Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Cosette
Skrevet

Vel, jeg har opplevd mer enn en gang at mange -spesielt kvinner- benytter argumentet om "felles referanseramme" når de i virkeligheten mener at de med høyere utdannelse (som er helt ordinært i dag) mener at de er bedre enn de som ikke har dette.

Det er jo påfallende at det også nesten kun er høyere utdannelse som benyttes som faktor når man skal bedømme om man har lik referanseramme eller ei. For felles interesser på andre områder har minst like mye å si. Hadde det i virkeligheten dreid seg om å bare finne en felles plattform, så hadde også dette blitt trukket inn i vurderingen.

Javel, men ser ingen grunn til at du automatisk skulle tro at jeg mener noe annet i virkeligheten enn det jeg skriver her. Voldsom generalisering som igjen vitner om mangel på evne til å unngå forhastede slutninger, fordommer og spekulasjoner. Hvilket igjen er utiltrekkende. Du får starte en tråd på Skråblikk og generaliseringer.

Jeg benytter da ikke høyere utdannelse som eneste faktor når det gjelder referanseramme. Jeg presiserte også at jeg ønsker en mann som er interessert i litteratur, film, musikk, fysisk aktivitet og natur. Høyere utdannelse er ikke nok til at jeg vil date en mann, om flere av disse andre tingene ikke er på plass så takker jeg helst nei.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den perfekte mann ville forstått at jeg er kåt nå og ville vært her par dager.

Gjest tronder
Skrevet

Hvor er du? jeg har lett etter deg, men kan ikke finne deg.

Just trying to be as perfect as possible :gjeiper:

Skrevet

Begynn med å tenke litt mindre på deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Javel, men ser ingen grunn til at du automatisk skulle tro at jeg mener noe annet i virkeligheten enn det jeg skriver her.

Jeg snakket jo heller ikke om deg her, men om de erfaringene jeg har gjort meg underveis.

Voldsom generalisering som igjen vitner om mangel på evne til å unngå forhastede slutninger, fordommer og spekulasjoner. Hvilket igjen er utiltrekkende. Du får starte en tråd på Skråblikk og generaliseringer.

Takk for den :filer: Du bør jo kanskje ta en titt på bjelken i ditt eget øye før du anklager andre for manglende slutningsevner. Du gjør jo akkurat det samme selv, altså gjør deg opp en mening om meg basert på ganske få innlegg.

Personangrep er jo også noe som ikke akkurat er så veldig tiltrekkende, så igjen: Ta en titt på deg selv først.

Jeg benytter da ikke høyere utdannelse som eneste faktor når det gjelder referanseramme. Jeg presiserte også at jeg ønsker en mann som er interessert i litteratur, film, musikk, fysisk aktivitet og natur. Høyere utdannelse er ikke nok til at jeg vil date en mann, om flere av disse andre tingene ikke er på plass så takker jeg helst nei.

Og igjen, hvor skrev jeg at dette handlet om DEG? Mine innlegg er basert på mine erfaringer, og det er rett og slett tåpelig å anklage andres erfaringer for ikke å være riktig. Men du får bare kose deg på pidestallen din :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Jenter/kvinner hvordan vil du beskrive den perfekte mann for akkurat deg?

1. Personlighet:

2. Utseende:

3. Interesser:

4. Sosial status blant venner/famile/osv:

5. Yrke:

6. Økonomi:

Legg gjerne til flere punkter viss du mener jeg har glemt noen.

:popcorn:

1. Personlighet: Det viktigste for meg er humor, jeg selv bruker mye humor i hverdagen og er avhengig av en mann som skjønner humor og som kan ha en ironisk distanse til virkeligheten i blant. Han må også være ærlig, verdsette og respektere mennesker og dyr, og være seriøs når det kommer til forhold. Jeg trenger å vite at er han sammen med meg, så mener han det. Klarer ikke menn som er av flørtetypen, liker dem gjerne litt sjenerte og goofy. Jeg har det med å like den typen gutter som alle ser på som vennetypen. Jeg blir sjarmert når de ikke er så flinke med damer :P

Ikke party-typen (dvs JA han kan like å gå ut å drikke, men det er forskjell på party-svenske-typen/paradisehotel-partytypen og en vanlig mann som liker øl, spill og teite diskusjoner;) )

En litt reflektert fyr det går an å snakke med om det meste.

2. Utseende: En sjarmerende kosebamse med et stort smil, og glimt i øyet. ikke langt hår. Kan godt være både tynn og litt kraftig, men kan jo være såpass ærlig å si at veldig overvektig ikke tiltrekker meg. Renslig og ordentlig, men kul og laidback er kanskje viktige stikkord.

3. Interesser:Så lenge han interesserer seg for NOE så er det samme hva forsåvidt. Men har det jo med å like den typen gutter som er interessert i musikk, humor, mennesker. Men jeg liker litt "geekete" folk, så en interesse er en interesse, og jeg elsker å bli introdusert for nye interesseområder:D

4. Sosial status blant venner/famile/osv: Har lite å si, men jeg er skeptisk til folk som iallefall tror de har en høy status i partymiljøer, og som har overdrevent mange venner. (overfladisk).

5. Yrke: Uvesentlig, men jeg hadde ikke klart å ta på en som jobber med obduksjon osv :P Her er det jeg som er problemet :P

6. Økonomi: Uvesentlig. Men heller en med litt for lite, enn litt for mye penger.

Legg gjerne til flere punkter viss du mener jeg har glemt noen.

AnonymBruker
Skrevet

Personlighet: Raus, reflektert, forståelse for at alle er forskjellige og at alt er komplekst. Og det man ser enkelt på har man null kunnskap om. Åpen for nye ideer. Respekt for andre, og at han ikke gidder å diskutere med folk når nivået blir for lavt.

Utseende: han MÅ være høy, og ikke for spinkelt bygd, gjerne en kosebamse, men ikke en stankelvase.

Interesser: så lenge han har noen interesser, men helst ikke fotball og bil, altoppslukende interesser er bra! Så lenge det ikke blir ensformig (motsigelse kanskje)

Sosial status er viktig! Han kan gjerne være stille, men i så fall en Don Draper-alfamann! :-D Men det er jo bare one in a million som er. Disse mennene er så attraktive at jeg bør ta det for gitt at han er utro.

Yrke: det stiller jeg ikke så store krav til, men helst noe som krever høyere utdannelse. De smarteste jeg kjenner har ikke høyere utdannelse, men de forstår prinsippene andre må tillæres på høyere utdanning av seg selv. o.O

Økonomi: ikke pirkete på en-kroninger. En fin balanse. Er forsurende med folk som teller ører når vi går ut og spiser f.eks. Så lenge man unngår inkasso. :gjeiper: Uhm, og har kanskje et spareobjekt. Det beste er jo så klart om han bader i penger! :fnise:

Har ikke tro på den perfekte mannen, ser etter attraktive egenskaper, som godhet og mildhet. Egentlig ikke en alfamann. Hvis han er alfamann mot alle andre enn meg, da. Som ikke eksisterer.

• 5 måneder senere...
Gjest Dansedilla
Skrevet

1. Personlighet: Snill, ærlig, trofast, mystisk, morsom, godt humør, akkurat passe dose selvtillit, er seg selv, kunne være både seriøs og tullete, har egne meninger som han står for, positiv, lidenskapelig.

2. Utseende: ikke veldig kort hår (synes ikke 2 mm lengde er så fint), tynn og normal – er ikke sååå fan av store muskler jeg... , høyere enn meg. Ellers har jeg egentlig ingen andre "ønsker" - et fint utseende er så forskjellig fra person til person.

3. Interesser: Musikk, konserter, være med venner, kulturelle arrangementer, matlaging.

4. Sosial status blant venner/famile/osv: Jeg vil gjerne at han skal gå overens med venner og familie (både min og hans).

5. Yrke: Må si jeg er litt, rettelse; veldig, svak for folk innenfor «kulturelle/estetiske yrker».. Og så må han trives i jobben! :)

6. Økonomi: Så lenge han vet hvordan å håndtere pengene så spiller det egentlig ingen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...