Gå til innhold

Travle gode dager


lilljan

Anbefalte innlegg

Da starter jeg nok en ny dagbok her. Så velkommen skal du være. Håper min lille dagbokgjeng vil følge meg inn i den nye dagboken og at flere slenger seg på. Jo fler jo gøyere.

Jeg er en jente/dame/kvinne på 28 år som giftet meg med verdens beste mann i sommer. Mannen er populært kalt Handy av meg. Han har ett praktisk yrke og fikser alt i og utenfor hus og sier ikke nei til å fikse i naboens hus eller naboens tante sitt hus. Men han blir klønete så fort han får en datamaskin i hendene. Vi utfyller hverandre for jeg er rake motsetningen. Enda sitter vi begge med sommerfugler i magen etter ett fantastisk bryllup. Der jeg virkelig fikk smake på det å være prinsesse for en dag. Kjolen henger enda i skapet, jeg tror aldri jeg kommer til å klare å selge den, den var PERFEKT!!!

Sammen har Handy og jeg to gutter. en på 14 mnd, som tok sine første skritt i går (!) og en på 3 år. Ettåringen er en bestemt liten kar som skriker og slenger seg i bakken hvis ting ikke virker med en gang eller han ikke får det han peker på. Han elsker å kose og kan ligge lenge i sengen med meg om morningen og plundre og gnikke seg inntil meg. Eldstemann er en snusfornuftig ung herre som er veldig tillitsfyll. Han prater med alle på sin vei. Som han sa selv i går. Jeg heter ...... fordi mamma og pappa laget meg så fin. Med andre ord en klok mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye: Gleder meg til å følge deg!

Og gratulerer med et gående nurk (kanskje på tide med et nytt kallenavn forresten, han er vel knapt et nurk lenger?)! Og for et flott sitat av Prinsen, han har virkelig skjønt det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere er her.

Tittelen på dagboken skal være en påminnelse til meg selv at selv om dagene er travle og ting blir gjort på autopilot og jeg blir lett stresset må jeg huske på å være tilstede i min egen hverdagg.

Hva er oddsen for at minstemann har feber og vært våken halve natten og eldstemann er snørrete og har hatt marreritt på natten og kommandert en voksen til å ligge sammen med han. Det ble handy. Jeg er best å roe ned minstemann. En gang så eldstemann en hest gallopere i full fart mot han men selvsagt inngjerdet, men det er dette som han drømmer av og til om natten. Det var visst veldig skummelt. Sa jeg forresten friske barn hele sommeren og dagen før jeg begynner på jobb igjen er begge syke. :kjefte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Sykdom passer jo aldri å få i hus, men noen ganger er timingen virkelig dårlig! Håper de blir fort friske igjen :)

Lykke til med jobbstart etter lang og god permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle verdens dager har jeg gått opp 2,5 kilo i ferien. Søren, det tillater jeg egentlig ikke. Knekkebrød og grønnsaker og normal hverdag igjen. Forresten viste vekten 75 kilo på brullupsdagen min - jeg har aldri veid det siden ungdomsskolen.... Men det var nok nerver og lite inntak av mat i noen dager. Men kanskje det skal bli målet..... Iallefall delmål nr. 1

Det var forresten fantastisk å gå på jobb igjen og møte gode kollegaer og jeg elsker å være i en prosess. Så dette blir ett bra år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Feriekiloene sniker seg gjerne litt umerkelig på, men de pleier ramle fort av igjen også, hvis en strammer inn litt!

Så bra at du synes det var godt å begynne på jobb igjen! God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og fått meg 2 feriekilo... :sjenert:

Men 75 kilo? Husker ikke den gang jeg veide det, men det er da noen år siden for og si det slik.

Forresten så synes jeg du er en flott dame, uansett.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og fått meg 2 feriekilo... :sjenert:

Men 75 kilo? Husker ikke den gang jeg veide det, men det er da noen år siden for og si det slik.

Forresten så synes jeg du er en flott dame, uansett.

:Nikke:

Søte deg!!! :rodmer:

Jaggu er det godt med helg år man har begynt i jobb igjen etter ferien. i dag er jeg trøtt. Vi hadde ett vennepar på besøk i går og det ble litt vin, men allerede klokken 23 var jeg dautrøtt og de gikk ikke før kl. 01. På slutten merket jeg at jeg ikke klarte å føle med i samtalen og gudsord åpenlyst. Det er jo veldig kjekt med besøk, men dagen starter jo 06.00 her. Kvelden må brukes hjemme sammen med familien og i tidlig seng ellers er jeg ødelagt allerede på mandagen.

Jeg har fått gave på sengen - den nyeste Karin Fossum boken og frokost og kaffe på sengen. Fine dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

En setter mer pris på helg når man er i jobb enn ellers, det er helt klart :)

Vennebesøk er koselig, og nå kan du ta litt vin også! Husker at du gledet deg til det da Nurket var mindre. Forøvrig er vel Nurket for stor til å hete Nurket lenger ;)

Gave? Har du bursdag i dag? Nei...du har da senere på høsten, på bradamerdagen...

Fått gave og frokost på sengen bare fordi du er du?

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er tonefall en merkelig ting...

Jeg leste brada-mer-dagen og skjønte ikke stort... :flau:

Men med litt annet tonefall og trykk, så ble det bra-damer-dagen :fnise: Voila!

Håper alt står bra til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe tonefall kan endre på ting ja. Iallefall når man sitter å hver sin tue og leser

Men det var ikke noe bra dame dag, bare en veldig snill mann som ville overraske :rodmer: Ganske snill mann og ikke minst fremdeles en kjekkas etter snart 14 år som kjærester :sjenert:

Nå er huset vasket og jeg må vel sette meg ned å jobbe litt før jeg henter barna tidlig i barnehagen. Lillemann går hele tiden nå han er jo stor. Jeg ser litt på neste års ferie og der måtte jeg skrive barnas alder og fikk litt panikk av at han allerede neste sommer er 2 år. Kjære vennen min :kgbaby:

Nå tar jeg meg en oppdateringsrunde i dagboøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, fine Handy! :rodmer: Tenk å være like forelska etter 14 (!) år som kjærester da, det står det respekt av! Har dere vært sammen sammenhengende i 14 år, eller hadde dere en liten pause på et eller annet tidspunkt? :klo: Innbiller meg at du har sagt noe en gang som kunne tyde på det...

Jobber du ikke 100% i år, siden du vasker huset sånn midt på dagen en onsdag? :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 80% frem til jul, men med mulighet for forlengelse. Så vi tar det litt etter behov og evaluering av økonomi. Men så lenge det er mulig og jeg ønsker det kommer vi til å ha det slik. Hadde det ikke vært for at vi ble anbefalt i barnehagen å ha minstemann i barnehagen uten å ta han så mye ut i starten så hadde han vært hjemme. Onsdagene er satt av til det. Men det er i grunn ganske deilig å vaske hus og nå holder jeg på å jobbe litt så jeg kommer meg ajour. Deilig.

Jeg synes nesten Handy har blitt kjekkere. Mer mann har han blitt siden vi ble sammen som 16 åringer. Litt røffere enn den mer sjenerte gutten han var. Det kan vel slå begge veier når man har vært kjærester så lenge. Men jeg oppdager enda sider ved han som facinerer meg og gjør han spennnende. Men jeg skal ikke skyve under en stol at han har ett par irriterende sider som feks skitne sokker i sofaen. Men det går absolutt mest i positiv retning.

Vi hadde en break-up når jeg gikk på høyskolen. Han er nemlig ganske sjalu og jeg synes iallefall den gang at det var gøy å flørte. Så viste det seg at det var en gutt som fikk hjerte mitt til å banke ekstra. Så jeg gjor det slutt for å finne ut mer om denne andre gutten. Men gresset er definitivt ikke grønnere på den andre siden. Han var en dritt. Heldigvis oppdaget jeg det fort. Men vi hadde nok begge godt av den opplevelsen av å være singel. Det varte ca 6 måneder. Når vi da fant tilbake til hverandre var all den tvilen jeg hadde forsvunnet. Og jeg har heldigvis aldri følt på den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut bilder fra utdrikningslaget som ble tatt hos fotograf... men jeg legger ikke ut alle :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...