker.. Herlighet for et kaldt menneske.Med mindre hun er skadet av noe annet fælt hun har opplevd da, så hun har behov av å fortrenge.

Vel det har hun uansett ingen rett til å overføre på andre at de også skal gjøre.

Jeg har da overhodet ikke forlangt det du sier der, er du full eller? Nå får du gi deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, nå må du kutte ut å prøve å male meg svart her.. Herregud. Du angriper meg for å si min mening også prøver du vri mine ord for å få meg til å fremstå som den store stygge ulven?

Jeg har MIN mening om dette, og jeg har rett til å uttrykke dem, at du skal vrenge og vri for å representere mine meninger feil, det er drittunge oppførsel i min mening. Nå får du skjerpe deg.

man trenger ikke ta noe kurs for å kjenne etter hva man selv føler. Jeg kunne aldri dratt til en øy der mitt barn hadde blitt drept, pluss mange andre. Gå over der, gå der blod har blitt spilt, der så mange tenåringer møtte sin skjebne.

Nei, jeg trenger inget kurs for å føle at det hadde blitt feil for meg. Og jeg kan ikke noe for at jeg synes det virker rart. Det er bare slik jeg føler det.

Som sagt, dette handler ikke om deg og hva du syntes/tenker/føler eller ville ha gjort, er fullstendig likegyldig. Det er ikke å angripe deg, det er å konstantere fakta. Det er også noen ganger det er greit å holde meningene sine for seg selv, når man setter spørsmålstegn ved og ser på det som faktisk er en normal og vanlig rekasjon i forhold til sorg som rart, så kan man like godt holde det for seg selv. Det er ikke sånn at man på død og liv MÅ ut med alle tanker som popper inn i hodet på en.

Det eneste som teller her, er hva disse familiene hadde behov for og hva de selv følte at de fikk ut av det. Og når så mange faktisk hadde et behov, så er det flott av staten at man sørge for å gi dem muligheten til å gjøre det på en verdig måte med gode rammer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vinkler det om til å fremstå som at jeg mener dette handler om meg, noe som er absurd. Det er tydelig et forsøk på å få meg til å se slem og ufølsom ut.

DU er lei, DU ville ikke ha gjort sånn, DU tenker sånn og sånn, DU mener, DU føler.. Innleggene dine handler om deg og din synsing, om du fremstår som ufølsom, så klarer du fint å fremstille deg på den måten selv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, patetisk forsøk på å arrestere meg.. Men det funker ikke slik skjønner du..

Ja, for debattinnleggene dine er av slik en overlegen kvalitet at det er særdeles vanskelig å påstå at du til tider ikke er helt på nett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vinkler det om til å fremstå som at jeg mener dette handler om meg, noe som er absurd. Det er tydelig et forsøk på å få meg til å se slem og ufølsom ut.

Uten at jeg kan vite hva Vampen tenkte og mente da hun skrev innlegget sitt, så ser det i hvert fall i mine øyne ut som om hun bare prøvde å tydeliggjøre at selv om du er ferdig å sørge, så er ikke nødvendigvis alle andre det. Du skrev om deg selv - at du var ferdig, at det å besøke Utøya hadde vært feil for deg, og så videre. Vampen prøvde bare å gjøre det klart at det er deg, ikke alle andre, og i hvert fall ikke ofrenes pårørende. Resten av innlegget hennes var jo bare oppramsing av fakta i forbindelse med sorg.

Uansett, minnestunden i morgen tror jeg vil være som en slags "avslutning". Det vil helt klart være flere minnestunder i fremtiden, men antageligvis ikke før om en stund. Jeg synes det er greit å markere at det har gått en måned (noe som er sykt å tenke på, synes jeg!), og at tankene våre fortsatt er hos dem som lider og kommer til å lide i lange tider fremover. Disse menneskene er det dessverre ganske mange av. Det er rart å tenke på at det potensielt sett sitter 140 foreldre, 280 besteforeldre, hundrevis av søsken, tanter, onkler og tusenvis av venner som står midt i denne sorgen som har føltes tung for meg - som på mange måter var uberørt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg kan vite hva Vampen tenkte og mente da hun skrev innlegget sitt, så ser det i hvert fall i mine øyne ut som om hun bare prøvde å tydeliggjøre at selv om du er ferdig å sørge, så er ikke nødvendigvis alle andre det. Du skrev om deg selv - at du var ferdig, at det å besøke Utøya hadde vært feil for deg, og så videre. Vampen prøvde bare å gjøre det klart at det er deg, ikke alle andre, og i hvert fall ikke ofrenes pårørende. Resten av innlegget hennes var jo bare oppramsing av fakta i forbindelse med sorg.

Uansett, minnestunden i morgen tror jeg vil være som en slags "avslutning". Det vil helt klart være flere minnestunder i fremtiden, men antageligvis ikke før om en stund. Jeg synes det er greit å markere at det har gått en måned (noe som er sykt å tenke på, synes jeg!), og at tankene våre fortsatt er hos dem som lider og kommer til å lide i lange tider fremover. Disse menneskene er det dessverre ganske mange av. Det er rart å tenke på at det potensielt sett sitter 140 foreldre, 280 besteforeldre, hundrevis av søsken, tanter, onkler og tusenvis av venner som står midt i denne sorgen som har føltes tung for meg - som på mange måter var uberørt.

Hurra, det er noen som skjønner hva jeg mener.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart jeg må snakke utifra mitt synspunkt, jeg kan da ikke snakke utifra Arne eller Bjarne sitt synspunkt?

Men bare fordi jeg snakker utifra hva jeg mener, betyr ikke at jeg mener utøya skal gjøre som jeg mener og føler, men at det jeg mener og føler er det jeg mener og føler.

Og er det noe jeg lurer på, ja da spør jeg og forhåpentligvis får jeg et vettugt svar. Og sånn er det bare.

Men fordi jeg mener og føler noe rundt utøya, så trenger man da ikke slenge "Men dette handler ikek om DEG skjønner du" og sånne hersketeknikk forsøk, det er bortkasta og jeg biter IKKE på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det er noen som skjønner hva jeg mener.. :fnise:

Hvem er det nå som prøver få ting til å handle om seg selv?

Ser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det er noen som skjønner hva jeg mener.. :fnise:

Det er mange som skjønner hva du mener.

Nå har vi nettopp osgså startet på en valgkamp der mange av de drepte stod på valglister. Da blir nye ting som man sørger over at den drepte ikke er med på lenger, bli aktualisert.

Gjennom hele det første året, når høytider, bursdager osv kommer, der den døde ikke lenger er med som før, vil nye elemeter i forbindelse med tapet bli aktualisert for de som mistet søsken, kjærester, barn, kollegaer, venner og tilogmed kanskje også en forelder.

At det er gått fire uker betyr ikke at man har sørget ferdig eller at nasjonen skal forventes å ha lagt dette bak seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan til en viss grad være enig i at det er litt for mye skriverier om katastrofen - i den grad at jeg synes media bruker saken til å øke salgstallene. Jeg synes mange av artiklene er meningsløse, og kun et forsøk på å få flest mulig forsider som handler om katastrofen. Og det virker jo, fordi folk fortsatt er rystet av det som skjedde og ønsker mer informasjon og forståelse.

Det er en tid for alt. Og nå bør snart tiden komme hvor de pårørende kan få sørge i fred, uten å møte overskrifter i alle aviser hver dag som minner dem om det som har skjedd. Det klarer de nok fint nok å minne seg selv på. Jeg tror på normalisering av hverdagen fortest mulig, for i det hele tatt å komme videre i livet. Derfor håper jeg at minnestunden i morgen kan markere avslutningen på den kollektive, nasjonale sorgen og åpne for den private sorgen. Det har vært mye fokus på nestekjærlighet, samhold og å unngå hat og hevnlyst i den nasjonale sorgen. Jeg synes også det bør være fokus på at de pårørende må få lov å føle hat og hevnlyst, da det er en normal reaksjon etter en slik katastrofe, mens det har nærmest vært bannlyst i den nasjonale sorgen.

Når det er sagt, så synes jeg synsingen rundt de pårørendes avgjørelse om å dra ut til Utøya og Regjeringskvartalet er malplassert i denne diskusjonen. At media valgte å dekke det får stå på deres regning. Ingen kan si hva som er rett og galt etter at noe slikt har skjedd, og hva vi her inne hadde gjort i en slik situasjon er fullstendig uten interesse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det noe jeg lurer på, ja da spør jeg og forhåpentligvis får jeg et vettugt svar. Og sånn er det bare.

Det vettuge svaret er at du er alt for tidlig ute med dine urealistiske forventninger om at dette er vi ferdige med.

Du er faktisk ikke rent lite respektløs.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor håper jeg at minnestunden i morgen kan markere avslutningen på den kollektive, nasjonale sorgen og åpne for den private sorgen.

Etter fire uker... Sånn snakker en som ikke har særlig empati. Du vil bli skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun vinkler det om til å fremstå som at jeg mener dette handler om meg, noe som er absurd. Det er tydelig et forsøk på å få meg til å se slem og ufølsom ut.

Det klarte du fint selv da du åpnet denne tråden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt når du selv skriver "Not" på slutten av et innlegg der du kritiserer folk for å herme etter USA..

Hvorfor det egentlig? Tror du de snakker engelsk bare i USA... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire uker... Sånn snakker en som ikke har særlig empati. Du vil bli skuffet.

På hvilken måte tyder det innlegget på manglende empati?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte tyder det innlegget på manglende empati?!

Å si at nå er det nok sorg her tyder på lite empati...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...