Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2011 #121 Skrevet 10. oktober 2011 En time unna hverandre er jo ikke noe problem? Dere kan jo møtes på halvveien, slik at dere deler på kjøringen? Barna kan jo fint dele et soverom når de er hos deg. Ikke gjør dette til et større problem enn det allerde er. Prøv å finne løsinger isteder for å bare se problemer. Jeg vet at dette kan være vanskelig midt i en konflikt. Men tenk på barna! Jeg sliter maks med min eks. Jeg holder på å bo meg ihjel, men kan ikke flytte, fordi da går han rettens vei, vi har 50/50. Han vil ha delt bosted, men jeg sier at det ikke er aktuelt nå, fordi jeg trenger hver eneste krone jeg kan få. Har sagt at dette kan vi ta opp når jeg eventuelt har fått meg en samboer. Da er vi mer likestilte økonomisk. Jeg har sagt fra meg bidraget fra han, men vurderer å dra ned til NAV og høre hvordan vi kan regne dette ut, siden han betaler SFO. Han har nå holdt på i snart 6 år med dette, og jeg er grundig lei og oppgitt over hele fyren. Så hvis jeg var deg hadde jeg gjort det jeg kunne for å få en stopp på konflikten. Hyggelig x da som betaler SFO. Men tenker du gå til NAV å kreve barnebidrag vil nok du få SFO regningen. Så naiv og tro at BF betaler den når det er bostedsforelder som skal gjøre dette normalt.Vil dette lønne seg når sa,været er 50/50? Du får vel ikke noen støtter gjennom nav siden barnet har 50/50 samvær. Utvidet barnetrygd er det,videre skatteklasse 2. Retten til skatteklasse 2 og utvidet barnetrygd beror på om ditt barn bor fast hos deg, uavhengig av hvor mye samvær barnet har med far.Jeg kan ikke finne noe i kildene om at det i tillegg stilles krav i relasjon til samværsordningen (hvor mye tid barnet tilbringer med hver av foreldrene), slik som situasjonen motsetningsvis er ved stønad til enslig forsørger. Dette kommer av at hensynene bak de to ordningene er forskjellige.
Sophie-Ann Skrevet 10. oktober 2011 #122 Skrevet 10. oktober 2011 Hyggelig at x betaler SFO? Han mener at han har behov, så da får han ta regningen. Jeg trenger barnetrygden, derfor har hun bostedsadresse hos meg. Og husk at denne legges til på min inntekt når bidraget settes, så det går opp i opp. Skatteklasse to får ikke min eks uansett, da han har samboer og felles barn, men han mener at det er helt greit at jeg skal miste dette. Fordi det skal være RETTFERDIG som han sier. At jeg holder på å bo meg ihjel, det driter han i. Men dette var offtopic...Beklager TS...
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2011 #123 Skrevet 10. oktober 2011 Hyggelig at x betaler SFO? Han mener at han har behov, så da får han ta regningen. Jeg trenger barnetrygden, derfor har hun bostedsadresse hos meg. Og husk at denne legges til på min inntekt når bidraget settes, så det går opp i opp. Skatteklasse to får ikke min eks uansett, da han har samboer og felles barn, men han mener at det er helt greit at jeg skal miste dette. Fordi det skal være RETTFERDIG som han sier. At jeg holder på å bo meg ihjel, det driter han i. Men dette var offtopic...Beklager TS... så det går opp i opp- det ikke helt korrekt, skattefordelen er der ca 800 kr mnd.på en inntekt ca 400 000 kr. Flott du ærlig og sier du trenger det pga. økonomi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå