Gå til innhold

EN NY START


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg trådløst tastatur og optisk mus i går, til bare 199kr! Det funker kjempebra og jeg er sålangt veldig fornøyd. Har ikke brukt det så lenge da, for har akkurat installert alt sammen. Men so far so good! Jeg hater nemlig ledninger som er overalt, og er veldig fornøyd med å slippe et par ledninger her og der.

Også tryna jeg på sykkel i går. Tryna så kraftig at jeg måtte til legen i dag og er sjukmeldt i dag og i morgen. :-? Jeg kollkjørte i en nedoverbakke/sving og slo hele høyre siden ned i bakken, inkludert hodet. Så om jeg virker litt hemma så er det nok en grunn :tunge1:

Iallfall slo jeg høyre beinet så kraftig at jeg knapt klarer å gå eller sitte normalt. Jeg halter verre og klarer ikke å bøye foten i normal sittestilling for da kjennes det ut som om låret skal sprenges. Fikk resept på Bextra av legen, jeg måtte begynne å ta det ganske fort sa han. Hadde håpet han ikke trengte å gi meg noen piller jeg da, men det gjorde han altså. Jeg spurte om det virkelig var nødvendig med de pillene. Det vatr det visst. Jeg sjekket felleskatalogen på hva de gjelder for, og der står det " Symptomatisk behandling av artrose eller reumatoid artritt. Behandling av primær dysmenoré." Sier ikke meg en dritt. Men jeg hadde iallfall fått noen slag mot muskelen og indre blodutredelse?! Skjønner ikke mye av det, annet enn at det er svært smertefullt. Iallfall var den medisinen en vanlig idrettsmedisin - så jeg som syklist er en skikkelig idrettskvinne :ler: Riktignok trener jeg mye på sykkel da, men fikk litt skrekken etter det fallet i går. Har ikke kollkjørt på årevis, og er rimelig fartsgal på sykkel. Fikk vel som fortjent..

Slo også hodet i går, men fikk heldigvis tatt meg for litt slik at jeg ikke slo det veldig hardt. Merker det litt, er rimelig stiv i nakken og har litt småvondt i hodet. Men det var ikke hjernerystelse iallfall, heldigvis. Legen sjekka nakken også, men det var nok bare stivhet fordi jeg hadde fått meg en smell.

Høyre arm er temmelig støl, men bare sånn at det kjennes ut som om jeg har trent vekter. Sånn stølhet, så det er absolutt til å leve med. Det er beinet som har fått det verst. Jeg lå jo med sykkelen mellom beina, så jeg har et lite sår på innsiden av låret også. Heldigvis skrapa jeg ikke opp ansiktet, bare hendene.

Jaja, de lo og kalte meg snublefot på jobben da jeg ringte da.. hehe.. Men jeg har ikke kollkjørt på sykkel mange ganger i forhold til min fartstid på sykkel, så jeg synes det er bra jeg! hehe..

Nå må jeg legge meg ned litt, må nemlig ligge mest mulig og med foten høyt. Tragikomisk er det rett og slett. Mørbanka Lillian i dag, ja..

Ha en fin dag og kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovet forferdelig dårlig i natt. Smertene i beinet er mye bedre, jeg halter så å si ikke i det hele tatt nå. Men jeg har fått noen forferdelige smerter i nakken og i høyre armen. Smertene i høyre armen er omtrent like vonde som da jeg hadde senebetennelse i armen og nesten ikke klarte å bruke den. Jippi.. Typisk min uflaks. :-? Håper bare ikke at det blir verre og verre for helgen.

Hadde planer i helgen, skulle på Liertoppen med to venninner og shoppe i morra. Det ser ikke ut til at blir noe av pga at jeg har sånne smerter. Ingen vits å fly i butikker og få mer vondt da. Så på kvelden skulle vi samles hos hun ene, ta noen flasker pils og kose oss skikkelig. Jentekveld. Men jeg tror ikke jeg tør å drikke noe alkohol heller siden jeg kan risikere at jeg får vondere enn jeg har og må på legevakt eller noe.

De pillene jeg fikk resept på har jeg ikke vært og hentet ut. Jeg ringte legen og sa jeg ikke kom til å gjøre det, fordi jeg ser ikke vitsen med å ta piller fordi jeg bare er forslått etter et stygt fall. Legen var uenig med meg fordi jeg kunne fått noen indre skader som han ikke så, men jeg sa at da får jeg heller dra på legevakta om så skulle skje. Jeg gidder ikke ta sorgene på forskudd, og dessuten vet legen min veldig godt at jeg hater å ta piller for alt mulig. Legen likte det ikke, men sa at det var midt valg og at han ikke kunne tvinge meg siden det ikke var livsnødvendig at jeg tok dem.

Midt oppi legetimen i går glemte jeg selvsagt å spørre om det med antidepressiva og graviditet og greier, det var jo typisk at jeg glemte det sånn midt oppi alt. Men jeg får heller bestille meg en time sånn i førsten av desember eller noe for å snakke med ham da. Da får jeg spurt om alt mulig jeg lurer på rundt det, og om jeg får lov å trappe ned snart. Jeg krysser fingrene og håper det iallfall. (For de som ikke vet det; får jeg slutte på antidepressiva så kaster jeg p-pillene like etterpå!)

Kjæresten jobber til 20.00 i kveld, så han er ikke hjemme før rundt 21. Han skal jobbe i morgen også - han har ikke hatt en eneste frihelg på utrolig lenge. Han har vel hatt ca 2 eller 3 frihelger der siden han begynte å jobbe i starten av august. Det er litt frustrerende fordi det nytter ikke å finne på noen ting med ham da. Han får sikkert fri neste helg, for da skal jeg på Østlandske Lærerstevne i Oslo, så det ville jo vært typisk om han fikk fri da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en av de to venninnene jeg skulle treffe i morgen. Jeg fikk ikke lov å melde avbud, om de så skulle kjøre meg rundt i rullestol på Liertoppen! :ler: Jeg sa at ok, jeg kan bli med en liten tur, men at jeg ikke kommer til å orke å prøve klær osv. Det spilte ingen rolle, fordi jeg skulle være med likevel. Vi skulle nemlig spise der og kose oss skikkelig.

Jeg skulle også komme til venninna om kvelden, og ta med meg kjæresten. Fordi jeg kunne vel komme selv om jeg ikke turte å drikke noe særlig! Hehe, de er nå så søte mot meg da. Så da blir det likevel i morgen, og det blir kos. Trenger jo ikke isolere meg selv om jeg har vondt i kroppen. Og siden kjæresten jobber til 20.00 så har jeg jo ikke noe å finne på likevel. (Jada, er litt tøffel.. jeg vet... hehe)

Det blir nemlig ikke jentekveld uansett, fordi de hadde funnet ut at det var på tide at typene våre ble bedre kjent med hverandre også, så de skal være med de og. Koselig!

De kommer iallfall og henter meg rundt kl 13, så det blir koselig det.

Ha en god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, Dina! :P Kjenner Virgo veldig godt.. Men hun liker seg ikke på Kg lenger - hun har funnet et annet forum hun floerer.. Hehe..

Skal hilse henne jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg to vesker på Liertoppen i dag. Det var kjempetilbud, masse vesker til 100kr og jeg hadde lyst på mange flere enn de to jeg kjøpte.. hehe.. Kjøpte en lyseblå Snoopyveske som var ganske stor (jada, litt fjortis..hehe..men jeg syntes den var sååå søt). Kjøpte også en svart liten håndveske, lakk med naglehull eller hva jeg skal kalle det. Ingen av dem har skulderbånd, og det er jeg fornøyd med siden jeg har så mange vesker med skulderreim. Kjæresten får vel fnatt når han ser jeg har kjøpt meg to vesker, siden jeg faktisk har mange vesker fra før... hehe.. Men de var jo så billige!!! :oops: Har litt veskedilla, ja..

Kjøpte meg også en tørkerullholder fra Black Design - den har jeg vært enig med meg selv (og kjæresten) lenge om at vi skal ha da. Kosta jo bare 79kr. hehe.. Så det ble den.

Så skulle jeg egentlig på Pytt i Panne og kjøpe meg en brødholder og et par løpere til stuebordet, men jeg glemte det fordi vi ble litt stressa på slutten. Mine venninner skulle nemlig rekke Rema før det stengte så de fikk kjøpt seg øl.. Så da glemte jeg rett og slett å gå innom Pytt i Panne igjen.. Så jeg må prøve å komme meg tilbake til Liertoppen ganske snart igjen, før tilbudet på det jeg skulle ha går ut!

For å være 100% ærlig så har jeg mest lyst til å være hjemme i kveld. Er sliten, og nakken min er forferdelig stiv. Høyre armen dunker i smerte og jeg sitter og skriver med en hånd her fordi den høyre er så vond. Merker også at jeg fikk vondere i beinet igjen etter å ha gått rundt på Liertoppen i dag, men det går fint i grunnen. Men det frister ikke veldig å være veldig sosial for å være helt ærlig. Mest lyst å slappe av hjemme og se an om smertene blir bedre snart, ellers blir det vel legevakta i løpet av natta. Men vi får se. Jeg får vel gå en tur til venninna mi siden jeg har lovet det. Synes det er så dårlig gjort å ombestemme meg sånn i siste liten, derfor går jeg dit en liten tur. Så får jeg heller gå hjem før om jeg kjenner jeg blir for sliten.

Dere får ha en god helg iallfall, og kose dere masse alle sammen!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det endte med legevakta.. :-? Sjukmeldt tom onsdag og fått noen piller å knaske på med beskjed om å holde meg mest mulig i ro. Men jeg orker ikke å gå hjemme så jeg kommer til å være en del på jobb, bare ikke gjøre så mye som jeg pleier.

Drittlegen undersøkte ikke skikkelig, hun bare kjente på nakken min og sa jeg var forslått. Så ga hun meg sjukemelding og ba meg ta noen piller. Var forbanna da jeg gikk derfra og er fortsatt i dårlig humør. Dritdårlig samvittighet overfor jobben og har smerter som ikke gir seg. Kjæresten har prøvd å massere, men hittil har det ikke hjulpet noe særlig.

Ikke noe gøy i det hele tatt, men jeg får vel bare gjøre som legen sier og ta det med ro. Men hun sjekket jo ikke armen engang, den som er kjempevond å røre på. Tragisk med sånne leger på legevakten.. Ikke tok de røntgen eller noen ting heller. Jaja.. Jeg overlever vel, men kan tenke meg sjefen på jobben ikke er særlig happy over at jeg er sjukmeldt - får sikkert høre noen kommentarer når jeg kommer nedom der i morgen med sjukmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk for at du delte bilder med meg. Stort og fint hos dere og de spisestuemøblene ligna veldig på mine. :) Fikk ikke sett bildene før nå, har ikke kommet inn på fotoknudsen.

God bedring. :klem: :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant meg sååå lekkert juleskjørt på Popin... Skal se om jeg får lagt inn bilde etterhvert, men har ikke digitalt kamera som funker nå. Men det er rålekkert - synes jeg iallfall.

Blått, med litt sånn "skimmer" - går helt ned til anklene, er sånn vidt - med tyll under. Akkurat sånn jeg vurderte å sy meg. Så da kjøpte jeg meg isteden, jeg.. hehe.. Sy kan jeg gjøre senere. Det kostet meg 600kr det skjørtet da, men det var bare sååå fint.. Har aldri handlet på Popin før, jeg, trodde de bare hadde knøttestørrelser der, men jammen hadde de min størrelse og enda større der!!

Kjøpte meg overdel også, for 200kr. Den var temmelig lik sånn jeg hadde sett for meg overdelen på kjolen jeg hadde tenkt å sy også.. hihi.. Så da ble det ikke noen systue her før jul lell, men det er nå greit det og.

Pcen min har fått et mystisk anfall. Driver og restarter av seg selv. Har kjørt både AD-Aware og Virussjekk, så jeg tror forhåpentligvis det er fjernet nå. Men - man vet jo aldri. Ikke har jeg peil på hva det er iallfall.

I dag var jeg tilbake på jobb. Sliten og øm i armen, men godt å komme inn i en vanlig rutine igjen lell.

I går var vi på besøk hos svigers, svigermor kom hjem fra Kina førdagen. Oj, hun hadde shoppa masse!! Jeg fikk et armbånd/kjede, dritkult - kan brukes til nesten hva man vil. Det har ikke lås, det er magneter eller noe sånt. Det var iallfall utrolig stilig, svart og veldig min stil. Ble kjempeglad!! Fikk også se på to klokker, en Diesel og en Gucci (fake såklart), og skulle si hvem jeg likte best. Jeg prøvde dem og den fra Gucci passet best på meg, den andre ble så klumpete på en måte. Så da får jeg vel sikkert klokke også, tenker jeg.. hihi.. Stas. Samboeren min fikk ingenting av moren sin, så han spilte litt snurt da sidne sønnen ikke fikk noe mens svigerdatteren som ikke var inngiftet i familien engang fikk masse :ler: Jada - svigermor forguder meg... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på Østlandske Lærerstevne i byen. To kurs sammen med noen andre kolleger. Det første kurset var veldig bra, det andre var dårlig. Sånt som skjer.

Også skammer jeg meg i dag :oops: Glemte bursdagen til Lassebasse på tirsdag jeg.. Så jeg sendte mld i dag da, bedre sent enn aldri.. hehe.. Han ble nå glad for at jeg sendte mld nå da, selv om han var litt opptatt :sjarmor: (sorry for forstyrrelsen, vennen!!)

Sitter her og hører på "I wanna dance with somebody" med Whitney Houston. Den er så bra!! Jeg elsker den sangen, blir så godt humør av den. Og det trengte jeg siden jeg hadde gledet meg til å tilbringe hele kvelden med min kjære, også ble han svært forsinket på jobben pga noen kunder som drev med piss. Så derfor ble jeg skuffa, men sånn er det innimellom. Så da får jeg bare overleve. Men han skal jobbe i morra også fordi de har vareopptelling, så det er litt kjipt da... :-? Men, men..

"my lonely heart calls...

OH! I wanna dance with somebody

I wanna feel the heat with somebody

Yeah! I wanna dance with somebody

With somebody who loves me..."

:danse:

Ha en fin lørdag alle sammen!

Jeg har ikke fått lest dagbøker de siste dagene, skal ta en raid snarest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede søndag!! Usj.. La meg altfor tidlig i går så jeg har ikke følt jeg har hatt lørdag i det hele tatt, særlig sidne jeg var på Østlandske i går også. Jaja, får håpe uka går fort.. hehe..

I dag skal vi hente noen skap som har stått på lagringsplass som ikke kan stå der lenger. De skal vi nå sette opp hos kjærestens foreldre og håpe at vi får solgt dem. Kanskje svigers vil kjøpe dem? hehe.. Vi må prøve å få solgt dem, det er rålekre klesskap, kjempestore med både skuffer, trådhyller, vanlige hyller og hengeplass. Ikke er de brukt mer enn et halvt år heller. Så skal prøve å få solgt dem, men det er lettere sagt enn gjort har jeg funnet ut. Men nå har vi da lagringsplass for ca et år iallfall, håper jeg.

Ellers har jeg ikke gjort så mye vettugt i dag. Kjæresten er på vareopptelling på jobben og er ikke ferdig der før om en times tid cirka. Imens slapper jeg av og hører på musikk. Skal snart gå i dusjen og rydde litt og sånn. Men det er ikke noe mye å gjøre her så da slapper jeg av og koser meg med god samvittighet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tirsdag 9.november!! :o Tiden flyr og jeg blir helt stressa ved tanke på at det snart er jul.. Jøje meg, det går så altfor fort. Så mye jeg skulle ha gjort og fått tid til, men jeg føler ikke jeg rekker noen ting. Blant annet derfor jeg ikke har vært innom på en stund.

Jeg har nesten ikke begynt med julegavene, og jeg kjenner at jeg blir stressa av det også, fordi jeg pleier å være ute i god tid og være ferdig med gavene til desember kommer. Nå har jeg gave kun til mamma, pappa og svigers. Pluss at jeg har bestilt til kjæresten min da. En frakk han ønsker seg! Han blir nok veldig glad for den :P

Men alle de andre gavene jeg mangler... Gosh.. Også skulle jeg vært nordover til familien en tur før jul, og jeg aner ikke når jeg skal få tid til det engang.. Også skal vi til London en hel uke, og jeg stresser om vi egentlig har råd.

Kjæresten hadde nemlig bare et vikariat på jobben sin, og den han vikarierte for ble friskmeldt tidligere enn beregnet - så nå står han arbeidsledig igjen :-? Han er rimelig deppa pga det, og jeg synes så synd på ham. Får helt vondt av ham, fordi han hadde gått arbeidsledig en stund og trivdes så godt på jobben. Men nå ser det ut til at de kanskje får ordnet ham fast jobb der på nyåret en gang, men fram til da så har han ingenting. Ikke for øyeblikket iallfall. Det er ikke så mange ledige jobber her akkurat nå. Han hater å gå hjemme og føle seg unyttig, stakkar.. Jeg blir også lei meg pga det, særlig fordi jeg ser at han takler det dårlig, men også fordi da blir det arbeidsledighetstrygd på ham igjen og det vil si mindre penger å rutte med. Ikke akkurat det vi trengte når vi har flyttet sammen og greier.. Huff.. Jaja, typisk at sånne ting skjer rett før jul.

Egentlig trodde de nemlig at vedkommende skulle være sjukmeldt fram iallfall til sommers neste år - men så kom denne seg fortere enn de hadde trodd. Sånn er livet.

I morgen har jeg fri!! JIPPI! Har så mye avspasering etter å ha jobbet overtid, så derfor fant jeg ut at jeg skulle ta en dag avspasering - så det blir i morgen. Da skal jeg sove uten vekkerklokker, så skal jeg kose meg og gjøre akkurat det jeg lyster. Blir vel tid til å tenke hardt og kikke litt rundt etter julegaver, tenker jeg. Må bare sette igang, det er så mange vi skal kjøpe til.

Så skal jeg jobbe to dager til - så er det helg. Ukene flyr. Så er det å jobbe en uke til, og så er det LONDON BABY!! Fra lørdag til fredag!! Nesten en hel uke.. Men det spørs nå da - vi må rett og slett bare regne på pengene og se om vi får det til. Det er ikke noe gøy å reise til London og må snu på krona for å se om man har råd til å shoppe dpet man ønsker. Men vi får det nok til, satser jeg på iallfall.

Straks er det jul. Hjelpe meg. Det går så fort. Synes ikke det er lenge siden det var jul sist jeg, og jeg reiste til Spania alene. I år blir det ikke utlandet til jul. I år blir det svært tradisjonsrik jul hos svigers. Gleder meg ikke veldig mye for å være helt ærlig, men nå har aldri jeg vært kjent for å være så glad i julen uansett da.

Mamma er fortsatt hjemme, er ikke sikkert hun reiser ut noe i år. Så hun overvintrer nok i kalde Norge, dessuten har hun fått seg leilighet som hun leier, så da blir det mer pes å reise fra den også. Jeg synes det er koselig at hun blir hjemme iallfall. Men jeg har nå ikke sett henne mer enn 2 ganger siden hun kom hjem fra Spania i vår. Huff.. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært hjemover siden tidlig i juni. Men de kan jo komme nedover de i min familie også. Jeg har jo et liv her nede jeg og.

Nei, nå er det natta. Er så trøtt som en dupp.

Nattinatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, jeg er snart ferdig med alle julegavene!! Og kom MYE billigere unna enn jeg hadde trodd! :P Deilig følelse..

Det blir ikke noen Londontur.. Vi utsetter det, siden vi egentlig ikke har råd. Mamma tilbød seg å låne oss penger siden hun syntes det var så kjipt for oss å ikke få reise når vi hadde gledet oss sånn. Men jeg takket pent for tilbudet og sa nei. Vil ikke låne penger med mindre vi absolutt må, og dessuten har vi nå innstilt oss på å ikke reise til London. Isteden skal vi finne på masse digg her som ikke trenger å koste så mye penger. Iallfall ikke like mye som en Londontur vil koste oss på en uke..

Nå skal jeg snart legge meg, og så blir det søndag fortere enn jeg aner.. Jaja, skal gjøre litt husarbeid i morgen siden vi knapt har vært hjemme i dag. Så da går søndagen altfor fort. Men etter neste uke så har jeg jo en uke ferie, så det blir digg.. Herlich!

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubestemmelige? Vi? Nei, hvem kan mene noe sånt? hehe.. Det blir Londontur!!! Alt er bestilt og ordnet, og LONDON HERE WE COME!!!

Jippi!!!

Nattinatt...

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler:

Jeg bare innrømmer at jeg er litt ubestemmelig, jeg :ler:

Det er jo bedre, for da kan jo folk le oppgitt med meg istedenfor å tro jeg er så mye bedre enn jeg er. :ler:

For i dag har vi ikke skiftet mening, det blir nemlig London uansett nå :wink:

I dag fikk jeg tilsendt en kåpe jeg hadde bestilt meg. Den var ikke like fin irl som den så ut i katalogen, men den kosta bare 299kr, og dessuten satt den fint på meg og jeg kledde den fikk jeg høre. Så jeg beholder den, selv om den ikke var sånn som den så ut på bildet så var den fin.

Også fikk gullet mitt frakk i julegave av meg. Den var også veldig fin på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...