helenaa Skrevet 5. september 2011 Forfatter #121 Del Skrevet 5. september 2011 Da er jeg klar! Veide meg i dag og fant ut at jeg trenger ikke gå ned 5 kilo. Men ca. 4, så det er jo en bra nyhet. Så var det det å finne ut hva man skal spise. Orker ikke lavkarbo for greier ikke holde meg til det i lengden, men har gått på det før og det funket kjempe bra. Jeg satser bare på normalt kosthold, men utfordringen blir egentlig fysisk aktivitet. Heldig! Jeg satser på vanlig mat, faste måltider og å kutte ned på fete ingredienser. Søtsaker bare i helga, og da i begrensede mengder. (og planen er å fortsette med amming minst fram til jul - det tar vel også noen kcal). Har to faste treningstimer, og forhåpentlig en gåtur hver uke. Trener du noe nå? Går til jobben el.l? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cardigan Skrevet 5. september 2011 #122 Del Skrevet 5. september 2011 Nevnte det i en annen tråd også, men: Mager kesam med kakao og splenda = NAM :D Kostholdet har vært bra i dag Men null trening pga ryggen.. skal prøve igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantee Skrevet 5. september 2011 #123 Del Skrevet 5. september 2011 Heldig! Jeg satser på vanlig mat, faste måltider og å kutte ned på fete ingredienser. Søtsaker bare i helga, og da i begrensede mengder. (og planen er å fortsette med amming minst fram til jul - det tar vel også noen kcal). Har to faste treningstimer, og forhåpentlig en gåtur hver uke. Trener du noe nå? Går til jobben el.l? Vel jeg satser også på vanlig mat. Og i begynnelsen minimalt med søtsaker også i helg, kanskje eventuelt spise noe ekstra godt til middag. Jobben min er ganske fysisk så får vel egentlig "trent" sånn sett, men ellers blir det fint lite. Gå til og fra buss. Ønsker litt mer styrketrening men har ikke muligheten nå til å melde meg inn i et treningssenter. Og vanskelig å komme i gang med sit-ups, push-ups av meg selv... Blir lett lat, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kml Skrevet 6. september 2011 #124 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg skal veie meg idag, og gruer meg. Vil ikke at det skal vise noe som får meg til å miste motivasjonen... Men ettersom jeg veier meg på kvelden (må det, siden jeg kun har vekt på treningssenteret) er det veldig stor forskjell enn om jeg veide meg tidlig om morgenen? Kan ikke være mer enn noen gram forskjell eller hva? Har jo for eksempel drukket en liter vann allerede og spist to måltider... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 6. september 2011 Forfatter #125 Del Skrevet 6. september 2011 Det kan jo være variasjoner om morgenen også, mht hva man spiste kvelden før. Hvis du alltid veier deg om kvelden, er det uproblematisk. Men jeg ville ikke sammenlignet morgenvekt og kveldsvekt. Og husk at vekta varierer litt fra dag til dag uansett, så man må ikke miste motet pga EN veiing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 6. september 2011 #126 Del Skrevet 6. september 2011 1 kg ned! Jeg merker ikke noe selv såklart. Det er jo bare 1 kg. Men føler meg oppblåst som en badeball. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alopia Skrevet 6. september 2011 #127 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg er også med! Vekt bryr meg ikke så mye - men jeg vil se ca fem kg lettere ut i speilet! Stramme litt opp, få litt muskler og føle jeg tar godt vare på meg selv. Skal spise sunnere i hverdagen, og begrense godterispisingen til én dag i uken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anon Skrevet 6. september 2011 #128 Del Skrevet 6. september 2011 Må bare meddele at jeg har gått ned 5 kilo siden i sommer! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kml Skrevet 6. september 2011 #129 Del Skrevet 6. september 2011 ned 0,5 kilo på ti dager! sakte men sikkert dette! håper på litt raskere nedgang etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 6. september 2011 Forfatter #130 Del Skrevet 6. september 2011 ned 0,5 kilo på ti dager! sakte men sikkert dette! håper på litt raskere nedgang etterhvert... Bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Maja* Skrevet 6. september 2011 #131 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg skal veie meg idag, og gruer meg. Vil ikke at det skal vise noe som får meg til å miste motivasjonen... Men ettersom jeg veier meg på kvelden (må det, siden jeg kun har vekt på treningssenteret) er det veldig stor forskjell enn om jeg veide meg tidlig om morgenen? Kan ikke være mer enn noen gram forskjell eller hva? Har jo for eksempel drukket en liter vann allerede og spist to måltider... Jeg kan variere med alt fra 0.5 til 1.5 kilo fra morgen til kveld...kommer an på når jeg gikk på do, hva jeg har spist og drukket...har funnet ut at beste veiedag og tid er fredag morgen. Da har en som oftest vært flink i uka. Mandager er ikke helt realistiske siden en gjerne spiser og drikker litt ekstra i helgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 6. september 2011 #132 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg glemte å skrive ned hvordan vekta ligger an, og det må vel til på en sånn tråd! Veide 68 da jeg begynte prosjektet, og vil veldig gjerne ned til 60. Ikke det at litt under seksti hadde vært krise heller, men! 60 er hovedmålet. Er 164cm høy. Har foreløpig klart å gå ned til 66,8 på én uke. Har kutta daglig godteri, og spiser bare på fredager (pluss bittelitt på lørdager). Passer på å spise frokost (noe jeg syns er vanskelig, har ikke lyst på noe). Prøver også å ta sunnere middager og lunsjer. Trener "30 day shred" med Jillian Michaels, som er både cardio og styrke. Gikk litt for hardt ut med å gjøre det fire dager på rad (man skal egentlig gjøre det hver dag), men jeg er utbrent, og kan ikke overdrive for å ikke bli sjukere. Så nå gjør jeg det annenhver dag, i tillegg til å gå turer, ri og sykle litt på ergometersykkel innimellom. Håper dette går bra, har lyst til å både bli slankere og strammere. Da jeg var 20 var jeg veldig slank (rundt 56kg), men ikke noe trent eller stram. Så nå håper jeg å få til det også! Blir fint med inspirasjon og støtte her inne! :-) Forresten, til hun som veide bare 49: som andre sier kan du jo ikke gå ned! Men kanskje magen din bare er oppblåst? Da kan magen ofte se nesten gravid ut uten at det betyr at det er fett på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 7. september 2011 Forfatter #133 Del Skrevet 7. september 2011 Ny dag, nye muligheter. Jeg var på trening i går, og det er utrolig deilig at formen snart er på plass. Gleder meg til ny time i morgen! I mellomtiden gjelder det å holde seg på matta med kostholdet. Det skal vi klare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seleneluna Skrevet 7. september 2011 #134 Del Skrevet 7. september 2011 Altså, jeg vil også være med! Ble bare supermotiert av denne tråden! :D Jeg er 167 høy og veier 70 kg. Dersom jeg hadde klart å gå ned 5 kg hadde jeg blitt kjempefornøyd! Jeg kan imidlertid ikke trene så hardt pga sykdom, så det er i kosten jeg må forbedre meg. Jeg drikker ikke brus og spiser lite søtt, så min største utfordring er øl og vin. Jeg jobber i utelivsbransjen, så det er vanskelig å si nei til den øla etter jobb når alle andre tar den Men jeg får prøve så godt jeg kan! Har en aktiv jobb, så jeg skal bruke det overskuddet jeg har på å gå lange turer i fjell og mark, så kanskje jeg kan begynne å trene mer styrke etterhvert så jeg får klarsignal fra legen. Dette blir morro! Og jeg er imponert over framgangen deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grønnfi Skrevet 7. september 2011 #135 Del Skrevet 7. september 2011 Bah... 0,5 kg på 1 uke. Ikke helt som forventet, men når jeg går gjennom lista over spiste ting er det igrunnen ikke så rart. Har spist hauger av Chips og kokesjokolade. OG brød istedenfor knekkebrød. Full skjerpings denne uka. Har økt turene mine i fart og lengde. Leggene har blitt fastere med det resultat at jeg ikke får på buksene mine Jeg vurderer å gå over i kaffe/røyk modus da går kiloene lettere- men jeg blir jo ikke så sunn akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. september 2011 #136 Del Skrevet 7. september 2011 Og bare så det er sagt - 0,5 kilo i uka er veldig bra det. Skal vi ned 5 kilo til jul så snakker vi mindre enn det pr uke. Husk at kroppen skal henge med og klare å stabilisere seg på den nye vekta også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 7. september 2011 Forfatter #137 Del Skrevet 7. september 2011 Og bare så det er sagt - 0,5 kilo i uka er veldig bra det. Skal vi ned 5 kilo til jul så snakker vi mindre enn det pr uke. Husk at kroppen skal henge med og klare å stabilisere seg på den nye vekta også. Enig! 0,5 er helt etter boka. Gratulerer! Jeg ville ikke ofret min egenerelle helse for noen få kg (les: jeg ville ikke satset på kaffe og røyk). Hvis du faktisk har 5 kg for mye, vil du fint klare det med nokså vanlig kosthold og trening. Når det er sagt, går det en del kaffe her hos meg, men ikke til erstatning for de faste måltidene. Kaffen er kosen i steder for søtsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 7. september 2011 #138 Del Skrevet 7. september 2011 Etter trening og litt mer bevisst fokus på matinntaket har jeg gått ned 0,5 kg sisen siste og er nå 58 Kg :-) Da håper jeg bare trenden fortsetter. Lykke til alle :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
littleme1 Skrevet 7. september 2011 #139 Del Skrevet 7. september 2011 Gratulerer alle som har gått ned Sjekk ut min treningsdagbok DAGBOK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liel Skrevet 7. september 2011 #140 Del Skrevet 7. september 2011 I dag jogget jeg for første gang 15 km sammenhengende! En stor trøst for at jeg ikke har gått ned et gram siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå