Gå til innhold

Vofsens trening og kosthold

Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Jeg hadde ventet til imorgen og sett an formen :) Viktig med restitusjon!

Og tempo er ikke alltid viktigst, at teknikken er riktig er mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, vet ikke om det var skjebnen eller hva det var, men slapp i alle fall å ta avgjørelsen om å trene eller ikke i dag selv :P

Det ble nemlig såpass med overtid at jeg ikke rakk timen (for jeg hadde med med meg treningsbagen), så da ble det til at jeg heller dro hjem. Litt irriterende, men OK, siden jeg synes det murret mer i halsen i dag. Da er det like greit å dra hjem og heller satse på en liten treningsøkt i morgen :)

Og jeg mosto fredagskosen på jobb i dag! Var ikke noe veldig stort problem, siden jeg ikke liker marsipan, men sjokoflarn liker jeg. Tok uansett ikkeno! Spiste heller en pære etterpå som mellommåltid. :)

Middagen i dag ble stekt laksefilet og grønnsaker med nudler og thai chili. Sunt, rent bortsett fra nudlene. Men så spiser jeg nudler så sjelden uansett :)

Ellers så har jeg tenkt litt mer på om jeg skal ha noen konkrete mål for dette året. Det er jo januar, og motivasjonen er på topp!

Jeg har i alle fall tenkt følgende:

- Få til 200 treningstimer i løpet av året (klokketimer)

- Ikke spise godteri eller søtsaker før bursdagen min i mars. Potetgull regnes ikke til dette, men det spiser jeg såpass lite av uansett, det er bare i hyggelig selskap/fest

- Holde meg på rundt 1500 kcal daglig (noe mer i helgene). Vil ikke telle kalorier slavisk, men logge mat en gang i blant for å få en pekepinn

- Spise mindre kveldsmat enn det jeg har gjort til nå. Har hatt en tendens til å spise på kveldstid selv om jeg ikke er reelt sulten fordi jeg er redd for å bli sulten etter at jeg har lagt meg. Men denne kveldsmaten er i stor grad unødvendig.

Ellers vurderer jeg litt å ha Sentrumsløpet som et mål ... :sjenert:

Men jeg har ikke turt å sette det som et av de "offisielle" målene ennå. Kan jeg klare det, da? Jeg jogger ikke veldig mye per nå, men om jeg har det som mål, er det bare å sette i gang på mølla. Å gjennomføre løpet på en eller annen måte regner jeg med å klare, men det måtte vel være å jogge hele løpet gjennom og på ikke altfor dårlig tid. Hmm... usikker...

Anyway, det er helg og tid for avslapning! I kveld skal jeg bare slappe av foran TV-en, i morgen får jeg noen venner på besøk på pizza og brettspill (og øl). En rolig helg, ser det altså ut til, men dermed kan jeg også kanskje få trent både lørdag og søndag. 200 treningstimer i året betyr 3,8 timer i uka, så det er ikke dumt å få en god start! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Er ikke Sentrumsløpet fullt da? Skulle melde meg på selv, men var fullt stod det :( vurderer iform-løpet om det kommer i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en finfin økt på mølla i går :)

Lekte med tanken på å prøve å jogge 5 km, uten at jeg ante hvordan det ville gå. Så jeg tenkte at det var lov å gi seg etter en halvtime. Nå er det imidlertid slik at det ofte går en faen i meg når jeg er på mølla, og selv om jeg var dødssliten etter en halvtime, hadde jeg da 1 km igjen, så jeg bet tennene sammen og fullførte alle de fem kilometrene. Stolt av det! Klarte det på nesten akkurat 40 min. Ingen god tid altså, men siden jeg ikke er i noen spesiell god joggeform, er jeg veldig fornøyd med det :)

Så jeg driver fortsatt og tenker litt på Sentrumsløpet ...

Er det mulig? Å løpe dobbelt så langt som jeg løp i går og det også utendørs? Har ikke helt bestemt meg. Er det et realistisk mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekte med tanken på å prøve å jogge 5 km, uten at jeg ante hvordan det ville gå. Så jeg tenkte at det var lov å gi seg etter en halvtime. Nå er det imidlertid slik at det ofte går en faen i meg når jeg er på mølla, og selv om jeg var dødssliten etter en halvtime, hadde jeg da 1 km igjen, så jeg bet tennene sammen og fullførte alle de fem kilometrene. Stolt av det! Klarte det på nesten akkurat 40 min. Ingen god tid altså, men siden jeg ikke er i noen spesiell god joggeform, er jeg veldig fornøyd med det :)

Er det mulig? Å løpe dobbelt så langt som jeg løp i går og det også utendørs? Har ikke helt bestemt meg. Er det et realistisk mål?

Wow, du er kjempeflink! Å bite tennene sammen og ta den siste kilometeren når man egentlig er dødssliten, er utrolig imponerende :) Jeg tror du kan klare sentrumsløpet, jeg (når er det, forresten?), for du har bevist at du kan presse deg ganske langt, og nå har du jo et mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

Når er sentrumsløpet?

Jeg vet med meg selv fra jeg startet å tenke "skal bare klare 1 kilometer til" så gikk det ikke lange tiden før mila var innen rekkevidde. Med nok vilje og trening så tviler jeg ikke på at du kan klare det!!!!! :tommelsmil:

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er sentrumsløpet?

Jeg vet med meg selv fra jeg startet å tenke "skal bare klare 1 kilometer til" så gikk det ikke lange tiden før mila var innen rekkevidde. Med nok vilje og trening så tviler jeg ikke på at du kan klare det!!!!! :tommelsmil:

Ja, det er mulig, men da må du begynne å pushe deg selv. ;) Du må begynne å løpe lenger enn du gjør nå. Å ha et mål som Sentrumsløpet er helt perfekt i forhold til å pushe deg selv til å løpe litt lenger og litt fortere. Jeg startet vel rundt oktober/november da jeg skulle løpe Sentrumsløpet første gang, og da hadde jeg ikke løpt noe som var noe å skryte av på veldig mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrumsløpet er 28. april. Så det er jo litt tid igjen, men det er ikke veldig lang tid. Jeg blir usikker, men samtidig har jeg troen på at det er lurt å ha et mål med treningen, det tror jeg er både motiverende og vil bidra til at jeg pusher meg selv mer for hver gang. Så jeg har veldig lyst til å fullføre et løp i løpet av året, uansett om det blir Sentrumsløpet eller ikke! Skal sjekke ut Oslo Maraton også, og Jentebølgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :vinke:

Jeg tenkte at jeg kunne følge litt med i dagboka di, spesielt siden du også har vært innom min :) Har ikke rukket å lese gjennom alt ennå, da... Men skal gjøre en liten innsats og komme meg ajour!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det atter en ny uke. Dro på en time Basis etter jobb i dag. Den er ikke like tøff som Middelsen, men det gjorde ikke så mye siden jeg fortsatt kjente lørdagens joggetur i beina :gjeiper: Ble nå god og svett likevel, så det er godkjent! Blir ikke trening i morgen, da skal jeg til frisør og får deretter besøk, men skal jogge igjen på onsdag. Skal innføre onsdag som fast joggedag heretter!

Var hos ei venninne etter treninga og spiste taco og spilte spill. Og siden jeg nå har godteristopp, motsto jeg Smashen med glans! Tok et flak potetgull, men det var alt. Og chips er jo uansett ikke noen del av godteløftet. Det beviser jo bare at jeg klarer det, bare jeg bestemmer meg for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det atter en ny uke. Dro på en time Basis etter jobb i dag. Den er ikke like tøff som Middelsen, men det gjorde ikke så mye siden jeg fortsatt kjente lørdagens joggetur i beina :gjeiper: Ble nå god og svett likevel, så det er godkjent! Blir ikke trening i morgen, da skal jeg til frisør og får deretter besøk, men skal jogge igjen på onsdag. Skal innføre onsdag som fast joggedag heretter!

Var hos ei venninne etter treninga og spiste taco og spilte spill. Og siden jeg nå har godteristopp, motsto jeg Smashen med glans! Tok et flak potetgull, men det var alt. Og chips er jo uansett ikke noen del av godteløftet. Det beviser jo bare at jeg klarer det, bare jeg bestemmer meg for det! :)

Så flink du er :) Er det ikke rart hvor mye lettere det er å holde seg unna usunne ting når kroppen er vant med sunne ting? Merket det selv med kokosbollene jeg kjøpte. Hadde ikke problemer med å gaffle i meg 3 slik før, men denne gangen klarte jeg knapt 1 1/2... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yess yess, tilbakela 5 km på mølla i dag også :) Fornøyd med det!

Litt raskere enn sist, da tror jeg at jeg jogga på 7,6 eller noe, i dag jogget jeg mesteparten på 8,2. Så det går fremover! (Selv om mølla fortsatt står stille ;))

Forrige gang ble det 5 km på 40 min, i dag ble det på akkurat såvidt over 36 min. Har alltid på 1 på incline nå, før jogget jeg på flatt, men det er visst bedre for beina med litt stigning, har jeg hørt.

Fortsatt et stykke igjen før jeg er i formen jeg vil være, men det går jo bedre og bedre!

Ikke sikker på når det blir jogging igjen nå, kjenner jeg må la beina hvile litt mellom hver gang. Så i morgen blir det Middels igjen. Kanskje det blir en joggings på mandag før senvakt? Satser i alle fall på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, jenter, setter pris på rosen deres :klemmer:

I dag våknet jeg med vondt i kneet. Tenkte derfor at jeg kanskje kunne droppe dagens trening, hvis det ikke ga seg. Det ga seg ikke helt, men nok til at jeg tok sjansen på å dra på trening :) Det gikk fint, selv om jeg kjenner det veldig godt i beina nå, sikkert både på grunn av jogginga i går og dagens time. Ifølge pulsklokka forbrente jeg mer på denne timen enn det jeg pleier å gjøre ... Det skal sies at det var veldig varmt, siden timen var stappfull. Kan det gjøre at pulsen blir høyere og man kanskje forbrenner mer?

I morgen blir det ikke trening, men det er like greit - restitusjon er jo også viktig :) Får ei venninne på besøk på lørdag og vi skal på fest, men så sant jeg føler meg OK i beina igjen, tenker jeg å få til en trening tidligere på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter, setter pris på rosen deres :klemmer:

I dag våknet jeg med vondt i kneet. Tenkte derfor at jeg kanskje kunne droppe dagens trening, hvis det ikke ga seg. Det ga seg ikke helt, men nok til at jeg tok sjansen på å dra på trening :) Det gikk fint, selv om jeg kjenner det veldig godt i beina nå, sikkert både på grunn av jogginga i går og dagens time. Ifølge pulsklokka forbrente jeg mer på denne timen enn det jeg pleier å gjøre ... Det skal sies at det var veldig varmt, siden timen var stappfull. Kan det gjøre at pulsen blir høyere og man kanskje forbrenner mer?

I morgen blir det ikke trening, men det er like greit - restitusjon er jo også viktig :) Får ei venninne på besøk på lørdag og vi skal på fest, men så sant jeg føler meg OK i beina igjen, tenker jeg å få til en trening tidligere på dagen :)

Inntil kneet er 100% bra ville jeg satset på ellipse eller spinning. Trust me; det er lett for å forverre "litt vondt" om en presser for hardt.

Kos deg på fest til helgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg er jammen ikke sikker på om man forbrenner mer hvis det er fullt og varmt. Men det er slettes ikke umulig, man svetter jo mer og kanskje bruker man litt mer energi på å passe på å ikke kræsje i alle andre også?

Du er kjempeflink til å trene og stå på! Og med en treningsøkt først kan du feste med kjempegod samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen treningsøkter å skryte av i helga gitt ... :sjenert:

Men jeg jogget i alle fall 5 km på mølla i dag før jobb :)

Er ikke vant med å trene på morgenen, så jeg kjente at energien kanskje ikke var helt der den har vært på andre økter. Men selv om jeg svetta som en gris og pustet og peste som om jeg hadde fanden i hælene, fikk jeg til 5 km i dag også! Ingen pers rek, men jeg er fornøyd med å ha jogget såpass likevel :)

Nå har jeg fortært en deilig middag med ovnsbakt laks og salat og kikker på TV-kassa :)

Store planer om å ta en time Middels i morgen, men skal først se an hvordan beina kjennes når jeg våkner i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...