AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #341 Skrevet 28. mars 2022 partytre skrev (6 timer siden): Fikk resept på Imodium av fastlegen, hun og en eller annen overlege hun har snakket med på sykehuset mente at det skulle funke. Imodium er egentlig mot diaré. Noen som har hørt at det funker mot svette? Skal fortsatt krige for å få Dridase tho Nei aldri hørt om det:o Må du via offentlig hudlege? Jeg sjekka med volvat og der kan de skrive ut dridase og der får man jo nesten time på dagen. Anonymkode: 8fd2a...cc9
mekkiner Skrevet 28. mars 2022 #342 Skrevet 28. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 6.48): Jeg sendte mail til produsenten av egazil. Det er bare å finne seg et annet alternativ:-( "Dessverre er det høyst usannsynlig at Egazil noen gang vil være tilgjengelig igjen. Dette er fordi et av hjelpestoffene i medisinen har sluttet å produseres. Hvis du er pasient ber jeg deg kontakte legen din for å finne en alternativ behandling. Det finnes i dag et produkt fra USA som mange Egazil-brukere tar inn på lisens. Se lenke VARA (ehalsomyndigheten.se). Det er imidlertid ikke sikkert at dette vil passe deg" Nei og nei, dette er krise. Prøvde den tabletten fra hudlege som skal virke på alle, den virka ikke på meg... Anonymkode: 8fd2a...cc9 Hæ, er det sant?! Jeg bruker egazil både for IBS og HH... Jeg har gått fra å ha et nærmest normalt liv til å slite med forferdelig morgenkvalme, ekstrem oppblåsthet og jeg kan kun spise små måltider ellers får jeg så sterke magekramper at jeg ikke kan sitte oppreist - for ikke å snakke om HH som var under kontroll med Egazil (men ikke borte) som nå er helt forferdelig igjen. Det her er jo som å bli syk på nytt Legen gav meg resept på kapsler med peppermynteolje, det var visst det nærmeste mot IBS... Hvor får folk tak i egazil-erstatningen? Alle apotek jeg har vært i kontakt med vet ingenting. Endret 28. mars 2022 av mekkiner
partytre Skrevet 28. mars 2022 #343 Skrevet 28. mars 2022 mekkiner skrev (12 timer siden): Hæ, er det sant?! Jeg bruker egazil både for IBS og HH... Jeg har gått fra å ha et nærmest normalt liv til å slite med forferdelig morgenkvalme, ekstrem oppblåsthet og jeg kan kun spise små måltider ellers får jeg så sterke magekramper at jeg ikke kan sitte oppreist - for ikke å snakke om HH som var under kontroll med Egazil (men ikke borte) som nå er helt forferdelig igjen. Det her er jo som å bli syk på nytt Legen gav meg resept på kapsler med peppermynteolje, det var visst det nærmeste mot IBS... Hvor får folk tak i egazil-erstatningen? Alle apotek jeg har vært i kontakt med vet ingenting. Samme her, ingen apotek har den utenlandske erstatningen
partytre Skrevet 28. mars 2022 #344 Skrevet 28. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei aldri hørt om det:o Må du via offentlig hudlege? Jeg sjekka med volvat og der kan de skrive ut dridase og der får man jo nesten time på dagen. Anonymkode: 8fd2a...cc9 Nei, er i kontakt med min vanlige fastlege bare. Hun kan skrive ut Dridase hun og, men hun hadde ikke hørt at det brukes mot HH. Venter nå på svar meldingen min til henne med X antall kilder på at Dridase kan brukes mot det🙄 Hvis ikke går jeg til Volvat ja
MalloryK Skrevet 29. mars 2022 #345 Skrevet 29. mars 2022 Ja hva heter den engelske varianten? Og fungerer den? Jeg kan ikke gå ut slik jeg svetter nå. Håper dere som får alternativer til Egazil holder oss oppdatert.
partytre Skrevet 29. mars 2022 #346 Skrevet 29. mars 2022 MalloryK skrev (4 timer siden): Ja hva heter den engelske varianten? Og fungerer den? Jeg kan ikke gå ut slik jeg svetter nå. Håper dere som får alternativer til Egazil holder oss oppdatert. Den heter også Egazil og den er ikke å får tak i den heller
partytre Skrevet 29. mars 2022 #347 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 9.24): Nei aldri hørt om det:o Må du via offentlig hudlege? Jeg sjekka med volvat og der kan de skrive ut dridase og der får man jo nesten time på dagen. Anonymkode: 8fd2a...cc9 Har nå fått Dridase av fastlegen😊 håper det funker på meg
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #348 Skrevet 12. april 2022 partytre skrev (På 29.3.2022 den 12.14): Har nå fått Dridase av fastlegen😊 håper det funker på meg Og jeg har fått ditropan av hudlegen. Tatt mine to første tabletter akkurat nå, så får vi se om det gir samme effekt som egazil(forhåpentligvis ennå bedre effekt da egazil gjorde det helt bra). Hvor mange tabletter tar du? Jeg startet med to nå, men kunne øke om behov. Anonymkode: 8fd2a...cc9
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #349 Skrevet 12. april 2022 Jeg tar ditropan 2-3 tabletter hver kveld. Jeg må ta de før jeg skal sove for jeg blir så svimmel de fleste 2 timene. Har brukt dem i flere år så den bivirkningen må jeg visst leve med, er det noen andre som opplever den bivirkningen? Anonymkode: d550b...2b1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #350 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar ditropan 2-3 tabletter hver kveld. Jeg må ta de før jeg skal sove for jeg blir så svimmel de fleste 2 timene. Har brukt dem i flere år så den bivirkningen må jeg visst leve med, er det noen andre som opplever den bivirkningen? Anonymkode: d550b...2b1 Motsatt - jeg gikk på egazil og jeg ble svimmel og kvalm når jeg ikke tok de en dag. Tok 2 i morges, ikke helt ønsket effekt så tror jeg øker til 3 i morgen. Merker det hjelper men ikke helt som da jeg gikk på egazil. Ingen bivirkninger, mindte tørr i munnen enn på egazil. Anonymkode: 8fd2a...cc9
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #351 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (På 12.4.2022 den 14.53): Motsatt - jeg gikk på egazil og jeg ble svimmel og kvalm når jeg ikke tok de en dag. Tok 2 i morges, ikke helt ønsket effekt så tror jeg øker til 3 i morgen. Merker det hjelper men ikke helt som da jeg gikk på egazil. Ingen bivirkninger, mindte tørr i munnen enn på egazil. Anonymkode: 8fd2a...cc9 Da har jeg gått på Ditropan i 12 dager. Tar 3 tabletter hver morgen og jeg har fått et nytt liv. Jeg har ikke svettet en dråpe siden, helt tørr overalt på kvelden. Jeg, som overlegen på rikshospitalet sa var det værste hyperhidrose tilfelle hun noen gang hadde sett, fikk altså så god effekt av Ditropan. Det var rett og slett en guds lykke for meg at egazil gikk av markedet så jeg fikk prøvd disse. Livskvaliteten gikk i taket her nå. Tok 5 egazil hver morgen og fikk kanskje 50-60% effekt. Nå tar jeg 3 ditropan og har 100% effekt. For en lykke!! 🤩 Anonymkode: 8fd2a...cc9 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #353 Skrevet 25. april 2022 MalloryK skrev (33 minutter siden): Har du merket noen bivirkninger? Nei jeg har faktisk mindre bivirkninger nå enn på egazil. Har litt munntørrhet men ikke så mye som på egazil. Så alt i alt var jo dette en skikkelig lykke for meg. Hudlegen sa noen kunme bli svimmel men da et det evt å kutte ned på dosen. Anonymkode: 8fd2a...cc9
MalloryK Skrevet 25. april 2022 #354 Skrevet 25. april 2022 Det er fortsatt ingen som sier hva hva man få på apoteket istedenfor Egazil hvis man har resept på Egazil. Jeg vil gjerne lese om den medisinen før jeg evt kjøper det.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #355 Skrevet 25. april 2022 MalloryK skrev (51 minutter siden): Det er fortsatt ingen som sier hva hva man få på apoteket istedenfor Egazil hvis man har resept på Egazil. Jeg vil gjerne lese om den medisinen før jeg evt kjøper det. Det er Egazil du får i stedet for Egazil 😛 Du har resept på norsk Egazil ikke sant. I starten da det gikk tomt så kunne apoteket bestille inn utenlandsk Egazil. Samme tabelettene, samme navn, bare at forpakningen var hvit og blå, og instuksjonene sto ikke på norsk. Men nå er de vist tom for den og, så pr nå er det ingenting du får ut på Egazil resepten mer. Anonymkode: 8fd2a...cc9 1
partytre Skrevet 8. mai 2022 #356 Skrevet 8. mai 2022 MalloryK skrev (På 25.4.2022 den 10.24): Det er fortsatt ingen som sier hva hva man få på apoteket istedenfor Egazil hvis man har resept på Egazil. Jeg vil gjerne lese om den medisinen før jeg evt kjøper det. Jeg har svart deg flere ganger i denne tråden at den utenlandske medisinen du kan få istedenfor, også heter Egazil
MalloryK Skrevet 10. mai 2022 #357 Skrevet 10. mai 2022 Åh nå føler jeg meg teit ja. Skal innom apoteket i morgen. Takk for svar, jeg mente ikke å være spydig. Blir spennende å se hva som skjer
Hellåhei Skrevet 10. mai 2022 #358 Skrevet 10. mai 2022 Har nettopp fått utskrevet Dridase av hudlege på Volvat. Hu sa jeg skulle ta en halv tablett hver morgen i 2 uker, så skulle jeg prøve en hel etter 2 uker. Jeg merker ingen effekt av dette, bare gått på de 5 dager men. Er det noen som bruke dette og synes det virker? Og hvor mange tabletter/hvilken dosering tar du? Jeg skulle gi beskjed innen 2 måneder om det fungerer. Så vet ikke om jeg ikke får de utskrevet om jeg sier de ikke fungerer. Har brukt Egazil og det har hjulpet med 3 tabletter to ganger daglig.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #359 Skrevet 11. mai 2022 Hellåhei skrev (7 timer siden): Har nettopp fått utskrevet Dridase av hudlege på Volvat. Hu sa jeg skulle ta en halv tablett hver morgen i 2 uker, så skulle jeg prøve en hel etter 2 uker. Jeg merker ingen effekt av dette, bare gått på de 5 dager men. Er det noen som bruke dette og synes det virker? Og hvor mange tabletter/hvilken dosering tar du? Jeg skulle gi beskjed innen 2 måneder om det fungerer. Så vet ikke om jeg ikke får de utskrevet om jeg sier de ikke fungerer. Har brukt Egazil og det har hjulpet med 3 tabletter to ganger daglig. Jeg tar maksdosen, 3 tabletter. Rett før jeg legger for jeg blir ganske svimmel av inntaket de første to timene. Funker ganske bra gjennom dagen, minimalt med svetting. Anonymkode: d550b...2b1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #360 Skrevet 11. mai 2022 Hellåhei skrev (9 timer siden): Har nettopp fått utskrevet Dridase av hudlege på Volvat. Hu sa jeg skulle ta en halv tablett hver morgen i 2 uker, så skulle jeg prøve en hel etter 2 uker. Jeg merker ingen effekt av dette, bare gått på de 5 dager men. Er det noen som bruke dette og synes det virker? Og hvor mange tabletter/hvilken dosering tar du? Jeg skulle gi beskjed innen 2 måneder om det fungerer. Så vet ikke om jeg ikke får de utskrevet om jeg sier de ikke fungerer. Har brukt Egazil og det har hjulpet med 3 tabletter to ganger daglig. Det var samme beskjeden jeg fikk da jeg prøvde dridase for 7-8 år siden og da fungerte det ikke så jeg slutta med det og fortsatte med egazil - som ikke gav sååå god effekt, men bedre enn en halv dridase. Nå begynte jeg nettopp på ditropan og fikk beskjed om å starte med 2 stk og evt øke til 3 om 2 ikke var nok. Hadde ca lik effekt med to som jeg hadde med 5 egazil, så tok 3 den 2. dagen og jeg svetter jeg ikke en dråpe nå 😅😅 Anonymkode: 8fd2a...cc9
Anbefalte innlegg