lilljan Skrevet 30. november 2011 Forfatter #101 Del Skrevet 30. november 2011 Vi skrev samtidig. Jeg har aldri vært glad i julen for å si det slikt. Det har alltid vært krangel og spetakkel i familien ved slike høytider. Men jeg har etter flere års bearbeiding - handy elsker julen og var helt i sjokk når han oppdaget at jeg ikke likte pyntingen, bakingen og alt som hører med. Men jeg merker at jeg går mer og mer inn for det med liv og lyst og ønsker å skape jul for barna og jeger virkelig begynt å like det. Fri med gutta som er hjemme. Vi har bakt pizzasnurrer til frokost. Mange rare former når kokkene er 1 og 3 år God ble de uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 30. november 2011 #102 Del Skrevet 30. november 2011 Bake pizzasnurrer før 9 om morran? Husmorgenet har du i alle fall i rikt monn, selv om du ikke er så fan av jula! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #103 Del Skrevet 2. desember 2011 Her bakes, badet, synges, krangles, spises og mye mer før klokken 7. Dere som ikke har barn må virkelig nye alenetiden for det savner man når man får barn I dag er det julebord og ingen søvn på morrakvisten siden handy skal jobbe. Men jeg gidder ikke å la det ødelegge kvelden, jeg får ta bekymringen i morgen. Selv om jeg angrer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. desember 2011 #104 Del Skrevet 2. desember 2011 Håper du får en fin kveld på julebord i kveld lilljan! Og ja, jeg NYTER egentid (og blir sikkert småsær etter flere år alene... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. desember 2011 #105 Del Skrevet 7. desember 2011 Hvordan benyttes fridagen i dag? Juleforberedelser eller bare kos og avslapning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #106 Del Skrevet 7. desember 2011 Dentulbringes med vinterens store forkjølelse. Feber og pottetett. Stakket meg. I dag var det jo også avslutning for eldstemann sin ettermiddagsaktivitet.dette har liksom vært vår greie siden lillebror ble født og på grand finale ligger jeg syk *sukk* og nå er det avslutning med barn og foreldre på jobben og to store julebord til helgen. Som jeg alltid gleder meg til. Iiisj i dag er det synd i meg. Jeg ligger langflat og håper jeg blir frisk til fredag... Men hvor lett er det å synes synd i seg selv med to små barn rundt beina :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. desember 2011 #107 Del Skrevet 7. desember 2011 Uff da, det var kjedelig å høre Masse god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. desember 2011 #108 Del Skrevet 7. desember 2011 Huff... Sender en god og ønske om riktig god bedring!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #109 Del Skrevet 13. desember 2011 Da har barna overtatt sykdommen min. Det var vel slik det måtte gå. Men jeg hadde strøket luciakjoler og gledet meg til å se barna gå. Er det noe som bringer frem tårer hos meg så er det de vakre barna som går i mørket og synger med lys stemme. Men absolutt ingenting jeg kan gjøre med det så det nytter ikke å Sture.... Kanskje jeg kan innhente litt søvn mens barna sover i dag. Jeg var jo tross alt på to julebord i helgen som var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #110 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg lurer seriøst på hvor mye snott denne familien produserer i løpet av et døgn? I år har jeg enda ikke begynt med julegaver, men jeg har litt gaver liggende og bilder har jeg kjøpt i bøttevis fra bryllupet men har ingen oversikt. 50 julekort har jeg fått, men ikke skrevet på ett eneste, noen julekaker er begynt på men dog nesten spist opp av barn og gjester, julevask hmm vi skal feire jul borte i år. Men vi har herved sagt at det siste jul vi feirer borte fra eget hjem. Vi ønsker å starte egne tradisjoner og vi har stort nok hjem til å fylle med familie hvis de ønsker det. Jeg ser heller ikke når det er mulig for meg å komme meg ut uten mann og barn på slep for å ordne dette. Men men det rare oppi dette er at jeg ikke er stresset. For tre år siden ville jeg vært helt på tuppa nå. Forresten så spurte en kollega " ut av det blå" hvilken vin jeg drakk og hvilken vin han andre på arbeidsrommet mitt