Vera Vinge Skrevet 4. august 2011 #41 Skrevet 4. august 2011 Ja, herlighet og herregud og himle litt med øynene så vi får brukt masse hyggelige latterliggjøringsteknikker med en gang. Tannlegen må i det minste gjøre det tannlegen skal gjøre før de sender et sånt brev, i det minste være sikker på at det er innkallet til 3 timer og at rutinene deres er fulgt på den måten de skal, noe som helt tydelig ikke har skjedd her. Jeg forstår at det er generell rutine, men jeg synes ikke dette passer inn i denne rutinen i det hele tatt. Særlig siden jeg selv ringte og bestilte ny time etter at jeg hadde glemt en. Jeg har bestilt ny time til han, og jeg overlever dette helt fint på alle måter, men jeg irriterer meg grenseløst over den idiotiske tannlegen og skulle ønske jeg slapp å sette mine ben inn i den bygningen igjen. Du virker som en koselig type... Ja, jeg blir litt oppgitt når folk forsøker å forklare deg noe gang på gang, men du velger å ignorere det. Jeg har også skrevet at det var dumt hvis dette bunner i en misforståelse (hvis tannlegen faktisk glemte å sende innkallingsbrev i fjor). Men hvis du virkelig hadde forstått hvorfor denne rutinen fins i utgangspunktet, så har jeg vanskelig for å tro at du ville tatt så på vei for det, dersom det faktisk er snakk om en enkel misforståelse som skulle være en smal sak å få ut av verden. Jeg kan skjønne at det å få en telefon fra barnevernet eller tannlegen vedr. en bekymringsmelding ikke er noe morsomt. Men her virker det som du vet at det handler om en feil, og da forstår jeg ikke hvorfor du lager så mye oppstyr og blir så irritert på oss som prøver å svare deg. 4
Kråkesaks Skrevet 5. august 2011 #42 Skrevet 5. august 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Gjest MorAase Skrevet 5. august 2011 #43 Skrevet 5. august 2011 TS, du er en egosentrisk dass uten omtanke for andre enn deg selv. Det er "MEg meg emg" fra ende til annen og du fremstår som totalt uten evne til å se utenfor deg selv. Skremmende, pinlig og forkastelig. Tannlegen er en viktig del av barns sikkerhetsnett, du bør langskjemmes over å ragere på og latterliggjøre dette sikkerhetsnettet. 6
Gjest TS Median Skrevet 6. august 2011 #44 Skrevet 6. august 2011 Jeg er poverrasket over hvor korttenkte, fordømmende og slemme dere er. Det er rart at det at dere ikke vet hvem jeg er får dere til å dømme meg så hardt. Hadde jeg skrevet her under mitt eget nick hadde jeg blitt møtt på en helt annen måte helt fra starten, dere kanskje hadde lest litt nøyere hva jeg skrev og forstått at jeg ikke er så sinnsykt urimelig og uvitende. jeg har en jobb der jeg jobber med barn, faktisk og med barnevernssaker, jeg er godt likt og jeg er et rundt og lite fordomsfult menneske. Å ha en plass som dette der man kan ta ut litt "smålige og barnslige" følelser er på mange måter kjempebra, men jeg bekymrer meg for mer usikre mennesker som blir utsatt for enkelte av dere her inne. Dere er så trangsynte, harde og slemme mot hverandre at jeg er målløs. Jeg håper for guds skyld at flesteparten av de verste ulvinnene her inne ikke jobber med mennesker og barn.
Gjest MorAase Skrevet 6. august 2011 #45 Skrevet 6. august 2011 Ingen er korttenkte, ingen er slemme. Du har oppført deg som ett egoistisk nek og angrepet ett veldig viktig sikkerhetsnett for barn som utsettes for overgrep. At du jobber med barn og barnevernssaker er da mer skremmende enn oppklarende. 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #46 Skrevet 6. august 2011 Jeg er poverrasket over hvor korttenkte, fordømmende og slemme dere er. Det er rart at det at dere ikke vet hvem jeg er får dere til å dømme meg så hardt. Hadde jeg skrevet her under mitt eget nick hadde jeg blitt møtt på en helt annen måte helt fra starten, dere kanskje hadde lest litt nøyere hva jeg skrev og forstått at jeg ikke er så sinnsykt urimelig og uvitende. jeg har en jobb der jeg jobber med barn, faktisk og med barnevernssaker, jeg er godt likt og jeg er et rundt og lite fordomsfult menneske. Å ha en plass som dette der man kan ta ut litt "smålige og barnslige" følelser er på mange måter kjempebra, men jeg bekymrer meg for mer usikre mennesker som blir utsatt for enkelte av dere her inne. Dere er så trangsynte, harde og slemme mot hverandre at jeg er målløs. Jeg håper for guds skyld at flesteparten av de verste ulvinnene her inne ikke jobber med mennesker og barn. Og det kommer fra kvinnen som kaller tannlegen en psykopatisk nazifaen? Beklager at jeg ikke føler meg truffet av dine karakteristikker. Vil bare anbefale deg å lese gjennom tråden her en gang til, så vil du kanskje skjønne hva folk har reagert på og hvorfor. Det hadde vært nyttig for din egen del om du hadde forstått hva som ble sagt her og hva som er bekymringsverdig med din egen oppførsel. Vi kan alle hevde til krampa tar oss at vi er reflekterte og dyktige på alt vi gjør, men det betyr fint lite på et nettforum der alle er anonyme. Her er det dine uttalelser i denne tråden som teller, og de uttalelsene teller ikke akkurat i din favør. 3
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2011 #47 Skrevet 6. august 2011 Det eksisterer mye fordommer i Norge, mange som blir møtt dårligere av helsepersonell enn andre. Når dette er sagt så kan jeg forstå hi og måten du reagerer på, det handler ikke om og ikke være "god nok" jeg er nemlig sikker på at folk faktisk kan bli forskjellbehandlet, har sett mye selv og jeg arbeider med barn. Det er viktig å følge opp tannlegetimer, så ts ta det med verdighet og følg ennå bedre opp Til dere andre som kaller ts stygge ord, det er ikke nødvendig,jeg har nulltoleranse mot mobbing og det dere gjør nå er å mobbe, greit nok å diskutere men da saklig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #48 Skrevet 6. august 2011 Det eksisterer mye fordommer i Norge, mange som blir møtt dårligere av helsepersonell enn andre. Når dette er sagt så kan jeg forstå hi og måten du reagerer på, det handler ikke om og ikke være "god nok" jeg er nemlig sikker på at folk faktisk kan bli forskjellbehandlet, har sett mye selv og jeg arbeider med barn. Det er viktig å følge opp tannlegetimer, så ts ta det med verdighet og følg ennå bedre opp Til dere andre som kaller ts stygge ord, det er ikke nødvendig,jeg har nulltoleranse mot mobbing og det dere gjør nå er å mobbe, greit nok å diskutere men da saklig. Hvor mange er det egentlig som har kalt ts stygge ord? 1
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2011 #49 Skrevet 6. august 2011 Hvor mange er det egentlig som har kalt ts stygge ord? Hvis du leser over her så ser du det. Vil minne alle på og være snille med hverandre tross alt,kommer ingenting godt ut av det å bli sinte. Se løsninger, konstruktive forslag og gå videre.
Gjest nupp Skrevet 6. august 2011 #50 Skrevet 6. august 2011 og enda så mye de bryr seg, så fanger sånne personer ikke opp alle. det er veldig trist. men bra at tannlegen tenker sånn. dette visste jeg faktisk ikke
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #51 Skrevet 6. august 2011 Hvis du leser over her så ser du det. Vil minne alle på og være snille med hverandre tross alt,kommer ingenting godt ut av det å bli sinte. Se løsninger, konstruktive forslag og gå videre. Jeg lurte bare på hvor mange, siden du skrev "dere andre". Hørtes ut som du mente flertall. Jeg ser kun en person som kaller ts stygge ord.
Gjest TS Medina Skrevet 6. august 2011 #52 Skrevet 6. august 2011 At jeg, i affekt eller i ren utblåsning, kaller en helt anonym og intetanende tannlege for nazifaen, er ikke det samme som å kalle meg, TS, for en dårlig mor, eller å antyde at barnevernet burde bli obs på meg, det er helt forskjellige ting. tråden er ryddet og det er faktisk ekstremt mye harde og fordømmende holdninger som har vært mot meg her. Jeg er enda helt sikker i min sak at tannlegen ikke burde ha sendt det brevet til meg, jeg har skrevet mange ganger at det er bra at de har slike rutiner, men at jeg synes de rutinene i dette tilfellet er misbrukt og egentlig synes jeg tannlegen burde ha beklagd seg ovenfor meg. Når historiene vokser her inne har folk en tendens til å kalle deg løgner, eller at du bare forandrer historien for å snu den til din fordel, derfor har jeg vært forsiktig med å skrive enda mer utdypende saker her. Det er helt tydelig at det store flertallet er i mot det jeg skriver her, men jeg synes vikrelig ikke at de leser det jeg egentlig skriver og de hverken reflekterer særlig eller prøver å forstå hva som egentlig skjedde. jeg er bare et korttenkt individ som ikke klarer å ta meg av barnet mitt eller se barnas beste, klart jeg må finne meg i å bli både urettferdig og dårlig behandlet, om man ikke skjønner det så er man på toppen av alt uegnet som mor. Om jeg forteller at jeg har skrevet et innlegg om denne tannlegen tidligere, der jeg fikk masse støtte, der skrev jeg noe om det jeg har antydet tidligere, at jeg føler meg uglesett på grunn av min bakgrunn og min familie. Jeg bor ikke på et særlig stort sted, og jeg har klart å få oppreisning for familienavnet for meg og mine barn, jeg vil si at jeg er en både respektert og god borger. Det finnes enda noen nek som ikke klarer å se forbi det at jeg kommer fra det hjemmet jeg kommer fra, det mener jeg at denne tannlegen er skyldig i, og jeg tror at det brevet aldri hadde vært sendt om det ikke var for at jeg er meg. Jeg har prøvd å forklare mange ganger at jeg ikke en gang har hørt, eller fått glemvarsel om den ene timen tannlegen legger til grunne for å sende det brevet, det skal heller ikke skje. Det er ikke grunn til å true med barnevern på grunn av 1-2 glemte timer, ikke under noen omstendigheter burde det være greit å sende slike brev til folk på det grunnlaget og tannlegen burde virkelig skjemmes og ikke minst beklage seg. Her blir jeg bare fortalt at jeg må være glad og bukke og skrape for den dritten av en tannlege, usj! Og jeg lover dere, alle som en som ikke føler seg noe truffet av at jeg sier at dere er fordømmende og slemme, dere er det!!! OG HADDE JEG VÆRT MED MITT VANLIGE NICK HADDE DENNE TRÅDEN SETT HELT ANNERLEDES UT FRA STARTEN AV. FY SKAM DERE!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2011 #53 Skrevet 6. august 2011 OG HADDE JEG VÆRT MED MITT VANLIGE NICK HADDE DENNE TRÅDEN SETT HELT ANNERLEDES UT FRA STARTEN AV. FY SKAM DERE! Jeg tviler. Jeg har ikke merket meg mange brukere her, men at du ofte er svært bastant og nedlatende har ikke gått meg hus forbi. 2
Gjest TS Medina Skrevet 6. august 2011 #54 Skrevet 6. august 2011 Jeg tviler. Jeg har ikke merket meg mange brukere her, men at du ofte er svært bastant og nedlatende har ikke gått meg hus forbi. Jeg kan huske at jeg har svart Vera Vinge nedlatende, men det var svar på tiltale. Når man herreguder folk og gang på gang forundrer seg over hvor "dumme" de er, så synes jeg det var helt greit å svare med samme mynt tilbake, muligens noe overdrevet...
Kosemose Skrevet 6. august 2011 #55 Skrevet 6. august 2011 Men du TS, jeg forstår godt at det er ekkelt å få et sånt brev, uansett om det er "på sin plass" eller ei. Du er sikkert en mer enn god nok mor, og heldigvis for barnet ditt kommer du garantert ikke til å rote med flere tannlegetimer i allefall, det er jo faktisk en god ting. Det finnes så ufattelig mange eksempler på barn som har dårlig tannstell, der foreldrene ikke følger opp, og det finnes ufattelig mange eksempler på foreldre som ikke følger opp andre viktige ting, og som dermed ødelegger for barnas framtid. Jeg syns det er fint at de som sitter i sånne jobber bruker de virkemidler de har, og at hvis dette ikke fører fram, så overlater de til bv å presse. Og jeg syns det er så utrolig fint at de som sitter i sånne jobber FØLGER RUTINENE uansett. Det er litt for mange eksempler på ting som går galt der de som skulle fanget det opp har unnlatt å følge rutinene fordi de har vært i dialog med foreldrene, som på sin side har hatt en "god forklaring". Tannlegen din signaliserer at her er det ingen kjære mor, hun melder hvis barna ikke dukker opp, så får bv ta seg av det. Tannlegen gjør jobben sin. Tannleger, lærere, helsesøstre, barnehageassistenter som sitter og tar imot alle disse forklaringene på ting som ikke fungerer, og som tenker at forklaringene er gode, og som derfor unnlater å melde videre, gjør faktisk ikke jobbe sin, og de kan være med på å dekke til overgrep. Jeg tror ikke du er en dårlig mor, jeg tror du bare har surret litt med en avtale, noe som kan skje den beste. Derfor tror jeg heller ikke det vil bli noen stor sak ut av det. Det er ubehagelig for deg, men tannlegen gjør jobben sin og setter grenser. Så får du bare ta det som en nyttig lærepenge og skjerpe inn rutinene. Og gjør du det blir det sikkert ikke noen melding. Og blir det melding vil det jo ikke skje noe mer med mindre barnet ditt fortsetter å ikke komme til timene. 4
Gjest TS Medina Skrevet 6. august 2011 #56 Skrevet 6. august 2011 (endret) Ingen er korttenkte, ingen er slemme. Du har oppført deg som ett egoistisk nek og angrepet ett veldig viktig sikkerhetsnett for barn som utsettes for overgrep. At du jobber med barn og barnevernssaker er da mer skremmende enn oppklarende. MorAase, jeg har angrepet et sikkerhetsnett? Jeg har skrevet ut frustrasjon over tannlege og dens misbruk av sin stilling, slik jeg ser det. Du er vel den slemmeste av alle i denne tråden og du rakker ned på meg på en motbydelig, slem og faktisk grusom måte. Du slår under beltestedet og oppfører deg faktisk ganske så groteskt med alt du sier. Endret 9. august 2011 av Kråkesaks
SmallTalk Skrevet 6. august 2011 #57 Skrevet 6. august 2011 (endret) MorAase, jeg har angrepet et sikkerhetsnett? Jeg har skrevet ut frustrasjon over tannlege og dens misbruk av sin stilling, slik jeg ser det. Du er vel den slemmeste av alle i denne tråden og du rakker ned på meg på en motbydelig, slem og faktisk grusom måte. Du slår under beltestedet og oppfører deg faktisk ganske så groteskt med alt du sier. Men poenget her er at dette ikke er noen misbruk av tannlegestillingen. Det er en praksis som er helt legitim, og som er til for barnets beste. Er det så himla vanskelig å forstå? Dette handler om at de sender ut dette brevet til alle de som ikke "glemmer" bort tre tannlegetimer på rad, og det er neppe bare deg dette gjelder. I noen tilfeller så handler disse "glemte" timene om vanskjøtsel eller misbruk og da er det faktisk på sin plass at brevet blir sendt ut, i andre tilfeller så er det kort og greit snakk om forglemmelse, og da blir det neppe gjort noe mer ut av det enn å sende brevet. Du oppfører deg stygt mot de fleste i tråden som ikke gir deg de svarene du vil ha, og du hadde fått disse svarene uansett om du hadde vært logget inn eller ikke. Dersom du ikke klarer å takle det at folk ikke er enige med deg i at det er synd på deg og at tannlegen er en idiot, så gå og plag folk et annet sted. Endret 9. august 2011 av Kråkesaks 5
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2011 #58 Skrevet 6. august 2011 Alle skal melde fra ja, men det er ikke alle som er kompetente nok, de mistenkeliggjør ofte foreldre uten grunn. Har opplevd det ofte, jobber som ped leder og merker spesiellt på yngre assistenter uten livserfaring at de mistenker foreldre kjappt, spesillet de som de ikke liker.. Når det kommer til tannhelse ser jeg mye rart, er en del barn der ute med saft på tåteflaske som de mener de skal ha når vi skal legge dem..synes dere jeg bør kontakte bv? ser at tennene tar skade.. Bare ett lite innspill over utfordringer en kan møte på 1
Gjest TS Medina Skrevet 6. august 2011 #59 Skrevet 6. august 2011 Men du TS, jeg forstår godt at det er ekkelt å få et sånt brev, uansett om det er "på sin plass" eller ei. Du er sikkert en mer enn god nok mor, og heldigvis for barnet ditt kommer du garantert ikke til å rote med flere tannlegetimer i allefall, det er jo faktisk en god ting. Det finnes så ufattelig mange eksempler på barn som har dårlig tannstell, der foreldrene ikke følger opp, og det finnes ufattelig mange eksempler på foreldre som ikke følger opp andre viktige ting, og som dermed ødelegger for barnas framtid. Jeg syns det er fint at de som sitter i sånne jobber bruker de virkemidler de har, og at hvis dette ikke fører fram, så overlater de til bv å presse. Og jeg syns det er så utrolig fint at de som sitter i sånne jobber FØLGER RUTINENE uansett. Det er litt for mange eksempler på ting som går galt der de som skulle fanget det opp har unnlatt å følge rutinene fordi de har vært i dialog med foreldrene, som på sin side har hatt en "god forklaring". Tannlegen din signaliserer at her er det ingen kjære mor, hun melder hvis barna ikke dukker opp, så får bv ta seg av det. Tannlegen gjør jobben sin. Tannleger, lærere, helsesøstre, barnehageassistenter som sitter og tar imot alle disse forklaringene på ting som ikke fungerer, og som tenker at forklaringene er gode, og som derfor unnlater å melde videre, gjør faktisk ikke jobbe sin, og de kan være med på å dekke til overgrep. Jeg tror ikke du er en dårlig mor, jeg tror du bare har surret litt med en avtale, noe som kan skje den beste. Derfor tror jeg heller ikke det vil bli noen stor sak ut av det. Det er ubehagelig for deg, men tannlegen gjør jobben sin og setter grenser. Så får du bare ta det som en nyttig lærepenge og skjerpe inn rutinene. Og gjør du det blir det sikkert ikke noen melding. Og blir det melding vil det jo ikke skje noe mer med mindre barnet ditt fortsetter å ikke komme til timene. Altså, brevet er ikke på sin plass når tannlegen selv ikke har fulgt de rutinene de skal. et slik brev skal sendes ut etter 3 timer, jeg mener bestemt at jeg ikke har fått den ene timen, da jeg spurte tannlegen om denne timen og lurte på hvorfor jeg ikke hadde sett hverken innkalling eller noe varsel kunne de ikke svare meg. Det er alltid mulig at en time kan komme bort i posten, men tannlegen skal faktisk sende purringer eller varsler etterpå, og det var ikke en gang sendt, det kunne hun i skranken bekrefte og hun kunne ikke svare på hvorfor det ikke var gjort. Jeg synes virkelig det er ille at de sender ut brev i situasjoner der de selv ikke har gjort det de skal, og jeg reagerer nok med litt stahet når jeg føler at nesten ingen klarer å lese hva jeg virkelig skriver og vil frem til, ikke det at slike rutiner er feile, men at det er kjempedårlig å bruke de når det ikke passer. Jeg synes det er hårreisende at folk reagerer så kraftig på at man surrer med en tannlegetime eller to, når alt ellers fungerer fint og barnet aldri en gang har hatt hull. Jeg synes ikke det er grunn til å antyde alle de tingene som det her blir antydet om meg, på grunn av det? En avglemt time og misforståelse/surr med den andre... Jeg synes ikke f. eks. du svarer meg på en fæl eller slem måte, men det synes jeg virkelig mange har gjort og jeg føler meg både latterliggjort, mobbet og sett ned på i denne tråden, jeg er skikkelig forundret over hvor slemme så mange har vært og så harde og krasse, på grunn av en sak som dette? Om man leser hva jeg skriver så burde man jo se at jeg ikke er noen umor eller umenneske, at jeg føler meg dårlig behandlet av denne tannlegen, og hva om det er sant? Hva om denne tannlegen faktisk hadde misbrukt sin stilling ovenfor meg, det hender jo det og? og når de gjør feil, burde ikke de og beklage seg? Det er ikke greit å finne seg i masse ubehagligheter bare for at det kan være bra for andre, i slike situasjoner burde det ikke bli sendt ut brev og jeg synes ikke det er riktig at jeg bare skal bukke, skrape og skjerpe meg ovenfor denne ekle tannlegen. Ellers takk for svar.
Gjest TS Medina Skrevet 6. august 2011 #60 Skrevet 6. august 2011 Men poenget her er at dette ikke er noen misbruk av tannlegestillingen. Det er en praksis som er helt legitim, og som er til for barnets beste. Er det så himla vanskelig å forstå? Dette handler om at de sender ut dette brevet til alle de som ikke "glemmer" bort tre tannlegetimer på rad, og det er neppe bare deg dette gjelder. I noen tilfeller så handler disse "glemte" timene om vanskjøtsel eller misbruk og da er det faktisk på sin plass at brevet blir sendt ut, i andre tilfeller så er det kort og greit snakk om forglemmelse, og da blir det neppe gjort noe mer ut av det enn å sende brevet. Du oppfører deg stygt mot de fleste i tråden som ikke gir deg de svarene du vil ha, og du hadde fått disse svarene uansett om du hadde vært logget inn eller ikke. Dersom du ikke klarer å takle det at folk ikke er enige med deg i at det er synd på deg og at tannlegen er en idiot, så gå og plag folk et annet sted. Poenget mitt er at tannlegen gjorde akkurat det, og i det minste burde tannlegen passe på å gjøre jobben sin skikkelig før man angriper foreldre. Og hvorfor skriver du "er det så himla vanskelig å forstå", det er nedlatende å stygt, jeg har allerede skrevet mange ganger at jeg skjønner det, men jeg synes ikke det var riktig i dette tilfellet. Jeg synes ikke jeg oppfører meg stygt mot de fleste i denne tråden, bare for at jeg ikke er enig med de fleste, men der igjen oppfører de fleste seg stygt mot meg, slik ser jeg det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå