Gjest frøken am Skrevet 22. august 2011 #101 Skrevet 22. august 2011 Bare spurte ettersom jeg ser at du bare svarer de du takker for støtte...
Husfrua Skrevet 22. august 2011 #102 Skrevet 22. august 2011 Hei det er meg som har skrevt med deg. Takk for en flott diskusjon. Setter pris på din saklighet. Er noe rart her i det som du skriver. Skal utroskap virke inn på hvor barna skal ha bosted? Her må man skille sakene. Utroskapet fører til samvlivsbruddet. Barna og hjemmet et like mye fars for det han har vært utro. Det er ingen automatikk i at han skal flytte. At menge menn gjør det og er "pingler" nåt mor sier hun ikke orker bo med han til ny bolig er på plass. Flytter han da han bl.a gitt fra seg bosted av barn i praksis. Er dette bl.a menn ahr blitt frosset ut for av kvinner og mobbet til å gi fra seg barn og hjem. Det har blitt spillt på den dårlige samvittigheten. Dette er ikke det spor bedre nn utroskapen. Heller værre spør du meg. Dette var bare ett eksempel fra min side, for å skissere en gitt situasjon hvor det i allefall ikke er av ren egoisme mor velger å flytte.. Poenget mitt er fortsatt at hverken eller bør være en selvfølge før alle sider av saken har kommet frem og man sitter igjen med det man tror er den beste løsningen for barnet.. Noe som igjen kan føre til at barnet må flytte, eller kanskje ikke..
Gjest TO foreldre Skrevet 23. august 2011 #103 Skrevet 23. august 2011 Har du laget denne tråden for å sanke sympatipoeng? Det er synd at noen ikke forstår at en far vil savne ungene sine og at det å gå fra 40 % samvær er noe annet enn å se barna en til to helger i måneden.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #104 Skrevet 23. august 2011 Man ser man er på kvinneguiden. Hadde ts vært kvinne hadde dere hoiet og hjulpet henne. 1
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #105 Skrevet 23. august 2011 (endret) Man ser man er på kvinneguiden. Hadde ts vært kvinne hadde dere hoiet og hjulpet henne. Ja selvfølgelig! Alle her inne mener jo at kvinner er verdt mer enn menn! ........ Og til gjest over her: DET HANDLER IKKE OM FAR. MEN OM UNGENE. Det BURDE handle om ungene. Men far leker offer (ja, vi skjønner alle at han er lei seg, men nå er situasjonen slik den er og sånn er det bare. Nå er det på tide og tenke på ungene. Ikke seg selv). Endret 23. august 2011 av frøken am
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2011 #106 Skrevet 23. august 2011 Ja selvfølgelig! Alle her inne mener jo at kvinner er verdt mer enn menn! ........ Og til gjest over her: DET HANDLER IKKE OM FAR. MEN OM UNGENE. Det BURDE handle om ungene. Men far leker offer (ja, vi skjønner alle at han er lei seg, men nå er situasjonen slik den er og sånn er det bare. Nå er det på tide og tenke på ungene. Ikke seg selv). Sitat: Ja selvfølgelig! Alle her inne mener jo at kvinner er verdt mer enn menn! Dette er for dumt, er du voksen? Har du noen seriøst som underbygger dine påstander? 1
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #107 Skrevet 23. august 2011 Mine påstander? De påstandene hvor jeg skriver at barna må bli prioritert først? Der kom jeg til kort gitt... Ellers var det sitatet du siktet til ironisk. Beklager at jeg glemte flagget.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2011 #108 Skrevet 23. august 2011 Hei og takk TS her. Er knust som du ville vært. Vi hadde et nært forhold barna og meg. Har vurdert å flytte til mors hjemsted men det er vanskelig med jobb der Det er en liten plass og jeg har et yrke som ikke er så utbredt.Jobb må jeg ha der om jeg skal kunne følge opp mine plikter som far. Får vel neppe trygd og stønader som samaværsforleder. Får jeg jobb og bolig i mors bygd kan jeg begynne å jobbe for delt bosted. Men at jeg evt. flyttet etter er ikke noe juridsk pluss heller. Det spiller ingen rolle. Snever adgang for delt bsoted i rettsaker. Jobber med rettsak som jeg sikkert taper og blir dyr, men det får så være. Kan ikke ha på meg at jeg ikke har prøvd å få barna tilbake. Har fått noe nytt og forholde meg til. Må selge bolig nå også det er for høye utgifter etter at barna flyttet. Mor har nå fått studentstaus siden sist jeg skrev.Hadde mye samvær før 60/40. Endringer nå fører til mere bidrag og pga,sykemelding blir det ikke ekstrajobbing. Kommer jeg i jobb og mere inntekt vil det føre til mere bidrag og skatt så det virker nokså håpløst. Uavhenig av rettsak blir bokostnader for store. Når en mann får barn med en kvinne han er forelsket i og så hender dette som i tråden. Hvor mye skal en tåle som menneske? Noen ganger lurer en på hvorfor en lever videre - er det noen hensikt?
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #109 Skrevet 23. august 2011 Når en mann får barn med en kvinne han er forelsket i og så hender dette som i tråden. Hvor mye skal en tåle som menneske? Noen ganger lurer en på hvorfor en lever videre - er det noen hensikt? For ungene sine skal man tåle ALT. Koste hva det koste vil.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2011 #110 Skrevet 23. august 2011 Mine påstander? De påstandene hvor jeg skriver at barna må bli prioritert først? Der kom jeg til kort gitt... Ellers var det sitatet du siktet til ironisk. Beklager at jeg glemte flagget. Skam deg ! Dette er ikke verdig en seriøs jentunge, dame, kvinne. 1
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2011 #112 Skrevet 23. august 2011 For ungene sine skal man tåle ALT. Koste hva det koste vil. Er vel defor TS gjør som gjør. Det skal koste "alt". Er de og TS enige, det virker ikke slik på tidligere innlegg?
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #113 Skrevet 23. august 2011 Hvorfor i alle dager skal jeg skamme meg?!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2011 #114 Skrevet 23. august 2011 Hvorfor i alle dager skal jeg skamme meg?! For dette, er tåplige sagt og uten begrunnelse. Sitat: Ja selvfølgelig! Alle her inne mener jo at kvinner er verdt mer enn menn!
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #115 Skrevet 23. august 2011 Du er jo blind. Jeg skrev at det var IRONI. Som et svar på det AB skrev klokken 11 i morges. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2011 #116 Skrevet 29. august 2011 (endret) Denne passer inn her. Hotell Jord Gunhild Kværness (islandsk tekst: Tomas Gudmundsso Det er en underlig ferd vi er med på nå Vi er på rese - hotellet vårt heter "Jorda" Nåen pakker; ønsker å dra herifrå mens andre kjem - og stråler mest som sola Vi sjekker ut og vet at nå er det gjort Det er før sent med godord og fine gester Vil nåen huse øss - besøket være så kort? Og snart er romma fylt med nye gjester... http://www.gurenhagen.no/tekster.asp?Action=vis&ID=8 Innlegget er endret pga kopirett. Kråkesaks. Endret 29. august 2011 av Kråkesaks
Gjest En pappa Skrevet 8. oktober 2011 #117 Skrevet 8. oktober 2011 Hei. Nå har jeg fått rede på at BM skal flytte igjen. Denne gangen blir ca 7-8 mil unna der jeg bor nå. Grunnen skal visst være det gikk ikke som hun hadde håpet med hjelp til barnepass av familien sin der hun bodde. Hun bodde billigere der men hun synes det blir for mye med full jobb og barn hele tiden. Ang.jobb prøvde hun seg med halv stilling, men klaget på bidragsgrunnlaget hos henne. Det ble 5800 kr mnd. med halv inntekt på BM. Det utgjorde en bidragsforsjell forskjell på 1400 kr mnd. på halv og full stilling.1000 kr.mnd 80 % stilling og halv stilling. Klagen min ble tatt til følge. Slik hun begynte jobb full stilling da 80 prosent ikke var noe alternativ. Nå lurer jeg på noen råd og synspunkter ang.hvordan gjøre det når hun flytter nesten tilbake,7-8 mil unna,dette utgjør en times kjøring. Det hører med at jeg reiste en gang og besøkte barna men det var noe mislykket da de bodde avsides til og jeg bodde på camingen en time derfra (nærmeste). Hun har ikke villet gå med å sende de med fly da det er for kostbart og hun ville ikke dele på utgifter. Vi rakk aldri noen samværsavtale før hun flyttet med barna. Jeg ble tvungen til å selge boligen jeg hadde,og har fått kjøpt meg en 2-roms som jeg er fornøyd med. Kostnader rundt det å bytte bolig på nytt er ikke gratis. Tenker på dette rundt det å får mer samvær og større plass til barna. Det kostet nesten 90000kr å selge den andre boligen. Dette er kostbart og å finne rom til det nå blir problematisk. Så mye rot for så lite, er det rart jeg er oppgitt.
Anglofil Skrevet 10. oktober 2011 #119 Skrevet 10. oktober 2011 Tråden er ryddet for krenkelser. Yvonne (mod)
Sophie-Ann Skrevet 10. oktober 2011 #120 Skrevet 10. oktober 2011 En time unna hverandre er jo ikke noe problem? Dere kan jo møtes på halvveien, slik at dere deler på kjøringen? Barna kan jo fint dele et soverom når de er hos deg. Ikke gjør dette til et større problem enn det allerde er. Prøv å finne løsinger isteder for å bare se problemer. Jeg vet at dette kan være vanskelig midt i en konflikt. Men tenk på barna! Jeg sliter maks med min eks. Jeg holder på å bo meg ihjel, men kan ikke flytte, fordi da går han rettens vei, vi har 50/50. Han vil ha delt bosted, men jeg sier at det ikke er aktuelt nå, fordi jeg trenger hver eneste krone jeg kan få. Har sagt at dette kan vi ta opp når jeg eventuelt har fått meg en samboer. Da er vi mer likestilte økonomisk. Jeg har sagt fra meg bidraget fra han, men vurderer å dra ned til NAV og høre hvordan vi kan regne dette ut, siden han betaler SFO. Han har nå holdt på i snart 6 år med dette, og jeg er grundig lei og oppgitt over hele fyren. Så hvis jeg var deg hadde jeg gjort det jeg kunne for å få en stopp på konflikten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå