Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold

Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg brukte Grethe Roede klubben og hun var kjempefornøyd!!

Håper du får en bra treningsuke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom og oppdaterer meg, skal bli litt flinkere til å lese nå som jeg ikke lenger bare blir deppa av alle treningsdagbøkene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og oppdaterer meg, skal bli litt flinkere til å lese nå som jeg ikke lenger bare blir deppa av alle treningsdagbøkene. ;)

Velkommen, Enigma! Du har nok absolutt ikke noe å bli deppa over, denne dagboka er hentet frem fra glemselen siden jeg må ta tak i trening og kosthold snart - disse kiloene har sittet for godt for lenge!

Har jo vært innom dagboka di innimellom også, selv om jeg ikke har lagt igjen noe spor - treningsmengden din er jo enorm! Du er rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et spisegilde på bursdagsfest på tirsdag og helt sengeliggende gårsdag (bortsett fra spisepauser, som IKKE var sunne) føler jeg at jeg er omtrent tilbake igjen der jeg burde nå. Mandag fikk jeg trent på morgenen, tirsdag gikk jeg til jobb, og i dag har jeg gått til jobb samt trent.

Kalorer ble ikke telt på tirsdag eller i går, men i dag er jeg på ca 1700 kcal. Litt i overkant av det jeg prøver å ligge på, men har hatt godt med aktivitet i dag, så da håper jeg det går greit.

Helg igjen i morgen!

Ser ut til at det blir trenevenninnedate i morgen på kvelden, det er fine greier :)

Så blir det også trening søndag, så fire dager i løpet av ei uke skal man jo faktisk ikke kimse av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ting har falt litt ut nå, og det liker jeg ikke :(

Torsdag var grei, i går var det greit frem til kvelden - vi dro og trente, fikk meg en fin joggeøkt på mølla. Så lagde vi mat - det var utrolig digg, men jeg spiste mer enn det som var nødvendig. Det var jo så godt!

Lagde ovnsstekt kyllingfilet med pesto og bacon, fløtesaus med tagliatelle og sopp, spinat og tomat. Nam nam.

Jaja, om jeg så spiste mye til middag, tok jeg ikke sjokolade på jobb.

I dag spiste jeg frokost på kafe med venninner - kaffe, appelsinjuice og sandwich med ost og parmaskinke.

Sen lunsj var pastarester fra i går, og i kveld lagde jeg quiche lorraine. En liten pinneis til dessert.

Ikke telt kalorier verken i dag eller i går, og det er nok det som gir meg følelsen av at det har sklidd ut. Veldig mye mat er det kanskje ikke? Men det er det at jeg ikke aner kaloriinnholdet og dermed ikke får logget det, som gjør meg litt stresset.

Har en følelse av dårlig samvittighet nå, men jeg vet jo at det venter meg en treningsøkt i morgen, hvis været også er greit, tenker jeg å gå til trening. Får bare prøve å holde den sunne stilen nå frem til Danmarkstur på lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedre dag i dag!

Havregrøt med banan til frokost, så har jeg gått til og fra trening i solskinnet. Da jeg stoppet klokka da jeg var hjemme igjen, stoppet den på 1384 kcal. Så det er ikke så gæli :)

Dusjet og spist nå, og ifølge greteroede.no ligger jeg nå på rundt 1600 kcal allerede. Men men, hvis jeg trekker fra kaloriene jeg har forbrent på trening, ligger jeg jo på rundt 300 ;) Så skal nok spise noe mer i dag!

Sliiiiten etter trening og gåtur nå ...Blir nok på sofaen en liten stund ;)

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fridag! Og jeg har til og med feeeerie til over pinse! Heeeeerlig :)

De siste dagene har gått fint - mandag trente jeg ikke, men gikk til og fra jobb (= ca 1 time og 40 min totalt). Tirsdag startet jeg dagen med 30 min jogging på mølla, og i går gikk jeg 45 min på ellipsemaskin på morgenen. Matmessig har det også gått fint, bortsett fra i går - da spiste jeg altfor lite.

Siden jeg skulle ta ferie, ble det overtid på jobb (jobbet totalt 13 timer) og jeg spiste ikke mellom en yoghurt i firetida og når jeg var hjemme igjen halv elleve. Regnet på det på Grete Roede-klubben, og det ble rundt 1200 kcal i går. For lite, jeg forbrant jo også en del på morgentreningen ...

Jaja, underskudd var det i alle fall! Får heller spise mer jevnlig og bra i dag. Og lørdag til onsdag skal jeg til København med familien, og jeg akter å kose meg med god mat og is da i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fredag som fast veiedag nå. Og i dag var vekta lavere enn sist, og viser ca 3 kilo mindre enn da jeg satte i gang for fullt etter påske :)

Synes det er litt vanskelig å si om det er et reellt vekttap eller om det er "naturlige svingninger", men jeg tenker at jeg bare får ta det med videre som noe positivt, fortsette i samme tralten og ikke "hvile på laubærene". Det må jobbes hardt, jevnt og trutt for å gå ned i vekt, sånn er det bare!

Blir trening om noen timer nå, og jeg vurderer også å gå til trening. Skal bare sjekke værmeldingen først :)

I morgen reiser jeg med familien til Danmark, så jeg forventer at vekta vil gå noe opp til neste fredag. Skal imidlertid prøve å fokusere på nokså sunne valg og kanskje til og med få tatt en joggetur eller noe mens jeg er der, tar i hvert fall med ett skift med treningstøy :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er mye bedre å måle seg enn veie seg. Som du sa har vi naturlige svigninger i vekta, og den går opp og ned etter hva vi spiser osv. også. Man får et mye bedre overslag hvis man måler seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredagskvelden, og jeg ligger som slakt i sofaen :) Gikk til trening, trente en time og da jeg stoppet pulsklokka, sto den på 1427 kcal :P Stoler ikke blindt på det, men jeg har uansett fått mye aktivitet i dag! Og det passer jo fint, siden det faktisk er verdens aktivitetsdag i dag - visste dere det? :)

Middagen ble uansett av det svært så kaloririke slaget - pasta, bacon, kyllingfilet, pesto og masse ost. Foreløpig er jeg på ca 2100 kcal inntatt i dag, men tror jeg da kanskje unner meg litt av den sjokoladen som er i skapet, senere - bør jo fortsatt ha et greit underskudd!

God fredag, og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Oi, isåfall ble det en slapp verdens aktivitetsdag på meg :ler: Flink du er! Husk at du skal spise opp kaloriene du trener da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke. Har vært i altfor lite aktivitet for at det skal være verdens aktivitetsdag idag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det visste jeg ikke. Burde kanskje vært litt mer aktiv i dag men nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tilbake igjen etter ferie i Køben, 17. mai og snart overstått pinsehelg :)

Etter treningsøkta forrige fredag ble det nesten en uke etter trening. Dro med båt til Køben på lørdagen og var tilbake i Oslo onsdagen, og jeg har ikke spist sunt akkurat! Det har imidlertid blitt en hel del gåing, så jeg tror og håper at skaden ikke er så stor. Torsdag trente jeg og spiste rimelig sunt, helt til kvelden - da bakte jeg cookies til 17. mai og prøvesmakte på litt for mange :P

Fredag ble jo svært usunn, med frokostbuffet hos venner, kake, grilling og masse alkohol. Litt bedre igjen i går, men gårsdagen var svært inaktiv. I dag har jeg hatt en bedre dag, spist sunt og vært på mølla og ellipsemaskinen på treningssenteret en tur. Var der faktisk i nesten to timer, og fikk forbrent bortimot 1100 kcal. Ellers har jeg bare daffet litt i parken i ettermiddag - er jo sykt varmt om dagen!

Er vel spådd litt dårligere vær i morgen, så da satser jeg på å få trent og fikset litt hjemme.

(Har ikke gått på vekta etter den siste ukas utskeielser - venter nok med det til neste fredag, så jeg er sikker på å være tilbake i gode vaner igjen ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Høres ut som ukene våre har vært ganske like, min også har vært full av gåing og spising :P

Har allerede begynt å regne igjen her, så da er det vel bare å komme seg på senteret igjen da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er flink som kommer deg på treningssenteret i varmen :) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp hepp, still going strong her :)

Føler meg ganske flink om dagen, men er stadig usikker på om jeg spiser for mye/for lite. Jeg ligger på mellom 1500 og 1800 kcal om dagen (på hverdager, i helgene blir det nok fort oppmot 2000), og jeg trener jo mye og prøver å legge inn aktivitet der jeg kan, men det er jo ikke så lett å vite. Får vel bare fortsette som jeg gjør og veie og måle meg, så får vi se hvor det bærer.

I dag tidlig trente jeg faktisk litt styrke (jeg har jo alltid syntes styrketrening er zzzzz). Det er nok absolutt noe jeg bør fortsette med, jeg trener jo mye kondisjon, men det er jo musklene som forbrenner, så de bør heller ikke forsvinne! Tenker på å sette opp en plan for hvor mange økter jeg skal ha hver uke og hva jeg skal trene. Det å si at "mandag skal jeg trene det, tirsdag skal jeg trene det" tror jeg kanskje ikke funker så bra for meg - det skjer jo alltid noe uforutsett (overtid på jobb, plutselig sosial sammenkomst etc.), så jeg tror heller jeg skal ha et opplegg som sier noe sånt som "en til to ganger styrketrening per uke, en til to joggeøkter per uke, en til to gruppetimer per uke" eller noe. Får se hva som funker best ...

Etterlyser en eller annen form form for struktur hos meg selv i alle fall, nå synes jeg at jeg trener litt for mye etter bare lyst, selv om man ikke skal kimse av det heller :P

Håper været kan bedre seg snart, så jeg kan begynne å gå til jobb igjen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Uken er snart over igjen. Spiser fortsatt ganske bra, men det ble myyye mat fredag og lørdag. Fikk trent godt lørdag da. Og i dag. Fy søren for et vær det var i dag! Var heldigvis opphold da jeg dro til og fra treningssenteret da :)

Veier og måler rundt magen på fredager. Synes det er vanskelig å måle om det er noe fremgang eller ikke, jeg ligger på litt mindre vekt enn jeg gjorde da jeg startet, men usikker på om det bare er naturlige svingninger (som jeg har nevnt før). Midjemålet er det samme.

Nå kjenner jeg imidlertid at puisbeltet mitt kjennes slakkere ut - og det detter fort ned på magen fremfor å sitte fast under brystet når jeg trener. Usikker på om dette er en indikator på at det går framover?

Jaja, jeg synes i alle fall det fortsatt er helt kult å veie mat og logge den, så det skal jeg fortsette med på ubestemt tid fremover :)

Fått skikkelig dilla på gresk yoghurt! Den er jo bare fløyelsmyk og naaaaaam. Ble oppdaget da de ikke hadde vanlig yoghurt naturell i butikken og jeg kjøpte en bøtte gresk yoghurt i stedet. Må bare passe litt på inntaket, den har forholdsvis mye fett og dermed også en del kalorier. Men er jo ikke det aller mest usunne man kan få dilla på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...