likte. Så da oppfattet jeg hintet og tenker at jeg trenger å kjøpe tre kollegagaver på ca 100 kr. Som passer både for kvinner på 60 og menn på 28. Noen tips? Vinen er liksom "tatt" jeg lurte på noe fra kremmerhuset. En juleskål med brente mandler eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 14. desember 2011 #111 Del Skrevet 14. desember 2011 Høres ut som om du har nok å pusle med de neste dagene gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 14. desember 2011 #112 Del Skrevet 14. desember 2011 Noen ganger tenker jeg at jeg aldri vil bli skikkelig voksen. Alt maset med julestress skjønner jeg jo ikke bæret av, jeg må bare kjøpe julegaver til fire voksne mennesker og bestille meg en togbillett på rett tidspunkt, og vips er det jo jul! Innmari greit at kollegaen din hintet da, så slapp du en potensielt pinlig situasjon der du fikk gave uten å ha noe selv. til hele snørre-familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. desember 2011 #113 Del Skrevet 15. desember 2011 Tips til kollegagaver: Kinobillett! Det fikk vi til jul på jobb i fjor, og det synes alle var greit. Åpen billett som kan brukes til akkurat den filmen man ønsker, innen 3 måneder, tror jeg det var. God bedring til snottfamilien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #114 Del Skrevet 15. desember 2011 Takk for tips. Det var ganske god ide. Jeg har dessverre et stykke inn til sentrum hvor alle kinoene er og siden jeg har et av vestlandets største kjøpesenter i nærheten er jeg sjelden i sentrum. Men ett tips jeg skal ta med meg videre. I dag har jeg offisielt byttet navn. Og det kjennes... Ehh... Rart og litt... Feil. Også lurer jeg litt på om jeg angrer på at jeg ikke beholdt mitt gamle som mellomnavn. Men så har jeg alltid tenkt at er man gift så heter man det samme. Det synes jeg er fint. Men så har jeg i 29 år hatt et annet navn og i tillegg er det navnet fredet siden vi er under 15 personer som heter det og vips så ble de en mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 15. desember 2011 #115 Del Skrevet 15. desember 2011 Dere vurderte aldri å ta begge navn begge to da? Eller bare ditt? Skjønner godt at det er en rar følelse å plutselig skulle hete noe helt annet enn man har hett hele sitt liv. Har tenkt litt på hva jeg skulle gjort selv hvis jeg hadde giftet meg, siden jeg absolutt ikke liker etternavnet mitt, og det ryker på et tidspunkt uansett. Hadde egentlig bestemt meg for å fjerne etternavnet og bare bruke mellomnavnet når bestemor døde, men da hun plutselig ble borte var det jo litt rart å gjøre også. Men hvis jeg gifter meg en gang blir det navnebytte uansett, uavhengig av hva resultatet blir. Tror jeg har endt opp med at 1) Hvis han er villig til å ta mitt mellomnavn som mellomnavn kan jeg ta hans etternavn som etternavn. 2) Hvis han ikke vil ta mitt navn som mellomnavn kan jeg ta hans navn som mellomnavn og bruke mitt nåværende navn som etternavn - men da er det et krav at evt barn skal hete det samme som meg, altså ha mitt etternavn. Og hvis det ikke blir noe ekteskap på meg så kommer jeg nok til å bytte om rekkefølgen på de navnene jeg har i dag, og kun bruke det som nå er mellomnavn til vanlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 15. desember 2011 #116 Del Skrevet 15. desember 2011 Navn er sannelig ikke enkelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 15. desember 2011 Forfatter #117 Del Skrevet 15. desember 2011 Imponert over tråden om den onde babyen. Noen mødre mister rett og slett gangsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #118 Del Skrevet 17. desember 2011 Min lykkeliste Lørdag Friske barn Handy har laget frokost Vi skal på julegaveshopping Barna nyter rolig morgen Bare 3 arbeidsdager igjen før ferie :jepp: :jepp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 17. desember 2011 #119 Del Skrevet 17. desember 2011 Herlig! Håper lørdagen har fortsatt i samme, fine sporet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 21. desember 2011 #120 Del Skrevet 21. desember 2011 Nå har du vel tatt juleferie! Håper dere får en fin førjuls- og juletid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå